• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jeremy Busagazi
    Ravenclaw-leerlingenkamer met Blythe (vierde uur)

    ‘Ga ik zeker doen,' antwoordde hij met een grijns.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Met Mavis - Na Charms - Derde uur - gang


    “Vermoorden?” vroeg hij grinnikend. “Zo, jij hebt wilde plannen. Iemand in gedachten waar je een verschrikkelijke hekel aan hebt, of moet ik vast gaan rennen?”

    [ bericht aangepast op 24 dec 2021 - 16:04 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael

    'Leuk!' Blythe beantwoordde zijn grijns, maar die verstomde toen toch weer een beetje. 'Hé, sorry van Isa. Er is - veel gebeurd en dat heeft nogal wat impact op haar gehad.' Ze was wat zachter gaan praten. 'Ik denk dat ze je niet verwacht had en ze gaat niet geweldig om met verrassingen.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Justin Trelawney

    ‘Ah, Nicolaas Flamel! Alchemie, bedoel je.’ Hij glimlachte vriendelijk, lichtelijk geamuseerd door het ongemak van het meisje - maar ook wel met een vleug medeleven. Zou ze de Engelse taal niet goed beheersen? Dan was het wel een gedurfde keus om op uitwisseling te gaan, zeker als je niet heel spontaan was - en zo kwam zij toch echt wel over. ‘Dat is nog wel een eindje lopen. Ik breng je er wel even naartoe.’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mavis Keegan

    'Mozart staat momenteel niet zo hoog in mijn vaandel - of ooit - maar die wordt binnenkort al aangepakt,' zei Mavis. 'Maar ik zou jou toch nooit vermoorden? Dan wordt deze wereld te saai.' Ze gaf hem een plagerig duwtje.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jeremy Busagazi
    Ravenclaw-leerlingenkamer met Blythe (vierde uur)

    Jeremy begreep niet echt waarom Blythe daar sorry voor zei en haalde zijn schouders op. ‘Ik praat vanmiddag wel met haar. Komt vast goed.’ Hij gaf haar een knipoog, hoewel er een wrang gevoel in zijn maag zat. Wat was er dan met haar gebeurd? Plotseling een beetje onrustig wreef hij in zijn nek.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ivana Babinski
    Met Justin onderweg naar het Alchemy-lokaal (vierde uur)

    Ivana voelde haar blos nog dieper worden. Dat was wel heel erg lief! Ze durfde de knappe jongen nauwelijks aan te kijken. ‘Als - als dat niet te veel moeite is,’ prevelde ze.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    ‘Natuurlijk niet. Ik ben toch vrij.’ En het was leuker dan huiswerk maken, waar hij al helemaal geen zin in had.
    Hij wees haar de gang waar ze doorheen moesten lopen. ‘Waarom heb je besloten mee te doen met deze uitwisseling?’ vroeg hij nieuwsgierig.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Met Mavis - Na Charms - Derde uur - gang


    Rafaël kreeg een glimlach op zijn gezicht door haar opmerking. Hij leunde iets met zijn gezicht naar haar toe. “Dus je kan gewoon niet zonder me?” zei hij zachtjes tegen haar. “Ik voel me vereerd.” Rafael gunde Mavis een glimlach en ving expres even de blik in haar ogen.Gewoon leuk, nam hij zichzelf voor.
          Ergens wilde hij vragen naar wat haar plannen met Mosh waren, maar daar zou hij vanzelf wel achter komen. In plaats daarvan schakelde hij over naar waarom hij Mavis eigenlijk had aangesproken. “Maar fijn dat ik mag blijven leven. En dat je me wel aardig vindt," grapte hij. Hij keek even met een grijns naar Mavis. "Al was dat niet de reden waarom ik je aansprak." Hij boog zich iets naar Mavis toe, een uitdagende glimlach op zijn gezicht. "Het staat me bij dat iemand afgelopen maandag nogal stond op te scheppen over haar kwaliteiten als pranker. En ik wilde die kwaliteiten wel eens in werking zien. Kijken of je zo goed bent als je zegt,” zei hij plagend.

    [ bericht aangepast op 24 dec 2021 - 16:44 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Ivana Babinski
    Met Justin onderweg naar het Alchemy-lokaal (vierde uur)

    Oh help, nu ging hij ook nog vragen aan haar stellen. Ze wist helemaal niet hoe ze daarop moest antwoorden. Ze kon zich niet herinneren dat er iemand was geweest die zich níét had opgegeven en zelf had ze ook niet willen achterblijven. Dat kwam nu alleen over als een stomme reden. Ze trok dan ook een beetje verlegen haar schouders op en wendde haar blik af. ‘Het leek me wel leuk,’ murmelde ze.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Blythe Carmichael

    'Ik weet niet of je daar ver mee komt,' mompelde Blythe. 'Ze praat er liever niet over en dat kan alleen maar averechts werken, vrees ik.'
    Meestal praatte ze het gedrag van Isa goed, of deed ze het af als 'Ach, het is Isa'. Maar hoe Isa op Jeremy had gereageerd, was echt niet oké geweest. Die jongen had niets fout gedaan, en hoeveel pijn Isa na zijn vertrek ook had gevoeld, het was niet eerlijk om hém dat kwalijk te nemen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Justin Trelawney

    Zo verlegen kwam je ze niet vaak tegen. ‘Had je Zweinstein ook als eerste voorkeur opgegeven? Of was je liever naar een ander land gegaan?’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jeremy Busagazi
    Ravenclaw-leerlingenkamer met Blythe (vierde uur)

    ‘Ik heb nooit meer wat van mijn beste vriendin gehoord,’ zei hij bitter. ‘En dan krijg ik zo’n reactie als ik haar weer zie? Ze heeft me wel wat uit te leggen.’ Hij keek Blythe verbeten aan. Hij kon heel vasthoudend zijn, als dat moest. Hij vond Isa’s gedrag dan ook onacceptabel en de enige reden dat hij het tot dusver had laten sudderen, was omdat hij haar niet in het bijzijn van anderen wilde confronteren. ‘En wat is dat trouwens met Cásper? Als ze zo’n hekel heeft aan jongens, waarom dan niet aan hem? Ik heb gehoord wat hij met Rosalie heeft gedaan.’ Het zou hem niets verbazen als hij zo’n negatieve invloed op haar had. ‘Ze zijn toch geen stel?’
          Isabella was één keer eerder verliefd geweest – op een Slytherin die hij óók niet vertrouwde, dus zo vergezocht was dat niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ivana Babinski
    Met Justin onderweg naar het Alchemy-lokaal (vierde uur)

    De jongen maakte haar zenuwachtig. Ze kon zich niet meer zo goed herinneren wat ze als voorkeur had opgegeven. ‘Ik had niet echt een voorkeur,’ wist ze fluisterend uit te brengen. Ze wierp een blik naar voren. Hopelijk waren ze bijna bij het lokaal, al wist ze niet eens of ze nog wel naar binnen durfde. Het was inmiddels echt al heel laat.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Blythe Carmichael

    'Nee -' zei Blythe, die die gedachte probeerde weg te stoppen. Ze gunde Isa de wereld, maar het zou wel flink pijnlijk zijn als ze ineens een relatie met Casper had. Zonder het haar te vertellen, ook nog. 'Ik - ik weet het ook niet precies. Ik had haar reactie ook niet verwacht.' En dat meende ze, al kon ze ook niet zeggen dat de reactie van Isa haar wél verbaasde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain