• De stelling van deze week luidt:
    Natuurrampen zijn een oplossing voor overbevolking

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Het is naar mijn idee de waarheid. :'D

    Of het leuk is, is wat anders, maar daar gaat de stelling niet om. :'D


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Misschien niet dé oplossing, maar zeker een van de oplossingen, die zelfs een best grote rol kunnen spelen.


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.

    Houd op, overbevolking is sowieso een mythe. Het is onze levensstijl die niet vol te houden is, niet het feit dat mensen bestaan. Het is zo makkelijk om te zeggen "oh ja, een paar rampen zouden helpen" als je weet dat jij niet degene bent die geraakt zal worden. Natuurlijk is het mogelijk dat er iets in Nederland/België gebeurt, maar in het Westen is de kans én klein én komt hulp waarschijnlijk snel op gang. Nee, de echte rampen gaan in arme landen gebeuren, en zeggen "oh laat ze maar sterven, wat kunnen we doen?" is gewoon arme (en heel waarschijnlijk niet-blanke) mensen uitmoorden. Ironisch, want het zijn juist de rijke landen die het probleem zijn. Trap alsjeblieft niet in deze val, mensen. Dit is niet iets wat we moeten willen.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Moord terug legaal maken is wrs ook een oplossing voor overbevolking, maar dat betekent niet dat het een moreel correcte oplossing is.
    Dit voelt een beetje als zeggen 'Corona is een oplossing voor de vergrijzing, laten we het virus maar gewoon zijn gangetje gaan'. Nee, natuurlijk kan zoiets niet.
    En zoals SonOfGondor zegt: natuurrampen zullen disproportioneel de arme bevolking raken. Nog niet gesproken over schade aan de natuur en dieren die nog minder kans op overleven zullen hebben dan wij.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Inderdaad, moreel is het niet goed, maar daar ging het niet over. Het ging over of het een oplossing is voor de overbevolking. En dat antwoord is ja. :'D


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Lorem schreef:
    Inderdaad, moreel is het niet goed, maar daar ging het niet over. Het ging over of het een oplossing is voor de overbevolking. En dat antwoord is ja. :'D


    Ja, maar daar is geen discussie over mogelijk. Ja, door rampen gaan mensen dood en dat is dan een "oplossing" voor "overbevolking". Dat is zoals Promare al zei, net zoiets als The Purge is een oplossing voor overbevolking. Ja is het feitelijke antwoord, maar dat is geen discussie. Het is niet onredelijk dat sommigen de vraag beantwoorden als "is dat moreel juist". Anders is het toch geen discussietopic?


    Rest in Peace, Son of Gondor

    wat voor ecofascistisch gedachtegoed is dit omg


    Heaven is a place that we all have