• Les Alouettes d'Or
    it's a hard-knock life

    Montreal, Canada. De een na grootste stad van Canada, waar voor iedereen wel iets geweldigs te beleven valt. Het paradijs bezit ook een schaduwzijde. In de arme buurten van de stad heerst er altijd een gespannen sfeer op straat en heeft de politie niets te zeggen. Vroeger heersten hier bende oorlogen, maar de laatste jaren zijn alle arme buurten overgenomen door Les Alouettes d'Or.
    Les Alouettes d'Or heeft haar uitvalsbasis in Hochelaga-Maisonneuve, de Franstalige ghetto van Montreal, waar ook de meeste van haar leden vandaan komen. De gang bezit hier en in Montréal-Nord meerdere bars, clubs en winkels, delen van de haven, stukken land, en enkele blokken met appartementen. Voor de arme inwoners is Les Alouettes d'Or een god's geschenk, gezien ze door hen betaalbaar kunnen huren, te werken voor een goed salaris, en veilig kunnen wonen, maar voor iedereen van buiten de ghettos, zijn ze staatsvijand nummer 1. De gang verdient namelijk niet haar geld met het verhuren van huizen, of het schenken van cocktails. Dit is maar een front voor alle illegale praktijken die er achter gesloten deuren omgaan. Het hart van de organisatie vind je op het grote trailerpark aan de rand van de haven. Dit is een plek die de politie en zelfs de marechaussee niet durft te betreden. Voor buitenstaanders is het een bijzonder vijandige plek, maar voor eenieder die het thuis noemt, brengt het veiligheid, familie, en geborgenheid. De wildste geruchten gaan er over wat er allemaal gebeurt op het trailer park, maar voor iedereen die er woont is het een ding: La Maison




    • Les Alouettes d'Or •
    Een bende ontstaan op de straten van Hochelaga-Maisonneuve. Het heeft enkele generaties geduurd voor een groep straatschoffies zonder toekomst is uitgegroeid tot de grootste speler op het criminele toneel van Montreal, maar dat is nu zeker het geval. Elk aspirant lid moet een zware ontgroeningsperiode doorstaan. Mocht dit lukken, dan wordt die ingelijfd en ontvangt het teken van de gang die zowel befaamd als bevreesd is: Een tattoo van een leeuwerik met een goudgele accenten.
    De meeste van de gang wonen in de twee buurten waar ze de meeste macht hebben. Slechts de families waarmee het in begonnen, samen met weeskinderen uit de buurten, wonen op La Maison trailer park. Het is een echte warme gemeenschap, een echte familie, ondanks alle duistere praktijken die zich er afspelen. De kinderen gaan naar school een worden zo ver mogelijk van de illegaliteit afgeschermd. Ze worden enkel van tijd tot tijd gebruikt als brief couriers. Dit betekent niet dat zij zich snel los zullen breken van hun afkomst. Nog altijd zijn er namelijk amper kansen voor de kids uit deze buurten, en is de keuze vaak makkelijk om hetzelfde te doen als hun ouders voor hen. Toch mag geen enkel kind beginnen aan de ontgroening voor ze 16 zijn, en is de initiatie niet voor hun 17e.
    De gemeenschappelijke plek voor de gang is l'Étoile Rouge, een oude bar, origineel voor zeelieden, maar al tientallen jaren lang de plek waar zaken worden besproken en plannen worden gedeeld onder bendeleden. Hier zijn ook de initiaties van nieuwe leden en wordt er gestemd over de toekomstplannen. Daarbij kan je er nog altijd een koud biertje drinken en een stevige maaltijd eten.

    • Rollen •
    • Abel Hugo Pelletier • Barman @ l'Étoile Rouge • KIaus • 1.1
    • Amor Chesterfield • Positie • Hargreeves • 1.1
    • Gabriel Jordan • Wapenhandelaar • Ricciardo • 1.2
    • Jackson Malcolm Thorpe • Mensenhandelaar • xJess • 1.4
    • Manuel Zachary Lockwood • Pooier/Bordeeleigenaar • Hargreeves • 1.5

    • Ruby Novac • Illegaal gokken • JudithSuzann • 1.4
    • Julia Walker • Cybercrime • Kavinsky • 1.2
    • Blanche Tremblay • Kidnapping • Gwisin • 1.4
    • Freya DeLuna • Dief • Nesryn • 1.4
    • Valerie Michelle De La Fonté • Coordinator ontgroening • DevIce • 1.7

    • Lijstje •
    • Naam •
    • Leeftijd • [20-40]
    • Tijd Geïnitieerd • [minimaal 17 jaar ten tijde van initiatie]
    • Positie •
    • Uiterlijk •
    • Innerlijk •
    • Geschiedenis •
    • Extra •



    • Regels •
    • Minimaal 300 woorden.
    • Q Huisregels gelden hier.
    • OOC in het praattopic. Geen ruzies en weer respectvol naar elkaar toe.
    • Houd het graag REALISTISCH! Relaties hebben problemen, vrienden hebben soms ruzie met elkaar, dingen gaan vaak fout en lopen niet hoe je wil, deals gaan mis, als arme sloeber heb je geen banden met de maffia, als 20 jarige ben je niet de hoge baas, en NIEMAND is oppermachtig de bende is een democratie.
    • Geen Mary Sue's, ook geen te sterke krachten/mutaties
    • Naamsveranderingen doorgeven.
    • Geen personages van anderen besturen.
    • 16+ mag, maar onder spoiler en aangegeven bovenaan de post
    • IrisWestAllen maakt nieuwe topics aan.

    [ bericht aangepast op 15 april 2019 - 14:56 ]


    Bowties were never Cooler

    Is het voor iedereen mogelijk om voor morgen hun personage ver genoeg af te hebben om de RPG te beginnen, of is vrijdag beter?


    Bowties were never Cooler

    Voor mij is het prima. Het weekend heb ik het echter wel druk, dus kan dan misschien weinig tot niet posten ( wellicht vrijdag/zaterdagavond misschien).


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Morgen is prima c:

    Morgen is prima ja!

    Ik denk dat Ruby wel zo'n beetje af is. Is ze goed zo of moeten er nog dingen anders?


    Good people are like candles, they burn themselves up to give others light

    Morgen komt voor mij beter uit dan in het weekend haha, ben zaterdag maar overdag een uurtje thuis ofzo


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Morgen komt voor mij ook beter uit. Vanaf de 20e wordt het hectisch en kan ik zeker tot met het nieuwe jaar (2 januari ongeveer) niet reageren.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gasina schreef:
    @ Adelia; Excuses voor mijn vraag, maar ik was er wel benieuwd naar. Je vrouw is een huurmoordenaar, maar heeft een haat aan geweld... en is beleefd?


    Sorry zie je vraag nu pas. Dusssssss jep ze is een huurmoordenaar maar ze is vriendelijk tegen de arme omdat ze zelf arm is opgegroeid ze haat geweld in de zin van als het ‘onrechtvaardig’ is. ( wat zij doet vind ze rechtvaardig ~ misschien niet volgens de wet lmao maar je begrijpt wel wat ik bedoel ) ik heb er nu nog wat meer uitleg bij geschreven omdat alles nog niet zo duidelijk was. Ik hoop dat dat het een zo een beetje beantwoord.

    Veel liefs!


    The best way to destroy an enemy is to make him your friend

    Ik doe mee, en neem een man.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Adelia schreef:
    (...)

    Sorry zie je vraag nu pas. Dusssssss jep ze is een huurmoordenaar maar ze is vriendelijk tegen de arme omdat ze zelf arm is opgegroeid ze haat geweld in de zin van als het ‘onrechtvaardig’ is. ( wat zij doet vind ze rechtvaardig ~ misschien niet volgens de wet lmao maar je begrijpt wel wat ik bedoel ) ik heb er nu nog wat meer uitleg bij geschreven omdat alles nog niet zo duidelijk was. Ik hoop dat dat het een zo een beetje beantwoord.

    Veel liefs!

    Dat maakt niet uit hoor. Beter te laat dan helemaal niet, toch.
          Ah, het is wat duidelijker. Geweld staat namelijk bij beiden van haat zowel als het leuk vinden, vond dat tegenstrijdig, vandaar mijn vraag.


    Don't walk. Run, you sheep, run.


    SAL CONROY
    35 — bendelid,


    QUOTE

    — b a s i c       i n f o
    Full name: Silas Alastor Zervos
    Zodra het mogelijk was, veranderde hij zijn achternaam in Conroy en sindsdien leeft hij met deze naam.
    Title:
    Gender: Male / Female
    Meaning:
          [ •]
          [ al • ah • stor ] “avenging spirit” in Greek. (In mythology, this is the name of the daimon spirit of family blood feuds, the afflicter of vengeance upon children for the crimes of their fathers.)

    Nickname(s):
          ‘The Grim Reaper’,


    — a g e
    Age: 35
    Birth—date: 17/01
    Zodiac sign: Capricorn
    Nationality: Greek/American
    Languages: Greek, Spanish, American, French


    — s t a t u s
    Marital status:
    Blood—type: B
    Religion: Atheïst

    WORK • EDUCATION • HISTORY

    Sal komt uit één van de gevaarlijkste buurten in Griekenland, waar hij samen met zijn familie verbleef tot zijn achttiende. Zijn moeder was een hoer die bezwangerd werd door één van haar klanten, die één van de ergste mannen in het gebied scheen te zijn. Hij schroomde er dan ook niet voor om haar te laten luisteren door zijn handen te gebruiken, of iets anders. Hoewel zijn moeder, Helena, hem — of zijn broertje, die drie jaar later ter wereld werd gebracht — nooit heeft gewild, kregen ze geen enkele klap van de vrouw. Van hun lieftallige vader daarentegen, Malachi, die al helemaal niets van hen wilde weten, hij nam iedere kans om zijn autoriteit te laten blijken. Of dat nu was door verbaal of lichamelijk geweld.
          Op zijn twaalfde leerde hij Bianka kennen, zijn zusje die Malachi bij een andere vrouw had verwekt. Echter, nog geen jaar later stierf ze wegens het harde geweld die de man had gebruikt en sinds jaren heeft hij een traan gelaten om haar ; een klein mensje die zoiets niet had verdiend. Hierdoor begon de haat voor zijn vader, die hij niet wilde erkennen, te groeien. Uiteindelijk hebben hij en zijn broer, die de naam Elijah draagt, besloten te vertrekken uit het land — hun familie achterlatend, en met toestemming van Helena.
          Eenmaal in Canada aangekomen, wat nog best een probleem leek te zijn, belandden ze in het Leger des Heils. Echter, ondanks het gegeven dat ze een beter leven wilden, raakten ze al snel in contact met een bende en heeft hij zich zo snel als het kon geïniteerd. Nu zit hij al zeker 17 jaar bij Les Alouettes d'Or. Ze wisten beide dat als ze wilden overleven in deze wereld er maar één mogelijkheid was. Het is dan ook wel duidelijk dat hij niet op juiste voet staat met justitie, en Silas heeft een behoorlijk record om dat te bewijzen.
          Hij is niet gelukkig, maar momenteel is hij tevreden met zijn leven en dat is al een hele vooruitgang van vroeger. Door zijn kleurrijke verleden kent Sal redelijk wat talen, al zijn ze niet allemaal helder meer. Zo wilt hij bijvoorbeeld Grieks achter zich laten, gezien het hem aan zijn familie doet denken.





    QUOTE



    Familielid:
    Helena | Moeder • Onbekend
    Malachi Zervos | Vader • Onbekend
    Elijah Zervos | Broertje • Onbekend
    Bianka Zervos | Halfzusje • Overleden ♱





    “With me, what you see is what you get.”



    — p e r s o n a l i t y


    ✫ Abusive — (Characterized by improper infliction of physical or psychological maltreatment towards another)
    ✫ Alcoholic ✫ Bigot — (One who is strongly partial to one’s own group, etc.) ✫ Blunt, brusque
    ✫ Envious, covetous, jealous ✫ Fanatical — (Fanatic outlook or behavior especially as exhibited by excessive enthusiasm, unreasoning zeal on some subject) ✫ Fickle, changeable, unstable ✫ Gruff, stern in manner or appearance
    ✫ Hard — (A person who is difficult to deal with, manage, control, overcome, or understand. Hard emotions, hard-hearted.)
    ✫ Humorless ✫ Hypocritical — (One who is contradicting their own beliefs, actions or sayings.) ✫ Idealist — (One who is unrealistic and impractical, guided more by ideals than by practical considerations.)
    ✫ Lewd, obscene or indecent, as language or songs; salacious ✫ Oppressor — (A person of authority who subjects others to undue pressures, to keep down by severe and unjust use of force or authority.)
    ✫ Overambitious — (Having a strong excessive desire for success or achievement.) ✫ Sarcastic.


    — a p p e a r a n c e
          ◇ ◇ ◇

    GEZICHT
    Gezichtsvorm:
    Lippen:
    Huidskleur:
    Oogkleur en —vorm:
    Haarkleur, —lengte en —type:

    LICHAAM
    Lengte:
    Conditie / Hygiëne:
    Figuur en houding:

    EXTRA
    Geur:
    Littekens:
    Tatoeages / Piercings:
    Kledingstijl:
    Accessoires:
    Accent:

    ☠      ☠      ☠


    "Fake people have an image to maintain——
    real people just don't give a fuck."



    — s p e c i a l t i e s



    — e x t r a
    Silas heeft een Rottweiler met de naam Diesel.

    LIKES
          beer ♢
    DISLIKES
          all bark, no bite ♢

    SECRET(S) / FEARS
          Door zijn historie heeft hij nooit op school gezeten, en had hij alles zelf aan moeten leren. Net zoals zijn broertje. Hierdoor schrijft hij liever niet, omdat alles fout geschreven zal zijn. Ook heeft hij moeite met het begrijpen van dure woorden en belt hij liever dan berichten sturen. Dit is zowat het enige waar hij zich echt voor schaamt, waardoor de man het alles behalve aan de grote klok zal hangen.


    Iemand die durft?




    (Rol wordt nog aangepast, zo ook wellicht het uiterlijk. Mocht er iets zijn wat verandert hoort te worden, wil ik dit graag te horen krijgen in een GB bericht van het topicmaakster. Zeer bedankt.)

    [ bericht aangepast op 13 dec 2018 - 17:05 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Sorry voor de vertraging, maar hier is het Speeltopic


    Bowties were never Cooler

    Iemand waar Ik Amor en Manu heen kan sturen? Het spijt me dat ik nog niet echt heb kunnen posten, het is helaas wat drukjes en ik moet school even voor nemen ;') De post komen hopelijk morgenavond

    verkeerde topic, sorry!

    [ bericht aangepast op 17 dec 2018 - 23:40 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Got Chris? c;


    El Diablo.

    Ik heb Abel voor je


    Bowties were never Cooler

    Ik heb Ariana nog voor wie wil? Ik kan pas vrijdag posten (: