• Goedenavond,

    Vorig weekeinde hielden mijn grootouders een feest. Uiteraard kregen ze allemaal cadeaus, kaarten, geld e.d. Toen ik eenmaal de kans kreeg, heb ik €50 meegenomen met de hoop dat ze het niet zouden ontdekken. Toch zijn ze er nu achter gekomen dat er €50 mist. Mijn moeder stelde mij zonet allemaal vragen: "Heb jij het gezien?" "Heb je het aangeraakt of verplaatst?" "Heb je het ècht niet?" En ik bleef maar ontkennen... Ik voel me waardeloos en verdrietig. Het geld heb ik al uitgegeven en ik heb geen bijbaan waar ik dat geldbedrag mee kan terugverdienen. Wat nu?

    Meteen naar je grootouders aan, het toegeven, je excuses aanbieden en zorgen dat je het geld zo snel mogelijk bij elkaar krijgt en niks meer koopt tot het terug is.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Wat hierboven staat. Meteen eerlijk zijn, ook al voelt het kut. Het is rot wat je gedaan hebt, maar hoe langer je ermee zit, hoe rotter je je gaat voelen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Waarom zou je dat ook doen? Dat is zo naar. Wat ze hierboven zeggen kan je het beste doen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Pinguino schreef:
    Meteen naar je grootouders aan, het toegeven, je excuses aanbieden en zorgen dat je het geld zo snel mogelijk bij elkaar krijgt en niks meer koopt tot het terug is.

    Dit inderdaad. Als het later uitkomt, gaat het alleen maar erger zijn. En als je het hebt gezegd, weegt het ook niet meer zo op je hart.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Het is goed dat je nu spijt hebt. Je had er vast niet bij nagedacht toen je het stal. Het toegeven, je verontschuldigingen aanbieden en zo snel mogelijk terugbetalen is het enige juiste dat je kan doen. Ze zullen misschien ontgoocheld of boos zijn, maar uiteindelijk wel blij zijn dat je je fout hebt ingezien en eerlijk bent. En jij gaat je ook een stuk beter voelen. Misschien vinden jullie samen wel een oplossing om het terugbetaald te krijgen. Doe het daarna nooit meer. ;) Je hebt het niet nodig.

    Nu ga ik een beetje afwijken, maar wil het toch gezegd hebben.. Stelen is nooit goed. €40 bijvoorbeeld lijkt niet veel, maar wat als die persoon erg krap bij kas zit of hard gewerkt heeft daarvoor? Je kan niet altijd aan mensen zien of ze het breed hebben of niet. En hier gaat het over cadeaugeld, maar het geld waar ik voor werk en iemand cadeau geef, is dan ook echt voor diegene bedoeld en niemand anders.
    Daarnaast beseffen velen de emotionele impact niet. Leuk als je een dure gsm vindt, maar de eigenaar is misschien nu foto’s die veel voor hem betekenden kwijt. Of er stond een contactpersoon op die hij enkel via nummer had en nu nooit meer zou terug kunnen vinden. :’) Of een mooie ketting die €100 kostte, kan net de laatste herinnering aan de grootmoeder van de persoon zijn. Dus geef het toch maar weer aan de rechtmatige eigenaar.

    Dit was niét op de topic starter bedoeld. Gewoon iets dat ik kwijt wilde. :Y)


    Ik wil een tuin vol egels