• [Algemeen] één op één RPG's

    Dear Q'ers,
    welkom bij het één op één RPG topic, ook wel bekend als het ORPG topic. Zoek je iemand om mee te schrijven? Dan is dit de plek om een oproepje te doen!

    Een tip om in te vullen als je zoekende bent:
    — aantal woorden — nl/eng/andere taal — onderwerp —

    Ik wens jullie alvast veel schrijfplezier!

    [ bericht aangepast op 26 sep 2019 - 16:26 ]

    MT. Ik weet nog niet of ik genoeg tijd heb maar hou het wel in de gaten c:

    Haihai,

    Ik ben nieuw op Qreaties en het lijkt me leuk om iemand te vinden om mee te schrijven. Hieronder zal ik wat over mezelf en de dingen die ik zoek zetten:

    🖤 Ik ben 24 jaar en zoek iemand die boven de 18 is om mee te schrijven.
    🖤 Ik houd enorm van fantasy en romantiek. 18 plus scènes vind ik ook leuk om te schrijven, maar het is geen must.
    🖤 ik schrijf zowel mannen als vrouwen. Er is een lichte voorkeur voor vrouwen, maar een man is ook prima.
    🖤 Ik weet niet hoe snel ik reageer of hoe lang mijn posten zullen zijn aangezien dit nieuw voor mij is.
    🖤 het belangrijkste vind ik dat we er samen plezier in hebben en leuk over het verhaal kunnen kletsen.

    [ bericht aangepast op 23 feb 2024 - 16:22 ]

    Hallo! Ik zou graag het schrijven weer terug op gaan pakken en hoe dat beter te doen dan met een schrijfmaatje?

    - Aangezien ik 29 jaar oud ben, zoek ik graag iemand van 18+.
          - Ik heb ook geen probleem om 18+ scenes te schrijven, maar als je deze liever op een bepaald punt skipt dan is dat niet erg.
          - En mocht je het voor het eerst willen proberen (of één van je eerste keren) dan help ik je er eventueel ook graag doorheen.
    - Mijn woordenaantal ligt voornamelijk aan mijn medespeler. Ik prefereer langere posten, maar vindt het belangrijkste dat er iets gedaan kan worden met de post.
          - Ik kan dus 1000+ of zelfs 2000+ woorden halen, maar soms gaat een scene snel en dan zijn er posten van 300-500 woorden, bijvoorbeeld.
    - Ik verwacht totaal niet dat je elke dag of zelfs elke week kan posten. Gewoon wanneer mogelijk en wanneer je er zin in hebt.
          - Natuurlijk kan ook ik niet altijd posten, dus verwacht het aub ook niet van mij.
    - Ik schrijf veel in het Engels, maar Nederlands is ook prima.
          - Ik zou het zelf ook niet erg vinden wanneer ik Engels schrijf en jij Nederlands, maar dit valt allemaal te bespreken.
    - Ik heb een voorkeur voor mannelijke rollen, maar weer eens een vrouwelijke rol is ook een leuke uitdaging.
    - Ik schrijf graag via Q creaties, maar dingen bespreken en dergelijke kan eventueel via Discord.
    - Mijn interesses zijn redelijk breed. Ik ga er dan ook wel vanuit dat we samen op iets terecht kunnen komen.
          - Wellicht heb ik enige voorkeur voor iets met fantasie, maar dit is niet iets wat moet.

    Kom mij vooral opzoeken als het je leuk lijkt om samen te brainstormen en ideeën te delen of als je vragen hebt.

    Hey hallo!

    Na een drukke periode heb ik eindelijk weer eens wat meer tijd in mijn planning en zou graag weer wat meer gaan schrijven! Daarom ben ik opzoek naar een leuk rpgmaatje(s). Erg veel eisen heb ik eigenlijk niet, qua mannelijk of vrouwelijk geen voorkeur. Zelf hou ik vooral van realistische verhaallijnen, maar een vleugje fantasie vind ik ook leuk! In iedergeval, let me know!


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Voorzien! c:

    [ bericht aangepast op 5 maart 2024 - 19:17 ]

    We gaan nog maar eens een poging doen,
    Ik ben opzoek naar een schrijfmaatje


    • woordenaantal ligt verschillend afhankelijk van de setting, mijn schrijf maatje en de inspiratie. Vaak rond de 500 maar ik schiet rustig over de 1000. Voorkeur gaat naar schrijven in google docs of discord, maar op Quizlet is ook prima.
    • Communicatie is the key. Ik vind het wel fijn om te weten als je vertraging hebt qua schrijven.
    • Ik geef ook aan wanneer ik vertraging heb, heb hier dan ook respect voor.
    • Grote veranderingen bespreken maar er mogen ook spontane dingen gebeuren. Graag zelfs!
    • Romantiek en drama are the key to a good story als je het mij vraagt. Als je open staat tot tevens 18+ scenes schrijven is dat een pré.
    • Nederlands is prima, hoewel ik zelf vaak in Engelse dialogen schrijf. Volledig Engels is ook goed c:. Ik vind het ook prima als jij wel volledig Nederlands wil schrijven, we kunnen de taal dus bespreken.
    • Mijn voorkeur ligt bij vrouwelijke rollen.

    Wat kan je van mij verwachten:
    • Goede communicatie via hier of discord (Evt whatsapp)
    • Een post met inhoud waar je ook werkelijk wat mee kunt. Wederzijdse input, want geen enkele rp loopt lekker op 1 persoon. Liever minder woorden met input dan lange stukken waar niemand iets mee kan.
    • Mijn schrijfaantal wisselt, hier kunnen we over praten.
    • Veel enthousiasme en plezier (:

    Hallo mede getalenteerde Qreaties schrijvers, ik ben op zoek naar een ORPG–partner (of meerdere ORPG–partners).
    Wat ik te bieden heb/Wat ik zoek:
    ✳ 18+, aangezien ik zelf 30+ ben (cue Joey from Friends with 'ah I'm old')
    ✳ Fandoms: Fourth Wing, Harry Potter, Outlander, Percy Jackson, Sarah J. Maas, Tolkien, Vikings
    ✳ Fangirling is een absolute pre
    ✳ Genres: drama, fandoms, fantasy, horror, romantasy, romantiek, thriller
    ✳ Lengte: geen persoonlijke voorkeur (alhoewel ik al snel langere posts schrijf)
    ✳ Rollen: geen persoonlijke voorkeur (ik schrijf zowel mannelijke als vrouwelijke rollen)
    ✳ Schrijven via Qreaties
    ✳ Taal: Engels, Nederlands
    ✳ Tempo: laag/langzaam/rustig, aangezien ik het grootste gedeelte van mijn tijd besteed aan familie/vriend/vrienden/werk/etc.


    Light it up.

    Hallo ik ben opzoek naar iemand om samen mee te schrijven. Ik heb een paar jaar geleden op Q gezeten en mis het schrijven oprecht. Daarom ook een soort van terug van weg geweest, iets met meer rust in het drukke leven kunnen creëren etc.

    Ik ben dus op zoek naar:
    - 18+ gezien ik zelf 28 ben. Ik zelf heb geen problemen met 18+ scènes (drugs, geweld etc)
    - iemand die van fantasy, drama, romantiek, fandoms houdt.
    - woorden aantal variëren van 300 tot 1000+.
    - een rustige tempo is prettig, de ene keer kan ik namelijk vaker schrijven dan een andere keer.
    - Rollen, ik kan mannelijke en vrouwelijke personages schrijven voorkeur gaat wel wat uit naar vrouwelijke omdat dat mij wat makkelijker afgaat maar een mannelijke personage is ook wel weer een uitdaging waar ik ook wel van houdt.
    - eventueel een enkele rol of dubbele rollen.
    - communication is key 😇

    [ bericht aangepast op 14 april 2024 - 13:17 ]

    Even een specifieke oproep :Y)

    Ik heb twee vrouwelijke rollen liggen, één in de Throne of Glass-universe en één in de ACOTAR-universe. Deze rollen heb ik gemaakt voor ORPG's die heel snel stopten, dus ik zoek wel iemand die weet door te gaan met de ORPG.

    Waar ik naar zoek:
    - Iemand die i.i.g.18+ is gezien ikzelf dichter bij de 30 dan de 20 zit
    - Iemand die de ORPG dus niet zomaar stopt graag. Ik ben zelf een redelijk snelle schrijver, verwacht dit niet van de andere maar een gemiddelde van 1x per week zou ik prettig vinden
    - Iemand die bekend is met ToG of ACOTAR
    - Iemand die dus bereid is de mannelijke rol op zich te nemen
    - Schrijven en communicatie via Q

    Ikzelf:
    - Ik schrijf gemiddeld 800 woorden per post als het een 'lopend iets' is
    - Ben niet vies van 18+ schrijven
    - Kan dus redelijk snel reageren gemiddeld

    De achterliggende ideeën bij de ORPG's ben ik wel van plan om te hergebruiken gezien het dus amper van de grond is gekomen. Maar mocht je een ander idee hebben rondom mijn liggende rol ben ik daar ook erg benieuwd naar!

    Edit: De Throne of Glass-universe rol is nog beschikbaar, ACOTAR is 'vergeven' (:

    [ bericht aangepast op 5 april 2024 - 14:21 ]


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Hallo!
    Ik zoek een partner voor een crime / adventure / fantasy-gerelateerde RP! Het liefste boven de 20 jaar en zowel man als vrouw kan en / of wilt schrijven. Mijn stukken kunnen boven de 1K / 2K raken. Het interesseert me om de spanning op te brengen in de RP met persoonlijke groei van de karakters. Interesse? Hit me up.

    PS. Desnoods wisselen we onze Discord uit om het gemakkelijker te maken

    [ bericht aangepast op 17 april 2024 - 16:23 ]


    "If you're going through hell, keep going." † Winston Churchill.

    Baxter schreef:
    Hi, ook ik ben weer op zoek naar iemand om mee te schrijven!

    - Ik ben zelf 23 jaar oud, en zou het dan ook fijn vinden dat mijn schrijfmaatje 18+ is.
    - Ik speel het liefst geen personages onder de 18 omdat ik me daar niet heel comfortabel bij voel. In ieder geval niet wat betreft het romantiek aspect.
    - Ik heb zelf geen voorkeur voor NL of ENG schrijven! Hier ben ik flexibel in.
    - Genre: mijn voorkeur gaat momenteel uit naar slice of life met het liefst zoveel mogelijk drama hierin verwerkt. Maar ik vind fanasty ook geen probleem! Zowel gebaseerd op al bestaande fandoms als zelfbedachte werelden zijn prima. Ik ben er echter geen fan vanuit al bestaande personages te schrijven.
    - Ik schrijf enkel mannelijke rollen en ik heb dan ook een voorkeur om manxman te schrijven omdat dit mij gewoon het beste af gaat en ik daar dus ook het meeste plezier uit haal. Ik vind het eventueel niet erg om dubbelrollen te doen zodat er ook een vrouwelijke rol in het verhaal kan zitten!
    - Ik heb geen problemen met 18+ scenés, maar ben hier nog wel relatief nieuw in.
    - Het verschilt bij mij per week hoe vaak ik zou kunnen posten, dit geef ik wel altijd van tevoren aan. Minimaal 1x keer per week moet zeker lukken, anders geef ik dit ook aan. Wachten vind ik niet erg, maar vind het wel fijn wanneer hier duidelijke communicatie over is.
    - Communicatie kan via Q, Discord of Whatsapp. Schrijven doe ik wel graag via een story op Q maar ik sta eventueel ook open voor nieuwe methoden.
    - Ik houd persoonlijk geen minimaal aantal woorden aan, zolang de tegenspeler er maar genoeg mee kan.

    Ik sta open voor veel dingen, dus mocht er iets niet tussen staan mag je me altijd een berichtje sturen!


    Inmiddels heb ik weer iets meer tijd en zou ik het leuk vinden er nog een orpg bij te vinden. Als er iemand interesse heeft, hit me up ^^


    How far is far

    Hallo!

    Inmiddels lijk ik weer wat meer vrije tijd te hebben, en wil ik het schrijven graag weer wat (meer) oppakken! Daarom ben ik op zoek naar een of meerdere ORPG-maatjes!

    - 25+ gezien ik zelf ook tot die leeftijdscategorie behoor c:
    - Ik schrijf NL.
    - Een directe verhaallijn heb ik niet, laten we lekker gaan brainstormen. Wat genres betreft heb ik geen voorkeur, al ben ik niet zo’n fan van fantasy (met uitzondering van Harry Potter), zolang het maar lekker veel drama bevat!
    - Mijn woorden aantal ligt tussen de 500-1000 woorden, ligt een beetje aan wat mijn tegenspeelster schrijft! Dit is geen must, ik heb liever wat kortere posts waar je iets mee kunt dan lange, nietszeggende posts!
    - Wel heb ik een (sterke) voorkeur voor de vrouwelijke rol c:
    - De ORPG schrijf ik hier graag op Q, communicatie kan via hier of discord

    Als je nog durft, laat maar een berichtje achter! :Y)

    [ bericht aangepast op 21 april 2024 - 3:17 ]