• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Aleksi • Natas
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    •
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Vivienne • Demi
    • Josephine • Demi
    • Ivana • Natas
    • Elena • Marjanne
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    • Jeremy • Natas
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    •
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    •
    • Prudence • Katrijn
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Melody • Danique
    • Faye • Marjanne
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Vinnie • Natas
    • Feliks • Danique
    • Sefu • Marjanne
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah Adams
    Tweede lesuur – charms – met Prudence



    Hij staarde hardnekkig naar zijn handboek om haar maar niet meer aan te kijken. Zijn bloed was al redelijk aan het koken omdat ze insinueerde dat Vinnie geen echte vriend was. Tuurlijk was hij een echte vriend! Wat wist zij nou over vriendschap met haar demonenvriendjes. En toen begon ze over dat ze met Vinnie zou praten. In een razendsnel tempo, waardoor zijn nek zelfs een protesterende knak gaf, keek hij op naar haar met een blik alsof ze gestoord was. Zijn ogen flitsten toen meteen instinctief naar Vinnie die wat verderop in het lokaal zat. Zijn blik ging meteen weer naar Prudence terwijl zijn kaak gespannen stond. 'Je waagt het niet. Je laat hem met rust. Begrepen?' Dan was het vast helemaal verpest met Vinnie en dat kon ie echt wel missen. 'Ik meen het. Je zegt geen woord tegen hem.'


    Prudence McGinley

    Tweede lesuur – charms – met Noah


    Ze begon haar handboek open te slaan naar de juiste pagina aangezien de les was begonnen, en knipperde met haar ogen toen ze overduidelijk een knak hoorde. Dat moest pijn gedaan hebben. Even keek ze hem verwonderd aan, bij zijn uitval, en haar mondhoeken krulden geamuseerd omhoog. Wat was ie lekker bazig aan het doen. ‘Jemig, Noah.’ Ze beet expres op haar onderlip. ‘Weet je wel hoe opwindend ik het vind dat je zo tekeer tegen me gaat?’

    [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 15:26 ]

    Hanz Koblenz
    Aan de Slytherin-tafel met Enzo tijdens de lunch

    Hanz zag er niet naar uit om waakhond te gaan spelen, maar als dat betekende dat hij straks ook een momentje met die Rhae kon creëren dan was dat natuurlijk mooi meegenomen. Met een grijns leunde hij naar achter. ‘Klinkt goed.’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah Adams
    Tweede lesuur – charms – met Prudence



    Een halve glimlach verscheen op zijn lippen toen ze hem verwonderd aankeek. Hah, die had ze vast niet zien aankomen. Juffrouwtje was vast gewend van altijd haar zin te krijgen, en al helemaal niet gewend van een preek te krijgen. Maar dan is het zijn beurt om haar verwonderd aan te staren, en zijn mond viel zelfs een beetje open van compleet verbluft te zijn bij haar antwoord. Was ze hem nu aan het uitlachen of meende ze dit? Dit is echt een slechte grap aan het worden. '...Houd gewoon je bek.' blafte hij en fixeerde zijn blik weer op zijn handboek tot hij voelde hoe haar hand tussen zijn benen gleed. Fuck, ze meent het echt.


    Prudence McGinley

    Tweede lesuur – charms – met Noah


    Ze grijnsde haar tanden bloot bij het horen dat ze haar bek moest houden. Ze vond het geweldig om te zien hoe hard hij zijn best deed om van haar af te geraken.
    Vluchtig liet ze haar blik het lokaal rondgaan, maar op het eerste zicht zag het ernaar uit dat ze geen toeschouwers hadden, dus liet ze haar hand tussen zijn benen glijden terwijl ze wat dichter naar hem toe schoof. 'Zie je nu wel dat je het stiekem leuk vindt.' fluisterde ze tegen zijn oor aan met een geamuseerde ondertoon in haar stem.

    Blythe Carmichael

    Blythe knikte. 'Misschien helpt het.' Ze begon toen te grijnzen. 'Ik vind het wel echt leuk dat je terug bent, hoor.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mavis Keegan

    Mavis schoot in de lach. 'Nóg een weddenschap? Die massage van vanmorgen was niet genoeg voor je? Je wilt nóg meer winnen?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Met Mavis - Na Charms - Derde uur - gang


    Rafaël grijnsde. "Ik kan nooit genoeg van weddenschappen krijgen." Hij rolde even met zijn schouders. "En nog zo'n massage klinkt niet verkeerd. Al stem ik er dan wel voor dat we het dan niet midden in de Great hall doen." Hoewel hij het net niet had laten merken, had hij zich toch soms een beetje bekeken gevoeld daar. Hij wierp even een glimlach naar Mavis. "Nou, wat zeg je ervan? Of ben je bang nogmaals te verliezen?"


