• De reden waarom steeds meer mensen stoppen met quizlet is omdat deze site onrechtvaardig is. Mensen worden eerder en harden gestraft door geloofovertuiging of huidskleur. Als je blond bent en blauwe ogen hebt en je overtreed de regels kom je er vaak ongestraft meer weg.


    Valse beschuldigingen en lasteren is de norm hier. Net zoals mensen hier kleineren of een zondebok zoeken. Deze site is gewoon erg giftig. Heb zelf verhalen gehoord van andere leden dat ze vertelde tijdens de afscheid dat ze andere ex leden ontmoet hebben op een andere site en hen waarschuwen dat quizlet erg giftig is en dat ze waarschuwingen kregen van de kleinste en nutteloze dingen.

    Ook zijn er paar mensen die graag kritiek willen posten en deze site een ja jank site vinden met overgevoelige huilende mensen. Dat is niet mijn mening maar een mening van iemand anders. En hier komt toch geen hond op deze rot-site. Op een heel kleine schaal na.

    Er is voor een hele kleine schaal mensen die vinden dat deze site een geweldige site is, maar vaak hebben die mensen een stevige muur, hebben nauwelijks last van negatieve of giftige mensen op deze site of komen zelf uit een elitaire leden club de mod. Ik ga ook. De oorspronkelijke oplichten kan voor mij uit mijn ogen weg tyfen.

    Je hebt gelijk.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Als oud moderator heb ik even getwijfeld of ik wel moet reageren, maar ik ga het toch doen.

    Eerst en vooral heeft de crew op Quizlet nooit gediscrimineerd, los van de argumenten dat wij überhaupt niet kunnen zien wie er achter de profielfoto en de username schuil gaat, waren we juist heel inclusief en probeerden we dat ook door te trekken in alles wat we deden.

    Wat de waarschuwingen betreft, de mods handel(d)en altijd volgens de huisregels. Bij iedere waarschuwing krijg je ook de regel die je overtrad met specifieke voorbeelden. Complexe waarschuwingen werden door een heel team bekeken en ook de onafhankelijke bemiddelaars keken mee om vriendjespolitiek optimaal uit te sluiten.

    Dat wij als mods elitair waren is lasterlijk, ik zal niet ontkennen dat er zeker vroeger wat meer drempels waren, maar die zijn zeer proactief weggewerkt en als users feedback gaven dat we onbereikbaar waren (in de zin van het gevoel van niet aanspreekbaar te zijn) gingen we daar altijd mee aan de slag, dit resulteerde onder andere in topics met extra toelichting bij bepaalde cases en meer openheid van bestuur.

    Dat Quizlet niet voor iedereen een veilige haven was, is jammer genoeg een feit. We hebben altijd geprobeerd om het voor iedereen veilig te maken en de bemiddelaars stonden altijd klaar om te helpen en problemen aan te pakken. Maar in een omgeving met zoveel jongeren was dat gewoon een heel lastige oefening.

    Verder kan ik alleen maar heel veel bewondering hebben voor mijn oude collega's, mijn voorgangers en de huidige groep crew die nog altijd alles eraan doen om de site een basis te geven waar enkelen nog altijd hun ei kwijt kunnen.

    Ik weet niet of je nog meeleest, maar ik wil je zeker niet het gevoel geven dat je hier niet welkom bent, als er iets is wat ik gedaan zou hebben om je een bepaald gevoel te geven, dan mag je me altijd een bericht sturen om het uit te klaren en dan hoop ik dat je misschien toch nog van Quizlet kan genieten. Maar ik vond het wel nodig om een aantal veralgemeningen en onjuistheden uit te klaren.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Als oud moderator heb ik even getwijfeld of ik wel moet reageren, maar ik ga het toch doen.

    Eerst en vooral heeft de crew op Quizlet nooit gediscrimineerd, los van de argumenten dat wij überhaupt niet kunnen zien wie er achter de profielfoto en de username schuil gaat, waren we juist heel inclusief en probeerden we dat ook door te trekken in alles wat we deden.

    Wat de waarschuwingen betreft, de mods handel(d)en altijd volgens de huisregels. Bij iedere waarschuwing krijg je ook de regel die je overtrad met specifieke voorbeelden. Complexe waarschuwingen werden door een heel team bekeken en ook de onafhankelijke bemiddelaars keken mee om vriendjespolitiek optimaal uit te sluiten.

