• Hey iedereen,

    Meer dan een decennium geleden meldde ik mezelf aan op Quizlet.nl. Ik kan me eigenlijk augustus 2007 nog heel goed herinneren. Ik zat toen nog heel actief op een andere website, desims2.nl, als 14-jarige meid. De tijd dat MSN ed nog bestond, wat een zalige tijden. Wij samen hadden ook een zot groepje gemaakt op MSN en een van die meiden was enorme fan van Tokio Hotel. De rest vond hen ‘wel goed’, maar zij was toch uitzonderlijk fan. Op een gegeven moment stuurde ze een link door van een website waar je een aantal verhalen kon lezen met jezelf in de hoofdtrol in een TH-verhaal. Dat waren toen nog quizzen waar in de vragen korte verhaaltjes stonden en je maar lukraak een antwoord moest aanduiden. In de resultaten kreeg je dan de rest van het verhaal. Zodra iemand genoeg reacties op die quiz had, kwam er een volgende deel/quiz online. Als je er op terug kijkt, is Quizlet helemaal veranderd! Later kon je namelijk deze verhalen aan elkaar koppelen en werden de series geboren. Nog even daarna werden de stories geboren en moest je al jouw verhaallijnen omzetten naar stories met hoofdstukken zodat je quizzen en verhalen apart had. En zo wereldvreemd als ik was, zat ik toen nooit op het forum. Nee, ik hield me bezig met de andere verhalen buiten TH. Er zaten toen al talenten op Quizlet! Te zot voor woorden! Ik kwam de leukste verhalen tegen en ik genoot er zo van dat ik een account aanmaakte. En zo werd ik op 10 augustus 2007 officieel lid van Quizlet.

    Jaren veranderen en Quizlet veranderde ook, in een zeer positieve zin. Het werd almaar plezanter en ik leerde het forum kennen. Ik amuseerde me zo hard dat ik mezelf had opgegeven om columnist te worden en ja hoor, in januari 2011 zat ik bij de eerste lichting columnisten. Ik vond het super om iets terug te mogen doen voor de website waar ik als tiener veel tijd heb verdreven.

    In 2012 kreeg ik de eer om het moderatorteam te vervoegen en heb dat altijd met veel plezier gedaan. Maar toen de tijd kwam dat Krullie, ofja Emma, de administrator functie ging verlaten, werd ik verkozen om het stokje over te nemen in 2016.

    Nu ik er 12,5 jaar later op terug kijk, heb ik een groot deel van mijn leven op Quizlet doorgebracht en ik heb er iedere seconde van genoten. Intussen ben ik 26, bijna 27, jaar en ik heb veel te danken aan Quizlet. Het was te allen tijde mijn creatieve uitlaat en het heeft me gevormd tot wie ik nu ben. Maar heel eerlijk gaat het wat minder goed met mij het laatste jaar. Ik ben al een gehele tijd mijn creatieve ik verloren, eigenlijk sinds ik begonnen ben met werken 4 jaar geleden. Dus hetgeen me sindsdien op Quizlet hield was het fantastische team. Maar sinds het eind 2018 heeft mijn bedrijf een hele reorganisatie gedaan en is het enorm bergaf gegaan. Ik doe mijn werk super graag, maar mijn organisatie is zeer onderhevig aan de federale en Vlaamse politiek. Wat er op neer komt: betere cijfers halen met minder volk. En dat nekt me. Ik heb het dus zeer druk en zwaar op het werk. En hoe hard ik ook probeer het te combineren met Quizlet: dat ging gewoon niet meer. Daarbij heb ik ook enkele zware persoonlijke tegenslagen gehad, waaronder een aantal recente overlijdens en dan besef ik maar al te goed dat dit het moment is om te stoppen. Het gaat niet meer. Hoe graag ik nog steeds alles wil geven aan de website die me groot heeft gebracht: het kan niet meer.

    Dus het is tijd om het Quizlet-hoofdstuk af te ronden. Ik ben niet meer de creatieve Erica van vroeger en heb er simpelweg geen tijd meer voor. Door dit af te ronden, maak ik mentaal voor mezelf ook meer ruimte voor aanstaande levensmijlpalen die ik wil behalen zoals een huis kopen, trouwen, kinderen krijgen,…

    Op 21 december stop ik officieel met mijn crewcarrière bij Quizlet. Maar door de jaren heen heb ik best wat mods opgeleid en ik ben trots op iedereen in het team. Ik ben ook enorm trots op heel veel andere ex-crew-collega’s. Daarom wil ik iedereen ook graag bedanken voor al die plezante jaren die ik beleefd heb op Quizlet. Ik ga niet starten met namen noemen want dan zou ik teveel mensen vergeten. Maar ik wil echt iedere moderator, administrator, bemiddelaar, bèta, columnist, user, userproject,… ooit bedanken. Zonder jullie had ik nooit zo lang gebleven.

    Bedankt iedereen! Ik ga verder schrijven aan andere hoofdstukken in mijn leven.

    Veel liefs,
    Erica


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Wat ga je gemist worden. (heart2)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Jammer dat je er mee stopt, maar ik begrijp het wel. Mentale ruimte in je hoofd is heel belangrijk 😊
    Succes verder 👍🏻


    You were born original, don't die as a copy.

    Wat jammer maar ook begrijpelijk dat je stopt met je functie. Volgens mij heb je er erg van genoten dus heel erg bedankt voor alles wat je voor deze site gedaan hebt.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Lieve Erica,

    Als ik aan iemand moet zeggen wie het beste mod ooit was geweest, dan is die persoon jou. Je was altijd zo lief en vol begrip voor iedereen. Je was echt een leuk collega. Het was een schok om te horen dat jij met je admin taken gaat stoppen, maar het is tegelijkertijd ook begrijpelijk waarom. Ik hoop van harte dat je jouw decennium op Q met leuke herinneringen zou blijven herinneren.

    Als een oud collega wil ik je hartelijk bedanken voor alles wat je voor Q hebt gedaan. Ik wens je heel veel succes en ook heel veel plezier met het nieuwe hoofdstuk in je leven.

    Je oude collega,
    Gail


    -

    Quizlet zou zonder jou nooit geweest zijn wat het was en daar ben ik je ontzettend dankbaar voor. Je bent een geweldige admin en collega en ik heb zo ontzettend veel van je mogen leren (heart2) Je bent werkelijk een superheld geweest voor deze site en we gaan je missen!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Lieve Erica,

    Wat heb jij de afgelopen jaren ontzettend veel werk in Quizlet gestoken! Ik heb je meegemaakt als moderator en toen vond ik je al iemand die doortastend was en altijd haar best deed om boodschappen op een vriendelijke wijze over te brengen. Toen je onze admin werd, werd mijn contact met jou intensiever. Onze samenwerking is altijd heel goed geweest en heeft denk ik voor een betere connectie tussen bemiddelaars en moderators geleid. Daarbij had je altijd, altijd oog voor de persoon naast de functie en heb je me ook regelmatig naar mijn persoonlijke leven gevraagd.

    Ik heb bewondering dat je het nog zo lang hebt opgebracht, met je drukke werk hiernaast, helemaal nu ik zelf ook werk.

    Ik denk dat iedereen je gaat missen! Ik hoop voor jou dat je leven buiten Quizlet je veel vreugde brengt en dat je er alles uit kan halen!

    Liefs,
    Margot


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Erica, ik ben trots op jou! En ik begrijp je keuze maar al te goed.

    Groetjes, Emma

    Morgen is dan de dag... Helaas!
    Bedankt voor al je vele werk, Erica ^^
    Heel veel succes met alles!


    It's never gonna happen, Guys.

