• De tijd dat je wist dat zou komen is eindelijk hier.
    Ja mensen, het ESC komt er weer aan! Al worden we er hier in NL natuurlijk om de zoveel tijd alweer volgegooid met nieuwtjes vanaf onze nationale en commerciele zenders. WANT WE HEBBEN GEWONNEN!!!!!!

    HEEFT ER IEMAND AL EEN TICKET?
    *Ehem*

    Iedereen kent inmiddels wel dit riedeltje. In dit topic houd ik dus de lijstjes bij met daarbij het overzicht van de ingezonden nummers, de bekendmakingen, de indeling van de semi-finals, etc.

    De slogan van dit jaar :



    Het Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Rotterdam, in ons kleine kikkerlandje. Na de overwinning van vorig jaar door Duncan Lawrence met het nummer : 'Arcade'




    Kalender


    AA = Artist Announcement
    AS = Artist Selection
    SA = Song Announcement
    AF = Announcing (Semi)Finalists/Songs

    15 jan - Portugal - AF
    16 jan - Latvia - AF
    20 jan - Czech Republic - AF
    20 jan - Ukraine - AF
    21 jan - Finland - AF
    28 januari - Semi-Final Allocation Draw
    30 jan - Spain - SA

    03 feb - Czech Republic - SA
    04 feb - Israel - AS
    06 feb - Serbia - AF
    08 feb - Australia - SA
    08 feb - Italy - SA
    08 feb - Latvia - SA
    08 feb - Malta - SA
    15 feb - Lithuania - SA
    15 feb - Armenia - SA
    15 feb - Norway - SA
    22 feb - Ukraine - SA
    22 feb - Slovenia - SA
    23 feb - Poland - SA
    27 feb - Germany - SA
    27 feb - Israel - AF
    28 feb - Belarus - SA
    29 feb - Estonia - SA
    29 feb - Moldova - SA
    29 feb - Croatia - SA
    29 feb - Iceland - SA

    01 maart - Serbia - SA
    01 maart - Greece - SA
    01 maart - Romania - SA
    03 maart - Israel - SA
    04 maart - Switzerland - SA
    04 maart - The Netherlands - SA
    05 maart - Austria - SA
    05 maart - Ireland - SA

    06 maart - Cyprus - SA
    06 maart - San Marino - AA
    07 maart - Bulgaria - SA
    07 maart - Denmark - SA
    07 maart - Finland - SA
    07 maart - Sweden - SA
    07 maart - Portugal - SA

    09 maart - DEADLINE ESC

    Landen die nog missen met een datum :
    ● Russia
    ● Malta
    ● San Marino
    ● Azerbeijan
    ● North Macedonia



    Semi Final 1 : 14 mei

    First half
    North Macedonia ●
    Belarus ●
    Lithuania ●
    Sweden ●
    Slovenia ●
    Australia ●
    Ireland ●
    Russia ●


    Second half
    Norway ●
    Cyprus ●
    Croatia ●
    Azerbaijan ●
    Malta ●
    Israel ●
    Ukraine ●
    Romania ●
    Belgium ●


    BIG 6 Allowed to Vote:
    Italy ●
    Germany ●
    The Netherlands ●



    Semi Final 2: 14 mei

    First half
    Austria ●
    Moldova ●
    Poland ●
    San Marino ●
    Serbia ●
    Iceland ●
    Czech Republic ●
    Greece ●
    Estonia ●


    Second half
    Denmark ●
    Bulgaria ●
    Switzerland ●
    Finland ●
    Armenia ●
    Latvia ●
    Georgia ●
    Portugal ●
    Albania ●


    BIG 6 Allowed to Vote:
    France ●
    United Kingdom ●
    Spain ●



    Finals : 16 mei

    The Netherlands ●
    France ●
    Germany ●
    Italy ●
    Spain ●
    United Kingdom ●







    De deelnemers: 30 / 41
    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Bulgaria
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    Georgia
    Germany
    Greece
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    North Macedonia
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    Ukraine
    United Kingdom

    [ bericht aangepast op 5 maart 2020 - 22:07 ]


    Credendo Vides

    Had net even België's inzending geluisterd... Ik vond de melody veel leuker dan de zang. Als ze nou iets anders hadden gedaan voor de zang dan was het voor mij echt wel een leuk liedje, maar dit was echt saai. '-'
    Ik vind het niet vergelijkbaar met Blanche trouwens, want dat lied heb ik soms nog steeds in mijn kop vast zitten. XD


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Albania: hm, het is best oke. Geen idee wat ik meer moet zeggen, ik heb geen andere mening. XD Het was niet slecht ieder geval.