    Dat wij als mods elitair waren is lasterlijk, ik zal niet ontkennen dat er zeker vroeger wat meer drempels waren, maar die zijn zeer proactief weggewerkt en als users feedback gaven dat we onbereikbaar waren (in de zin van het gevoel van niet aanspreekbaar te zijn) gingen we daar altijd mee aan de slag, dit resulteerde onder andere in topics met extra toelichting bij bepaalde cases en meer openheid van bestuur.

    Dat Quizlet niet voor iedereen een veilige haven was, is jammer genoeg een feit. We hebben altijd geprobeerd om het voor iedereen veilig te maken en de bemiddelaars stonden altijd klaar om te helpen en problemen aan te pakken. Maar in een omgeving met zoveel jongeren was dat gewoon een heel lastige oefening.

    Verder kan ik alleen maar heel veel bewondering hebben voor mijn oude collega's, mijn voorgangers en de huidige groep crew die nog altijd alles eraan doen om de site een basis te geven waar enkelen nog altijd hun ei kwijt kunnen.

    Ik weet niet of je nog meeleest, maar ik wil je zeker niet het gevoel geven dat je hier niet welkom bent, als er iets is wat ik gedaan zou hebben om je een bepaald gevoel te geven, dan mag je me altijd een bericht sturen om het uit te klaren en dan hoop ik dat je misschien toch nog van Quizlet kan genieten. Maar ik vond het wel nodig om een aantal veralgemeningen en onjuistheden uit te klaren.



    Misschien dat ik het verkeerd verwoord had, maar er zijn genoeg voorbeelden dat deze site niet altijd rechtvaardig is. En dat sommige mods ook onrechtvaardig handelen naar leden. Dat jij als mod des tijd het niet gezien had, betekent nog niet dat het er niet is.

    Ik kan zelf genoeg voorbeelden geven van ex-leden hier, die hier onderuit werden gehaald.

    Voorbeeld 1: Er was iemand die 10 jaar geleden lid werd. In het oudjaar avond had diegene een nieuwjaar video naar andere leden hun account gedeeld. Het was geen reclame: Het was een video met "Fijne nieuw jaar" toegewenst!

    Op een gegeven moment kreeg ze een waarschuwing van een mod en beweerde dat diegene reclame maakte voor haar creaties, terwijl dat niet zo is. En dat mens had ook nog eens autisme! Dat mens kon door haar autisme ook niet beseffen dat ze sociaal erg onhandig deed en de oud en nieuwjaar avond voor haar verpestte!

    Er zijn genoeg voorbeelden dat iemand flink te lul is van valse en lasterende gedrag of vals beschuldigen. Dit kan vaak gebeuren door ruzies, waardoor degene verbannen werd vanwege ruziestokken, terwijl het opgelost kan worden of doordat diegene niet begonnen was met de ruzie, maar iemand anders. Of valse beschuldigingen van het stelen van creaties, terwijl ze geen plagiaat heeft gebruikt. Diegene kon wel geïnspireerd reken door andere. Dat is ook heel iets anders dan de werken stelen.

    En de oude koeien uit de sloot halen. Dat gebeurt ook heel vaak, aan de verhalen te lezen. Ik ken als voorbeeld wel iemand die in de zomer van 2016 verbannen werd, doordat de mods vonden dat ze in haar topic reclame maakte en 3 keer achter elkaar een reactie zet, terwijl er in haar laatste reactie heel goed stond dat haar topic op slot mag! In plaats daarvan werd ze verbannen! Ook werd ze gestraft van iets dat 2 jaar ervoor gebeurd was. De oude baas vond dat ze in 2014 ook iets verkeerds deed waardoor ze in 2016 daarmee extra hard gestraft werd! En dit is wel discriminerend. De mods wisten hoe ze eruitzien door de foto's. En een jongen die naar tegen haar deed werd niet gestraft nadat ze een tijd later hem vermeld had. Kwamen ze met een stomme reactie van: 'Tja, iets wat een lange tijd geleden gebeurd is kunnen we niets meer aan doen!'

    Maar haar wel laten straffen in de zomer van 2016 van iets dat in 2014 gebeurd was, en waardoor ze dat ook 2 jaar niet meer deed!

