• Ik wil graag weer beginnen met schrijven, maar ik heb geen verhaallijn. Ja, ik heb wel een verhaallijn, maar ik ben het er niet mee eens. Dus ik heb basically geen verhaallijn. En ik kan dat dan wel gaan schrijven, maar dan is het maar mediocre.
    Dus, bij deze vraag ik aan jullie. Hoe maak je uit jezelf een verhaallijn waar je het mee eens bent?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik heb hoofdpunten en wat side-quests en vanuit daar zie ik echt wel wat er gebeurd hahaha


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Mt, dit is ook precies het probleem dat ik heb dus hopelijk hebben mensen goede tips.

    Ik ben het nooit helemaal eens met mijn verhaallijn en het loopt ook nooit helemaal zoals ik gepland had. Ik probeer meestal maar gewoon te schrijven en te zien wat er gebeurt


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Gurl, ik heb éxact hetzelfde probleem. Ik weet waarover ik wil schrijven, maar krijg de verhaallijn niet uitgewerkt (voorlopig).

    Tips:
    1) Weheartit, of pinterest of whatever, kan je gebruiken om algemeen inspiratie op te doen en een soort van feeling te krijgen. Meestal als ik een beetje in de mood/sfeer van het verhaal kom, lukt het me beter de verhaallijn uit te werken.
    2) Zoek mythes, legendes, ... op. Je hoeft ze niet noodzakelijk te verwerken in je eigen verhaal, maar soms kan een klein detail in een bepaalde mythe voor jou opeens de bal aan het rollen brengen.
    3) Random plotgenerators, gewoon omdat het leuk is en vaak geven ze inspiratie.
    4) Ga op zoek naar flapteksten in het genre waarin je wil schrijven of bij thema's die nauw aansluiten bij je verhaal. Zo zie je wat er al allemaal bestaat en het kan je op ideeën brengen om bepaalde 'leegtes' in te vullen of je kan je net aansluiten bij een heel populaire verhaallijn.


    The soul needs autumn.

    Delacroix schreef:
    Gurl, ik heb éxact hetzelfde probleem. Ik weet waarover ik wil schrijven, maar krijg de verhaallijn niet uitgewerkt (voorlopig).

    Tips:
    1) Weheartit, of pinterest of whatever, kan je gebruiken om algemeen inspiratie op te doen en een soort van feeling te krijgen. Meestal als ik een beetje in de mood/sfeer van het verhaal kom, lukt het me beter de verhaallijn uit te werken.
    2) Zoek mythes, legendes, ... op. Je hoeft ze niet noodzakelijk te verwerken in je eigen verhaal, maar soms kan een klein detail in een bepaalde mythe voor jou opeens de bal aan het rollen brengen.
    3) Random plotgenerators, gewoon omdat het leuk is en vaak geven ze inspiratie.
    4) Ga op zoek naar flapteksten in het genre waarin je wil schrijven of bij thema's die nauw aansluiten bij je verhaal. Zo zie je wat er al allemaal bestaat en het kan je op ideeën brengen om bepaalde 'leegtes' in te vullen of je kan je net aansluiten bij een heel populaire verhaallijn.


    Haha, die eerste zin.



    Maar thanks, ik zal eens gaan kijken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Op pinterest heb je vaak ook wel leuke writingprompts, misschien dat je daar nog wat mee kan of een leuk idee aan opdoet of iets dergelijks🤷🏼‍♀️


    "The stars replaced the emptiness of my heart."