    Armenië: Eh, niet mijn style, zou het misschien vast wel goed doen in een dansclub. Ik probeerde het te luisteren tot het eind, maar het lukte me niet. :'D

    Australia: hm, ik weet niet wat ik hiervan moet zeggen, het voelde voor mij niet aan als een Eurosong performance, maar meer een act die je doet bij een komiekshow? Het was niet dat slecht, maar ze zou waarschijnlijk meer moeten focusen op het zingen dan het "dansen".

    Czech Republic: Het is ieder geval heel erg betijds. :'D Niet mijn style though, maar het was ook niet slecht.

    France: Ik vind dit lied eigenlijk best leuk, melody klopt met de zang, *Ziet dat er veel haat is bij de video.* Welp... maar echt, ik vind dit echt geen slecht lied. :'D

    Italy: Ik heb niet veel te zeggen op dit lied, het was goed, maar het raakt mij eigenlijk minder dan het Franse lied, ~lekker tegendraads tegen de comment section, blijkbaar~ XD

    Latvia: Eh, oke? Muziek en de stem klikt compleet niet, en de tussenstukjes van muziek vind ik echt niet leuk. XD Ik vind de background zangers leuker zingen, gewoon puur omdat de style niet past bij de stem... '-'

    Lithuania: Ik vond het wel oke-ish. Niet mijn favoriet, maar het kon slechter. XD Het begon beter, had ik het idee, en toen bleef het level een beetje hetzelfde, niet zoveel opbouw als ik dacht dat het zou hebben.

    Norway: Ik had een twijfel geval met deze, ik houd van de strings in het begin, maar ehm, het voelde alsof er iets beloofd werd en niet uitgebracht werd. Al kwamen de string instrumenten wel terug, niet op de manier hoe ik dacht, dacht dat die violist nooit meer zou kunnen spelen, en daar maar stil stond. Geen slecht lied though, komt bij mij nog redelijk hoog.

    Spain: Ik vond het wel oke, maar het was niet zo speciaal, voor mij op de een of andere manier.

    Ik heb geloof ik alleen maar kritiek gegeven, behalve op Frankrijk, which is interesting. XD *Herluistert Frankrijk dan maar.*
    Also Spain link in de topic is dead.
    And nope, I still like France more then the rest, I guess. :'D

    Dat was dus mijn mening tot nu toe. XD


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ik vind het lied van België eerlijk gezegd verschrikkelijk. In ieder geval toch voor een Eurovisie. Ik weet nu al dat we de finale niet gaan halen, maar bon.
    Ik heb trouwens vandaag nog gelezen dat Hooverphonic een abba-achtig lied had geschreven voor het Eurovisie, als eerbetoon aan Abba. Alleen zag de VRT dit niet zitten.
    Ik weet natuurlijk niet hoe dat lied geklonken heeft, maar ik heb wel het gevoel dat de VRT geen flauw benul heeft van wat kan scoren op het Eurovisie. Enorm jammer.


    Take me to wonderland

    Albanië: Goede ballad, maar niet heel erg opvallend. Ik hoop dat ze in de revamp het nummer iets dramatischer maken.

    Armenië: Ik ben zelf niet zo van dit type muziek, maar ik waardeer dat het een plekje krijgt in ESC. De zangeres moet wel werken aan haar uitspraak en rap. De muziek zou iets afwisselender kunnen zijn.

    Australië: Goede pop. Catchy maar ook met inhoud. Ik hou van haar vreemde stijl en de moderne dans. Het doet me denken aan Marina.

    België: Typisch Hooverphonic. Het is iets te kalm voor mij en de ‘release me’ stuk aan het einde wordt iets te vaak herhaald.

    Tsjechië: Niet mijn muziekstijl, heeft wel betere rap dan die van Armenië. Iets te veel hetzelfde voor mij.

    Frankrijk: Het is niet slecht, maar het is ook niet geweldig. Een beetje te cheesy voor mij. Zal waarschijnlijk worden vergeten tussen alle andere acts.

    Italië: Dit is typisch Italiaans. Ik hou van de dynamiek in het nummer. Het is dramatisch, emotioneel en heeft sterke zang. Het lijkt een beetje op Arcade.

    Letland: De diepe stem en de attitude is het beste in het nummer. Ik hou niet zo erg van de drop, deze zou voor mij dieper moeten klinken (om de stem te passen) en wat nieuwer zijn. Ik hou niet zo erg van de rap.

    Litouwen: Doet me vaag denken aan The Editors. Goede stem en attitude. De dansen worden zeker populair en de elektronische refrein is vreemd en leuk. Het heeft kans om te winnen.

    Noorwegen: Erg goede ballad. De zangeres heeft enorme goede controle over haar stem en het lied blijft in mijn hoofd hangen. Geen winnaar, maar zal wel hoog eindigen.

    Spanje: Niet verkeerd en beter dan Frankrijk. De refreinen lijken niet helemaal te passen in het nummer.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Inmiddels zitten we op 16 bekend gemaakte nummers, maar de komende week komt er een stortvloed aangezien de deadline 9 maart is. (:

    Germany
    Poland
    Slovenia
    Ukraine
    United Kingdom


    Credendo Vides

    Germany: It's quite generic, voelt niet heel origineel, wel betijds, maar ik vind het niet slecht. Ik heb geen idee hoe hoog het zou komen, misschien gemiddeld.

    Poland: Ik vind het heel interessant klinken, het heeft wel wat. De comments zegt dat het klinkt als een JamesBond liedje, en ik ben het daar wel mee eens. XD
    Ik zou niet zeggen dat het mijn favoriet is, though.

    Slovenia: Ik vind het een interessant liedje, de uithalen zijn wel erg leuk, maar soms vind ik het lied een beetje te rustig.

    Ukraine: Eh, ik moet hier even over nadenken. XD
    Nou, ik zou zeggen het lied is niet slecht, maar wat heeft ze aan... En wat voor vreemde stem heeft ze, ik vind haar stem niet zo geweldig klinken, behalve dan het korte stukje dat ze heel zachtjes zingt, dat was nog wel mooi, denk ik. :'D
    De kleuren van de stage en flashes en alles, vind ik wel cool uitzien though.

    United Kingdom: Ik vind het lied wel leuk klinken, maar ik moest wel door de eerste minuut heen zien te komen. XD Ik irriteer mij lichtjes aan de "I give you my last.. ...breath" oof. :'D

    Note: Tot nu toe vind ik Frankrijk de leukste, nog steeds.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Nog een note: Lithuania staat voor mij tweede nu, ik weet niet wat er mis is, maar het liedje begint op je te groeien, is eng. XD


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Lithuania is ook echt één van mijn favorieten tot nu toe. Kan het ook vaak niet laten om dat dansje mee te doen. xD 'Make me Human' was anders ook goed geweest. (Yep, ik volg ook alle nationale selectie, dus ik weet inmiddels al rond de 100 potentiële Eurovisie nummers.
    Maar als een aantal landen geen domme fouten maken (LOOKING AT YOU CZECH REPUBLIC!! WHY DID YOU CHOSE KEMAMA???? All the Blood, Dark Water, White and Black Hole waren echt zoveel beter.) dan kunnen er nog echt hele goede nummers bijkomen.

    Voor vandaag hoop ik dat La-Ley-La of Burning Again wint, maar het zal me echt niets verbazen als het 'Chili Pepper' word voor Belarus.


    Credendo Vides

    Oké, nu pas weer een update omdat ik gewoon zo teleurgesteld was in een aantal landen... SMH.
    We zitten inmiddels op 26.

    De landen die erbij zijn gekomen:

    Belarus
    Croatia
    Estonia
    Georgia
    Greece
    Iceland
    Israel
    Moldova
    Romania
    Serbia

    EN IK LEES HET NET TOEN IK DEZE POST AAN HET MAKEN WAS, MAAR RUSTLAND STUURT LITTLE BIG NAAR EUROVISION XD Als die naam je niets zegt heb je vast één van hun nummers wel eens gehoord, zoals deze.

    EN MORGEN IS NEDERLAND AAN DE BEURT!


    Credendo Vides

    Denk niet dat Eurovision door gaat dit jaar. Wel jammer, zaten echt een paar leuke nummers tussen!


    Guardian of the Eastern Gate

    Ze zijn de opties nog aan het overwegen volgens mij.


    Credendo Vides

    DreamerN schreef:
    Ze zijn de opties nog aan het overwegen volgens mij.


    Zover ik weet, inderdaad dat.
    Mogelijk gewoon een Eurosong zonder publiek, dat zou pas wat zijn...
    Beter dan niets, I guess.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Lorem schreef:
    (...)

    Zover ik weet, inderdaad dat.
    Mogelijk gewoon een Eurosong zonder publiek, dat zou pas wat zijn...
    Beter dan niets, I guess.

    Dat zeiden ze idd... Maar ja, voor de mensen thuis verandert dat niks, maar moet een grote streep door de inkomsten zijn voor eurovisie.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    (...)
    Dat zeiden ze idd... Maar ja, voor de mensen thuis verandert dat niks, maar moet een grote streep door de inkomsten zijn voor eurovisie.


    Ik weet niet of dat wel haalbaar gaat zijn. Zelfs zonder publiek betekend dat duizenden mensen die reizen, naast de artiesten zelf zijn er zoveel mensen bij betrokken.


    Guardian of the Eastern Gate

    Janthony schreef:
    (...)

    Ik weet niet of dat wel haalbaar gaat zijn. Zelfs zonder publiek betekend dat duizenden mensen die reizen, naast de artiesten zelf zijn er zoveel mensen bij betrokken.


    Ik denk dat duizenden wel mee valt, honderden kan wel, want de crew en jury,


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."