• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 14:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "We willen weten welke gaven jullie afdeling allemaal heeft," zei Jester kalmpjes en to-the-point. Misschien dat het verrassings-effect nog in zijn voordeel zou werken. De diplomatische manier was ronduit bagger. "Dat klinkt brutaal, en laten we wel wezen; ik heb nooit iets anders beweerd. Maar we komen natuurlijk niet met lege handen aanzetten, dat begrijp je. Voor wat, hoort wat."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Maaya

    Maaya was blij dat hij eindelijk to the point kwam. 'Toe maar, onze gaven... En wat heb je daar dan voor over, hmm?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester haalde zijn schouders op. "Zo enthousiast hoeft nu ook weer niet. Zie het als een soort... investering. Het is me al te duidelijk dat je niet zo'n hoge pet van me ophebt en eigenlijk vind ik dat dikke prima. Daarom zou een lijst met onze gaven ook helemaal zo interessant niet zijn. In plaats daarvan hebben we daarom maar die van de Lions voor jullie uitgezocht." Hij maakte een gebaar richting de deur. "En hé, het staat je vrij om naar hun leider toe te wandelen en te controleren of wat ik zeg klopt, of dat het dikke bullshit is. Kan mij het schelen. Je andere optie is om me op m'n bruine ogen te geloven en je alvast te beginnen aan wat mooie plannetjes om die lijzige troep een loer te draaien, waar ze niet op voorbereid zullen zijn." Jester grijnsde. "Clown van de school of niet, ik houd altijd wel van een goede double-cross. Ben er best goed in."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    Waar hij net zo vredig had gezeten, doorbrak de spanning van het examen er nu doorheen. "Weet ik niet," zei hij eerlijk."Ik vind het nogal spannend." Hij kwam overeind en keek Adam aan. "Misschien is nog een keer extra oefenen geen verkeerd idee. Het hoeft nog niet helemaal perfect te zijn, zei Moreau. Maar oefenen is toch prettig." Hij ging in kleermakerzit op de grond zitten en gebaarde Adam voor hem te komen zitten.


    It's never gonna happen, Guys.

    Maaya

    Het viel niet mee om nuttige woorden uit die spraakwaterval te filteren. 'Zilvertong, hadden ze je moeten noemen. Wij kennen ieders gave al, dus je zult met wat beters moeten komen. Een beter aanbod en een betere... vraag. Wellicht dat ik je aan wat gaves kan helpen,' ze richtte haar blik op Onyx, 'voor good old times sake, maar in de gaven van de Lions zijn we niet geïnteresseerd.' Ze beet bedachtzaam op haar lip. 'Wel in de eerste opdracht, dus misschien moet je volgende keer jullie waarzegger meenemen in plaats van je liefje.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          "Het zal je niet verbazen dat het een goede nummer twee was, Zilvertong." Jester leunde naar achteren en keek het meisje peilend aan. "Jullie kennen ieders gave al?"
          Het zou toch best naar zijn als dat waar was. In ieder geval wist ze van de gave van 8102 en gezien het feit dat het meisje pas een maand op school zat, was dat toch meer dan enigszins zorgelijk. Hij zorgde er bewust voor dat hij het niet bevestigde, noch ontkende. Misschien moest hij die eerdere gedachte over "geen gave gebruiken" maar eens herzien.

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 18:11 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    'Je zou het ook eens kunnen proberen zonder naar me te kijken,' zei hij. 'Volgens mij kun je dat best!' Hij ging achter Michiel staan. Als het hem lukte, gaf het hem vast extra zelfvertrouwen en anders dan gaf het ook niet, dan konden ze de gewone manier nog eens oefenen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    Onyx keek vanuit zijn ooghoeken naar zijn vriend. Normaal gesproken lulde Jester zich overal doorheen, maar hij wist dat Maaya zich niet zo maar van de wijs zou laten brengen. Ze keek hem nu ook alleen koel aan, met een blik die aangaf dat hij maar beter ter zake kon komen. Hij overwoog om ertussen te komen, ergens dacht hij wel dat ze tot een bondgenootschap konden komen - niet dat hij dat wílde, maar verstandig was het wellicht wel - maar het kon geen kwaad als Jester een beetje leerde onderhandelen, als leider zijnde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla

    "Ik heb er niet specifiek naar gevraagd, " bekende Yrla. "Maar hij zei dat ik met mijn snelheid ongezien door het gebouw kan komen. De camera's kan uitschakelen, voor iemand ook maar in de gaten heeft dat er iemand is in het gebouw." Hij keek Dezi grijnzend aan. "Ik vind het wel een eer, mag eindelijk wat doen." Yrla tikte Dezi aan met zijn elleboog. Hij kwam met een pruilmondje dichterbij en zette en kinderlijk stemmetje op. "Of ga je je nu ineens zorgen maken om mij?"

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 18:53 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    'Een beetje wel. Ik ben bang dat ik nu het hele bal doodongerust zal zijn.' Ze stootte plagerig haar schouder tegen die van hem.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Hij vroeg zich echt af hoe die twee elkaar ooit konden kennen, want ze hadden beiden de spraakzaamheid van een grafsteen, momenteel.
          "Kom op, het is een redelijke deal," zei Jester toen, alle eerdere voornemens officieel als oud vuil aan de straat zettend. "Bekijk het van de positieve kant. Jij krijgt de mogelijkheid je informatie te fact-checken en je komt erachter of ik betrouwbaar ben, of niet. Misschien kunnen we dan een volgende keer wel samenwerken."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Het was de ietwat glazige uitdrukking in Maaya's ogen die Onyx alarmeerde. Instinctief greep hij Jester bij zijn arm.
    'Niet je gave gebruiken,' zei hij kortaf. Met een zucht keek hij Maaya aan. 'Luister. Er wordt een hele afdeling opgedoekt. Waarom kunnen we niet af en toe wat informatie uitwisselen? Twee weten er meer dan één, het versterkt onze posities en zo kunnen we er makkelijker een andere afdeling uit werken.'
    Ze trok haar wenkbrauwen op. 'Waarom zou ik dan met jullie een samenwerking aangaan. Jullie hebben de meeste naamlozen van iedereen.'
    'Om dezelfde reden dat je me gisteren wakker schudde.' Hij hield haar blik vast.
    Haar kaak verstrakte. 'En dat is?'
    Hij haalde zijn schouders op. 'Zeg jij het me maar.'
    Maar dat deed ze niet. Hij wist waarom. Hij voelde het ook. Ondanks alles wat ze hem geflikt had, ondanks de haat die hij voor haar voelde, was er ook iets anders, iets diepers, iets wat voortkwam uit die littekens in hun handpalmen.
    'Wat als ik jullie de gaven van de andere afdelingen geef? Wat krijg ik daar dan voor terug?'
    Onyx wisselde een blik met Jester, gaf hem de kans om ook wat nuttigs bij te dragen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Holy fuck.
          Er gingen op hetzelfde moment een viertal dingen door Jesters hoofd en het was maar goed dat Onyx zijn stem weer teruggevonden had, want hij had het even te druk met verschillende puzzelstukjes die op hun plaats vielen.
          1) Onyx kon het merken als hij zijn gave gebruikte, zelfs als Jester zijn woorden maar een héél klein beetje een duwtje had gegeven;
          2) Onyx had vervolgens ingegrepen en ieder effect weer teniet gedaan;
          3) Onyx en Maaya hadden elkaar gisteren nog gesproken en Maaya was degene geweest die Onyx had wakker gemaakt;
          4) En dat alles om een reden die natuurlijk aan beide kanten onuitgesproken bleef, maar waarvan Jester plotseling een sterk vermoeden kreeg.

    Zijn blik vloog naar de handen van de Rhino tegenover hem.
          Dit was het meisje met wie Onyx bevriend was geweest in zijn eerste jaar. Met wie hij had nagedacht over het leven voor Experium, waarschijnlijk diepe gesprekken mee had gehad. Het meisje met exact hetzelfde litteken als hij. Met wie Onyx al lange tijd geen vrienden meer was. Hij kreeg ineens het idee dat het niet vanuit Onyx was gekomen, om die vriendschap te beëindigen.
          Jemig. Een waarschuwing was wel zo prettig geweest.
          "Een bondgenoot," zei Jester en hij glimlachte. Het plezier bereikte zijn ogen niet.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Maaya

    Maaya staarde jongen aan. Jeetje, wat een stuk onbenul.
    Ze keek Onyx aan en trok haar wenkbrauwen op, een stille vraag wat hij met zo'n knul moest. Als hij niet eens met praktische voorbeelden kon komen, had ze niks aan hem.
    'De eerste opdracht. Ik wil weten wat de eerste opdracht word,' zei ze. 'Vertel me dat, en jullie krijgen een overzicht van ieders gave, behalve die van mijn eigen afdeling.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Nu moest hij lachen. "Je hebt duidelijk een gevoel voor humor," zei hij. Hij keek het meisje aan en kreeg een idee. Hij vond haar niet aardig. Het was heel waarschijnlijk dat ze Onyx iets had geflikt in het verleden en niet andersom. Dus wat maakte het hem uit als hij haar wél een loer zou draaien? Technisch gezien was het bal verplicht. Een soort opdracht, niet?
          En zijn tweede naam was Madcap.
          "Weet je, ik ben in een best goede bui vandaag. Prima. Ik vertel je waar de eerste opdracht over gaat en jij geeft me de gaven van de Buffalo's. De rest kan me vrij weinig schelen, dus je begrijpt het als ik de eerste opdracht ook niet helemaal uit de doeken doe."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.