• 𝔬𝔫𝔠𝔢 𝔲𝔭𝔬𝔫 𝔞 𝔱𝔦𝔪𝔢
    ɨռ ռɛʋɛʀʟaռɖ




    Once upon a time,
    there was an island and a boy. Both were unpredictable entities that were intricately connected - and both are known for taking loved ones away from their homes to never return again.
    Peter Pan teaches children the way, and Neverland then, in turn, swallows them whole.

    THE WALLS HAVE CRACKED

          Storybrooke is een gewoon en normaal stadje in the VS, Maine, met gewone en normale mensen die er leven. Niks is er ongewoon en de mensen leiden hele ordinaire en rustige levens en alles is oké - behalve dan dat dit schijn is.
    Storybrooke is een vervloekt stadje bewoond door sprookjesfiguren. Tot vrij recent wist niemand van hen dat ze ooit sprookjesfiguren waren geweest, maar nu begint deze kennis langzaam weer terug te keren. Juist zodra de chaos van het herinneren begint te vervagen, raken er kinderen en geliefden vermist. Het gebeurde enorm vlug. Toen iedereen naar bed ging waren ze er nog - de ochtend daarop niet meer.
    Het wordt al snel ontdekt dat de schuld hiervan ligt bij Peter Pan, een figuur nooit beïnvloed door Storybrooke's vloek, aangezien Neverland ver, ver weg van alles is.
    Storybrooke stuurt een groep mensen om hun kinderen terug te halen - al blijkt dit nog lang niet zo makkelijk als gehoopt.


    PETER BREAKS THROUGH



    ȶɦɛ քʟօȶ աɦɛռ ֆɨʍքʟɨʄɨɛɖ

    Peter Pan heeft een aantal mensen (max. 4, het liefste kinderen, vrouwen, of iemand die op de één of andere manier als kwetsbaar aangezien wordt en zelf zou kunnen weglopen) ontvoerd waar de mensen in Storybrooke om geven. Redenen hiervoor kunnen variëren, maar er zal in ieder geval één persoon tussen zitten die meegenomen voor iets belangrijks (in Peter's ogen). Dit kan simpelweg zijn dat Peter hen interessant vindt wegens hun manier van denken, maar het zou ook bijvoorbeeld kunnen zijn dat ze een familielid van Hook zijn, wie Peter wil lastig vallen. De mensen op Neverland mogen dan niet met de dood bedreigd worden, ze zijn alsnog in gevaar, aangezien de tijd op Neverland erg langzaam gaat, dus tegen de tijd dat je terug wilt keren, zouden jaren kunnen zijn verstreken zonder jouw weten. Daarbij is Peter een sadistische klootzak die mensen doden iets te leuk vindt + zijn verloren jongens vaak meesleurt in ontzettend riskante avonturen. Oh - en hoe langer je op Neverland bent, hoe meer je vergeet van je leven daarvoor, wat weggaan een stuk minder aantrekkelijk maakt.

    Een groep van Storybrooke (max. 10, het liefst allemaal ouder dan twintig) wordt gestuurd om hun kinderen/geliefden terug te halen voordat ze hun leven voor Neverland vergeten. Dit blijkt nog niet makkelijk; Neverland is niet vriendelijk tegenover volwassenen.


    աɦօ ɖօ աɛ քʟǟʏ?

    DE REDDERS (max. 10)
    The redders zijn mensen die leven in Storybrooke, en hebben een verleden als een sprookje. De vloek is nu een aantal maanden verbroken, dus zijn deze mensen zich bewust van wie ze ooit waren, en kunnen ze waarschijnlijk weer magie gebruiken als ze dit voorheen konden.
    Eisen voor redders zijn:

    - Ze moeten gebaseerd zijn op een sprookjesfiguur (losse interpretaties zijn toegestaan)
    - Ze moeten volwassen zijn
    - Er moet een reden zijn dat ze de ontvoerde mensen willen redden. Dit mag vanalles zijn. (Bijv. ze zijn familielid/vriend van één van de ontvoerde mensen, denken dat ze simpelweg geschikt zijn om iemand te redden wegens hun vaardigheden, willen graag naar Neverland, zoeken naar avontuur, etc.)

    Redders mogen een personage zijn uit de serie Once Upon A Time (bijv. Regina Mills), maar mogen ook zelf verzonnen zijn. Probeer ervoor te zorgen dat het personage in the Enchanted Forest zou kunnen leven. (Alice in Wonderland en The Wizard of Oz zijn dus bijvoorbeeld geen geschikte sprookjes voor deze RPG)
    Het is toegestaan om een andere interpretatie van een sprookje te gebruiken dan in Once Upon A Time (bijv. een eigen versie van Sneeuwwitje). Laat dit wel eerst aan me weten zodat we uit kunnen puzzelen hoe dit in het plot past verder zonder dat het botst met "canon" personages die bespeeld worden.

    ONTVOERDE MENSEN (max. 4)
    De ontvoerde mensen zijn degenen die naar Neverland zijn gebracht door Peter Pan. Ze zijn hier vrijwel volledig vrijwillig en hebben misschien niet volledig door dat ze er vast zitten. Peter houdt ze niet gevangen en behandelt ze hetzelfde als zijn verloren jongens.
    Eisen voor de ontvoerde personages zijn:

    - Ze moeten onder de 25 jaar oud zijn, en liever jonger (al laat ik de optie om een iets ouder personage te maken open voor zij die dat echt graag willen)
    - Als ze ouder zijn dan 14, moet er een reden zijn dat ze hun thuisleven niet leuk vinden en ervan weg willen (bijv. niemand respecteert hun grenzen, hun familie is toxic/abusive, ze voelen zich niet verbonden met de mensen om zich heen, etc.). Ik heb graag dat dit iets anders is dan "ze houden van lezen", because don't we all lol.

    In ieder geval één van de mensen hier zal Peter's "favoriet" of reden voor zijn bezoek zijn. In ieder geval één zal meegenomen zijn puur omdat Peter hen mag of interessant vindt. Er mag ook nog een tweede persoon zijn die specifiek is meegenomen voor een andere reden. The pettier, the better (bijv. ze zijn Hook's neef/nicht en Peter is boos dat Hook nog in leven is, dus neemt hij iemand mee die dierbaar voor hem is om te "straffen" voor bestaan, haha). Je kan voor beide vragen om in deze categorie te vallen, al zal ik de eerste van de twee waarschijnlijk zelf kiezen.

    DE PIRATEN (max. 6)
    De piraten zijn... Nou ja, piraten, die al een hele tijd vast zitten of Neverland, of dat hebben gezeten in het verleden. De kans bestaat dat ze niet goed meer weten wat voor leven ze daarvoor hadden. Neverland blijft hen proberen te vermoorden, evenals Peter Pan, en dus haten ze zowel het eiland als de jongen nogal.
    Piraten mogen gemeen zijn. Ik heb nog geen specifiek beeld van of de piraten nog steeds vast zitten op Neverland, of tussen de redders zullen zitten aangezien ze op de één of andere manier in Storybrooke beland zijn, dit is dus open voor interpretatie.
    Eisen voor de piraten zijn:

    REGULAR PIRATES:
    Ik heb niet echt specifieke regels hiervoor, behalve:
    - Maak ze volwassen
    Daarbuiten is alles jouw keuze!

    CAPTAIN HOOK:
    Nu wil ik niet al teveel voorschrijven voor specifieke personages, dus vrijwel alles is open voor jou, maar ik heb wel één specifieke wens.
    - De "dynamic" tussen Hook en Peter moet op die uit het origineel lijken - ze moeten elkaar werkelijk haten en als vijanden zien. Het liefst zou ik willen dat ze vagelijk op een vader en kind die een enorm slechte relatie hebben zien (waarin Hook de vader is, btw, niet whatever OUAT met Pan en Rumplestiltskin deed for some reason)

    Je kan de originele OUAT Hook behouden aangezien ik weet dat hij enorm populair is, ik was gewoon nogal teleurgesteld over zijn dynamic met Peter? Dus, wat je ook doet, ik zou het erg leuk vinden als die meer op het origineel leek.
    Hook mag uit Storybrooke komen en bij de redders horen, maar hij mag ook nog steeds vast zitten op Neverland, afhankelijk van wat je het liefste wil. Laat me je voorkeur weten zodat het plot goed in elkaar klikt.

    DE VERLOREN JONGENS (max. 6)
    De verloren jongens zijn kinderen zonder familie die samen met Peter op Neverland wonen. Ze wonen in een huis onder de grond in het bos waar je naarbinnen gaat via holle bomen. Ze zijn erg loyaal naar Peter toe en ervaren lang niet zoveel ongelukken als volwassenen op Neverland - aangezien ze kinderen zijn en Peter mag ze.
    Eisen voor de verloren jongens zijn:

    - Ze zijn onder de zestien jaar oud, en het liefste onder de veertien (al begrijp ik dat dit lastig te spelen kan zijn wanneer je deze leeftijd zelf al een tijdje niet meer bent geweest)
    - Ze zijn verlaten, verwaarloosd, mishandeld, of misbruikt door hun ouders en hebben dus geen goede herinneringen over van hun leven voor Neverland - als ze zich überhaupt nog iets herinneren.

    Verloren jongens kunnen ieder gender zijn, ondanks de misleidende naam.

    DE OORSPRONKELIJKE BEWONERS (max. 6)
    De oorspronkelijke bewoners, die in het boek "indianen" of "redskins" worden genoemd (maar aangezien dit incorrecte/racistische termen zijn zal ik ze niet gebruiken), zijn de enige mensen die officieel op Neverland wonen. Ze wonen waarschijnlijk in een dorp en doen zowel aan jagen en verzamelen als akkerbouwen om aan eten te komen. Als iemand besluit zo'n figuur te spelen, moeten we even bespreken hoe en wat voor stam ze precies volgen (aangezien, nogmaals, het boek hier vrij racistisch over is) - maar ze haten de piraten in specifiek.
    Eisen voor de oorspronkelijke bewoners zijn:

    - Ze worden geschreven als echte mensen en niet als een caricatuur
    - Als faceclaims worden gebruikt, is dit werkelijk een native American/Hawaiian/Inuit persoon (afhankelijk van welke precieze interpretatie je de stam geeft)

    De oorspronkelijke bevolking kan iedere leeftijd of gender hebben. Neverland valt hen niet lastig, aangezien ze op het eiland thuis horen, en ook Peter respecteert ze over het algemeen.

    ANDERE PERSONAGES(max. 5)
    De andere personages bevatten iedereen die niet in de andere categorieën past. In specifiek zouden het feeën/fae/fairies kunnen zijn (kleine maar ondeugende creaturen met extreme emoties), of zeemeerminnen (half mens, half vis, proberen mensen te verdrinken of in ieder geval te plagen als ze in hun territorium komen, mogelijk menseneters). Als je andere specifieke ideeën hebt die ook daarvan afwijken, laat het me even weten zodat we er rekening mee kunnen houden in het verhaal.


    LIJSTJE VOOR PERSONAGES
    Deze punten zijn enkel suggesties. Je mag het aanpassen en er dingen aan toevoegen zoals dat voor jou handig is, zolang alle benodigde informatie er maar in staat.
    x      Name
    x      Fairy tale counter part (if applicable)
    x      Age
    x      Gender
    x      Sexuality
    x      Species
    x      Personality
    x      Appearance (faceclaims are allowed but not mandatory)
    x      Past
    x      Family / Friends (if applicable)
    x      Skills / Magic (if applicable)
    x      Extra




    YOU SHOULD HAVE NEVER LEFT HOME







    ʀʊʟɛֆ

    x      Bestuur anderen hun personages niet. Je mag enkel NPC's (non-player characters) besturen, en als je dit doet, houd ze in character. Het doden van iemand anders personage telt als besturen.
    x      Maak geen familieleden van Peter Pan.
    x      Schrijf in ieder geval 150-200 woorden in je eerste post. Na je introductie is er geen woordenminimum meer. Dit is zodat we weten wat er te verwachten is van je personage en of we je kunnen aanspreken op dat moment.
    x      Houd ongerelateerde conversaties (zoals bijv. over relaties) in het praattopic. (Hier dus! Post er op los!)
    x      Pest en treiter anderen in dit RPG niet.
    x      Maak je personage niet oppermachtig, en probeer niet alle aandacht naar jezelf toe te trekken. Dat maakt het minder leuk voor de rest.
    x      Voeg trigger warnings aan je file toe indien nodig. (Bijv. wanneer er sprake is van seksueel misbruik, (kinder)mishandeling, pesten, zelf beschadiging, of zelfmoord.)
    x      16+ in de roleplay is toegestaan, mits het onder een spoiler staat met een waarschuwing erboven zodat mensen die het niet willen lezen het kunnen vermijden. (Al snap ik niet waarom je het zou toevoegen in een RPG over Peter Pan lmao)
    x      Als je iets niet begrijpt, communiceer.
    x      Je mag je personage onderweg altijd nog aanpassen, zolang het niet is om een discussie of gevecht te winnen in game.
    x      Als ik (of iemand anders) ergens nee op zegt, respecteer dit en dram je zin niet door.

