• Dag lieve mensen van Quizlet,

    Hierbij een vraag namens een vriendin van mij. Haar vriend gaat voor een aantal maanden in Zuid-Korea naar school en ze wil natuurlijk voor een bepaalde tijd ook bij hem zijn in ZK. Maar omdat ze liever meer persoonlijke ervaringen van mensen heeft (maar verder niemand kent die er ooit is geweest) dan alles wat je online kan vinden, stel ik voor haar hier op Q de vraag, omdat ik weet dat redelijk wat van jullie zijn wezen reizen.

    1. Hoe is de bevolking?
    2. Welke bezienswaardigheden zijn er in/rondom Seoel?
    3. Hoe staan ze tegenover stellen? (Kan je bv. gewoon met je vriend op 1 kamer in een hotel?)
    4. Waar moet je vooral aan denken qua normen en waarden?
    5. Hoe is het openbaar vervoer geregeld? Wat zijn de tarieven?


    Zijn er mensen die deze vragen kunnen beantwoorden, dan zou dat heel fijn zijn!

    PS: het kan zijn dat er op den duur een vraag of 2 bij komen, maar dan zal ik diegene die hebben geantwoord wel even een PB'tje doen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Niemand?


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Nee, sorry, nog nooit buiten Europa geweest.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Iemand die ik ken is er wel heen geweest, maar ze had niet echt veel kans uitgebreid rond te kijken (gezien ze voor iets anders ging). Ze heeft wel wat rond gekeken, aangezien ze ook wel van het cultuur opsnuiven is, dus ik zal 't wel aan haar de vragen stellen.

    Persoonlijk vanuit mijn opinie (ik ben er nòg niet geweest; wil wel graag) is dat je het beste de bezienswaardigheden kunt opzoeken van tevoren, want dat is natuurlijk wel iets wat gemakkelijker is op het internet.
          Over stellen (liefde in 't algemeen) heb ik er een beetje mijn twijfels over, gezien ze wat 'terughoudender' zijn, als het ware, dan bijv dat je hier in Nederland met je vriend/in over straat loopt. Er wordt meer op anderen gelet, het geloof en respect nemen ze mee heb ik het gevoel. Ik denk dat het meetelt dat ze zien dat ze Westerlingen zijn, klinkt cru, maar is wel zo. Dan wordt er niet zo op de vingers getikt. Daar zijn ze anders tegen dan als ze zien dat je Aziatisch bent (wat tevens enigszins de eerste vraag beantwoord). Cuz that is true, ze zijn wat meer gesloten tegen je; stil zelfs, als ze zien dat je geen Aziaat bent. Voor iedere plek is dit natuurlijk anders, maar mijn kennis beaamt wel dat het in Seoul daarzo een gesloten community is, in haar beleving.
          Het heeft daar te maken met geloof en respect (vooral voor de ouderen), dus gekloot met de chop sticks is pretty much taboe (als je 't in het eten steekt) en ik weet niet of het bekend is voor je/jullie, maar ze buigen naar elkaar ter begroeting e.d. Ik had ergens gelezen hoe dieper ze buigen, hoe meer respect ze voor je hebben.

    Hoewel er gevraagd wordt naar mensen die er geweest zijn, denk ik wel dat ik wat dingen wilde droppen voor wat ik zelf weet en bij die vragen passen.

    ( wordt later ingevuldt. )
    1. Hoe is de bevolking?
    2. Welke bezienswaardigheden zijn er in/rondom Seoel?
    3. Hoe staan ze tegenover stellen? (Kan je bv. gewoon met je vriend op 1 kamer in een hotel?)
    4. Waar moet je vooral aan denken qua normen en waarden?
    5. Hoe is het openbaar vervoer geregeld? Wat zijn de tarieven?

    [ bericht aangepast op 15 juni 2018 - 5:04 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.