• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 (agami) 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    • onbekend
    Rhino's
    Jongens:
    • Romeo

    Meisjes:
    • Maaya
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 19 maart 2020 - 14:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla

    De jongen liep vlak voor hem van de trap af. Hij had er nog geen zin in, maar het moest maar. Yrla liet een zucht horen en liep achter 7223 de trap af als een van de laatste. Hij schoof een stoel opzij en ging op de tafel zitten en keek het rondje rond. De jongen had nu eenmaal na een jaar zijn naam verdiend en opnieuw vroeg Yrla zich af tot hoe ver Zebediah bedoelde dat ze naamlozen uit moesten schakelen. Hij zou het Dezi eens vragen, hij zag dat het meisje vlak naast hem zat naast in een van de luie stoelen. Haar gezicht stond op onweer en Yrla moest nu al stiekem grinniken om haar gezichtsuitdrukking.


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi

    Dezi wierp een laatdunkende blik op Kneus. Hij zat erbij als een hoopje ellende. Het kon niet anders dan dat hij uit medelijden zijn naam had gekregen. Ze vond het een belediging voor iedereen die wél een naam had gehaald. Eigenlijk had hij allang van school gestuurd moeten worden, na verdorie een jáár lang niets gepresteerd te hebben. Maar doordat hij van de nieuwe lichting was, kreeg hij vast een extra kans. Omdat zijn gave zogenaamd zo geweldig was. Nou, zij vond er niks aan en keek ongeduldig naar Jester, die vast met een hoop hoogdravende woorden de boel wilde inleiden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    8102

          Agami aarzelde maar eventjes. Adam wist vast wel wat hij deed en een beetje avontuur was ook leuk. Sommige regels waren er om gebroken te worden, ofzo. Ze glimlachte en kwam overeind. "Leid de weg, zou ik zeggen."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



          Met een glas bourbon in zijn hand, stond Jester op en schraapte zijn keel. "Voor de mensen die niet weten hoe dit in zijn werk gaat, luister en huiver. Bewaar alle vragen tot het einde en houd alle ledematen binnenboord. In het geval dat dit feestje uit de hand loopt en we straks allemaal dronken over de bank hangen, dan is alles goed gegaan. 7223 heeft na een jaar eindelijk bedacht de handleiding van zijn gave te raadplegen en heeft aan/uit knop gevonden, wat de reden is dat we hier met zijn allen zitten te wachten tot ik mijn klep weer eens houd.
          "Dadelijk krijgt iedereen die ooit zijn of haar naamexamen heeft gehaald, de mogelijkheid een waardige optie aan te dragen. 7223, aan jou de eer om die vervolgens op het whiteboard hier te schrijven en na iedere suggestie een pirouette te draaien." Jester grijnsde. "Negeer dat laatste en niet het eerste, the floor will be yours in a sec.
          "Als iedereen is geweest krijg jij vervolgens zelf de mogelijkheid een naam aan te dragen en op te schrijven, want-" Jester gebaarde met zijn handen dat iedereen het met hem mee mocht zeggen, maar wachtte vervolgens niet tot het kwartje bij iedereen viel en ging direct weer verder. "Precies, iedereen die zijn Naamexamen heeft gehaald mag een duit in het spreekwoordelijke zakje doen. Uit die prachtige knikkerzak met namen mag je vervolgens zelf de perfecte naam kiezen waar je de rest van je leven mee opgescheept zit. Dames en heren dank voor het vliegen met Jester Airlines, de vragen zijn afgelast en Fersephone mag het hele feest beginnen!"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone

    Ze had haar eerste glas wijn al in handen. Naamfeestjes waren de beste en als ze zo doorzette, hadden ze er binnenkort nog twee te gaan. Ze keek verstoord op naar Jester toen ze mocht beginnen. Werkelijk? Ze gaf 7223 een klap op zijn rug en duwde hem in de richting van het whiteboard en gooide hem de zwarte stift door. "Oké, ik gaan voor Merrin." Phone spelde de naam voor de jongen uit, zodat hij mee kon schrijven. "Het is afgeleid van Merida, van Brave. Omdat je het lef had de afgelopen weken om meerdere personen met naam uit te dagen." Fersephone haar ogen gingen in de richting van Yrla en schonk hem een uitdagende blik, al was hij niet de enige die ze bedoelde. Ze keek even de bank rond en gooide de bal in haar hand naar haar zus. "Fayr, jij bent!"

    [ bericht aangepast op 21 maart 2020 - 19:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam kwam overeind. 'De vorige keer had ik wel wat moddervlekken op mijn broek, dus ik weet niet of je nog iets anders wilt aantrekken?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr

          Fayr was blij dat ze haar glas wijn net had neergezet. "Lance," zei ze. "Van het Engelse 'equivalence' omdat je de gedaante van iemand anders kan aannemen." Een naam die sloeg op zijn gave was misschien wel zo leuk, zeker nu hij er zo lang op had moeten wachten en oefenen om hem eindelijk eens werkend te krijgen. Ook zij spelde de naam nog voor de zekerheid. "Dezi, vangen," waarschuwde ze het meisje, voordat ze het balletje gooide.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2020 - 19:30 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Agami

    Het meisje keek even naar beneden. "Nouja, ik ben hier pas drie weken. Oude kleren heb ik niet echt en deze broek is toch niet heel leuk," zei ze schouderophalend.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Dezi

