• Ik zit nu best een tijdje op Quizlet en heb me redelijk afzijdig gehouden van het RPG Forum.
    Simpelweg omdat ik geen idee heb wat je moet doen.
    Ik krijg nu best wat interesse in het RPG, omdat het volgens mij iets te maken heeft met verhalen schrijven.
    Ik heb het topic gelezen waar je basis info krijgt, maar heb nog best wat vragen
    Maar hier dus mijn vragen:
    1. Is het de bedoeling dat je een rol claimt en dan het lijstje invult van die rol en dan in het speeltopic vanuit je character een stukje schrijft?
    2. Wat schrijf je dan?
    3. Wat betekent MT?
    4. Moeten al die stukjes die geschreven worden samen 1 verhaal vormen?
    5. En wat als 2 mensen tegelijk hun stukjes uploaden en die komen niet overeen qua verhaallijn?
    6. Extra info is ook altijd welkom!
    Alvast bedankt


    Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg.

    1. Dat is inderdaad helemaal de bedoeling (: Je verzint een personage dat in de setting past, maar over het algemeen heb je hier heel veel vrijheid in. Gewoon opletten dat je personage geen kopie is van een ander en geen perfecte eigenschappen heeft, en dan zit je wel snor!
    2. Meestal krijg je een beginsituatie (bvb er is een feest) en dan schrijf je hoe jouw personage daarop reageert. Vaak spreek je af met iemand anders om een ander personage te ontmoeten, of er komt iemand op jouw personage af. Hoeveel je moet schrijven, staat in de titel van de RPG (bvb [150 - RPG] slaat op min. 150 woorden per post)
    3. MT betekent mijn topics en wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat het topic in je geschiedenis terecht komt, zodat je het bij kan houden.
    4 + 5. Ja, uiteindelijk wel. Je schrijft een stukje en dan schrijft iemand daar een reactie op en ben jij weed aan de beurt. Meestal wordt er gewoon een volgorde vastgehouden en wacht je tot jouw personage aan de beurt is. Moest er iets fout lopen of wil je iets anders zeggen, kan dat im het praattopic. Een praatopic is om relaties tussen persomages af te spreken en om andere dingen te bespreken en te vragen. Daar hoef je dus niet vanuit je personage te schrijven (:


    Mhm?

    Luftmensch schreef:
    1. Dat is inderdaad helemaal de bedoeling (: Je verzint een personage dat in de setting past, maar over het algemeen heb je hier heel veel vrijheid in. Gewoon opletten dat je personage geen kopie is van een ander en geen perfecte eigenschappen heeft, en dan zit je wel snor!
    2. Meestal krijg je een beginsituatie (bvb er is een feest) en dan schrijf je hoe jouw personage daarop reageert. Vaak spreek je af met iemand anders om een ander personage te ontmoeten, of er komt iemand op jouw personage af. Hoeveel je moet schrijven, staat in de titel van de RPG (bvb [150 - RPG] slaat op min. 150 woorden per post)
    3. MT betekent mijn topics en wordt gebruikt om ervoor te zorgen dat het topic in je geschiedenis terecht komt, zodat je het bij kan houden.
    4 + 5. Ja, uiteindelijk wel. Je schrijft een stukje en dan schrijft iemand daar een reactie op en ben jij weed aan de beurt. Meestal wordt er gewoon een volgorde vastgehouden en wacht je tot jouw personage aan de beurt is. Moest er iets fout lopen of wil je iets anders zeggen, kan dat im het praattopic. Een praatopic is om relaties tussen persomages af te spreken en om andere dingen te bespreken en te vragen. Daar hoef je dus niet vanuit je personage te schrijven (:


    Dit klopt inderdaad! Ik zou er alleen nig wel iets aan toe willen voegen;
    Per RPG heb je 3 topics. Een speeltopic, een rollentopic en een praattopic. In het speeltopic gebeurt de RPG zeg maar, alles wat de personages doen. De rollentopics worden alleen gebruikt om de rollen te plaatsten, zodat je die makkelijk terug kunt vinden in één topic. Het praattopic is gewoon waar er wordt overlegd, zoals dingen die gebeuren, relaties tussen personen, etc.

    Als ik jou was zou ik gewoon meedoen aan een RPG. Ik wist al die vragen die jij stelde ook niet, maar gaandeweg lukte alles gewoon, door vragen te stellen en te kijken wat anderen deden.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.