• De stelling van deze week luidt:
    De verkoop van zeer zwak-alcoholische drank aan jongeren tussen de 16 en 18 jaar moet legaal worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Eens, ik vind dat 16 oud genoeg is om het gevaar in te leren schatten. Ik weet dat alle alcohol onder de 25 jaar de hersengroei remt, maar er wordt te weinig over gesproken dat het schadelijk is tot die leeftijd en erna. De cultuur rond alcohol moet vooral veranderen. Ipv vage reclames die enkel roepen dat alcohol onder de 18 slecht is, mag de Nederlandse overheid meer awareness creëren over de redenen waarom alcohol slecht voor je is. Ik vond die reclame met die kinderen onder bierglazen veel beter dan die "nix 18". Alcohol mag wat mij betreft ook geheel uit supermarkten verdwijnen.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Eens, ik denkd at je het best kan inschatten. Daarnaast denk ik dat het nu stiekem meer gedaan word.

    Ikzelf was 16 toen de wet veranderde. Ik mocht 3 maanden legaal drinken en toen ineens niet meer, was bijzonder

    Wat mij wel opviel. Ik keek het programma home Aline terug en een van de 8jarige bedacht alcoholvrij bier te willen kopen van het geld. En hij kreeg het dus mee ook en zat dus in dat hij aan dat bier. Dat vond ik wel heel bijzonder. Er zit toch altijd iets in en ik had echt niet verwacht dat ie dat mee zou krijgen. Dus ik ben wel ook dat de 0% drankjes dan vanaf een bepaalde leeftijd mogen


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Eens, een beetje uit mijn eigen ervaring.
    Toen ik nog 16 was kon ik het nog kopen en op die leeftijd is het verstandig om te leren hoe je verantwoordelijk om moet gaan met Alcohol.
    Daarbij, ondanks het nu 18+ is, heeft het nog geen zin, want op feestjes zit men vaak toch met Alcohol rond die leeftijd (16).


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Welp, dit krijg je er dus van als je een ding probeert te zenden rond 5u.
    Dubbele bericht. c:

    [ bericht aangepast op 9 nov 2019 - 6:13 ]


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Oneens en eens :') Alcohol is niet goed voor mensen onder de 21, omdat de hersenen nog niet goed ontwikkeld zijn. Langs de ene kant vind ik het dan geen goed signaal om alcohol al vroeger beschikbaar te maken.
    MAAR, als we België (waar dat dus al kan) vergelijken met landen waar het illegaal is, is er een gelijke alcoholconsumptie in die leeftijdscategorie, dus veel invloed heeft die wet blijkbaar niet. Ik denk wel dat het belangrijk is om te sensibiliseren rond alcohol, want het blijft een drug, die net zo gevaarlijk is net omdat hij genormaliseerd is.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.