    PLEASE READ THIS!!!!

    x      Deze roleplay werkt op een iets traditionelere manier dan gewoonlijk, met een DM (dungeon master) die het verhaal stuurt en de NPC's speelt (behalve als spelers comfortabel zijn met dit zelf doen). Ik ben de DM. Dat is waarom de personages en het plot zulke specieke richtlijnen hebben.

    x      Zelfs al is Storybrooke van Once Upon A Time gebruikt, lijkt de interpretatie van Neverland en Peter Pan hierin absoluut niet op die uit de serie. Om eerlijk te zijn vond ik die interpretatie zeer matig en gebruik ik liever mijn eigen, die dichterbij het boek zit en inspiratie pakt van Keltische fae.

    x      Dit zal vreemd specifiek klinken, maar het is niet toegestaan om personages met een "gespleten/meervoudige persoonlijkheid(sstoornis)", waarin er sprake is van een "goede" en een "slechte" persoonlijkheid, te creëren. Ik vind dit een ontzettend schadelijke en stigmatizerende trope over dissociatieve identiteitsstoornis (DID/OSDD), een bestaande stoornis die zich kan ontwikkelen wegens extreme, herhaaldelijke trauma voordat de patient rond de 9 jaar oud is. Ik zie dat deze trope nog steeds vrij populair is hier, en al kan ik niemand stoppen van zo'n figuur spelen in andere RPG's, wil ik het niet zien in de mijne. Het maakt me niet uit dat het je een goed idee lijkt - je bent niet origineel, en als je geen DID/OSDD hebt wil ik het niet zien hier.


    ƈɦǟʀǟƈȶɛʀֆ

    Character name x Age x Gender x Player x Page
    DE REDDERS (1/10)
    1. Jasmine of Agrabah x 21 y/o x F x QueenLayla x 1.1 x FC: Naomi Scott


    DE ONTVOERDE MENSEN (2/4)
    1. Esmeralda x Age x Gender (F?) x glowfaery x Page
    2. Ethel Sentry x 19 y/o x F x inktzwart x 1.1 x FC: Mia Wasikowska


    DE PIRATEN (0/6)
    -
    DE VERLOREN JONGENS (0/6)
    -


    DE OORSPRONKELIJKE BEWONERS (0/6)
    -


    OVERIGE PERSONAGES (2/6)
    1. Peter Pan x Age slider (7 to 17 y/o) x NB/M x inktzwart x 1.1
    2. Character name x Age x Gender x ChiIdhood x Page


    Rollentopic x Praattopic x Speeltopic

    [ bericht aangepast op 26 juli 2021 - 9:15 ]


    obsessive rage

    glowfaery schreef:
    sorry ik lachte echt even hard op over die meme


    ChiIdhood schreef:
    omfg haha ik moest ook lachen love it

    en @VexAhlia want ik had ook een rol, yey dankjehh (:
    ik vind btw en tbh iedereens rollen echt super leuk!


    VexAhlia schreef:
    (...)
    Same, ik moest ook iets te hard lachen hier, waardoor ik raar werd aangekeken, haha


    hehehehehe dan is mijn doel geslaagd hier


    obsessive rage

    MT :)


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    guys ik heb even hulp nodig
    weet iemand een mannelijke faceclaim (of zelfs maar een enkelvoudig plaatje) die niet enorm lelijk is die voor hook zou werken? ik wil colin o'donoghue het liefste niet gebruiken aangezien ik iemand zoek die iets meer past bij de originele beschrijving van hook (aka met langer haar hgfghg) maar ik ben echt heel erg ongemakkelijk met het zoeken naar mannelijke faceclaims aangezien ik mannen heel erg niet aantrekkelijk vind of zo want gay

    ik kan ook wel de versie van hook pakken uit de 2003 film maar aangezien dit ouat gerelateerd is leek het me mogelijk beter om iemand anders te pakken of zo idk


    obsessive rage

    inktzwart schreef:
    guys ik heb even hulp nodig
    weet iemand een mannelijke faceclaim (of zelfs maar een enkelvoudig plaatje) die niet enorm lelijk is die voor hook zou werken? ik wil colin o'donoghue het liefste niet gebruiken aangezien ik iemand zoek die iets meer past bij de originele beschrijving van hook (aka met langer haar hgfghg) maar ik ben echt heel erg ongemakkelijk met het zoeken naar mannelijke faceclaims aangezien ik mannen heel erg niet aantrekkelijk vind of zo want gay

    ik kan ook wel de versie van hook pakken uit de 2003 film maar aangezien dit ouat gerelateerd is leek het me mogelijk beter om iemand anders te pakken of zo idk


    ik kan wel even zoeken! heb je voorkeur qua leeftijd?


