• Ja ik wil het liefst zo snel mogelijk uit huis, maar ik heb geen idee waar te beginnen. Ik sta ingeschreven maar pas sinds 2 jaar en de minimale wachttijd hier is 8 jaar. Dus dat gaat 'm niet worden.
    Dan dus een kamer. Het grootste probleem waar ik tegenaan loop is dat ik helemaal niet zit te wachten op 'gezellige' huisgenoten, dat je eerst jezelf moet komen voorstellen met 10 anderen en jezelf dan moet gaan verkopen. Ik hoef geen hecht clubje dat bij elkaar binnen loopt en samen eet enzo. Leuk als dat zo groeit hoor, maar ik wil uit huis, geen nieuwe vriendenclub.
    Hoe de fok pak ik dit dan het best aan? Want ik zie overal 'op zoek naar gezellige... leuke spelletjes avond... Samen eten, drankje doen...' en vervolgens deel je alles dan ook nog met 5 totaal, ja doei hè.
    Dus. Hoe hebben jullie je plek gevonden? Tips? Iemand toevallig een kamer in omgeving Utrecht over? :')


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Dit misschien: https://www.duic.nl/wonen/er-komen-250-studios-voor-studenten-leidsche-rijn-centrum/?
    Het zijn studio's, dus je hebt gewoon je eigen keukentje en badkamer enzo. Zag het toevallig voorbij komen op mijn facebook.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik zou je inschrijven bij een woningbouwvereniging in de buurt waar je wilt gaan wonen en zoek ook op sociale huurwoningen. Toen ik drie jaar geleden op kamers ging heb ik dat ook gedaan bij Lefier, maar die zit in het noorden van het land, dus niet in Utrecht. Daar zou ik beginnen, en dan blijven inschrijven en proberen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Heb je je ingeschreven bij de SSH of alleen woningnet? Er zijn redelijk wat huizen die helemaal niet zo hecht zijn en waarin iedereen zijn eigen ding doet. Vooral in Zeist zul je veel van die kamers/huizen vinden (en heb je ook vaak veel minder inschrijftijd nodig).


    From these ashes, I will rise

    Kom naar België. Hier hebben we koten (=kamers) waarvoor je niet hoeft te solliciteren en je kunt zo weinig of zo veel met je kotgenoten omgaan als je zelf wilt.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Cantabile schreef:
    Heb je je ingeschreven bij de SSH of alleen woningnet? Er zijn redelijk wat huizen die helemaal niet zo hecht zijn en waarin iedereen zijn eigen ding doet. Vooral in Zeist zul je veel van die kamers/huizen vinden (en heb je ook vaak veel minder inschrijftijd nodig).

    Dit een beetje ja, er zijn genoeg huizen te vinden waar mensen niet per se heel veel samen doen. Ik zou als ik jou was gewoon via SSH gaan zoeken en goed naar de beschrijvingen kijken en dan een beetje op zoek gaan naar een rustig huis. SSH verhuurt overigens ook studio's, maar ik denk dat je daar ook wel meer dan drie jaar voor ingeschreven moet staan om kans te maken.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Ik heb heel veel geluk gehad via Facebook om de kamer waar ik nu zit te krijgen.

    Dusja, via Facebook proberen te zoeken, denk ik. Werkt wel goed, in mijn geval dan


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Bakugou schreef:
    Kom naar België. Hier hebben we koten (=kamers) waarvoor je niet hoeft te solliciteren en je kunt zo weinig of zo veel met je kotgenoten omgaan als je zelf wilt.


    Soms is het echt nuttig dat wij Belgen zo 'op onszelf' zijn :Y)
    Wat je ook kan doen, is rondlopen in de stad waar je in wil wonen. Vaak heb je aan de ramen plakaatjes hangen met 'huurders gezocht'. Of is dat weer iets Belgisch?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    BlueJays schreef:
    (...)
    Dit een beetje ja, er zijn genoeg huizen te vinden waar mensen niet per se heel veel samen doen. Ik zou als ik jou was gewoon via SSH gaan zoeken en goed naar de beschrijvingen kijken en dan een beetje op zoek gaan naar een rustig huis. SSH verhuurt overigens ook studio's, maar ik denk dat je daar ook wel meer dan drie jaar voor ingeschreven moet staan om kans te maken.


    Bij de SSH moet je ofwel heel veel geluk hebben met een "vriendengroepwoning" (slooppanden) of nog even geduld hebben. Als je je nu inschrijft, heb je pas kans op een kamer na minimaal een jaar.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik zou naar een studio zoeken, maar verder kan ik je ook geen advies geven over hoe of wat, want mijn kamer zoektocht is een regelrechte ramp.


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik zag in Utrecht juist veel kamers bij mensen die zoeken naar (werkende) vrouwen van 23+. Ik heb er voor de rest niet echt naar gekeken, want ik ben nog arme student en ook geen 23+, dus ik klik meteen door :'). Het lijkt me dat die huizen rustiger zijn, maar wellicht zijn het alsnog van die feesthuizen though.

    Heb je de lotingen op woningnet al eens bekeken? Ik ben wel eens op de 9e beland en na het bezichtigen van de woning en het accepteren, stond ik al op plek 2 (en toen ging die vrouw boven me er mee vandoor 😠)

    In ieder geval is de kans op zo'n lotingwoning dus groter dan wanneer je probeert te reageren op die honderd 65+ woningen met 8 jaar inschrijftijd.


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Pelekai schreef:
    (...)

    Bij de SSH moet je ofwel heel veel geluk hebben met een "vriendengroepwoning" (slooppanden) of nog even geduld hebben. Als je je nu inschrijft, heb je pas kans op een kamer na minimaal een jaar.

    Niet in Zeist dus, daar kan je ook wel terecht als je nog maar kort ingeschreven staat, dus als je echt snel uit huis wil, is dat misschien een optie.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Waar is de wachttijd op gebasseerd?
    Waar ik ingeschreven stond zou het ook een lange wachttijd zijn(sommige mensen wachten al 10 jaar oid) maar ik keek gewoon naar het aantal reacties van de beschikbare woningen, bij de vereniging waar ik ingeschreven sta kun je namelijk ook zien op welke plek je komt te staan bij welke woning en dus hoe groot je kans is.
    Wij hebben een flat in het dorp waar dus enkel jongeren onder de 27 mogen wonen, studio's en ook een paar appartementen met slaapkamer, maar daar had ik dus veel kans op en woon nu een jaar op mezelf, terwijl ik op nummer 8 stond.. dus op zich hoef je niet altijd te kijken naar de minimale wachttijd.

    Maar in ieder geval: Succes met het vinden van je eigen plekje!


    Little do you know

    BlueJays schreef:
    (...)
    Niet in Zeist dus, daar kan je ook wel terecht als je nog maar kort ingeschreven staat, dus als je echt snel uit huis wil, is dat misschien een optie.

    Really? Toen ik naar een andere kamer opzoek was, reageerde ik ook op kamers in Zeist. Toen stond ik een jaar ingeschreven en stond ik gemiddeld op plek 50 van de 170 of zo. Volgens mij mogen ze per keer maar de eerste 15 mensen uitnodigen, dus dan schiet het niet echt op.


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Pelekai schreef:
    (...)
    Really? Toen ik naar een andere kamer opzoek was, reageerde ik ook op kamers in Zeist. Toen stond ik een jaar ingeschreven en stond ik gemiddeld op plek 50 van de 170 of zo. Volgens mij mogen ze per keer maar de eerste 15 mensen uitnodigen, dus dan schiet het niet echt op.

    Echt? Toen ik op kamers in Zeist reageerde stond ik op plek 4 van de 20 reacties of zo, terwijl ik nog niet eens een jaar ingeschreven stond. Misschien dat het heel erg verschilt wanneer je naar een kamer zoekt? Want voor mij was het wel in maart geloof ik, ik kan me voorstellen dat dan een stuk minder mensen een kamer zoeken dan in de zomer.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    ^Zeist ligt echt ontzettend aan het moment ja. Ik had me in november ingeschreven en had een hospiteeravond begin augustus waarop ik mijn kamer heb gevonden. Maar wij hadden halverwege september dit jaar een hospiteeravond, waarop in eerste instantie meer dan 300 reacties op waren... Kies dus het juiste moment wel om te hospiteren!


    From these ashes, I will rise