• Hallo mede Q-ers

    Ik zit voor het eerst sinds een hele lange tijd weer op Quizlet, na alle dingen in mijn leven heb ik toch weer besloten dat ik schrijven weer wil op gaan pakken. Omdat ik de laatste tijd echt met zoveel emoties zit en ik het niet echt kwijt kan.

    Dus ik zat te denken om weer een verhaal te beginnen op quizlet, Ik heb al een soort van plot idee alleen ik loop een beetje vast met de geloofwaardigheid van mijn plot.

    Plot in de spoilers.

    Het idee is simpel er is een website genaamd Multidime.com dit is een chatbox of forum met verschillende servers waarbij mensen met elkaar in contact kunnen komen. De servers hebben codenamen zoals ERT2020
    en SHRED2300 deze staan voor dimensies. Multidime is een soort van intergalactisch forum. Waarbij meerdere dimensies met elkaar in contact staan. ERT2020 de servernaam voor Earth2020 (Onze huidige dimensie) heeft nog weel eens de kuren omdat de wifi verbinding niet altijd werkt. Het is dus wederom bekend dat er niet veel bezoekers zijn op server ERT2020. En de bezoekers die op de ERT2020 server zitten die blijven doorgaans ook op hun eigen sub-forum/sub-server

    De hoofdpersoon Ruth komt in contact met iemand van SHRED2300, Ruth heeft zelf alleen niet door dat ze met iemand chat die niet eens in onze wereld bestaat. Omdat onze technologie niet optimaal is zijn er weinig bezoekers te vinden op onze servers, maar omdat de andere servers wel bezocht worden denkt Ruth dat het een gewone website is. En omdat we in het jaar 2020 zitten is Ruth niet onbekend met de termen cosplays en fotoshop.


    Aan iedereen die heeft gelezen en of gereageerd heeft. Mijn dank is al groot <3


    "Being who you are is so much more important than fitting in will ever be."

    Waar zit het probleem met de geloofwaardigheid precies?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Precies wat Akemi zegt, wat is het probleem met de geloofwaardigheid?
    Ik vind het wel goed klinken namelijk (:


    Inspiration can hit you any time

    Nagaa schreef:
    Precies wat Akemi zegt, wat is het probleem met de geloofwaardigheid?
    Ik vind het wel goed klinken namelijk (:


    Om op jullie beiden terug te komen, is het geloofwaardig dat er een website is die werkt op meerdere dimensies. Dat je bijvoorbeeld op dit moment zou kunnen praten met iemand die op Titan woont zeg maar.

    Ik ben namelijk bang dat het te ongeloofwaardig is.


    "Being who you are is so much more important than fitting in will ever be."

    Het mooie van schrijven is dat je alles geloofwaardig kan maken. Ik vind dit bij lange na niet het meest ongeloofwaardige plot wat ik gezien heb, ben juist heel benieuwd welke kant je ermee op wil gaan!


    I’ll toss my words like stones into the world, hoping to see the ripples I’ll create

    Zaruski schreef:
    Het mooie van schrijven is dat je alles geloofwaardig kan maken. Ik vind dit bij lange na niet het meest ongeloofwaardige plot wat ik gezien heb, ben juist heel benieuwd welke kant je ermee op wil gaan!


    Dankjewel <3 Dit doet mij erg goed


    "Being who you are is so much more important than fitting in will ever be."

    PercyMontana schreef:
    (...)

    Om op jullie beiden terug te komen, is het geloofwaardig dat er een website is die werkt op meerdere dimensies. Dat je bijvoorbeeld op dit moment zou kunnen praten met iemand die op Titan woont zeg maar.

    Ik ben namelijk bang dat het te ongeloofwaardig is.


    Denk dat je dat zeker wel kunt laten werken, hoor! Zoals Zaruski zegt kun je zelfs het meest vergezochte plot enorm geloofwaardig laten overkomen, het gaat erom hoe je het uitwerkt. Toen ik je samenvatting las, had ik totaal niet het gevoel dat het ongeloofwaardig was, dus ik denk dat dat al genoeg zegt^^


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Akemi schreef:
    (...)
    Denk dat je dat zeker wel kunt laten werken, hoor! Zoals Zaruski zegt kun je zelfs het meest vergezochte plot enorm geloofwaardig laten overkomen, het gaat erom hoe je het uitwerkt. Toen ik je samenvatting las, had ik totaal niet het gevoel dat het ongeloofwaardig was, dus ik denk dat dat al genoeg zegt^^


    Ah dankjewel! :) Ik moet nog even zien te kijken hoe ik het plot in een inleiding krijg zonder te veel te verklappen maar wel aandacht te trekken.


    "Being who you are is so much more important than fitting in will ever be."

    Ik denk ook zeker dat het geloofwaardig kan zijn!
    Ik bedoel, kijk eens naar de hoeveelheid sci-fi boeken, films en series die er zijn! Die mensen kunnen ook alles geloofwaardig maken!
    Het gaat er denk voor een groot deel om hoe sterk je zelf gelooft in je verhaal, dan kun je ook je lezers helemaal meevoeren (: En inderdaad hoe je het verder uitwerkt.


    Inspiration can hit you any time

    Dat klinkt echt onwijs gaaf en tijdens het lezen vroeg ik mij ook af waar je het probleem ziet zitten. als je de karakters en het verhaal verder goed uitwerkt zou het juist heel geloofwaardig kunnen zijn.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik vind het oprecht een heel leuk idee!

    Fantasy is ook niet per se "realistisch". Als jij jouw onrealistische wereld bestaande uit meerdere dimensies op een intrigerende manier kan beschrijven waarbij je bijvoorbeeld dmv jouw verhaal en personages langzaam jouw verhaaluniversum uitlegt, denk ik dat je er iets super tofs van kan maken! De wereld van Harry Potter of Lord of the Rings is ook niet logisch of realistisch, maar doordat deze universums goed worden uitgelegd doormiddel van het verhaal dat vertelt wordt, accepteer je dat.

    Heel veel succes en vooral plezier met schrijven!


    ars moriendi

    Wow cool idee zeg!! Ik denk dat het zeker moet kunnen (: Heb eigenlijk geen andere tips dan hierboven al gegeven zijn. Goodluck!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Dankjewel voor jullie lieve reacties!

    Ik ga er zeker mee aan de slag, zodra ik wat meer tijd heb. <3


    "Being who you are is so much more important than fitting in will ever be."