    It's never gonna happen, Guys.


    Noah Adams
    Tweede lesuur – charms – met Prudence



    Een rilling ging over zijn rug bij het fluisteren in zijn oor, en zeker toen hij haar zij tegen de zijne voelde. Waag het niet van erop in te gaan.
    Zo beheerst mogelijk greep hij haar pols om haar hand weg te krijgen tussen zijn benen, maar hij voelde hoe ze haar grip verstevigde. 'Pru-' Hij trok een gezicht, greep zijn handboek en verkocht haar een mep op haar kruin. Niet overdreven hard maar wel net genoeg dat ze haar hand wegtrok en een kleine gil slaakte. Even genoot hij van zijn overwinning, maar toen greep ze haar eigen handboek en verkocht hem een mep tegen zijn schouder. 'Meen je dit?!' Hij griste het handboek uit haar hand toen ze een nieuwe poging deed om in de aanval te gaan. Ze zat nog te grijnzen ook, dus ze was veel te hard aan het genieten. Ondertussen zat haast het gehele lokaal te gapen in hun richting en Banning schraapte zijn keel. 'Gaan jullie maar even afkoelen.' WAT?! Ziedend keek hij naar Prudence terwijl hij recht stond. 'Door jouw schuld mis ik de les!' Nijdig begon hij zijn spullen weg te steken, en het enige wat zij antwoordde was: 'Oh, ga je mijn spullen ook dragen? Wat lief van jou.' doelend op het feit dat hij haar handboek nog in zijn handen had. Even ging zijn blik er naar toe, en flikkerde het boek toen in haar richting waardoor ze hem nog net kon opvangen. Hij wou nog een verwijt gooien, maar klemde zijn lippen op elkaar toen Banning afwachtend in hun richting keek. Een hoop verwensingen in zijn hoofd mompelend liep hij het lokaal uit, zo goed mogelijk negerend dat Prudence er duidelijk lol in had terwijl ze hem naar buiten volgde.

    Mavis Keegan

    'Je had gewoon geluk met je kaarten,' zei ze. 'Je daagt me nu uit op een gebied waar ik góed in ben, dus weet waar je aan begint! Hoe wil je het aanpakken?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Met Mavis - Na Charms - Derde uur - gang


    “Nou,” zei hij nadenkend. “We doen allebei onze eigen prank bij…. iemand, en diegene kan ons vertellen wie de leukste prank had. Wie de leukste prank heeft wint.” Rafaël haalde even een hand door zijn haren heen. “Ik heb alleen nog niet besloten wie. Maar het lijkt me niet handig als we Jordyn of Lee nemen, want die zijn heel partijdig.”


    It's never gonna happen, Guys.

    Mavis Keegan

    'Ja, Jordyn heeft natúúrlijk een voorkeur voor mij, inderdaad,' zei Mavis plagerig. ‘Nou, we kunnen natuurlijk kiezen om onze favoriete verloren vriend een warm welkom te heten. Jeremy kan dat wel hebben. Máár je mag natuurlijk niks tegen hem zeggen.’

    [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 17:06 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Met Mavis - Na Charms - Derde uur - gang


    Lichtelijk onzeker grinnikte hij om Mavis grapje. Natuurlijk wist hij dat Jordyn zijn kant zou kiezen, maar om een of andere reden knaagde het lichtjes. Al begreep hij totaal niet waarom. Jordyn en hij waren al vrienden sinds de eerste. "Ik heb Lee anders ook helemaal ingepakt hoor. Dus het helpt je niets." Nogal onhandig veegde Rafaël zijn handen aan zijn broek af die nogal zweterig aanvoelden opeens. “Klinkt als een warm welkom,” zei hij met een grijns. “Deal.” Hij leunde even iets naar Mavis toe. “Wat krijgt de winnaar?”

    [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 17:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Mavis Keegan

    ‘De verliezer een dag als slaaf,’ zei Mavis met wiebelende wenkbrauwen. ‘En dan moet je álles doen wat er van je gevraagd wordt. Zolang het redelijk is, natuurlijk.’


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Met Mavis - Na Charms - Derde uur - gang


    Ai, dat zou zijn trots wel een beetje pijn doen mocht hij verliezen. Maar goed, niets in het leven was zonder risico niet? “Deal,” zei hij grijnzend. “We hebben twee weken om onze prank uit te voeren. Om een beetje het tempo erin te houden.” Hij stak zijn hand uit om de hand van Mavis te schudden. Dit werd leuk.


    It's never gonna happen, Guys.