• Hier ben ik weer. Ik kom jullie weer lastigvallen met één van mijn vele struggles.
    Een stereotype van het zijn van een meisje is onder andere dat meisjes enorm veel kleren hebben. Dat ze elke ochtend voor hun overvolle kledingkast staan en klagen dat ze helemaal níéts hebben om te dragen.
    Nu heb ik een zelfde soort probleem. Ik heb helemaal niets om te dragen. Ten eerste heb ik al niet heel veel kleding (ik heb letterlijk drie broeken help) en een deel daarvan past al niet meer en nog een deel vind ik absoluut niet meer leuk. Dat is een deel van het leven, maar het is wel een beetje vervelend.
    Mijn hoofdvraag is eigenlijk: Hebben jullie tips met betrekking tot - zoals de ze dat in het engels zo mooi zeggen - building a wardrobe?
    Ik heb namelijk alles uitgezocht wat ik wilde houden en dat waren vier (vier!!) t-shirts. Girl.
    Alle tips zijn welkom. Show me je eigen kledingstijl, vertel me je favo winkel. Help me.
    Oh, en mijn kledingstijl is eigenlijk altijd vrij kinderachtig geweest en ik ben inmiddels negentien. Dat betekent dat ik eigenlijk geen kledingkast van een twaalfjarige wil hebben.

    Wow, it's a mess. Ik ben usually wel wat chaotisch, maar dit slaat alles.


    look at the stars, look how they shine for you;

    Herkenbaar probleem :p Ik ben veel tweedehands gaan shoppen toen ik op mezelf ging wonen, zo ben ik laagdrempelig toch aan meer ‘nieuwe’ kleren gekomen. Een miskoop doen is dan ook niet zo’n ramp omdat een broek maar een paar euro kost. ^^ Zo heb je ook lekker de ruimte om te kunnen experimenteren qua kledingstijl. En ik heb veel kleding geruild met vriendinnen.

    Maybe zouden we op Q ook wel een kledingswap kunnen organiseren? 😄

    [ bericht aangepast op 26 juli 2018 - 18:44 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Misschien is Primark wat voor je. Ja kwaliteit is niet even best maar (ondanks mijn weinige aankopen door lengte) ben wil wel dingen gaan kopen die ik normaal niet koop en als ze nu lang in de kast liggen jammer dan,


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik ben een kleding gek. Noem het maar een uit de hand gelopen hobby, maar ik heb niet een super volle kleding kast ofzo :').

    Mijn kledingstijl is heel erg mijn eigen. Ik hou van mode, maar ik vind de laatste mode volgen enorm nutteloos. Mijn kledingstijl beschrijf ik eerder als simpel & vintage inspired.
    Mijn tip is helemaal uit het niks te beginnen is om te kijken naar wat bij je lichaamsstijl past & wat je leuk vindt/ vindt staan. Basisstukken zijn perfect om mee te beginnen. Goed passende broeken, shirt, topjes of blouzen is een goed begin en de basis om langzaam een eigen wardrobe op te stellen.
    Ga ook eens keer een dag shoppen (raad ik niet aan met +35 graden (cat) ) en pas random kleding, van verschillende stijlen broeken tot tops. Heb je stiekem een liefde voor vintage kleding of een andere kleding stijl? Pas bijvoorbeeld dan een jurk in die stijl. Kijk hoe je het dan vind staan (neem eventueel een vriendin mee voor een mening) en hoe je erin voelt. Ik heb ook wel eens dat ik dingen pas, het super leuk staat, maar ik mij er niet fijn in voelt. Maar soms ook andersom, vond ik het niet leuk om de hanger, maar erg leuk toen ik het aanhad.

    Ik shop zelf het meest bij H&M, Zalando (omdat hun kleine maten hebben) en af en toe bij Top Vintage.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik ben altijd voor wat basics in je kast: zwarte broek, spijkerbroek, zwart effen hemdje/t-shirt, witte blouse. Daar valt makkelijker omheen te bouwen. Je spijkerbroek met zwart effen hemdje is zo opgeleukt met een leuk vest of een losse blouse. De zwarte broek en witte blouse zijn, naast dat ze makkelijk casual te dragen zijn, handig voor een professionele wardrobe. Handig voor die plotse belangrijke presentatie/sollicitatie/beoordelingsgesprek. Als je zulke kledingstukken standaard in je kast hebt liggen, voel je je niet zo snel underdressed als je niet zo handig bent met kleding.
    Voor mijn basics ga ik graag voor kledingstukken die écht goed zitten en het liefst ook wat langer meegaan, dus de prijs mag wat hoger zijn. Voor broeken zit ik aardig vast aan ONLY broeken, niet vanwege hun lange levensduur, maar omdat ze me heerlijk zitten. Voor de prijs die ze kosten (€30), koop ik met liefde ieder jaar een nieuwe spijkerbroek/zwarte broek.
    De rest van mijn kledingkast bestaat uit meer "statement" pieces, om ze zo te noemen. Zij maken de outfit wat leuker en interessanter. Dit kan gaan van een hele stoere rok tot een simpele trui met een leuke tekst. Deze kledingstukken zijn ook vaak wat goedkoper voor mij, omdat ik er vaak na een jaar al redelijk op uitgekeken ben. Voor die kleding ga ik naar de NewYorker (lage kwaliteit, lekker cheap en houdt rekening met curves), H&M (redelijke kwaliteit, lekker cheap, houdt geen rekening met curves) en soms kan ik ook slagen bij de VeroModa of de ONLY.

