• hoi allemaal!

    Ik heb wat advies nodig van mijn mede-quizletters. het gaat namelijk over het gedrag van mijn vader :/
    Voordat ik begin zijn er wat dingen die jullie moeten weten: ik ben 20 jaar en dus gewoon volwassen, ik woon bij mijn ouders en op mezelf wonen is gewoon geen optie (ik verdien ongeveer 700eur per maand laaang niet genoeg voor een woning bij mij in de buurt.) en: ik ben chronisch depressief, hierover zal ik eerst wat vertellen.
    Mijn vriend had mijn ouders verteld dat ik depressief was en dat geloofden ze niet dus ze stuurden me naar de ggz voor aandacht tekort. Nou is daar door een psychiater chronische depressie bij mij vastgesteld. Maar omdat mijn ouders mijn verpleegkundigen hebben wijsgemaakt dat ik gewoon lieg voor aandacht kreeg ik niet de therapie die ik hoorde en ben al snel gestopt doordat ik daar ontzettend slecht behandeld ben.

    Maar nu woon ik thuis met mijn broertje, zusje en beide ouders en het probleem, zoals jullie wel gelezen hebben is... mijn vader! ik ben er gewoon he-le-maal klaar mee maar ik weet niet wat ik ertegen kan doen!
    laatst kwam hij in mijn kamer toen ik niet thuis was en heeft alles overhoop gehaald! nou had ik op dat moment een fles bacardi (die had ik gekocht voor als ik eens bij een vriendin wat ging drinken.) en een pak van die dunne wasa rosemarijn crackers (als snack voor op werk, het pak was overigens gesloten.) dus die had hij op mijn bed gelegd en de dag erna vertelde hij boos dat de regel was dat ik geen eten op mijn slaapkamer mag, en dat ik dat niet mag kopen als ontbijt (hij denkt dat ik het daarom heb.) maar verplicht om 7.00 uur beneden moet ontbijten terwijl hij ernaast zit. ik kan hem daar niks over vertellen wat waar is of niet want hij geloofd me toch niet..... Nu schreeuwde hij net boos beneden aan de trap dat hij naar boven komt dus oke t zal wel.... geen keus. komt hij boos mijn kamer binnen schreeuwen dat ik terug moet naar de ggz (wat ik absoluut niet wil en er is niets anders...) schreeuwen over eten op mijn kamer en dat hij mijn kamer dagelijks gaat inspecteren (vind ik niet echt kunnen...) en hij was ontzettend boos dat ik mijn ouders vandaag niet heb gezien. (vanmorgen waren ze beide weg voor werk, ik vertrok rond half 10 voor werk, ik kwam om half 7 thuis en er was niemand, toen heb ik een douche genomen en ben naar mijn kamer gegaan om te studeren.)

    Maar dit is slechts een voorbeeld van deze dag. hij heeft mij in het verleden mishandeld (natuurlijk geen bewijs van...) mijn kamer volledig overhoop gehaald, mijn kast kapot geslagen etc.
    Ik ben al eens weggelopen van huis maar ik kan gewoon nergens heen... ik heb geen verdere familie behalve één opa die heel erg zien is. Momenteel ben ik gewoon bang om thuis te zijn, maar nog banger om weg te zijn voor het geval ze weer iets vinden waarvan ik niet eens weet dat ik het heb (laatst bijvoorbeeld. Ik had ooit heel lang geleden instant noodles mee naar werk maar niet opgegeten, toen heb ik ze ergens neergelegd voor een andere keer. Natuurlijk werd dat weer gevonden en werd hij boos en begint te schreeuwen...) Iedere dag is er wel iets waarover hij schreeuwt. Ik doe mijn best, ik ga naar het HBO, werk daarnaast, heb een vriend (waar hij een hekel aan heeft...) en doe verder alles wat me gevraagd wordt honden uitlaten, kamer schoonmaken etc. en toch vind hij wel weer wat.

    Ik ben gewoon bang om thuis te wonen, bang voor het geluid van mijn toetsenbord, want als hij me teveel hoort tikken komt hij kijken of ik hem niet aangeef. Bang om 's nachts naar het toilet te gaan of water te drinken. bang om samen te eten, bang als ik in de avond thuis kom dat hij nog alleen wakker is. Bang voor alles! En er is niets aan te doen, de GGZ probeerde met hem te praten, maar ten eerste zegt hij dan wel ja, maar zodra we in de auto zitten krijg ik overal de schuld van. En daarnaast verdraaid hij al hun woorden zodat het lijkt alsof ik weer lieg... Het stomme is, dat als ik niet thuis zou wonen dat het al een stuk beter met mij zou gaan, hij is de grootste rede van mijn depressie. (en daarnaast maarja dat is gewoon echt niet mogelijk...

    Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, ik wordt helemaal gek ik kan hier niet leven, bang voor ieder geluid. En bij alles wat ik hoor doe ik de lichten uit en ga in het hoekje van mijn bed zitten met mijn dekens. na werk ben ik bang om thuis te komen. Maar op werk kan ik er niet over praten want hij werkt voor hetzelfde bedrijf (een heel andere afdeling dus tijdens werk zie ik hem niet maar mijn afdelingsbaas kent hem natuurlijk wel. ik wordt gewoon helemaal gek thuis!! mijn moeder durft er niets van te zeggen en mijn broertje en zusje natuurlijk ook niet (beide jonger). maar ik heb echt hulp nodig! ik weet gewoon niet wat ik moet doen...
    Waarschijnlijk weten jullie het natuurlijk ook niet maar ik moet het gewoon even kwijt :'(


    life doesnt seem to be for everyone.

    Waar woon je? Is het een optie om verder weg te gaan wonen? Met 700 per maand moet er toch wel een kamer te vinden zijn. Eventueel kun je gaan lenen. Persoonlijk lijkt mij uit huis gaan de enige optie.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Texel schreef:
    Waar woon je? Is het een optie om verder weg te gaan wonen? Met 700 per maand moet er toch wel een kamer te vinden zijn. Eventueel kun je gaan lenen. Persoonlijk lijkt mij uit huis gaan de enige optie.


    ik weet het, dat vind ik ook... maar met werk is het erg lastig om verder weg te wonen, ik werk vaak in het weekend dus dan zou ik met de trein en bus moeten wat redelijk veel geld zou kosten, de enige optie is om juist dichterbij te wonen, maar dan wordt het in een stad hier heb ik wel veel naar gekeken maar voor veel websites moet je al betalen om uberhaupt een vraag te mogen stellen... de huur is hier al snel 800 per maand excl w/g/e etc. dus zelfs als ik dan zou lenen zou ik niet genoeg geld hebben voor alles.


    life doesnt seem to be for everyone.

    Dit klinkt misschien heel vreemd, al gedacht om eventueel iets te zoeken samen met je vriend zodat jij niet alleen huur betaald, maar dit verdeeld kan worden? Ik weet ook niet hoe lang jullie samen zijn en of dat een optie is, het is maar een gedacht.
    Want ik vrees dat je verder niet echt iets kan veranderen. Mensen willen alleen maar veranderen als ze dat zelf willen en zo te zien wilt je papa dat niet... :/


    If you want to be strong, learn how to fight alone...

    In welke omgeving woon je? Hier in noord Nederland waar ik op kamers woon zijn er veel studenten- en sociale huurwoningen voor minder dan 400 per maand. Ik denk dat dat je eerste stap zal moeten zijn.

    Verder zou ik misschien toch overwegen om terug naar het GGZ te gaan en alleen met ze te praten, zonder je ouders erbij. Ik heb er verder geen verstand van of ervaring mee, maar zij kunnen je de hulp bieden die je nodig hebt.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    TheTinyBird schreef:
    (...)

    ik weet het, dat vind ik ook... maar met werk is het erg lastig om verder weg te wonen, ik werk vaak in het weekend dus dan zou ik met de trein en bus moeten wat redelijk veel geld zou kosten, de enige optie is om juist dichterbij te wonen, maar dan wordt het in een stad hier heb ik wel veel naar gekeken maar voor veel websites moet je al betalen om uberhaupt een vraag te mogen stellen... de huur is hier al snel 800 per maand excl w/g/e etc. dus zelfs als ik dan zou lenen zou ik niet genoeg geld hebben voor alles.

    Is er een studentenstad in de buurt van je werk? In zo'n stad zijn altijd kamers te huur. Het gaat niet ideaal zijn, maar het haalt je wel weg uit die ongezonde situatie. Kamers in een studentenstad huur je vaak tussen de 250-500 euro.

    Edit: Mocht je op zoek zijn in Nijmegen stuur me dan een pb, dan kan ik je misschien helpen.

    [ bericht aangepast op 25 juni 2018 - 23:11 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ikzelf ben ook hoognodig toe aan een eigen woning, maar ben niet in staat om te werken doordat ik genoeg mee heb gemaakt dat t mentaal en fysiek niet te doen is.

    Ik weet dat met de juiste hulp, ik op den duur echt wel aan t werk kan. En ook wíl.
    Dus behalve t GGZ heb ik nu ook hulp geroepen van de gemeente. Ik heb mn gemeente gebeld en verteld dat ik niet wist óf zij iets voor me konden doen, maar wel gevraagd of ze iets wisten. Mijn situatie uitgelegd etc.
    Hierdoor heb ik nu binnen twee weken sinds t telefoongesprek nu woensdag aanstaande een gesprek met iemand van een instantie die mensen helpt met wat ze nodig hebben. Studie, woning of beiden. Maar zo'n instantie verschild qua naam per gemeente geloof ik.
    Anyways, ik wil kijken voor een bijstand tot ik me goed genoeg voel en een baan kan vinden. Dan heb ik het opstapje voor zo snel mogelijk een eigen plek om wél aan mezelf te kunnen werken. Aangezien ik thuis per dag alleen maar achteruit ga.

    Is dit wellicht iets voor jou om te proberen? Dus domweg de gemeente bellen?

    Heel veel knuffels voor je in ieder geval. Ik hoop dat je snel de juiste hulp en/of oplossing kunt vinden! ❤❤❤


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Hey man, dat schreeuwen van je vader, ken ik maar al te goed.
    Ik zit op dit moment (al 17 jaar haha rip) in een soortgelijke situatie en ik begrijp precies hoe jij je voelt.
    Ook bij mij wordt mijn depressie en angst-stoornis/OCD niet serieus genomen en ik wordt er helemaal gek van.

    Als je mij een Privé bericht wilt sturen en hier over verder wilt praten is dat altijd welkom!
    (heart2)

    Jeetje meis. dit is echt een ongezonde situatie.
    Is begeleid/beschermd wonen geen optie gezien de chronische depressie? En heb je niet recht op huurtoeslag?
    Maybe kan je ook bij de gemeente aankloppen voor hulp. Opzich is 20 jaar ook een hele gezonde leeftijd om uit huis te willen (nog los van de situatie). Lijkt me dat er wel wat mogelijk moet zijn, en misschien is uit de buurt wonen zo slecht nog niet...
    Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, uiteindelijk de stap genomen om uit huis te gaan en ook contact verbroken met familie. Ik ben er zelf enorm van opgeknapt.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik woonde voor het eerst op mezelf in een kamer van 290 inclusief w g e dus ze zijn er wel. Maar dan zou je misschien toch buiten het centrum/ wat verder weg moeten kijken.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Dit is een afschuwelijke situatie. Eerst en vooral het spijt me dat je door zo'n zware omstandigheden in je leven moet gaan. Het is ook niet evident waarschijnlijk om een uitweg te vinden. Ik zou ook zeggen dat je misschien best kijkt om uit huis te gaan, misschien kan je terecht bij je vriend, kunnen jullie samen gaan wonen of kun je eventueel een woning zoeken voor een mindere prijs. Ik zou eens contact opnemen met een sociaal zorgcentrum. Zij weten vast welke stappen je kunt ondernemen. Die mensen zijn daarvoor opgeleid en kunnen misschien een oplossing bieden.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    ik ben bijna 20 maar ik zie mezelf nou niet echt als volwassen

    Het enige wat ik me als oplossing kan voorstellen is lenen bij Duo, inderdaad, en desnoods ander werk zoeken. Je kan wel in deze situatie blijven voor je werk maar dat is ook niet goed..

    Also, als het mogelijk is, probeer dan hulp te zoeken buiten de GGZ, mijn (en die van zo veel anderen) ervaring bij de GGZ is zo ontzettend slecht..


    Spinning around, I'm weightless.