• Oh boi laatste keer dat iemand hier in het subforum postte was een maand geleden.

    Anyway...

    Nu q aan het sterven is, begin ik dingen nogal te missen, waaronder het hebben van nou ja, lezers. Ik schrijf nu weer na een writers block van veel te lang, maar ik wil wel eens reacties zien op wat ik schrijf, maar niemand heeft zin/tijd om een verhaal van 50k over elven te gaan zitten lezen. Logisch op zich, maar ik merk dat ik het publiek heel erg mis. En nou ja, natuurlijk moet ik "schrijven voor mezelf" maar dat is niet hoe ik werk? Dingen worden geschreven om gelezen te worden anders wat is het Punt? Hoe gaan jullie, laatste bewoners van deze stervende site, daar mee om?

    PS ja de titel is fout gespeld I know misschien helpt het voor kliks

    [ bericht aangepast op 8 dec 2019 - 1:15 ]


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Tja sinds ik op het HBO zit merk ik dat de stress en drukte mijn creativiteit sowieso vermoord. Heb echt geen focus om daarna nog te schrijven. Schrijf wel eens in de zomer. Dus ik heb er weinig last van en wat ik heb geschreven was in 't Engels en heb ik op watpadd, fanfic en ao3 geplaatst. Daarna flink gepromoot bij de doelgroep en toch nog wel wat lezers en reacties zo.


    You were born original, don't die as a copy.

    Helaas schrijft niemand hier GO fanfics, want ik verslind graag verhalen daarover van 50k woorden! Mijn eigen verhaal heeft welgeteld 1 reactie gekregen, maar ik vond het gewoon leuk om het te schrijven en daarom schrijf ik het toch maar.

    Misschien kan je je verhaal vertalen en ook ergens anders neerzetten? Ik zit eraan te denken om dat met mijn volgende verhaal te doen.


    Guardian of the Eastern Gate

    Niet haha

    Ik schrijf amper en ben hier nog maar amper deels vanwege de stilte hier en deels omdat ik midden in een verhuis zit


    The soul needs autumn.

    Janthony schreef:
    Helaas schrijft niemand hier GO fanfics, want ik verslind graag verhalen daarover van 50k woorden! Mijn eigen verhaal heeft welgeteld 1 reactie gekregen, maar ik vond het gewoon leuk om het te schrijven en daarom schrijf ik het toch maar.

    Misschien kan je je verhaal vertalen en ook ergens anders neerzetten? Ik zit eraan te denken om dat met mijn volgende verhaal te doen.


    Het is al in het Engels! Maar het is ook een OP fantasy en een site als ao3 is eigenlijk alleen voor fanfic en wattpad (in mijn beleving) is meer geïnteresseerd in romance/16+


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Het is al in het Engels! Maar het is ook een OP fantasy en een site als ao3 is eigenlijk alleen voor fanfic en wattpad (in mijn beleving) is meer geïnteresseerd in romance/16+


    Hm, volgens mij is dat wel zo inderdaad. Dat is best wel jammer.


    Guardian of the Eastern Gate

    Snap absoluut dat het echt niet leuk is. Het enige wat ik kan bedenken is publiceren op andere websites, maar ik weet niet hoe hoeveel er nog gelezen wordt op andere Nederlandstalige verhalen sites. Ik log hier nog hooguit een paar keer per maand in, mis de website ook zoals die ooit was toen ik hier 7 jaar geleden voor het eerst was. Heb ook niet meer zoveel tijd om te lezen naast alles studie en sociale dingen en als ik dan een keer ga lezen pak ik eerder een boek dan dat ik op het internet iets ga lezen.


    ©1998

    Ik schrijf voor mijzelf (verwerking van therapie ) verder schrijf ik niks meer.

    Ook lezen doe ik weinig. Ik heb een paar verhalen die mij nog boeien die ik volg en zoeken doe.ik ook niet meer. Alleen Rpg'en doe ik zeer actief.

    Ik begrijp zeker dat het lastig is, ik wil meer lezen maar ben aardig kieskeurig geworden. Een verhaal beginnen zou ik nu dus echt alleen voor mijzelf doen maar ik begrijp je. Toen mijn verhaal begon kreeg ik meerdere berichten nu niks. En ondanks dat het een stukje verwerking is/was, vond ik het toch wel heel fijn.

    Echt tips heb ik dus niet


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Je zou misschien een keertje iets met een co-writer kunnen proberen?
    Dan heb je een soort van directe feedback. Is soms ook lastig, omdat je beiden druk kan zijn.
    Maar ik merkte heel erg dat toen ik met Froukje schreef, dat mij ontzettend hielp.
    En nu ik mijn studie eindelijk heb afgerond, krijg ik zelf eindelijk de kans en tijd weer om te schrijven. Heerlijk!


    It's never gonna happen, Guys.

    Je zou het ook op tumblr kunnen delen, vooral als het Engels is! Ik schreef dan wel fanfiction, maar daar kreeg het ook best veel aandacht.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik schrijf alleen nog maar op Wattpad, in het Engels, en daar worden mijn verhalen goed gelezen en krijg ik ook regelmatig reacties - dat motiveert wel echt ontzettend. Moet er wel even bij zeggen dat ik alleen maar fanfics schrijf.
    Verder heb ik nog wel wat verhalen in Word documenten staan die atm alleen voor mijzelf zijn en wanneer ze een beetje klaar zijn, zet ik ze op Wattpad.

    Sites zoals AO3 ben ik niet echt bekend mee en je zou inderdaad Tumblr nog kunnen proberen.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2019 - 17:13 ]


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Nou als je het op Wattpad zou zetten heb je in elk geval één enthousiaste lezer. Zou het heel tof vinden om weer wat van je te lezen maar hier op Q komt het er niet echt van. Ik ben erg gehecht aan de WP app :Y)

    Voor mij was de oplossing zelf ook om alles te vertalen en op andere websites te zetten. Sommige verhalen lopen daar wel lekker, anderen wat minder maar ja. De aanhouder wint, houd ik mezelf altijd voor ;p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    Nou als je het op Wattpad zou zetten heb je in elk geval één enthousiaste lezer. Zou het heel tof vinden om weer wat van je te lezen maar hier op Q komt het er niet echt van. Ik ben erg gehecht aan de WP app :Y)

    Voor mij was de oplossing zelf ook om alles te vertalen en op andere websites te zetten. Sommige verhalen lopen daar wel lekker, anderen wat minder maar ja. De aanhouder wint, houd ik mezelf altijd voor ;p


    Ja, ik hoor dat de app heel goed is. De reden dat ik het nooit écht geprobeerd heb, is dat wattpad een beetje een Reputatie heeft waar je alleen succesvol kunt zijn met fanfic/16+ OP. Welke verhalen werken voor je?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Ja, ik hoor dat de app heel goed is. De reden dat ik het nooit écht geprobeerd heb, is dat wattpad een beetje een Reputatie heeft waar je alleen succesvol kunt zijn met fanfic/16+ OP. Welke verhalen werken voor je?


    Ik plaats pas sinds een maandje ook OP's, daarvoor alleen fanfics. Al heb ik ook lezers die niet weten dat het fanfics zijn, haha. Ik heb twee hoofdstukken van Leviathan erop gezet, die heeft nog geen lezers haha, maar ik heb ontdekt dat gay OP's wel populair zijn, al stuur ik soms wel berichtjes naar mensen waarvan ik denk dat ze geïnteresseerd zijn. Maar ik lees er ook veel OP's en die hebben ook allemaal wel veel reacties en votes. Ik heb zelf iets van - niet geschoten is altijd mis. ;p


    Every villain is a hero in his own mind.