• De stelling van deze week luidt:
    Elke school moet gratis menstruatieproducten aanbieden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Goh, ik vind dit meer een verantwoordelijkheid voor de overheid dan voor scholen eerlijk gezegd.
    Ik ben het wel volmondig eens dat dit eigenlijk gratis, of op zijn minst een pak goedkoper moet worden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Goh, ik vind dit meer een verantwoordelijkheid voor de overheid dan voor scholen eerlijk gezegd.
    Ik ben het wel volmondig eens dat dit eigenlijk gratis, of op zijn minst een pak goedkoper moet worden.


    Dit. Ik vind het geen taak voor scholen. Maar alles zou wel stukken goedkoper mogen worden of in ieder geval 1 of 2 goedkope merken van goed kwaliteit. Elke vrouw heeft het nodig of ze het nou willen of niet en dat ze daarom geld verdienen tot betaalde mate oke maar ik zie soms prijzen dat ik schrik.

    Ik vind het daarbij wel tof dat tegenwoordig steeds vaker in kleine restaurantjes er van alles staat :)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik denk dat deze stelling op meerdere manieren opgevat kan worden en ik vat m denk ik anders op dan anderen:
    Elke school moet menstruatieproducten op voorraad hebben (en gratis geven) voor het geval iemand opeens ongesteld wordt en/of is vergeten wat mee te nemen. Dus voor noodgevallen ipv standaard voor iedereen.

    Op deze manier uitgelegd, ben ik het ermee eens. Niets is kutter dan ongesteld worden en niets bij je hebben. Was dan ook heel blij dat die ene keer dat dit bij mij gebeurde, ik van school wat kon krijgen (ook al was het een kleine zoektocht).


    Stenenlikker

    Op een school waar ik ooit lesgaf moesten leerlingen (best veel) betalen om menstruatieproducten te krijgen. Dit was het gevolg van enkele meisjes die er niets beter op hadden gevonden dan altijd op school producten te vragen in plaats van er zelf te kopen.
    Waar ik nu werk, kan je het gratis vragen op het secretariaat. Niet veel leerlingen doen dat, meestal gaan ze het eerst vragen aan een vriendin of aan een leerkracht. Ik zelf ben nog een jonge leerkracht en regelmatig spreken leerlingen me aan of ik ze kan helpen. Daarom heb ik altijd verschillende soorten maandverbanden en tampons bij.

    Debbaut schreef:
    Goh, ik vind dit meer een verantwoordelijkheid voor de overheid dan voor scholen eerlijk gezegd.
    Ik ben het wel volmondig eens dat dit eigenlijk gratis, of op zijn minst een pak goedkoper moet worden.


    26 - 02 - '16

    Delahaye schreef:
    Ik denk dat deze stelling op meerdere manieren opgevat kan worden en ik vat m denk ik anders op dan anderen:
    Elke school moet menstruatieproducten op voorraad hebben (en gratis geven) voor het geval iemand opeens ongesteld wordt en/of is vergeten wat mee te nemen. Dus voor noodgevallen ipv standaard voor iedereen.

    Op deze manier uitgelegd, ben ik het ermee eens. Niets is kutter dan ongesteld worden en niets bij je hebben. Was dan ook heel blij dat die ene keer dat dit bij mij gebeurde, ik van school wat kon krijgen (ook al was het een kleine zoektocht).


    Dit. Ik vind dat scholen ze gratis moeten kunnen uitgeven voor noodgevallen, net zoals ze pleisters, verband en andere soorten gezondheidsproducten moeten kunnen uitgeven wanneer dat nodig is naar mijn mening.

    Daarbij vind ik ook dat menstruatieproducten goedkoper of gratis moeten worden.


    Tijd voor koffie.

    Eens! Maar ik heb liever de voorkeur van menstruatie verlof en dat de meisjes thuisschooling krijgen tijdens hun periode via webcam dan missen ze geen enkel les!