    Dezi griste het balletje uit de lucht en liet haar arm zakken. De vingers van haar andere hand gleden over Azumi's schubben, die zich als een kat op haar schoot had opgekruld. Ze keek Kneus een lange tijd aan.
    'Meer dan een jaar heb je over het behalen van je naam gedaan. Omdat je de aan-uitknop niet kon vinden. De basis, zou je denken. Ik vind je een schandvlek op onze afdeling, maar goed, zelfs op oneervolle wijze heb je je naam gehaald. Ik heb erover gedacht om de naam Kneus officieel in te dienen, want dat zul je in mijn ogen altijd blijven.' Ze hield haar indringende blik op hem gericht en merkte dat hij haar niet in de ogen durfde te kijken. Zijn schouders hingen af. Zielenpoot. 'Maar goed, dan krijg ik vast kritiek van mijn lieve afdelingsgenoten. Een vernoeming is beter, dus dan vernoem ik je naar een ander stuntelig wezen dat blijkbaar in de ogen van sommigen schattig is; Dumbo.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester rolde met zijn ogen en beet op zijn tong om niks te zeggen. Iedereen mocht een naam ingeven en daar had hij niks over te zeggen. Zelfs als leider niet. Dus hij kneep zijn lippen op elkaar en wachtte tot het meisje het balletje verder zou gooien. 7223 was een jaar lang gepest. Nog twee nare opmerkingen van Dezi of Yrla overleefde hij vast ook wel.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    Blijkbaar had iedereen er zin in, want iedereen zat al met alcohol in zijn handen klaar. Michiel had het gevoel dat hij vanavond een feestje zou meemaken, zoals hij nog nooit eerder had meegemaakt. Toen Phone hem van hem vandaan jaagde, ving hij onhandig de stift op. Hij verbaasde zich om de naam van Phone, die hem met een grijns aankeek en daarna Yrla. Blijkbaar had hij toch wat goed gedaan in de afgelopen weken. Met de naam van Fayr was hij blij, toen Dezi kwam zette hij zich schrap. Hij keek Dezi niet aan toen ze bezig was met haar tirade. De manier hoe ze haar draak aaide, liet hem denken aan slechteriken in films. De woorden die ze zei, deden hem nog vrij weinig, het was iets wat hij al een jaar lang aanhoorde. Hij schreef heel netjes de naam op die Dezi voor hem verzon, maar dat zou hem toch niet worden...


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx

    'En dan te bedenken dat jouw naam snoezig betekent,' snoof Onyx. Hij wist best wat Dezi probeerde te doen. Mensen uitlokken om de knul fel te verdedigen, maar hij had helemaal geen zin in haar drama. 'Denk dat we jou maar weer beter bij je nummer kunnen gaan noemen.' Hij draaide zich naar 7223 toe. 'Máár, 5685 heeft een punt. Je hebt er erg lang over gedaan. Haar verstand is alleen te beperkt om in te zien wat voor een doorzettingsvermogen dat vraagt, want het overgrote deel van ons heeft je als stront behandeld. Daarom draag ik de naam Conroy aan, wat Iers is voor vasthoudend. Want een doorzetter ben je.' Hij gaf de knul een knipoog.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Studieobject 7223

    Hij voelde een blos op zijn wangen ontstaan. Hij had dit compliment niet verwacht, en zeker niet van Onyx. Hij schonk een voorzichtige glimlach aan Onyx, mompelde een zachte 'bedankt' en schreef gretig de naam op die Onyx voor hem verzonnen had. Hij moest dit lijstje onthouden, ook al zou hij maar een naam uitkiezen. Het was bijzonder om mee te maken en hij wilde aan elke naam vasthouden - min die van Dezi en waarschijnlijk die van Yrla.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2020 - 20:01 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester grijnsde en hief zijn glas. "Daar ben ik het nou mee eens, Onyx. Net als Fayr heb ik een naam gekozen die aansluit bij je gave. We hoeven niet lang in het verleden te blijven hangen en op een gegeven moment is dit jaar vertraging toch alleen maar een oude koe in de sloot. Daarom draag ik de naam Melion aan, afgeleid van tevens een Engels woord," hij knipoogde even naar Fayr, "namelijk: chameleon. Omdat je je met je gave in iedereen kan veranderen en je uiterlijk even gemakkelijk kan aanpassen als de situatie daarom vraagt." Jester spelde de naam voor 7223 en grijnsde naar hem, voordat hij weer van zijn glas nipte.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2020 - 19:57 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    'Oké! Let's go!' Hij sprong op van het bed en ging haar voor, twee trappen af naar beneden. In de gang spiekte hij even door het glas van de tussendeur; hij zag dat ze in een kring zaten en dat Michiel bij een whiteboard stond. Voor iemand hem zou zien en ze zouden zeuren, trok hij zich terug. Hij liet Agami voorgaan en gooide de deur achter zich dicht.
    'Wat zouden ze nou eigenlijk doen op zo'n feestje?' vroeg Adam zich af terwijl hij in de richting van het bos begon te lopen. Het zou op zijn minst een wandeling van een kwartier zijn, hopelijk vond ze dat niet erg.


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Every villain is a hero in his own mind.