    Andere voorbeelden zijn van tieners die net nieuw zijn op quizlet, maar in een incident raken of ruzie hebben met valse en achterbakse mensen die ruzie met die tieners stoken, waardoor die tieners die aanstokers uitschelden. En die tieners werden ook nog eens verbannen als zogenaamde troll, nadat ze hun excuses aangeboden hadden en met een schone lei willen beginnen.

    Ik ken zelf ook nog iemand die vals beschuldigd werd door een mod die het afgehandeld had. Er werd verteld via haar mail dat ze terecht verbannen was doordat ze met opzet andere kleineert via het forum. En via haar topic andere kwetst en graag ruzie uitlokt! Het slachtoffer die verbannen is werd zelf gekleineerd op deze site! Ze werd afgekraakt en gekleineerd door haar spelling, er werd door paar leden achter haar rug vlas geroddeld en er waren mensen die de draak met haar wilde spelen. Ze werd in 2017 ook nog eens gehackt door een jongen op school die haar vaak pestte! Ze wist zelf niet dat ze andere kwetste, omdat ze een lichte vorm van autisme had en vaak moeilijk kan inleven in andere. Ook had ze haar excuses aangeboden en was ze met een schone lei begonnen. Maar er was dat ene K.…'U en T mens die telkens doordramde en haar uit de tent lokte en ruzie met haar probeerde te krijgen. Wel nadat ze een klaag topic aangemaakt had over een jonge man die haar via een app kleineerde, haar tekeningen onderuithaalde, en vervolgens haar liep te bespotten en vernederen. Naast paar vriendelijke en sympathieke reacties van andere, waren er ook reacties van leden die haar niet serieus namen, sceptisch deden of haar afkraakte en liep te bespotten over haar spellingfouten!

    Ze werd vooral door dat mens afgezeikt, doordat het mens beweerde dat ze graag andere trolde. En ze lulde ook nog eens dat ze gewoon door ging en graag het slachtoffer wil spelen, terwijl ze haar excuses aangeboden had en haar klaag topic serieus was. Dat mens was echt goed met miscommunicatie! Ze flipte gewoon om niks, omdat het slachtoffer die verbannen is opnieuw wilde beginnen en serieus een klaagtopic aanmaakte! Telkens doordrammen en zorgen voor miscommunicatie! Het slachtoffer had de topic bericht verwijderd. Toen reageerde dat mens wel serieus, maar weer met miscommunicatie! Ze beweert dat die jongen alleen kritiek op haar tekeningen had en dat ze niet tegen kritiek kan.

    Bruh!

    Er werd letterlijk in haar klaagtopic gezegd dat die jongeman haar kleineerde, vernederde en beledigde! Kon dat mens wel begrijpend lezen! Stom wijf, echt hey. Weet je wat het grappigste is. Dat wijf werd mod. En heeft de reden om het slachtoffer een ban te geven!

    En verder doen de mods des tijd wel dergelijks elitair. Dat is niks lasterend aan. Hun attitude verteld ook wel genoeg, vind ik. Ik hoor via mensen die verbannen zijn. Bij de voorbeelden hierboven dat ze op de mail gereageerd hadden, maar de mods hadden nooit geantwoord en geven ook wel attitude dat ze te goed of een hoge dunk van zichzelf te hebben om de mensen die gestraft of verbannen zijn terug te mailen. Echt het gevoel dat die verbannen mensen lozers zijn en zij de mods beter en super trots zijn wat ze gedaan had. Dat is mijn mening. Is niet lullig bedoeld, maar dat vind ik wel van de meeste mods hier.


    En verder kan er minder discriminatie zijn, maar iemand die blond haar of blauwe ogen heeft komt er wel vaak ongestraft mee weg. Ook als blonde meiden vals en achterbaks doen hier op deze site en iemand willen kleineren, komen ze er vaak ongestraft mee weg. Dat komt omdat mensen psychotisch gezien nog steeds een waanidee hebben dat blonde meiden te heilig zijn om iets fouts de doen! Maar iemand die een foto van zichzelf laat zien die een moslims of donker is en een misstap betreden al keihard gestraft worden dan hun blonde medeleden.

