• Hey,

    Voor mijn PTA Duits heb ik een mondeling samen met een klasgenoot. Even ter informatie, ik ben dus heel slecht in talen, dus Duits is bij mij ook niet op en top.
    Nu moeten we ook een voorstelrondje doen en dit moet 2 minuten duren. Nu weet ik dat dit niet zo moeilijk zou moeten zijn, maar ik heb nogal struggles met het mooi verwoorden in het Duits.

    Hetgeen waar ik hulp bij nodig heb:
    Ik wil een mooi verhaaltje waarin ik mezelf voorstel en wat ook een beetje mooi loopt (niet dat standaard 'Mein name is Ingrid und ich bin....'). Zijn er misschien mensen die hiermee kunnen helpen en die ook een beetje Duits kunnen?
    Hetgeen wat er in het verhaaltje moet voorkomen:
    naam, leeftijd, land, woonplaats, talen, beroep, hobby en noem maar op.
    Nu snap ik dat de meeste van deze dingen niet over mij bekend zijn, maar vul dan stippellijntjes in, dan kan ik het zelf een beetje invullen.

    Zou top zijn als jullie me kunnen helpen!


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    Ik doe geen Duits meer, maar voor Frans mondeling moesten we een soortgelijk iets doen en je kunt bijvoorbeeld dan ook iets doen van “Mijn ouders hebben mij Ingrid genoemd omdat...” “Mijn verjaardag is op .... dus ik ben nu ...” “In mijn vrije tijd doe ik graag ... “ “... daar wil ook wat mee doen in de toekomst, ik zit nu te denken aan ... studeren/.... worden” idk, dan krijg je niet de hele tijd van die “Ik ik ik” zinnen

    [ bericht aangepast op 29 juni 2018 - 11:55 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Mein Name ist Ingrid/Ich bin Ingrid/Ich heiße Ingrid
    Ich bin ... jahre alt
    Ich komme aus den Niederlanden/geen idee wat België is
    Ich wohne in ... / Ich wohne in der Nähe von .... / Ich wohne auf dem land (op het platteland), Ich wohne in einer Stadt/einem Dorf.
    Meine Hobbys sind .... (ik zal een foto van mijn boek maken, daar staan wat Hobbies/voorbeelden in)
    Ich spiele Tennis/Fußball/iets anders
    Ik weet niet of je huisdieren hebt; Wir haben eigen Hund/Katze/ander huisdier.






    Bron: mijn boek.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes met je mondeling!

    [ bericht aangepast op 29 juni 2018 - 13:41 ]


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Creatieve zinnen is heel leuk, maar ik zou het mezelf toch niet al te moeilijk maken. Bij hobby's kun je wel dingen toevoegen hoe lang je het al doet en waarom je het zo leuk vind, maar als je ook dat in korte zinnen doet, kun je het wat makkelijker onthouden. Ik zou me niet al te veel druk maken over orginaliteit, tuurlijk is dat leuk en het kan je ook extra punten opleveren, maar negen van de tien keer wordt een docent blijer van goed Duits en een fijne uitspraak ^^
    Ik heb vast nog wel ergens wat liggen van mijn Duits mondelingen, ik zal vanavond eventjes kijken of daar nog iets tussen zit waar je misschien wat aan hebt (:


    chaos makes the muse

    Toen ik mijn Frans mondeling had had ik een collage achtig iets gemaakt met de titel ‘Qui Est Sterre’ wie is Sterre. En dan elke foto was iets wat mij maakte. Ik had bv familie foto’s, foto’s van mijn favoriete plekken en foto’s van vriendinnen, maar ook een foto van mij aan het werk (ik moest ook vertellen waarom ik Frans had gekozen en dat had ik vanwege mijn werk gedaan). Mijn docent vond het supertof en het leverde me bonuspunten op!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one