• Hoi!

    Ik heb nu een aantal superleuke kledingstukken die mij helaas te klein zijn en ik graag een tweede thuis wil geven. Ze zijn nog in goede staat en vind het eigenlijk zonde om het in de 'kledingzak' te stoppen zegmaar, haha. Nu is het eerste wat in me opkomt om het op Vinted te zetten (je wordt immers gebombardeerd met advertenties) maar ik heb het nog nooit gebruikt en niemand in mijn omgeving heeft er ervaring mee. Echter lees ik wel heel veel slechte recensies, dus ik twijfel nogal.

    Nu is mijn vraag aan jullie: hebben jullie het ooit gebruikt, en wat zijn jullie ervaringen met Vinted?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik heb VInted nog maar één keer gebruikt en dat ging heel vlot, maar het was niet helemaal verkocht via Vinted (ik wilde een boek kopen van iemand uit NL en zij zei dus dat via Vinted de verzending goedkoper was, dus zo ging dat toen XD)
    Qua alternatieven hebben ik wel goede ervaringen met Tweedehands in België, de Nederlandse variant is Marktplaats geloof ik. Maar Vinted is wel meer gefocust op kledij natuurlijk.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik zit nu iets van een halfjaar op Vinted en heb al acht keer iets verkocht en een paar keer zelf iets gekocht. Al die keren ging het heel vlot en gemakkelijk! Alles gaat via de app (betalen etc.) waardoor alles zo veilig mogelijk verloopt.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Everglow schreef:
    Ik zit nu iets van een halfjaar op Vinted en heb al acht keer iets verkocht en een paar keer zelf iets gekocht. Al die keren ging het heel vlot en gemakkelijk! Alles gaat via de app (betalen etc.) waardoor alles zo veilig mogelijk verloopt.


    Heb je toen ook aan mensen uit het buitenland verkocht? Ik lees nu reviews dat het vaak mis gaat op het moment dat je iets naar Frankrijk wilt sturen...


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Azriel schreef:
    (...)

    Heb je toen ook aan mensen uit het buitenland verkocht? Ik lees nu reviews dat het vaak mis gaat op het moment dat je iets naar Frankrijk wilt sturen...


    Ik heb slechts een keer iets verkocht aan iemand uit Frankrijk. Verzending ging toen via Mondial Relay en bij mij is dat geheel vlekkeloos verlopen. Alleen weet ik natuurlijk niet of ik daarbij niet gewoon geluk heb gehad. Als je dat nog spannend vind, kun je verschillende verzenddiensten 'uitvinken' en bijv. alleen PostNL en Homerr laten staan. Maar het is natuurlijk nooit 100% safe en dat is balen. Ik denk wel dat Vinted eerder de koper tegemoet komt dan de verkoper. Althans, dat heb ik wel vaker gelezen.. Maar goed, zelf heb ik nog nooit een slechte ervaring gehad.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Ik heb best vaak dingen via vinted verkocht en ging elke keer goed! Ook vaak naar Frankrijk. Verzending via Homerr is alleen echt heel traag, maar volgens mij wel een van de goedkoopste.

    Als je wat verkoopt plak je pakketje dan echt goed en overdreven dicht (ik wikkel echt super veel plakband erom heen). Bij mij heeft iemand mijn pakketje open willen maken, maar gelukkig was het item niet gestolen.

    [ bericht aangepast op 7 maart 2021 - 20:20 ]


    Alleen maar tranen van geluk