• Hallo Q'ers!

    Ik heb de laatste tijd gemerkt dat ik het heel erg leuk vind om reviews te maken (voor zowel boeken, films, anime als series). Daarnaast vind ik het ook leuk om schrijftips te geven en columns te maken. Ik zou dit alles misschien willen bundelen op een soort site of blog of iets dergelijks, maar ik heb een paar vraagjes hierover, want ik ben nogal een noob:
    1) Welk medium gebruik ik hier het best voor (site/blog of nog iets anders?)
    2) Welke site kan ik het best gebruiken (ik zoek naar iets wat gratis is en ook een beetje handig, want ik suck echt in dit soort dingen)
    3) Aansluitend bij de vraag hierboven: hoe zorg ik dat alles er aantrekkelijk uitziet?
    4) Hoe zorg ik ervoor dat ik een publiek krijg? (Ik schrijf natuurlijk voor mezelf, maar als niemand het leest, kan ik het net zo goed allemaal in een word documentje laten staan op m'n laptop en geen moeite doen haha XD)
    5) Nog andere tips & tricks? Dingen waar ik zeker rekening mee moet houden?

    Alvast bedankt (:

    Ik weet niet of dit in het juiste subforum staat, sorry als het fout is.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik zou wordpress aanbevelen. Als je een beetje actief wordt in de wordpress community door ook op anderen te reageren en zo, kan dat er ook voor zorgen dat je wat lezers krijgt. Verder kan je je blogs promoten op je eigen social media.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Voor looks zijn er ook een hele boel templates/voorbeelden die je praktisch kunt copy pasten. Ik zou niet al te bang worden van de HTML, als je ongeveer weet waar wat zit, kun je zelfs met weinig computerkennis met die stukjes code je eigen dingen maken.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik blog zelf op Yoors, daar is ook een topic over op Quizlet.

    Als je op het linkje klikt, kom je op een uitleg over wat de website nou precies inhoudt, maar kort gezegd is het een platform waar je een profiel op aan kunt maken en waar je blogs/foto's/quotes/prikbordposts kunt plaatsen.
    Ik vind het zelf heel overzichtelijk, de templates zijn duidelijk en blogs kun je gemakkelijk in elkaar zetten. Er is een levendige community die nieuwe leden ook graag welkom heet et cetera.
    De site is gratis, sterker nog: je kunt er zelfs mee verdienen. Niet veel, maar als je doet wat je leuk vindt dan kun je daar dus ook iets aan verdienen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly