• Gisteren ging ik naar de opticien aangezien ik al langer wel wat moeite had met de presentaties bij hoorcolleges te kunnen lezen, maar afgelopen week zat ik bij m'n colleges en toen kon ik de slides helemaal niet meer lezen. Ik dacht toen: "Fuck, waarom zit ik hier überhaupt?" en toen leek het me slim om even langs de opticien te gaan.

    M'n ogen zijn slechter dan ik dacht 😅 dus voor de verre afstanden krijg ik een bril. Die man zat zo van: "Ja, hij is dan wel voor de verte, maar als je in een college zit en je moet dingen opschrijven dan hoef je hem echt niet de hele tijd af te zetten voor je aantekeningen."
    Veraf zie ik er ontzettend scherp door, ja, maar dan wordt het dichtbij minder scherp. "Je ogen wennen eraan" zei de opticien. Maar ik ging googlen en google maakt me bang. Dus ik heb nu een vraag.

    Want oh shit, ik krijg een bril en ik vind het doodeng. Maar op Quizlet zijn er vast wel brildragers te vinden, of mensen die brildragers kennen.
    Na hoeveel tijd zijn je ogen gewend aan het wisselen tussen veraf/dichtbij terwijl je bril voor één van de twee is en dus niet voor het andere? En hoe lang duurde het voor je de bril echt constant ophebt en dus niet enkel in colleges/in het verkeer?

    En hoe reageerde de omgeving?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Nou, ik heb vandaag m'n bril opgehaald hoor...




    M'n zusje maakte de foto met flits dus hij lijkt nu soort van zwart, maar dat is die dus niet.


    Ik vind het dus echt heel vervelend dat ik er ineens super goed mee kan zien want nou moet ik 'm dus op 😭😭😭
    Oh ja, hij heeft fancy pootjes zonder schroefjes, maar met magneetjes, dus ik kan de poten er zo afhalen HAHAHA


    Staat je goed, Vincie! Ik zou gewoon zo snel mogelijk de bril continu op hebben (behalve tijdens het slapen/douchen dan) en het kan natuurlijk dat je op een gegeven moment last krijgt van de pootjes of iets, maar ook daar moet je aan wennen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    HaIe schreef:
    (...)

    Staat je goed, Vincie! Ik zou gewoon zo snel mogelijk de bril continu op hebben (behalve tijdens het slapen/douchen dan) en het kan natuurlijk dat je op een gegeven moment last krijgt van de pootjes of iets, maar ook daar moet je aan wennen.


    Echt? Ik vind 'm verschrikkelijk hahahaha. Kan er gewoon niet aan wennen, ik vind het zo lelijk en van alles en nog wat.
    Schaam me ook dood, moet zo met koor zingen en ik moet er op de fiets heen aangezien ik rechtstreeks ga, maar ik ken de route helemaal niet dus ik ga 'm op moeten hebben wil ik de straatnamen kunnen lezen. Ik vind het zo verschrikkelijk, echt, bah.

    Ook gewoon ongelooflijk awkward. Dus ik hoop dat er nog niemand is als ik aankom en dan zet ik 'm zo snel mogelijk af als ik er ben.

    [ bericht aangepast op 24 maart 2019 - 12:45 ]


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Eerlijk: het heeft geen zin als je je bril continu op- en afzet. Dan wennen je ogen er nooit aan. :') Hij staat je idd gewoon goed, dus je moet je er echt geen zorgen over maken.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Ferdinand schreef:
    Eerlijk: het heeft geen zin als je je bril continu op- en afzet. Dan wennen je ogen er nooit aan. :') Hij staat je idd gewoon goed, dus je moet je er echt geen zorgen over maken.


    Nee klopt, maar ik vind het zo ongemakkelijk bij mensen die ik ken :/ dat is gewoon heeeeeeeeel erg wennen en ik vind het gewoon super awkward en ugh, hopelijk is dat over een paar weken voorbij...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    (...)

    Nee klopt, maar ik vind het zo ongemakkelijk bij mensen die ik ken :/ dat is gewoon heeeeeeeeel erg wennen en ik vind het gewoon super awkward en ugh, hopelijk is dat over een paar weken voorbij...


    Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom het ongemakkelijk zou zijn... Pretty much iedereen reageert positief en zijn vaak nieuwsgierig of willen je bril even op.
    Het lijkt mij dat als je nu al zo denkt over het dragen van een bril, dat je dit gevoel heel lang gaat hebben en je zicht er alleen maar van achteruit gaat of dat je continu hoofdpijn hebt.

    Het is uiteindelijk jouw keuze, maar ik vind het persoonlijk geen slimme keuze.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    HaIe schreef:
    (...)

    Persoonlijk snap ik niet zo goed waarom het ongemakkelijk zou zijn... Pretty much iedereen reageert positief en zijn vaak nieuwsgierig of willen je bril even op.
    Het lijkt mij dat als je nu al zo denkt over het dragen van een bril, dat je dit gevoel heel lang gaat hebben en je zicht er alleen maar van achteruit gaat of dat je continu hoofdpijn hebt.

    Het is uiteindelijk jouw keuze, maar ik vind het persoonlijk geen slimme keuze.


    Nou ja, ik ben gewoon heel awkward in zoveel situaties. Ik vind alles ongemakkelijk zozegmaar. Ik vind het makkelijker als mensen mij haten dan wanneer ze poeslief doen en complimenten gaan geven want dan wantrouw ik ze gelijk en zoek ik er van alles achter.

    Ik heb 'm nu gewoon braaf op, maar ik ben nu alleen. Dus dan ben ik de enige die het verschrikkelijk vind, maar dan zie ik tenminste wel goed. Straks is er weer een sociale situatie, help.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Hmm op alles hierboven. Ben het eens met direct zo veel mogelijk dragen dat is beter voor jou en je ogen. En je omgeving went er ook super snel aan. Ik heb nog nooit gehad dat iemand zei dat ze me met bril er minder leuk uit vonden zien. Veel mensen zeggen juist dat het een toevoeging is. Het staat je echt goed, ik zou me niet zo'n zorgen maken, iedereen en hun moeder dragen een bril.


    The truth is out there.