• De stelling van deze week luidt:
    Agressie tegen politie en zorgpersoneel moet strenger worden aangepakt

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ik ben het hier zwaar mee oneens. Het leven van politie of zorgpersoneel is niet meer waard dan dat van anderen, dus mensen die agressie (fysiek of verbaal) tegen hen gebruiken, moeten niet zwaarder gestraft worden dan anderen.
    In zorgpersoneel heb je natuurlijk ook nog de extra laag dat mensen die in de zorg terecht komen, psychische problemen kunnen hebben en/of verward kunnen zijn. Dan worden mensen soms agressief, maar de vraag is dan of harder optreden tegen die agressie ook maar 1 persoon verder zal helpen.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ben het hier wel mee eens en vooral omdat het voor zorgpersoneel / politie op het moment moeilijk wordt gemaakt om hun werk te doen. Het wordt je bijna onmogelijk gemaakt om je als je werknemer (verbaal) te verdedigen tegen agressie bij patiënten en / of burgers. Natuurlijk, wat Garou hierboven zegt, zit er een verschil tussen mensen met psychische problemen en hooligans die gaan rellen bij een voetbalwedstrijd. Daar moet zeker rekening mee worden gehouden maar het mag in geen geval goedgekeurd worden. Met strenger optreden / strengere maatregelen en straffen gaan mensen hopelijk wel beseffen dat het niet oké is om zo te reageren en eerst nadenken voor ze iets doen.