    Maar niet ging het alleen over mensen die verbannen of op andere manieren gestraft waren. Er waren ook mensen die veel mensen hier niet kunnen uitstaan en als overgevoelig jankende mensen zien. En erg kritisch is naar de leden hier. Diegene kon niet tegen de overgevoelige, happy, smiley, hippie en jank attetude hier. Dat is de mening van haar van paar jaar geleden een niet de mijne.

    Sorry, maar ik ben ook wel klaar met het gezeik. Ik had liever ook willen zeggen dat blonde wijf die alles hier een troll vind en graag haar afkraakte over haar spellingfouten des tijd dat ze haar bek moest houden, maar dat zeg ik er beter niet bij. Ik weet hoe die blond mean girls kunnen zijn.

    Ik reageerde misschien te fel en bot over andere, maar ik ben ook oprecht kwaad, Vooral op een paar K.…'U en T mensen, die iemand op een lasterende manier en valse beschuldigingen had laten straffen en op 1 blonde mens die graag vals en achterbaks doet naar iedereen. Ik heb alleen gereageerd omdat ik het niet eens was met jouw comment 'dat het hier rechtvaardig is de dat de mods elitair noemen lasterend is.' Des tijds kwamen ze wel zo over en dat is mijn mening. Daar is niks lasterends aan. Ook niet beledigend bedoeld. En hier is niet altijd rechtvaardig dat ze zeggen uit ervaringen van andere. Dus tot ziens!

    Dit topic is een fever dream.


    ars moriendi

    Hee Maassie, wat vervelend dat allemaal. Mocht je er met ons over willen praten, zou je naar de bemiddelaar van Quizlet kunnen stappen, Slughorn. Bemiddelaars worden gekozen door de users van de site, niet door de moderators. Zij staat dus volledig los van ons en is daarom de aangewezen persoon om je te kunnen helpen! Haar functie is er om conflicten tussen users, of users en de qrew, uit te kunnen praten onder begeleiding, en om een eerlijke behandeling te kunnen garanderen.

    Hopelijk kan een traject met een bemiddelaar wat helpen. Zo'n topic als dit hoort namelijk niet echt op het forum thuis, vooral omdat wij vanuit onze kant niet zijn toegestaan persoonlijke details van zaken ineens openbaar te maken. Die blijven privé, om de betrokken user te kunnen beschermen.

    Groetjes,
    de mods


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Phasmatos schreef:
    (...)
    Ze heeft je geciteerd met een plusje en verteld verder haar mening. Denk eerder dat ze met je mee eens is plus een eigen toevoeging erbij had.

    Klopt. Bedankt voor het beantwoorden. Ik had zelf niet veel tijd, en was het daardoor ook allang weer vergeten dat ik hierop had gereageerd.

    In elk geval, nog een fijne dag verder gewenst! :)


    [ heaven knows ]

    ThestraI schreef:
    (...)
    Klopt. Bedankt voor het beantwoorden. Ik had zelf niet veel tijd, en was het daardoor ook allang weer vergeten dat ik hierop had gereageerd.

    In elk geval, nog een fijne dag verder gewenst! :)


    Okee, ty! Jouw reactie klonk een beetje vaag, sorry. Vandaar dat ik het vroeg. Jij ook een fijne dag! Ook al is het avond!

    Dus nog een fijne avond! :)

    [ bericht aangepast op 8 juni 2022 - 18:31 ]

    Ik ben de laatste tijd steeds minder online, doe ik Quizlet nog eens open en vind ik dit topic haha :')
    Anyway, ik kom de centrist uithangen hier. Quizlet kan soms een beetje toxisch zijn, iets wat ik zelf heb meegemaakt. Mensen die meteen je post op de meest foute manier ooit interpreteren en beginnen met persoonlijke aanvallen en heel gemene berichtjes, zonder naar jouw uitleg te luisteren. Maar ik denk dat dat ook deels een symptoom is van het internet. Van achter een scherm is alles makkelijker: mensen misinterpreteren en mensen beschuldigen van van alles en nog wat. Ik denk niet dat Quizlet speciaal is in dit opzicht en met een elitaire crew heb ik zelf nooit te maken gehad. Ik zie Quizlet nog steeds als een voornamelijk positieve herinnering voor mij, jammer dat jij en anderen zo'n slechte ervaring hebben gehad hier. Discriminatie van iedere vorm is vreselijk en zou niet door de vingers gezien mogen worden. Ik hoop dat je ergens anders wel de safe space kunt vinden die je zoekt.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.