    Nu zal het voor iedereen anders zijn qua winkels, omdat het maar net bij je stijl en lichaam moet passen. Iets wat ik wel erg leuk vindt om te doen is iets pakken uit een kledingrek wat ik normaal nooit zou dragen en dat aan proberen. Naast dat je dan leert wat jou wel en niet goed staat, ziet kleding er op de hanger ook vaak heel anders uit dan op je lichaam!
    ^ik ben trouwens ook all in voor een kledingswap^


    From these ashes, I will rise

    Ik shop voornamelijk h&m, vero mods, Hema, primark, haal ook vaak dingen bij de action, lidl, wibra enzo. Lekker goedkoop dus 😊
    Edit: ook c&a, miss etam, zalando enzo. Het ligt eigenlijk aan de collectie enzo. Ik ga nooit gericht shoppen maar scharrel zo door het jaar dingen bij elkaar

    [ bericht aangepast op 26 juli 2018 - 19:37 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Vandaag ben ik bij Esprit geweest en daar hebben ze heel leuke (en goed betaalbare, want #sale!) vrouwelijke kleding voor 'onze' leeftijd (rond 20 jaar). Wellicht kun je even op de webshop kijken of je daar iets leuks ziet. Zelfde geldt voor Didi.

    De allerbelangrijkste tip is investeer in goede basistukken en beknibbel daar ook niet op. Voor mij is dat een goede zwarte spijkerbroek, die kan altijd en die kan zowel netjes als sportief. Maar denk ook aan een zwarte rok die zowel zomer met blote benen kan en winter met panty. Je bent het meest gebaat bij kledingstukken die je kan blijven combineren (dus dat ene knalgele blousje met bloemen die je zo leuk vind is minder handig) en daar kun je aan toevoegen met meer uitgesproken kleding, maar die haal ik altijd zo goedkoop mogelijk -het knalgele blousje dus-. Een leuke manier om goedkoop goede items te halen is tweedehands kleding -kringloop, thrift shops voor kleding, vintage per kilo uitverkopen-. Ik vind dat de Costes en de Monki hele fijne basisitems hebt die je eindeloos kunt combineren. Ik stijl het altijd af met een ander jasje of blousje om het interessant te houden. Goede broeken/rokken zijn dus altijd mijn basis. En als je nu een andere stijl wil, probeer op bv instagram eens wat outfit dingen te zoeken en allemaal bij elkaar te leggen om te kijken welke overkoepelende stijl je hebt -like je dus alleen maar dingen die bv gecombineerd zijn met een zwarte blazer weet je dat dat een goede aankoop voor jou zal zijn, of dat je alleen blauwe spijkerbroeken leuk vind dat je dat kiest-.

    Edit: Het OOTD topic hier op Q is ook leuk voor inspiratie. -ook het oude topic-.

    [ bericht aangepast op 26 juli 2018 - 20:50 ]


    The truth is out there.

    Ik koop altijd broeken die overal bij passen wat duurder in omdat ze dan langer mee gaan, en als het koud is heb ik ook een stoere denim jas die overal bijpast. Dus dat zijn eigenlijk twee basis dingen en daarbij haal ik altijd heel goedkoop een lading shirts en overhemdjes die ik gewoon er bij kan doen.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Je kan door een online test doen om erachter te komen welke kleuren mooi zijn, dus onder welk type (seizoen) je valt. Ik moet zo weg blijven bij pastelkleuren, bruin en beige.

    Wat voor figuur heb je? Welke delen van jezelf vind je mooi? Bekijk jezelf in ondergoed in de spiegel en dan zie je vanzelf mooie lichaamsdelen. Ik vind mijn (I'll prolly sound stupid now) handen, enkels en het gebied van mijn kaak, hals en sleutelbeenderen mooi. Dus ik draag zelf graag coulottes en shirtjes/truien met wijde mouwen en een v-hals.
    Anderzijds heb ik ondanks een gezond gewicht heupspek. Ik moet dus geen nauwsluitende jurk dragen.

    Koop geen kleding puur omdat het goedkoop is of in de sale. Weggegooid geld. Ikzelf koop alleen kledingstukken die ik supervet vind en die ik met andere kledingstukken kan combineren.

    Ik heb voor mezelf 4 vereisten als ik ga winkelen: kleur, model, draagcomfort en prijs. Waar hecht jij waarde aan bij kleding?

    I ain't really proud to admit this, maar mijn smaak is iets ouder dan mijn leeftijd. Mijn smaak is daarnaast totaal niet in lijn met mijn persoonlijkheid. Ik ben impulsief, chaotisch en creatief maar mijn smaak is best simpel, rustig met her en der wat felle kleuren, een tikje bijzonder met een vrouwelijke en soms zakelijke twist (durp).
    Het liefst shop ik bij Hudson Bay, Promiss of Steps, maar budget jwz :')). Ik zal een keer een foto van mijn 'stijl' posten.




    [ bericht aangepast op 26 juli 2018 - 23:14 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    oh girl first of all: don't hate on having 3 pants. Met drie broeken kan je een hele garderobe onderhouden, trust me. Ik doe het al 5 jaar met drie broeken haha

    Oke eerst en vooral: ga je investeren in een nieuwe garderobe of wil je nog werken met stuks die je hebt?
    Als je een nieuwe garderobe wilt opbouwen, raad ik je aan om eerst eens een pinterest bord aan te maken met alles wat jij leuk vind.
    Als je al een idee hebt van de dingen die je leuk vindt, dan is dat mooi natuurlijk want dan is het makkelijk shoppen. Als je geen idee hebt, dan helpt dat pinterest bord je wss wel met een thema erin te vinden. Als je er nog geen thema in kan vinden, dan heb je misschien wel gewoon een hele uitgebreide stijl en dat is ook altijd heel leuk want dan heb je veel opties!

    Ik neem graag even mijzelf als voorbeeld om je op weg te zetten:
    Dit is mijn pinterest bord: https://nl.pinterest.com/shunshine123/style/
    Ik hou enorm van mannenkledij met een vrouwelijke touch eraan en soms ook wel bohemian. Ik ben 175 en heel mager, bijna geen borst. Ik ga altijd voor highwaisted broeken omdat dat mijn benen verlengt en heel flatterend is bij mijn brede heupen, maar het is ook deels een mannenlook qua kostuumbroeken. Ik vind kraagjes superleuk en alles dat daarbij hoort: bowties en pins, die ik gebruik om mijn kraagjes op te pimpen. Ik kan hemden perfect dragen zonder dat de knopen openstaan, dus ik draag ze altijd volledig tot bovenaan dicht. Verder vind ik oxford shoes geweldig, een mannenshoen dus eigenlijk, en sokken zijn mijn leven. Ik heb sokken in duizend kleuren en patronen. Je moet weten, ik ben groot en ik shop goedkoop. In winkels als h&m vind je tegenwoordig geen broeken meer die de broeklengte wijzigen in mijn maten. Dus als ik permanent water in mijn kelder heb staan, los ik dat wel op door coole kousen te dragen die matchen bij mijn hemd.
    (door dit bericht alleen weet je al dat ik niet echt schaamte heb met wat ik draag en dat is ook echt gewoon mijn tip numero 1: draag wat jij wilt, derest boeit niet)

    Vanaf dat je weet wat je graag draagt/ziet, vind ik eigenlijk dat je niet veel nodig hebt:
    - twee broeken: zwart en jeans zou ik zeggen, in het model dat jou supergoed staat (doe research daarnaar)
    - een jeansvest kan je letterlijk op alles aan
    - als je graag rokken draagt vind ik een a lijn rok tot halverwege de dij met button down in het midden echt waar een hemels kledingstuk. Ik heb zelf een bruine, maar wil een jeansversie daar ook van omdat het gewoon een kledingstuk is dat je met álles kan dragen qua tops.
    - een goed paar sneakers kan je op bijna alles aandoen
    - een paar speciale schoenen (voorbeeld uit mijn collectie: bordeauxrode lakschoenen in oxfordstijl) kunnen echt elke outfit verheffen tot iets speciaals, dus dat is ook echt een gouden tip als je speciale outfits wilt
    - vergeet haar en makeup niet, if you're that type of girl.
    - also, als je piercings hebt kan dat ook echt een aesthetic zijn om speciale combinaties oorbellen aan te doen en die te matchen met je outfit.
    - een goede jas en een matchende goede sjaal als je vaak buiten gaat, dat vind ik ook echte statements. Ik heb zelf een lange, oversized bruine mantel en een oversized reusachtige bruine sjaal, om me warm te houden maar ook omdat je er dan buiten altijd interessant uitziet haha.
    - als je een bril hebt: zoek de juiste montuur. Echt waar, komende van iemand die jarenlang verschrikkelijke monturen gedragen heeft. Ik weet sinds drie jaar pas welk soort glazen mij staan en ik heb nu een klassieke rayban bril die echt lijkt alsof hij voor mij gemaakt is, zo perfect is hij. Ik krijg er echt zoveel complimenten over. Een goede montuur maakt elke look goed, en als je een bril moet dragen dan is het afwisselen van monturen voor outfits ook altijd een optie! (wel prijzig om nog een montuur bij te kopen, maar kies wijs in functie van je stijl en kledij en ga voor een aparte bril die wel nog bijpassend is bij veel zaken: bijv. ronde glazen als dat je staat, of een doorzichtige frame, rosegoud, een kleur die dicht bij je haarkleur gaat ipv bijv zwart, hout, ...)
    - ik ben zelf degene die kleurtoetsen combineert in mijn outfits, dus kleurenpaletten opzoeken is misschien ook wel een goede tip. (noteer ook eens welke kleuren jou zeker staan).
    - witte tshirts met graphic designs of quotes is ook echt een musthave dat je met alles kan combineren. Bonuspunten als de tekst erop volledig jou schreeuwt haha

