• Hoi schatties,

    Ik weet dat het al, uh, behoorlijk lang geleden is dat ik mijn hoofd hier nog laten zien heb, dus het spijt me enorm dat het eerste topic dat ik aanmaak en de eerste keer dat ik iets post in maanden tijd, dit is. Maar het moet van mijn hart, en ik weet niet goed waar ik het anders zou moeten neerschrijven. Bovendien kan ik wat, uh, advies gebruiken.

    Een paar maand geleden heb ik iemand leren kennen. Online. Ik weet het, het klinkt absurd, maar goed. Dat klikte behoorlijk goed in die zin dat we behoorlijk serieuze esprekken hadden over persoonlijke dingen. Omdat ik in december eindelijk terug was uit Noorwegen (uitwisseling) en hij dit jaar (ook uitwisseling, hij komt uit Servië) in Parijs studeert, hebben we pas dan in het echt kunnen afspreken. Ik ben daar vier dagen geweest, en door omstandigheden buiten mij om was hij eind december en begin januari in België en ik ben van midden tot eind januari naar Servië geweest (hij woont daar en was daar ook tijdens zijn intersemestriële periode).

    Lang verhaal kort, ik ben absoluut gek van hem. December-januari was de eerste periode in mijn leven dat ik me kan herinneren dat ik oprecht gelukkig was, en dat had echt gewoon te maken met het feit dat ik die tijd met hem heb kunnen spenderen. Nu, het probleem is niet dat ik niet weet hoe ik hem dat moet vertellen, want dat heb ik al gedaan. We hebben er min of meer vaagjes over gepraat, en hoewel hij het nooit met zoveel woorden heeft gezegd, heeft hij wel gezegd dat ik hem gelukkig maak en dat hij om me geeft, en hij heeft me een typisch Servische muts gegeven met een kaartje erbij dat zei dat hij hoopte dat "het me warm zou houden in koude winternachten als hij er niet was", dus, wel, ik ga ervan uit dat die gevoelens toch op zekere hoogte wederzijds zijn.

    Ik weet dat dit allemaal fishy kan klinken - iemand online leren kennen -, maar ik ken hem echt al even, initieel niet op díé manier, en hij is hier in België ook bij mij thuis geweest, ik in Servië bij hem, dus dit is niet zomaar even een crush die ik heb op iemand die ik eigenlijk niet ken.

    Ding is dat ik, uh, geen idee heb wanneer ik hem terug ga zien. We zouden normaal gezien doorheen het semester afspreken, maar ik ben gewoon ... bang dat dat er niet van gaat komen. En deze zomer heeft hij me terug uitgenodigd in Servië, maar ik evenzeer bang dat het tegen dan te laat gaat zijn. De onzekerheid of er hoop is voor iets serieus hier maakt me oprecht quasi miserabel, maar dit is niet iets wat ik via WhatsApp wil aanbrengen, en het is iets waar ik überhaupt de moed niet voor zou kunnen vinden ter sprake te brengen. Er zijn zoveel onzekerheden hier - niet in het minst dat hij in godverlaten Servië woont, daar waarschijnlijk het grootste gedeelte van volgend academiejaar gaat moeten zijn, dat ik niet weet wat mijn leven gaat brengen eens ik mijn master afwerk dit jaar, et cetera. En dat ik dus überhaupt niet weet of er enige hoop is, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik de kans om het daar daadwerkelijk over te hebben aan me voorbij heb laten schieten.

    Dus, uh, sorry voor het venten, maar ik weet echt niet waarnaartoe met mijn gevoelens en ik heb niet eens een specifieke vraag voor advies, het is gewoon ... lastig. De voorbije twee maanden, die ik dus voornamelijk met hem gespendeerd heb, waren oprecht de eerste in zo lang ik me kan herinneren dat ik me gelukkig gevoeld heb, dus ah wel, sorry om jullie ermee lastig te vallen, ik zit er gewoon al dagen over te huilen en waar ik het normaal uit mijn lijf zou schreeuwen is de site waar ik hem heb leren kennen, dus dat gaat ook niet, want dan zou hij het zien. In elk geval super bedankt als je het tot hier gelezen heb, ik apprecieer het echt enorm. Big hugs x


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb iemand online leren kennen een paar dagen voor kerst 2020 en sinds eerste kerstdag dat jaar praten we in DMs; begin maart 2021 gezegd dat we elkaar leuk vinden; 30 april eerste 'i love yous' uitgewisseld. We hebben elkaar nog steeds niet irl gezien en het vreet me echt op. Hij komt uit Amerika (Vermont, dus gelukkig wel deze kant van the States) en hij is mijn eerste echt relatie en de afstand maakt het gewoon kut.
    Het is niet zozeer dat ik niet geloof in onze relaties, al heb ik genoeg momenten gehad dat ik door anxiety en trauma van vroeger gewoon zo in m'n hoofd zat dat ik niet wist of hij wel echt een toekomst met mij op wil bouwen - dit is gelukkig wel een heel stuk minder geworden.

    Redelijk vroeg in de relatie hebben we het al gehad over trouwen, kinderen, anticonceptie (ik ben 26 en heb nooit aan de pil o.i.d. gezeten en ben dat ook niet van plan, dus hij gaat zich ergens een keer laten steriliseren), waar wonen als het zover is om samen te gaan wonen (hier, want ik ga absoluut niet in 'Murica wonen en hij zou er ook wel graag weg willen).

    Het belangrijkste met een LDR is dat je blijft communiceren. Praat met hem over hoe je je voelt en vertel hem wat hij eventueel zou kunnen doen om jouw onzekere gevoelens zoveel mogelijk weg te nemen.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Dat klinkt echt een moeilijke situatie … ik snap dat je er last van hebt.
    Dat je hem online hebt leren kennen maakt het trouwens niet fishy of minder serieus. Ik ken meerdere koppels die elkaar online hebben leren kennen en al jaren samen zijn. Het vervelende is alleen dat hij in een ander land woont en ook dat het nog pril is, van er is iets aan het groeien maar het is nog geen relatie dus ik kan geloven dat je dat veel onzekerheid moet geven. Kan je niet af en toe met hem videobellen om het beter bespreekbaar te maken? Ik weet dat het niet ideaal is maar maanden wachten lijkt me ook zwaar. Ik zou verder ook gewoon proberen contact te houden met hem en te leven in het moment en niet te veel piekeren over de toekomst, maar jullie interacties nemen zoals komt. Het klinkt wel wederzijds als hij de moeite doet om een muts te kopen en zegt om je te geven. Of dat is toch hoe ik het opvat…

    [ bericht aangepast op 3 feb 2022 - 19:32 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oef, ik kan mij voorstellen dat dit een lastig situatie is voor je. Probeer er vooral van te genieten, regelmatig contact met hem in te plannen. En ik denk dat je best open mag zijn naar hem over je 'zorgen'. Of zorg in ieder geval dat je iemand in de nabije omgeving hebt met wie je hierover kan praten. Het voor jezelf houden en alles opkroppen zorgt vaak alleen maar voor meer frustratie en ellende. Hij klinkt als iemand bij wie je ook best kwijt kan dat je het lastig vindt. En mocht hij nou heel raar reageren (dat vermoed ik niet afgaande van jouw bericht), dan weet je ook meteen waar je aan toe bent. Het leven is te kort om je zorgen te maken!


    Tell me about it, stud.

    God, ik was helemaal vergeten dat ik hier wat gepost had, sorry voor mijn late reacties! :/

    CORPSEHUSBAND schreef:
    Ik heb iemand online leren kennen een paar dagen voor kerst 2020 en sinds eerste kerstdag dat jaar praten we in DMs; begin maart 2021 gezegd dat we elkaar leuk vinden; 30 april eerste 'i love yous' uitgewisseld. We hebben elkaar nog steeds niet irl gezien en het vreet me echt op. Hij komt uit Amerika (Vermont, dus gelukkig wel deze kant van the States) en hij is mijn eerste echt relatie en de afstand maakt het gewoon kut.
    Het is niet zozeer dat ik niet geloof in onze relaties, al heb ik genoeg momenten gehad dat ik door anxiety en trauma van vroeger gewoon zo in m'n hoofd zat dat ik niet wist of hij wel echt een toekomst met mij op wil bouwen - dit is gelukkig wel een heel stuk minder geworden.

    Redelijk vroeg in de relatie hebben we het al gehad over trouwen, kinderen, anticonceptie (ik ben 26 en heb nooit aan de pil o.i.d. gezeten en ben dat ook niet van plan, dus hij gaat zich ergens een keer laten steriliseren), waar wonen als het zover is om samen te gaan wonen (hier, want ik ga absoluut niet in 'Murica wonen en hij zou er ook wel graag weg willen).

