• Na jaren denken en twijfelen, heb ik de stap gezet.

    Ik wilde eens, na twintig jaar hetzelfde haar, een andere kleurtje. Omdat ik aardig trots ben op mijn haarlengte en dikte, besloot ik dat te behouden.
    Omdat mijn haar zo gezond is, wilde ik niet de gok nemen om het zelf te verven.

    Bij de kapper heb ik aangegeven wat ik wilde. Een balayage, maar het liefst van onder zo licht mogelijk. Graag tegen witblond aan.
    Nu is mij meteen vertelt dat ze niet wisten of ze de witblond meteen gingen halen, maar we gingen het gewoon proberen op mijn NOOIT geverde haar.

    Bij de kappel zelf was ik nog redelijk tevreden en thuis ook. Maar toch twijfelde ik, mijn moeder gaf meteen al aan dat het niet veel lichter leek dan het hiervoor was, maar dat het een andere tint had. Mijn natuurlijke haarkleur is rossig/blond. Zij vond dat ze het rode eruit hadden gehaald, maar het niet blonder is geworden. Omdat ik zelf wel redelijk tevreden over het resultaat heb ik het erbij gelaten.

    Maar na de eerste wasbeurt was het letterlijk weg. Mijn rode gloed kwam meteen terug, het lichte was er vanaf en het enige wat overbleef was de wat grijzige tint op sommige plekken.Ik ben meteen terug gegaan. Wordt mij vertelt dat een balayage altijd zo natuurlijk mogelijk wordt aangezet en het daarom zo snel vervaagd.

    Dus.. ik betaal even honderd euro om het na een wasbeurt te laten vervagen. Super. Ze boden me een matering aan om de warme tint weg te halen, maar blonderen wilden ze niet doen. Het zou mijn haar teveel beschadigen. Daar was ik het wel mee eens, want nadat de matering was gedaan, kwam ik thuis met grijs en ontzettend droog haar.

    Ik heb ontzettend spijt. Het is uiteindelijk niks lichter geworden. Het gezonde is er vanaf en het is niet de kleur die ik wil. En dat voor honderd euro..

    Hebben jullie ook wel eens zulke dingen meegemaakt bij de kapper.. En wat deden jullie ermee?

    Je bent niet de enige.
    Ik stap met enorme angst de kapper in dat ik zelfs de tandarts minder eng vind.
    Mijn haar werd ontzettend lang en omdat ik altijd om een schuine pony vraag, groeit het binnen een paar maanden over mijn ogen.
    Dat deel van de pony is ook deel van de rechterkant van mijn haar.

    Dus ik vroeg aan de kapper of ze dit wilde doen:
    (Zie hier, een foto van mij van 2015)



    Maar nee, ze heeft het super raar geknipt waardoor ik een super rechte pony heb, de rechterkant van mijn haar is nog steeds heel lang en de andere kant kort en recht geknipt.
    Nu lijkt mijn hoofd op een kokosnoot en elke keer als ik naar beneden of naar links kijk, komt dat gedeelte van mijn haar alsnog voor mijn ogen.
    De magische oplossing was haarspray, waarbij ik flink mijn haar naar rechts moet flippen/schudden en dan heel snel super veel haarspray in mijn haar doen.

    Ik nam dit kapsel zodat ik mij dat hele gedoe kan besparen maar uiteindelijk komt er extra gedoe bij.
    Ik heb wel even voor een weekje gehuild.

    Ik heb dit tijdens mijn stage in Macedonie meegemaakt. Ik wilde van mijn kleur bruin waar veel rood in zat laten verven in een askleur bruin. Nu had ze mij eventjes heel snel ingepland voordat ze eerder dicht ging want ze had een verjaardag ofzo. Wat ze uiteindelijk had gedaan was mij "lightlights" gegeven. Maar ipv. een lichtere kleur heeft ze het gewoon gebleekt en that's it. Met het advies dat het rode van de zon komt en dat ik zilvershampoo moest gebruiken om het niet terug te laten komen. Dat klopt, dat weet ik ook, maar wat ze gedaan heeft is niet waar de foto's die ik haar liet zien op gebaseerd waren. Not even close. Dit was ook de aller eerste keer dat ik het door een ander had laten verven ipv mijn moeder. Ze heeft me wel de volle prijs laten betalen voor het gehele haar te verven. Gelukkig ligt de prijs in Macedonie veel en veel lager dan in Nederland, dus ik ging er niet dood aan.

    Ik ben toen heel snel weggerend en heb diezelfde week haarverf gekocht bij de drogist en het zelf gedaan.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    100 euro, djeez :c Ik zou ook even wenen in een hoekje als ik jou was :') Heb zelf nog nooit echt drama's meegemaakt bij de kapper, maar is miss omdat ik niet zo kritisch ben om mee te beginnen en het ook nooit laat kleuren.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb helaas ook kapsels gehad waar ik absoluut niet tevreden mee was. Dat kwam meestal doordat ik mijn eigen haar toen nog niet kende of de kapper niet met Aziatisch haar kan omgaan (of ze ontkende dat het Aziatisch is, 'omdat het blond is' :/). Gelukkig heb ik het al lang niet meegemaakt, omdat ik altijd heel goed bij hou wat de kapper doet met mijn haar.
    Bij mij waren het alleen knipbeurten, maar die van jouw klinkt een stuk duurder D:.

    Kan je terug gaan naar de kapper en daar je ontevredenheid uiten?(en een refund vragen, want zoveel geld voordat is echt niet eerlijk)

    Voor de rest zou ik een goede haarmasker door je haar heen gooien en goed laten intrekken. Het kan misschien niet meer als ouds aanvoelen, maar een goede haarmasker kan de conditie van het haar goed verbeteren.


    Seasons will change, but I shall remain

    Aventia schreef:
    Ik heb helaas ook kapsels gehad waar ik absoluut niet tevreden mee was. Dat kwam meestal doordat ik mijn eigen haar toen nog niet kende of de kapper niet met Aziatisch haar kan omgaan (of ze ontkende dat het Aziatisch is, 'omdat het blond is' :/). Gelukkig heb ik het al lang niet meegemaakt, omdat ik altijd heel goed bij hou wat de kapper doet met mijn haar.
    Bij mij waren het alleen knipbeurten, maar die van jouw klinkt een stuk duurder D:.

    Kan je terug gaan naar de kapper en daar je ontevredenheid uiten?(en een refund vragen, want zoveel geld voordat is echt niet eerlijk)

    Voor de rest zou ik een goede haarmasker door je haar heen gooien en goed laten intrekken. Het kan misschien niet meer als ouds aanvoelen, maar een goede haarmasker kan de conditie van het haar goed verbeteren.


    Heb je natuurlijk blond Aziatisch haar? Vet.
    Wat doe jij met jouw haar? Ik heb ook Aziatisch haar maar ik heb nooit echt een idee wat er in God's naam mee moet. Daarbij heb ik niet dat standaard hele dikke haar, het is wat dunner en vooral heel stijl. ;-;


    I just caught the wave in your eyes

    @ScribbleTheFox Oh nee! Dat lijkt me al helemaal verschrikkelijk als het niet goed is geknipt.. Dan valt mijn kleur waar ik zelf niet tevreden mee ben nog mee..Ik heb idd ook minder vertrouwen in de kapper.. Mooie praatjes van te voren hebben, maar achteraf draaien ze alles tóch om..

    @Manoeuvre ah.. Precies! Ik heb ook foto's laten zien.. Het kwam niet een close.. Wel lucky dat je moeder je nog beter kan verfen!

    @island Ja.. Ik vond het ook niet bepaald grappig voor dat geld. Normaal heb ik ook nooit echt een probleem mee, ook niet als het net wat anders of korter is geknipt. Groeit wel aan en vaak staat het ook wel. Maar nu voor al het geld was het wel even slikken.. :')

    @aventia Ik ben teruggegaan, dezelfde week. Helaas werd er dus meteen gezegd dat een balayage zo natuurlijk mogelijk word ingezet en mijn eigen haarkleur dus snel terugkomt. Ik heb gezegd dat dit niet van te voren is verteld en ik niet voor een 'kleurtje wat zo vervaagd' 100 euro betaal. Ze heeft me een matering gegeven, gratis. Maar blonderen kon niet omdat het mijn haar een klap zou geven. Momenteel heb ik er ook een masker in zitten. Bedankt voor de tip!

    Het is niet dat het lelijk is geworden, dat zeker niet (En gelukkig maar.) Maar het is niet wat ik gevraagd had. Ik heb grijs haar gekregen inplaats van lichtblond haar. Ondanks mijn zussen het prachtig vinden, blijf ik erbij dat dit niet is wat ik wilde.. :') Als ik had geweten dat dit zo ging lopen, had ik óf een andere kapper opgezocht of het niet gedaan. Binnenkort maar advies vragen bij een andere kapper..;)