    Zelf shop ik op: h&m, zara, forever 21, etsy, pronti, jbc!, lola&liza, zalando
    Tip: zalando is echt bomb dot com als je nieuwe stijlen wilt proberen. Je kan passen en gratis retourneren, met achteraf betalen krijg je de kleren ook gewoon eerst opgestuurd dus het is echt superchill en ze hebben ongewone dingen die je niet in andere winkels vind dus perfect voor experimenteren of je wat leuk vind.
    Setjes zijn trouwens ook echt een goed idee als je een nieuwe warderobe maakt. Als je ze samen aandoet, heb je een supereasy outfit meteen en vaak ook echt on point en speciaal. En als je een goede, flatterende set koopt dan zijn de stukken apart ook heel leuk om te combineren met andere dingen. Dus dat is winwin

    EDIT: oh ja, niet te vergeten bershka!!!
    Ik heb daar twee crop topjes (boven de navel, zonder mouwen) gekocht, één in beige en één in het zwart die ik letterlijk met A L L E S combineer omdat ik ze zo flatterend vind voor mijn figuur. Echt zo makkelijk om zo eentje aan te trekken boven een zwarte highwaisted broek of jeans en dan een speciale blazer op met bijpassende kousen en schoenen en hup we're good to go

    [ bericht aangepast op 26 juli 2018 - 21:34 ]


    A to the Z

    Ik zou inderdaad gewoon even een bord maken op Pinterest/weheartit om erachter te komen wat je leuk vind en daarna gaan 'shoppen' en gewoon wat dingen passen. Je kunt nu wel random shit gaan kopen maar als je je er niet comfortabel in voelt ga je het toch nooit dragen (fish)
    Ik zou zeker even kijken bij de Costes, Stradivarius en mango. Een van mijn favoriete merken is dan Friday, maar daar hebben ze echt maar drie winkels van en het is eigenlijk ook redelijk prijzig oeps (so cute tho).
    Ohja, en een paar goede broeken zijn ook Essentials (sws een zwarte en een spijkerbroek). Net als schoenen (denk aan sneakers vs iets dat je ook bij nettere kleding kan dragen)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ga eens naar een winkel en koop dingen die je leuk vind

    Net als iedereen hier boven, ben ik ook wel een enorme fan van basics, maar als je net als ik helemaal niks voelt voor extra ditjes en datjes (kettingen, vestjes, hoedjes) is het ook handig om bijvoor beeld een paar statement broeken te kopen. Ik heb dan bijvoorbeeld een broek met een ruit en een effe tshirt, of een short met bloemen en dan een simpel shirt. Ik ben zelf een groot fan van de Monki, omdat hun toch betaalbare shirts hebben die net effe anders is. Ook kijk ik graag op zalando in de sale, omdat er daar veel betaalbare kleding is en het terug sturen is echt een makkie je plakt het weer dicht en je plakt de stikker (die er al bij zit) op de doos een klaar. Dus als het niks is dan ben je er gauw weer van af. En misschien kan je een keer gaan shoppen met iemand die heel anders is dan jij. Dat haalt je vaak wat meer uit je comfort zone. Tegenwoordig is toch bijna alles in, als je het maar met zelfvertrouwen draagt. Ik heb toevallig heel veel foto’s van mezelf verwijderd, maar als ik weer eens een leuke outfit aan heb (voor zover dat gaat met dit weer) post ik m hier wel! Heel veel succes!

    Links die je misschien intressant vind


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk