• Heey allemaal, ik ga even sentimenteel tegen jullie aantypen. Als je daar geen zin in hebt scroll even naar beneden voor het filmpje, want dat is cuteness overload en anders mag je ook verder lezen. :P

    Ik weet nog dat ik in maart 2016 een topic heb geopend op Quizlet met de vraag of mensen ervaringen hadden met hulphonden, omdat ik heel stiekem toen aan het overwegen was of een hulphond ook geen optie voor mij zou kunnen zijn.
    Ik ben toen echt een jaar ofzo research gaan doen, ben serieus alles en iedereen afgegaan. Eenmaal de geschikte school gevonden waar ik me goed bij voelde heb ik heb me tien slagen in de rondte moeten praten omdat de vergoeding van een hulphond nog zo makkelijk niet blijkt te zijn. (en het zelf betalen is praktisch onmogelijk) Maar... uiteindelijk is alles op z'n pootjes terecht gekomen, vond ik een geschikte pup en kon ik de de trainingen gaan starten.

    Op dit moment zijn we samen nog volop bezig met trainen (binnenkort wordt de basistest afgenomen), maar over ongeveer 1/1,5 jaar zal Flo helemaal opgeleid zijn. Omdat ik de hechting een heel belangrijk onderdeel vind in de samenwerking met een (hulp)hond heb ik gekozen voor een programma waarin geen pleeggezinnen/kennels/etc aan te pas komen, maar de hond van pup tot pensioen bij me kan blijven en de trainingen bij mij thuis plaatsvinden.

    En dan nu, heb ik een groot puberend monster in huis wat gisteren alweer 1 jaar is geworden. Jeetje, het is zo snel gegaan en wat is m'n leven veranderd dankzij Flo. Ik kan oprecht iedereen dit aanraden, hulphonden zijn niet alleen voor als je in een rolstoel zit of blind bent, maar ook als je epilepsie hebt, diabetes, autisme, PTSS, noem maar op... En het is zo ontzettend helpend, waahh (dus, mocht je het zelf ook overwegen om welke rede dan ook en vragen hebben stuur me gerust een berichtje ^^ )

    Okee lekker warrig verhaal maar boeiend! Hier is het filmpje ^^ Het is een timelapse van 6 weken tot 1 jaar oud.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2018 - 14:14 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    So cute. Ik volg jou op *nsta en inderdaad het gaat echt hard button stille cute


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wat ontzettend schattig!
    Ik wens je veel geluk met dit beestje. <3


    Life is a beautiful struggle

    Is het al 1 jaar geleden? Wow, dat gaat snel. :o Blijft een schattigaard! :3 Mooi filmpje!


    Ik wil een tuin vol egels

    Wij nemen ook een hondje (maar dan niet via de hulphond-route) omdat het mij ook enorm zal helpen bij mijn autisme. Honden kalmeren mij en ik hoop minder eenzaam te worden (want bij het uitlaten kom je geheid mensen tegen die willen praten).

    Wat lief! Ik zou zelf ook graag een hulphond willen hebben nu ik er zo over nadenk, maar ik weet niet of de katten dat zo leul vinden haha. Misschien iets voor in de toekomst (:


    And then we'll see it.

    Pastiche schreef:
    Wij nemen ook een hondje (maar dan niet via de hulphond-route) omdat het mij ook enorm zal helpen bij mijn autisme. Honden kalmeren mij en ik hoop minder eenzaam te worden (want bij het uitlaten kom je geheid mensen tegen die willen praten).


    Waahh, wat goed! Dat stukje eenzaamheid klopt echt, je hebt plots enorm veel aanspraak als je een hond (en vooral een puppy) in huis hebt/mee rond loopt, niet normaal. :p Toen ik Flo kreeg had ik die aandacht ook echt niet zien aankomen. :') Het heeft mij trouwens ook niet alleen socialer, maar ook weerbaarder en minder onzeker gemaakt.

    Koffie schreef:
    Wat lief! Ik zou zelf ook graag een hulphond willen hebben nu ik er zo over nadenk, maar ik weet niet of de katten dat zo leul vinden haha. Misschien iets voor in de toekomst (:


    Hihi, dat kan soms wel een probleem zijn :p Al kunnen honden en katten in principe wel met elkaar samen, als je al katten hebt is dat maybe lastiger.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso