• GOOD OMENS


    Vanaf 15 januari wordt Good Omens op BBC Two uitgezonden. Origineel uitgebracht op Amazon Prime, maar mede mogelijk gemaakt door de BBC. Sinds niet zoveel Nederlanders Amazone Prime hebben, leek het me wel leuk om iedereen erop te wijzen dat het uitgezonden wordt op tv zodat meer mensen het kunnen zien. Er zitten veel schrijvers en lezers op Quizlet die deze serie wel kunnen waarderen.

    Good Omens is een mini serie van 6 afleveringen die gebaseerd is op het boek Good Omens; the nice and accurate prophecies of Agnes Nutter, Witch, door de bekende fantasy schrijvers Terry Pratchett (bekend van de Disc world serie) en Neil Gaiman (bekend van American Gods en Coraline). Alle episodes zijn geschreven door Neil Gaiman.

    Er spelen behoorlijk wat bekende acteurs in, onder andere David Tennant, Michael Sheen, Jon Hamm, Jake Whitehall, Francis McDormand. Michael McKean en de stem van Benedict Cumberbatch. Er zitten behoorlijk wat bekende nummers van Queen in.



    Aziraphale and Crowley, of Heaven and Hell respectively, have grown rather fond of the Earth. So it’s terrible news that it’s about to end. The armies of Good and Evil are amassing. The Four Horsemen are ready to ride. Everything is going according to the Divine Plan…except that someone seems to have misplaced the Antichrist. Can our heroes find him and stop Armageddon before it’s too late?


    Het zou leuk zijn om elke aflevering hier te bespreken, sinds er elke week eentje uitgezonden wordt. Dus totdat alle afleveringen uitgezonden zijn, laat spoilers achterwege of onder de spoiler tag alsjeblieft.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2020 - 16:20 ]


    Guardian of the Eastern Gate

    Oehh dit schept mogelijkheden. Weet je toevallig de tijd ook?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Oh, thanks voor dit laten weten! Dit stond namelijk nog op mijn lijstje van series die ik wil kijken.


    Stenenlikker

    Dankje voor de tip!
    Was hier al even benieuwd naar en de serie kijken gaat misschien sneller gebeuren dan het boek lezen.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik heb de serie al gezien, echt super goed!


    The soul needs autumn.

    Necessity schreef:
    Oehh dit schept mogelijkheden. Weet je toevallig de tijd ook?


    21:00 UK tijd, weet niet of dat hetzelfde is als hier.


    Guardian of the Eastern Gate

    Ik heb een tijdje terug de proefversie van Amazon Prime gehad, puur om Good Omens te kijken. Ik heb de serie zelfs twee keer achter elkaar gezien.
    Liefde voor Good Omens! (:

    FRIDERICUS schreef:
    Ik heb een tijdje terug de proefversie van Amazon Prime gehad, puur om Good Omens te kijken. Ik heb de serie zelfs twee keer achter elkaar gezien.
    Liefde voor Good Omens! (:


    Inderdaad, zo goed! Ik heb de serie ondertussen al iets van 6 keer gezien, oeps.


    Guardian of the Eastern Gate

    Janthony schreef:
    (...)

    Inderdaad, zo goed! Ik heb de serie ondertussen al iets van 6 keer gezien, oeps.


    Aah, nice!
    Ik hoef denk ik niet te vragen wie je favo personage is, want dat is zo te zien Crowley. Goede keuze! Ik vind Crowley ook het leukst. (:

    FRIDERICUS schreef:
    (...)

    Aah, nice!
    Ik hoef denk ik niet te vragen wie je favo personage is, want dat is zo te zien Crowley. Goede keuze! Ik vind Crowley ook het leukst. (:


    Ik vind ze allebei geweldig, haha. Denk niet dat ik kan kiezen.

    Ik weet zeker dat de J in Anthony J. Crowley voor Janthony staat. Of James (James Bond)


    Anyway, sinds ik alle afleveringen zo vaak gezien heb, zou het leuk zijn als ik na elke aflevering een stukje schrijf met 'dingen die je waarschijnlijk gemist hebt'?

    [ bericht aangepast op 4 jan 2020 - 16:25 ]


    Guardian of the Eastern Gate

    Janthony schreef:
    (...)

    Ik vind ze allebei geweldig, haha. Denk niet dat ik kan kiezen.

    Anyway, sinds ik alle afleveringen zo vaak gezien heb, zou het leuk zijn als ik na elke aflevering een stukje schrijf met 'dingen die je waarschijnlijk gemist hebt'?


    Dat klinkt wel interessant!

    Ik heb de serie meteen gezien toen het uit gekomen is, want ik kan nooit zo lang wachten. :Y)
    Maar het is echt een geweldige serie en zeker aan te raden!


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Leuk weetje
    Michael Sheen (die Aziraphale speelt) kent Neil Gaiman al heel erg lang. Michael las het boek toen het uitkwam en is altijd fan geweest van Good Omens. Toen Neil het script schreef, stuurde hij drafts ervan naar Michael en wilde hij dat hij Crowley zou spelen. Tijdens het schrijven bedacht Neil dat hij een betere Aziraphale zou zijn en ook Michael dacht dat hij beter Aziraphale dan Crowley kon spelen. Ze durfden dit echter niet tegen elkaar te zeggen en besloten dat ze met elkaar erover zouden praten tijdens een etentje dat erg awkward werd, tot ze allebei zeiden dat ze hem niet als Crowley maar Aziraphale zagen.
    Neil besloot tijdens het schrijven van episode 3 dat hij David Tennant als Crowley wilde hebben. Het kostte nogal wat moeite om de BBC hier ook van te overtuigen.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2020 - 21:03 ]


    Guardian of the Eastern Gate

    Janthony schreef:
    Leuk weetje
    Michael Sheen (die Aziraphale speelt) kent Neil Gaiman al heel erg lang. Michael las het boek toen het uitkwam en is altijd fan geweest van Good Omens. Toen Neil het script schreef, stuurde hij drafts ervan naar Michael en wilde hij dat hij Crowley zou spelen. Tijdens het schrijven bedacht Neil dat hij een betere Aziraphale zou zijn en ook Michael dacht dat hij beter Aziraphale dan Crowley kon spelen. Ze durfden dit echter niet tegen elkaar te zeggen en besloten dat ze met elkaar erover zouden praten tijdens een etentje dat erg awkward werd, tot ze allebei zeiden dat ze hem niet als Crowley maar Aziraphale zagen.
    Neil besloot tijdens het schrijven van episode 3 dat hij David Tennant als Crowley wilde hebben. Het kostte nogal wat moeite om de BBC hier ook van te overtuigen.


    Dat van dat etentje vind ik echt hilarisch. :')

    Als je de optie hebt, kan je hem vast op opnemen zetten


    Guardian of the Eastern Gate

    Voor de mensen die het interessant vinden, ik heb het cursed Good Omens movie script, geschreven door Neil Gaiman ergens voor 2000 en nooit gemaakt. Gelukkig.


    Guardian of the Eastern Gate