• Hallo allemaal!
    Sinds een week hebben mijn vriend en ik een kitten in huis genomen. Hij verhuisde met 14 weken oud naar ons, was snel gewend en doet het goed.
    De eerste nacht bleef hij in de woonkamer liggen, maar daarna ontdekte hij het heilige bed in de slaapkamer.

    Nou vinden we het niet erg als hij bij ons slaapt. Maar gisteren waren we naar Walibi gegaan, waardoor hij voor het eerst een groot deel van de dag alleen was. Daarvoor was het steeds hoogstens een paar uur, aangezien ik nog niet werk en weinig les heb op het moment.
    Hij was erg druk, waarschijnlijk omdat hij de hele dag alleen was geweest. We hebben voor we naar bed gingen nog met hem gespeeld, maar hij had meer aandacht voor onze terugkomst dan zijn speelgoed.

    Eenmaal in bed ging hij dan ook niet gewoon liggen, maar door de kamer banjeren, in de rolgordijnen klimmen en onze voeten en ruggen veelvuldig aanvallen.
    Na een tijdje wilden we toch echt gewoon slapen en heb ik hem op de gang gezet met de deur dicht. Hier begon hij natuurlijke te zeuren en aan de deur te krabben, wat ik zeker had verwacht. Maar hij hield het zo. Lang. Vol.

    Bij de katten die ik eerder heb gehad was het gewoon een kwestie van volhouden en het beestje stopt er wel mee, maar deze heeft gewoon tot 7 uur lopen zeuren tot de deur openging. Nou weet ik niet of ie 7 uur aan één stuk door heeft gemauwd en gekrabd aangezien we tussendoor ook wel wat hebben geslapen, maar het is een stuk langere adem dan ik ben gewend van katten.

    Heeft iemand nog verdere tips om hem te leren dat een dichte deur betekent dat hij er niet bij mag? Er zijn ook dingen die mijn vriend en ik doen waar de kat natuurlijke niet 1e rang voor hoeft te zitten namelijk (cat)

    Alvast bedankt!


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Ik denk dat het echt een kwestie is van doorzetten. Als je een baby iedere avond laat uithuilen gaat hij leren dat jij niet voor ieder dingetje komt. Zelfde met je kat.


    ~ When you fall asleep tonight, just remember that we lay under the same stars ~

    DeEilandGodin schreef:
    Ik denk dat het echt een kwestie is van doorzetten. Als je een baby iedere avond laat uithuilen gaat hij leren dat jij niet voor ieder dingetje komt. Zelfde met je kat.

    Daar was ik al bang voor :’)


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Ik denk dat je inderdaad gewoon moet doorzetten. Je moet het maar zo zien: het is nu nog een kitten, dus is het makkelijker aan te leren (ik zeg niet dat het leuk is of). Onze poes is nu 7 en ik heb af en toe het idee dat ze een fobie heeft voor dichte deuren, want ze gaat er gelijk aan krabben.
    En ze vind natuurlijk dat ik in haar kamer slaap in plaats van andersom, dus als ik de deur dichtdoen gaat ze zich ook bijna puberaal gedragen (cat)


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Bij ons mogen de katten naar boven en op de slaapkamers. Over het algemeen slapen ze bij mijn ouders, want die slapen over het algemeen met de deur los. Wanneer alle deuren dicht zijn, dan gaat één van onze katten aan de deur krabben (zonder nagels tho) en miauwen. Meestal roep ik dan gewoon 'Jack, nee', want onze katten weten dondersgoed wat 'nee' betekend haha. Gaat hij echt lang door, dan open ik mijn deur en doe ik hem naar beneden en de deur naar de gang dicht zodat hij niet meer naar boven kan.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    HaIe schreef:
    Bij ons mogen de katten naar boven en op de slaapkamers. Over het algemeen slapen ze bij mijn ouders, want die slapen over het algemeen met de deur los. Wanneer alle deuren dicht zijn, dan gaat één van onze katten aan de deur krabben (zonder nagels tho) en miauwen. Meestal roep ik dan gewoon 'Jack, nee', want onze katten weten dondersgoed wat 'nee' betekend haha. Gaat hij echt lang door, dan open ik mijn deur en doe ik hem naar beneden en de deur naar de gang dicht zodat hij niet meer naar boven kan.

    Dat doet mijn moeder ook weleens met de kat thuis, maar ik woon in een gelijkvloers appartement zonder aparte hal :’D


    "Do you believe monsters are born or made?"