    Lieve Erica

    Het zat er natuurlijk al even aan te komen, maar het voelt nog steeds wat vreemd aan. Je was altijd een vaste waarde, niet alleen omdat je zo lang moderator en dan administrator geweest bent, maar ook omdat je altijd iedereen het gevoel gaf dat ze bij je terecht konden als er wat scheelde. Dat je hier zo lang vertoeft hebt, getuigt daar des te meer van. Het voelt vreemd dat je vertrekt, maar tegelijk ook juist.
          Er zijn eigenlijk nog een heleboel dingen die ik zou willen zeggen, maar ik kan niet op de woorden komen. Misschien omdat het laat is, misschien omdat de blok me hersendood maakt, maar weet gewoon dat je werk hier altijd enorm geapprecieerd geweest is en je aanwezigheid van Quizlet een betere plek heeft gemaakt - zowel op technisch crewvlak als op gezelligheidsvlak.
          Ik geloof dat je ooit gezegd hebt dat je na al je jaren werk op Q overal stukjes Erica terug in zag. Ik hoop dat je die nog altijd ziet en er met een zekere trots naar terugkijkt. Je werk heeft Quizlet er talloze keren beter op gemaakt en het werd en wordt enorm gewaardeerd.

    Het ga je goed en ik wens je het aller, allerbeste

    Veel liefs
    Leah


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik wil graag iedereen bedanken voor de lieve berichtjes en woorden. Het doet me toch een traantje wegpinken! Het was toch ook moeilijk om op het knopje te drukken, maar het is gebeurd. Ik ben nu officieel geen admin of moderator meer!

    En ja, ik zie op zoveel plaatsen stukjes van mezelf terug en ben blij dat zoveel mensen van die dingen hebben kunnen genieten! Ik heb het altijd vol overgave gedaan! Ik zou het zo opnieuw doen!

    Ik wens iedereen veel succes met school, de blok, werk, met het leven op Q,... Bedankt iedereen!


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Lieve Erica,

    Het is toch even raar om te horen dat je geen admin meer bent op Quizlet, omdat je al een hele tijd -zoals je het zelf altijd noemde- vast meubilair bent geworden. Zo te horen heb je goed nagedacht over je keuze en daar kan ik alleen maar achter staan.

    Er zijn er maar zeer weinigen van de heel oude garde die nog zo lang actief zijn geweest. Jij hebt ontzettend veel gebeurtenissen en veranderingen op Quizlet meegemaakt. Zowel goede als mindere momenten die er allemaal voor zorgden voor een vooruitgang hoe Quizlet nu is geworden. Behalve dat Quizlet zijn actieve periode al lang geleden is, vind ik dat Quizlet positief is veranderd. En het was mooi te zien dat jij (en ook vele andere leden) nog hun best deden om Quizlet zo leuk mogelijk te maken.
    De rol van administrator paste echt bij jou. Ik vond het heel aangenaam met jou zowel als mod als admin in het moderatorteam te hebben gezeten. Jij bedacht aanpakken om zowel het team in zijn geheel als elk individu te motiveren.
    Ik vond het altijd bewonderenswaardig hoeveel jij je inzette voor Quizlet naast je geëngageerd leven (zowel voor je hobby als werk). Geloof het of niet, maar met het huidige politiek gebeuren in België heb ik wel een moment gehad dat ik me afvroeg wat het gevolg zou zijn voor jouw job aangezien die wel gebonden is aan de landelijke situatie. Ik herinner me namelijk nog dat je blij was toen het project op je werk nog een tijdje voortgezet kon worden.
    Met dit alles is wel één ding duidelijk over jou. Dat jij je graag inzet voor de mens.

    Bedankt voor alles dat je voor Quizlet en anderen hebt gedaan. Alle tijd en energie die jij hebt gespendeerd eraan heeft de site veel vooruit geholpen. Nu kan je die meer aan jezelf besteden, dat heb je meer dan verdiend. Jij bent een van de personen die ik nooit zal vergeten.

    Ik hoop dat je na het afsluiten van het hoofdstuk als admin je met volle moed kan beginnen aan je levensmijlpalen! Hoewel we elkaar weinig spreken, wil ik wel zeggen dat een berichtje je van je altijd welkom is.

    Groetjes,
    Bianca


    Ik wil een tuin vol egels