• Hey.

    Ik wil graag een fanfiction schrijven over de serie Chicago fire maar ik kan geen orgineel plot vinden.
    Ik zag op andere sites wel verhalen staan maar die waren best wel cliché en niet heel geloofwaardig. Meeste begonnen met een meisje die dan nieuw bij het team kwam of als familielid opeens kwam opdagen en binnen een dag verliefd is op iemand van 't team. Zoiets wil ik ds voorkomen maar ik kan geen goed plot bedenken.

    Het idee voor een fanfiction zit al weken in mijn hoofd maar misschien dat iemand mij kan helpen met het bedenken van een plot.
    Alvast bedankt


    • His arms feel more like home than any house ever did. •

    Ik ken de serie niet heel erg goed, maar als je een insta romance vermijdt, kun je best wel een nieuw lid in het team laten komen. Maar again: als je voor de romance gaat, bouw dat dan gewoon traag op. Laat ze eerst vrienden worden, daten, elkaar een verlegen kusje geven enzo :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Oef ja moeilijk!

    Het wordt een romantisch verhaal neem ik aan? Dan kun je makkelijk in een cliché-verhaal verzeild raken...

    Een goed verhaal heeft altijd een specifieke opbouw. Je hebt een hoofdpersonage, dat komt uiteindelijk met een probleem te zitten, dan gaat het personage door een (karakter)verandering en kan het personage het probleem oplossen/omzeilen/is het geen probleem meer.

    Als je je plot op een dergelijke vorm baseert heb je in ieder geval al een sterker verhaal dan enkel 'mensen die verliefd worden'.

    Als je er graag nog over door wilt sparren, hoor ik het graag! Misschien heb je al een idee of een scène waar je/we inspiratie uit kunnen halen om je verhaal een interessante en originele twist te geven!

    In ieder geval alvast heel veel schrijfplezier!

    [ bericht aangepast op 3 aug 2018 - 16:13 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.