    --

    glowfaery schreef:
    (...)

    ik kan wel even zoeken! heb je voorkeur qua leeftijd?


    ahh thankyouuuuu!!!
    ik dacht aan boven de 30 of 40 maar mocht dat niet lukken is eind 20 ook prima


    obsessive rage

    inktzwart schreef:
    (...)

    ahh thankyouuuuu!!!
    ik dacht aan boven de 30 of 40 maar mocht dat niet lukken is eind 20 ook prima


    okay is best moeilijk hahaha

    ik heb wat gevonden maar weet niet precies wat je in je hoofd hebt ofc
    Ben Hill
    Wouter Peelen
    voor de rest gunt pinterest echt weinig en bijna geen namen :( zijn wel beide modellen haha


    --

    Oeh leuke gevonden!
    Ik ben ook aan het kijken zodat je genoeg keuzes hebt (:
    maar het is lastig inderdaad jemigg haha

    [ bericht aangepast op 15 aug 2021 - 17:31 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    goedd, na wat gezocht te hebben heb ik hier wat namen en wat foto's, misschien vind ik er later meer, maar heb geen tijd meer ben ik bang. Hopelijk kan wat van deze of glowfeary's persoontjes, ik heb alleen donkerharige personen, ik ben wel wat blonde personen tegengekomen, dus als je die wilt zien gewoon zeggen, maar ik dacht dat hook niet perse blond was en inderdaad, misschien is de vibe helemaal niet hoe je het wilt haha, sorry heel veel tekst
    Carl McCoy - heeft verschillende foto's die opzich wel een Hook kunnen zijn. Hij zit in een gothic rockband. Hier wat foto's en je kan hem altijd zelf opzoeken, ik zoek ook alles op pinterest dus daar haal ik de foto's vandaan als je dezelfde soort foto's wil: 1      2 als het goed is is dit hem ook, maar not sure
    tja weet niet precies wie hij is, maar de karakternaam dingetje waar hij onder stond was Dickensian Dandy. dit is hem
    Daniel Day-Lewis - heb hem gevonden onder 'young daniel day-lewis' voor als je meer wil zien. fotooo
    Luke Evans - van the hobbit als bard, dracula, the three musketeers volgens mij en the alientist? ik denk dat je hem wel kent dus doe maar 1 foto haha, hij heeft wel vaak lang haar. fotoo
    dave gahan - onder 'dave gahan long hair', is ook een zanger fotoo
    peter steele - ik vond hem alleen heeeel veel spieren hebben en idk bleh ahha, maar wie weet en van dichtbij is het acceptabel fotoo
    en idk wie dit is, hij heeft een erg rustige uitstraling, maar wie weet is het leuk fotoo

    [ bericht aangepast op 15 aug 2021 - 18:12 ]


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    omg helden


    obsessive rage

    thank you guys so much ljhghgfghjkjjhgc ik kan hier dingen mee


    obsessive rage

    Yey gelukkig!! Ben erg benieuwd naar Hook (:


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    glowfaery schreef:
    (...)

    okay is best moeilijk hahaha

    ik heb wat gevonden maar weet niet precies wat je in je hoofd hebt ofc
    Ben Hill
    Wouter Peelen
    voor de rest gunt pinterest echt weinig en bijna geen namen :( zijn wel beide modellen haha


    Bij het opzoeken van Wouter Peelen moest ik ook denken aan Michiel Huisman. Nog meer keuze voor je Inktzwart, hahaha


    Enjoy a 'world' where the fantastic is fact and magic realy works!

    nogmaals thanks aan iedereen voor het helpen met de faceclaims, hook is nu af en hij heeft een gezicht, hahahah


    obsessive rage

    wow hij is echt echt een mooi/interessant karakter geworden!


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    ahh thanks!!


    obsessive rage