    Het belangrijkste met een LDR is dat je blijft communiceren. Praat met hem over hoe je je voelt en vertel hem wat hij eventueel zou kunnen doen om jouw onzekere gevoelens zoveel mogelijk weg te nemen.


    Het ding is een beetje dat we niet, uh, samen zijn en dat geen van ons beide echt een commitment gemaakt heeft. Bij jou lijkt het me inderdaad wel nog een stuk lastiger, gezien hij een heel continent en een hele oceaan van je verwijderd zit. Ik hoop dat de volgende keer dat ik 'm zie (zou ergens in maart moeten zijn geloof ik) erover kan beginnen, maar we zien wel. Bedankt, in elk geval!

    Histoire schreef:
    Dat klinkt echt een moeilijke situatie … ik snap dat je er last van hebt.
    Dat je hem online hebt leren kennen maakt het trouwens niet fishy of minder serieus. Ik ken meerdere koppels die elkaar online hebben leren kennen en al jaren samen zijn. Het vervelende is alleen dat hij in een ander land woont en ook dat het nog pril is, van er is iets aan het groeien maar het is nog geen relatie dus ik kan geloven dat je dat veel onzekerheid moet geven. Kan je niet af en toe met hem videobellen om het beter bespreekbaar te maken? Ik weet dat het niet ideaal is maar maanden wachten lijkt me ook zwaar. Ik zou verder ook gewoon proberen contact te houden met hem en te leven in het moment en niet te veel piekeren over de toekomst, maar jullie interacties nemen zoals komt. Het klinkt wel wederzijds als hij de moeite doet om een muts te kopen en zegt om je te geven. Of dat is toch hoe ik het opvat…


    Goh, dit zijn eigenlijk dingen die ik echt niet over videocall wil bespreken. Het ding is dat ik niet goed weet of hij LDR wel ziet zitten, maar het niet weten is voor mij inderdaad heftiger dan potentieel een antwoord krijgen dat ik liever niet krijg. Ik zou 'm normaal in maart ergens terug moeten zien en wat later ook, sowieso deze zomer, maar ik heb de moed niet echt het topic heel duidelijk ter sprake te brengen. Ik heb het al een paar keer geprobeerd via ommewegen, maar dat gaat nogal moeilijk soms. :/

    Conaway schreef:
    Oef, ik kan mij voorstellen dat dit een lastig situatie is voor je. Probeer er vooral van te genieten, regelmatig contact met hem in te plannen. En ik denk dat je best open mag zijn naar hem over je 'zorgen'. Of zorg in ieder geval dat je iemand in de nabije omgeving hebt met wie je hierover kan praten. Het voor jezelf houden en alles opkroppen zorgt vaak alleen maar voor meer frustratie en ellende. Hij klinkt als iemand bij wie je ook best kwijt kan dat je het lastig vindt. En mocht hij nou heel raar reageren (dat vermoed ik niet afgaande van jouw bericht), dan weet je ook meteen waar je aan toe bent. Het leven is te kort om je zorgen te maken!


    Ja, haha, dat is waar, het probleem is een beetje dat ik mijn familie en vrienden niet echt verteld heb hoe ik me precies over 'm voel. Ze weten dat-ie bestaat en ik neem aan dat sommigen het ook wel vermoeden, maar ik vind het wat vreemd daarover te beginnen tegen vrienden, vooral omdat ik weet dat ze iemand online leren kennen nogal vreemd zouden vinden. Maar super bedankt, in elk geval, ik zal, uh, zien wat het geeft haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Klaar schreef:
    God, ik was helemaal vergeten dat ik hier wat gepost had, sorry voor mijn late reacties! :/

    (...)

    Ja, haha, dat is waar, het probleem is een beetje dat ik mijn familie en vrienden niet echt verteld heb hoe ik me precies over 'm voel. Ze weten dat-ie bestaat en ik neem aan dat sommigen het ook wel vermoeden, maar ik vind het wat vreemd daarover te beginnen tegen vrienden, vooral omdat ik weet dat ze iemand online leren kennen nogal vreemd zouden vinden. Maar super bedankt, in elk geval, ik zal, uh, zien wat het geeft haha.


    Of het nou romantisch is of niet, het is een relatie en elke relatie heeft communicatie nodig.

    Ik heb het mijn ouders nog steeds niet verteld, terwijl al mijn vriendinnen het allemaal al lang weten en heel blij voor mij zijn, dus ik moet binnenkort ook maar eens mijn zegje doen bij m'n ouders.


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO