• Hai lieve mensen,

    zoals de titel al zegt loop ik al een tijdje rond met problemen met het scheren en dan met name mijn bikinilijn. Ik deed dit altijd met gewone scheermesjes en uiteindelijk mannen scheermesjes (want die werken me toch een partij goed) maar nu heb ik steeds last van ingegroeide haartjes en bultjes.. niet erg comfortabel en nou ook niet bepaald aantrekkelijk (vind ik zelf).

    Nu had ik bij kruidvat in de actie zo'n veet-trimmer ish gekocht. Je kent het vast wel. Ik was helemaal blij maar wat blijkt? Het laat bij mij echt veel haartjes staan. Ik heb instructievideo's braaf opgevolgd (ik had ze van te voren ook gekeken om te kijken of het werkt) maar ook onder mijn oksels blijven er gewoon nog haren staan.

    Geen succes. Nu dacht ik, ik kan weer veel geld gaan uitgeven aan een scheerapparaat en dan tot de conclusie komen dat die niet werkt, of ik kan vragen aan jullie wat jullie gebruiken en waar jullie bij zweren!

    Harsen wil ik absoluut niet. Ik kan het nog maar net verdragen dat ze mijn bovenlip harsen dus dat probeer ik liever niet uit (krijg dan ook snel last van geïrriteerde huid).
    Het gaat vooral om regio bikinilijn maar als oksels en benen er ook mee gedaan kunnen worden dan komt dat goed uit c:

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen (flower)

    [ bericht aangepast op 2 aug 2018 - 18:15 ]

    MT, want ik ken de struggles :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb dat veet-trimmer ding ook en ik vind het een best wel prut apparaat als ik heel eerlijk ben.
    MT want deze struggles zijn té bekend gewoon.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Ik zweer door snelle haargroei toch wel bij epileren (met een apparaat). Moet zeggen dat ik mijn bovenlip epileren pijnlijker vind dan mijn bikinilijn/oksels en het effect mag er wezen (12 uur daarna dan, want het is eerst knalrood en geïrriteerd).

    Desondanks ben ik ook zo'n persoon die dat soort dingen nog wel eens vergeet, dus ik scheer vaak als back-up en dan vind ik de naverzorging cruciaal. Ik gebruik zelf een olie van de rituals de dagen erna op mijn bikinilijn en die verminderd ingegroeide haren/jeuk/pijn al heel erg veel (extra voordeel: iedere keer als je naar de wc gaat, ben je verrast omdat je zo lekker ruikt down-under :') ). Daarnaast goed blijven scrubben, dat voorkomt ook de ingegroeide haartjes. Als laatste: letten op het ondergoed dat je aantrekt de dagen nadat je geschoren hebt, want dat maakt heel veel uit voor hoe erg je de huid erna nog irriteert.


    From these ashes, I will rise

    Ik snap ook niet dat er nog geen aftershave voor vrouwen is, voor ons mannen bestaat er voor elk scheerkwaaltje een creme of een zalf o.i.d. Ik had ook altijd last van ingegroeide haren en toen ben ik aftershave balsem gaan gebruiken die ipv ontsmet de huid hydrateerd. Sindsdien nergens meer last van gehad.
    https://www.kruidvat.nl/nivea-men-sensitive-aftershave-balsem/p/1451549


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    KnopfIer schreef:
    Ik snap ook niet dat er nog geen aftershave voor vrouwen is, voor ons mannen bestaat er voor elk scheerkwaaltje een creme of een zalf o.i.d. Ik had ook altijd last van ingegroeide haren en toen ben ik aftershave balsem gaan gebruiken die ipv ontsmet de huid hydrateerd. Sindsdien nergens meer last van gehad.
    https://www.kruidvat.nl/nivea-men-sensitive-aftershave-balsem/p/1451549


    Lol die gebruiken veel vrouwen als makeup primer onder foundation haha. Best wel goed spul! Ik heb het zelf ook al gebruikt, maar dat zou ik niet aanraden om down there te gebruiken for us ladies haha. Het is te geparfumeerd. Ik snap wel dat je redeneert dat mannenspul evengoed voor vrouwen kan werken though. I approve that, ik koop echt altijd mannenscheermesjes want die werken gewoon zo goed en zijn vaak goedkoper door de 'minderaantrekkelijke verpakking'.
    Maar voor scheren down there heb je echt iets nodig zonder veel toegevoegde parfums.

    Ik geef dit topic even een mt want ik heb ook nog altijd niet de perfecte truc beet.
    Ik merk wel dat hoe meer je het doet, hoe beter het gaat. Like je hebt er minder last van? tenminste toch in mijn geval.
    Ik zou epileren en waxen sowieso niet doen. Dat is vragen om problemen imo :') Ontharingscreme is naar horen zeggen ook wel effectief? Maar dat werkte bij mij echt niet. Bij scheren komt het ook echt aan op goede zorg. Hoe stugger de haren hoe meer irritatie. Dus ik raad aan om een warme douche te nemen en dan te scheren. Ik gebruik sinds kort de douchegel sensitive van dove ipv een scheergel van veet sensitive en ik vind die veeeel fijner. Die is echt veel zachter dan veet sensitive. Dus experimenteer ook zeker eens met verschillende scheergels. (Gebruik trouwens sowieso een gel, you don't want to do that with just water haha).
    Ook aftercare. Afhankelijk van de exacte plek smeer ik het al dan niet in met een bodybutter. Verder heb ik ook een nieuwe spray gekocht tegen irritatie die je gewoon overal kan sprayen, so no need to worry. Hij is van uriage, deze om exact te zijn: https://www.hbb24.be/uriage-bariederm-cica-spray-assechant-reparateur-spray-verzwakte-geirriteerde-huid-100ml.html
    Het beste daaraan is dat die echt verlicht bij jeuk en irritatie en dat je hem eender wel moment kan sprayen als je last hebt. Dus ik spray vlak na het scheren en dan bij irritatie. Echt een goede spray om in het algemeen in huis te hebben ook, trouwens. Voor mij helpt het iig.
    Ik denk overigens dat je meer irritaties zal hebben van scheerapparaten dan een gewoon scheermesje. Koop ook een scheermes dat dicht genoeg bij de huid kan scheren dus met genoeg mesjes. Dat is ook echt een wereld van verschil! Liefst een met een kopje dat goed kan meedraaien bij alle plooien.


    A to the Z

    Ik gebruik zelf altijd pure kokos olie. Gewoon zo’n grote pot van de tuinen(die je ook kan gebruiken voor het koken) dus ik gebruik eerst een milde scrub om alle haartjes goed los te krijgen en dan kokos olie erop en scheren. Works like a charm (;


    Punkrock is not dead, punkrock is sleeping drunk

    Ah bedankt voor alle reacties c:
    Ik ga morgen eens uitgebreid alles doornemen en wat uittesten ;D al ben ik niet zo'n fan van scrubben tbh. Heb altijd het idee dat het geen zak uitmaakt haha

    Ik had eens ontharingscreme voor mijn benen geprobeerd maar ik vond het ook niet zo geweldig. Het hielp wel en het overgrote deel was weg maar toch bleef er nog wat achter.. maar dat kan er ook aan liggen dat ik het maar twee keer gebruikte en dus nog niet er heel handig mee was :')

    xJess schreef:
    Ah bedankt voor alle reacties c:
    Ik ga morgen eens uitgebreid alles doornemen en wat uittesten ;D al ben ik niet zo'n fan van scrubben tbh. Heb altijd het idee dat het geen zak uitmaakt haha

    Ik had eens ontharingscreme voor mijn benen geprobeerd maar ik vond het ook niet zo geweldig. Het hielp wel en het overgrote deel was weg maar toch bleef er nog wat achter.. maar dat kan er ook aan liggen dat ik het maar twee keer gebruikte en dus nog niet er heel handig mee was :')


    Ik hoorde laatst dat scrubben de dode huidcellen weg haalt, wat kan helpen tegen ingegroeide haren. Daarnaast kunnen de dode huidcellen dan ook niet in de weg zitten tijdens het scheren. Ik ben ook geen fan van scrubben, maar een keer proberen en kijken wat het resultaat is, kan geen kwaad, toch?


    Physics is awesome

    CarIyIe schreef:
    (...)

    Ik hoorde laatst dat scrubben de dode huidcellen weg haalt, wat kan helpen tegen ingegroeide haren. Daarnaast kunnen de dode huidcellen dan ook niet in de weg zitten tijdens het scheren. Ik ben ook geen fan van scrubben, maar een keer proberen en kijken wat het resultaat is, kan geen kwaad, toch?


    Daar heb je gelijk in! Maar ik neem aan dat gewone scrub daar niet voor geschikt is?

    xJess schreef:
    (...)

    Daar heb je gelijk in! Maar ik neem aan dat gewone scrub daar niet voor geschikt is?


    Mascha (Beauty loss) heeft het er wel eens over gehad welke scrub je er het beste voor kan gebruiken. In ieder geval een fijne scrub in plaats van een grove scrub, want je huid is daar wel dunner, denk ik.


    Physics is awesome

    Ik moet zeggen dat ik ook niet altijd een perfecte bikinilijn heb (soms heb ik ook geen zin om het gehele ritueel te doorlopen, dus dan weet je gewoon dat je bultjes en jeuk gaat krijgen) maar heb wel een aantal producten die werken.

    Ik scheer mijn bikinilijn nooit met zomaar scheerschuim, aangezien ik het idee hebt dat het de huid en de haren alleen maar stugger maakt. Ik gebruik vaak een conditioner, omdat het vervolgens super zacht is.

    Ik heb ooit ergens gelezen dat je na het scheren het best kunt deppen of nadouchen met koud water, en soms doe ik dat wel maar ik weet niet of dat het écht verbetert.

    Na het scheren zweer ik bij sudocrème... het is zalf voor luiereczeem bij baby's, daarnaast wordt je hele bikinilijn wit (met dus op met kleding) maar als ik dit 2 tot 3 dagen blijf smeren heb ik géén last van bultjes of jeuk. Met de crème natuurlijk een slip aan zonder kantjes eraan, zodat het allemaal lekker comfortabel zit en goed kan genezen...

    Nog even over de scrub: ik houd altijd aan bij gevoelige delen en huid dat ik het ook op mijn gezicht moet kunnen smeren, dus een fijne gezichtsscrub en een zachte crème bijvoorbeeld. Dan weet je zeker dat het niet zomaar zal gaan irriteren.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ons schreef:
    Ik moet zeggen dat ik ook niet altijd een perfecte bikinilijn heb (soms heb ik ook geen zin om het gehele ritueel te doorlopen, dus dan weet je gewoon dat je bultjes en jeuk gaat krijgen) maar heb wel een aantal producten die werken.

    Ik scheer mijn bikinilijn nooit met zomaar scheerschuim, aangezien ik het idee hebt dat het de huid en de haren alleen maar stugger maakt. Ik gebruik vaak een conditioner, omdat het vervolgens super zacht is.

    Ik heb ooit ergens gelezen dat je na het scheren het best kunt deppen of nadouchen met koud water, en soms doe ik dat wel maar ik weet niet of dat het écht verbetert.

    Na het scheren zweer ik bij sudocrème... het is zalf voor luiereczeem bij baby's, daarnaast wordt je hele bikinilijn wit (met dus op met kleding) maar als ik dit 2 tot 3 dagen blijf smeren heb ik géén last van bultjes of jeuk. Met de crème natuurlijk een slip aan zonder kantjes eraan, zodat het allemaal lekker comfortabel zit en goed kan genezen...

    Nog even over de scrub: ik houd altijd aan bij gevoelige delen en huid dat ik het ook op mijn gezicht moet kunnen smeren, dus een fijne gezichtsscrub en een zachte crème bijvoorbeeld. Dan weet je zeker dat het niet zomaar zal gaan irriteren.


    Conditioner? Als in, wat je ook in je haren doet? o.o Geeft dat juist geen irritatie in die zone?
    Sudocreme heb ik ook wel eens gebruikt tegen die irritatie maar dan zat dus inderdaad alles inclusief ondergoed onder want het gewoon zo laten intrekken vind ik wat ongemakkelijk haha. Maar misschien dat ik dat toch eens gewoon moet proberen :')

    Ik heb daar ook last van