• ALTERED STATE
    "Euphoric, narcotic, pleasantly hallucinant."




    A lot of people need something to take the edge off; to deal with the problems they have. We call this a coping mechanism. One turns to food, playing games, shopping or going a night out. But sometimes, that is not enough. That's when darker mechanisms come into play. Drugs, gambling, sex and relationship addictions. When one participates in such act, they get sucked into an altered state.
    Not that they are proud of it. They realise it's dangerous, ugly and a taboo. But they crave it, because it's what they need to survive.



    Q&A

    Wat kun je allemaal vinden in de story?

    - Informatie over Princeton High (Het gebouw, klassensysteem, docenten, schooljaren/tijden, regels et cetera).
    - Algemene regels van de RPG
    - Een snelcursus coping mechanismes (zeer aan te raden!)
    - Speeltopic regels
    - Schrijftips

    Waar speelt het verhaal zich af?
    Strausberg, Duitsland. In de buurt van Berlijn. Duitsland is een groot land, staat niet te ver af van de Nederlandse wet- en regelgeving. De RPG is wel in het Nederlands.
    Zijn personages van alle nationaliteiten toegestaan?
    Ja, sterker nog, dat wordt aangemoedigd. Jongeren van over de hele wereld komen naar Princeton High vanwege de goede reputatie van de school.



    Story line

    Zestien jongeren zitten op een school die alleen is weggelegd voor kinderen met rijke ouders. Op het eerste ogenblik hebben ze alles wat hun hart begeert: succesvolle ouders en allerlei materiele voorzieningen. Ze lijken niets tekort te komen. Maar je weet wat ze zeggen. Als het te goed is om waar te zijn, dan is het dat meestal ook.
    De omgeving van de jongeren blijkt alles behalve perfect of gezond te zijn. Achter al dat succes gaat een hoop schuil: verslaving, trauma, ontrouw, et cetera.
    De jongeren zelf maken dingen mee die ze nooit meer kunnen vergeten. Welke ongezonde coping ontwikkelen zij?


    Basis informatie


    Het verhaal speelt zich voornamelijk af op de school: Princeton High. Het is een kostschool voor jongeren van 16 t/m 23 jaar. De jongeren leren niet alleen de lesstof, maar wonen, werken en eten daar ook. In de weekenden en tijdens vakanties gaan ze naar huis. De jongeren wonen op de vierde verdieping, die met de lift te bereiken is. Elke jongere heeft een eigen kamer die van alle gemakken en luxe is voorzien. Ze delen alleen de keuken en de huiskamer. Verder is er een gezamenlijke studieruimte, in de vorm van de bibliotheek.

    Bij Princeton High werken docenten en begeleiders. De docenten verzorgen de lessen, de begeleiders letten op de jongeren (met name de jongere kinderen) en hebben de rol van opvoeder. De meeste begeleiders zijn strict, soms een tikkeltje te strict. Er is een apart klassensysteem dat is afgesteld op de richting waar jongeren uiteindelijk in willen werken.
    De verwachtingen op Princeton High zijn hoog gespannen en in het curriculum is geen ruimte om achter te lopen. Als je hier bent afgestudeerd, heb je 95,2% baangarantie. Het is een school die zijn reputatie graag hoog houdt, evengoed als de ouders en de kinderen van de ouders die er studeren.
    De ouders hebben belangrijke banen. Denk aan: politici, artsen, psychiater, rechters, advocaten, biologen, et cetera. Dat betekent dat ze vaak weg zijn en amper tijd hebben voor hun privéleven. Iedere ouder gaat hier op zijn eigen manier om. De een ongezonder dan de ander. De jongeren ontwikkelen (gevaarlijke) copingmechanismen om hiermee om te kunnen gaan. Uiteindelijk hebben ze twee keuzes. Kunnen ze dat mechanisme loslaten en worden ze succesvol, of belanden ze op straat, ver weg van het 'luxe' leventje dat hun ouders voor hun hebben gecreeerd?


    Start RPG

    De RPG start net na de zomervakantie, eind Augustus. Het nieuwe jaar is begonnen. Je start op het schoolfeest, dat plaatsvindt op een zaterdag tussen 23:00 - 3:00. Één van de weinige momenten dat het is toegestaan je op dat tijdstip buiten je kamer te begeven. Alle studenten van alle sectoren en leerjaren worden geacht aanwezig te zijn. Dat is om de eerstejaars te verwelkomen. Het feest wordt gehouden op het dakterras van Princeton High. Meer informatie hierover kun je vinden in de story. Het feest is net begonnen. Jongeren komen terug van hun vakantie en er de nieuwe eerstejaars zijn gearriveerd. Het is tevens een gelegenheid om de personages elkaar te laten ontmoeten. Op zondagmiddag is er een bijeenkomst voor de eerstejaars. Zij worden dan gekoppeld aan iemand die een jaar of paar jaren hoger zit in dezelfde sector. Dat is om hen wegwijs te maken en alle ins- and outs te leren over de komende jaren.


    Personages


    Lees hier hoe je een realistisch personage maakt. Dit is een belangrijke!

    Rollen

    - Studenten/Jongeren
    - Ouder(s) van student/jongere
    - Begeleiders

    Docenten worden niet meegenomen in de rol gezien het er (zoals je in de story kunt lezen) aardig veel zijn. Je bent dus vrij om in je schrijven in te vullen hoe de docenten zich gedragen.

    Maximaal 2 personages per persoon.
    Ik kan me voorstellen dat inspringen lastig kan zijn. Mocht je daarom later in de RPG een nieuw karakter maken, of helemaal nieuw zijn, dan stuur ik je een samenvatting van de huidige situatie, zodat dat makkelijker wordt.


    Invullijstje

    Rol (jongere/ouder/begeleider?)
    Naam
    Geslacht
    Geaardheid
    Leeftijd
    Score op de toelatingstest (nvt voor begeleider/ouder):
    Welk schooljaar? Je kan hier kiezen uit jaar 1 t/m 7 (controleer even welke sector) (nvt voor begeleider/ouder)
    Studierichting (nvt voor begeleider/ouder)
    Copingsmechanisme (mag ook voor begeleider/ouder)
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Relaties
    Extra



    Graag de karakters binnen een week uitschrijven.

    Jongeren (6/16)
    - - Jolijn Fay Wilson door Genre [1.15]
    - - Caterina Evelin De' Medici - Von Amsberg door Solace [2.8]
    - - Rol gereserveerd door Arizbeth [Uiterlijk 5-07 uitschrijven]
    - - Rol gereserveerd door Dionysas [Uiterlijk 6-07 uitschrijven]
    - - Icarus Somner door Necessity [1.14]
    - - Rol gereserveerd door Epoch [Uiterlijk 5-06 uitschrijven]

    Begeleiding (1/5) Hard nodig! Nog begeleiders nodig voor de sector ICT, en justitie.
    - - Darius Jackson door Genre [1.15]
    - - Creatieve sector door Arizbeth [Uiterlijk 7-06 uitschrijven]


    = Biologically man
    = Biologically woman
    = Transgender woman
    = Transgender man
    = Non-binary
    = Intersexual

    [ bericht aangepast op 5 juli 2022 - 10:15 ]

    Zou ik een vrouwelijke character mogen? 😊


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    @Solace

    Uiteraard :). Zal ‘m voor je reserveren. Graag binnen een week je karakter uitschrijven.

    Wat interessant dit! Zou ik een mannelijk personage mogen?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Wat interessant dit! Zou ik een mannelijk personage mogen?


    Ik had inderdaad gehoopt dat het interessant zou zijn, dus dankjewel :). En natuurlijk mag dat. Ik zal je op de lijst zetten. Graag je karakter binnen een week uitschrijven.

    Mag ik een vrouwelijk personage?

    Arizbeth schreef:
    Mag ik een vrouwelijk personage?


    Zeker! Ik zal je op de lijst plaatsen. Graag je karakter binnen een week uitschrijven.

    —-
    Vanaf nu graag wat meer mannelijke rollen (biologisch/transgender man)/non-binair. (flower)

    Moet het een coping zijn van de zes die je noemt? Ik heb wel een idee, maar die valt niet onder die zes haha


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Necessity schreef:
    Moet het een coping zijn van de zes die je noemt? Ik heb wel een idee, maar die valt niet onder die zes haha


    Dat ligt eraan! Wat voor coping heb je in gedachte? Mocht je het hier (nog) niet willen delen, kun je me ook een berichtje sturen.

    [ bericht aangepast op 28 juni 2022 - 14:01 ]

    Oee, ik wil heel graag nieuw leven in een van mijn oude rollen blazen en deze rpg is daar perfect voor denk ik! Ik moet er wel nog even aan sleutelen, maar ik zou graag voor nu een man willen reserveren!


    (n) a particular period of time in history or a person's life

    Epoch schreef:
    Oee, ik wil heel graag nieuw leven in een van mijn oude rollen blazen en deze rpg is daar perfect voor denk ik! Ik moet er wel nog even aan sleutelen, maar ik zou graag voor nu een man willen reserveren!


    Wat leuk! Ik zet je op de lijst. Je hebt een week om je karakter uit te schrijven.

    Even tussendoor: mochten jullie feedback voor me hebben om de RPG nog leuker/interessanter te maken, dan hoor ik dat graag! Ik leer graag van anderen daarin. Ik wil de RPG tenslotte met jullie allemaal vormgeven!

    [ bericht aangepast op 29 juni 2022 - 9:58 ]

    Ik zou graag een vrouwelijke personage willen reserveren als dat mogelijk is?

    @Dionysas Tuurlijk! Ik zet je op de lijst. Je hebt dan een week om je karakter uit te schrijven 😊. Leuk dat er al aardig belangstelling voor is!
    —-
    Graag vanaf nu weer wat mannelijke rollen 😊☺️

    [ bericht aangepast op 29 juni 2022 - 18:50 ]

    Triggerwarning: zelfverwonding

    ICARUS SOMNER

    And he smiled
    With a mouthful of bloody teeth
    (And he fell from the sky to join the ocean’s roar)

    Naam
    Icarus is vernoemd naar de mythologie. Icarus van Daedalus, hoogmoed komt voor de val. De naam had niet meer passend kunnen zijn.

    Leeftijd
    Icarus is 23 jaar oud.

    Studie
    Icarus studeert Business/Zaken. Hij zit in het laatste jaar van zijn opleiding.

    And he laughed
    With his wings beginning to melt
    (And the wax burned his skin to forever display his pride)

    And his eyes sparkled
    With tears ripped from his eyes
    (And his father cried from above to see his son fall)

    Innerlijk en coping
    Icarus is de zoon van rijke en machtige mensen en dat is te merken. Hij is opgevoed met het idee dat hij tot de elite behoort, dat hij perfect moet zijn – dus dat is wat hij is. Hij oogt zelfverzekerd en velen zouden hem als arrogant beschrijven. Hij weet wat hij waard is en laat niet zomaar over zich heen lopen. Hij heeft macht, wil macht, en zal er alles aan doen om deze macht te krijgen, ook als hij daarvoor buiten de lijntjes moet kleuren. Hij vecht voor wat hij wil, is koppig te noemen en bijt zich vast in zijn doelen - wellicht te hard.
    Hij heeft geen grote vriendengroep, maar voor degenen die tot zijn inner circle behoren, gaat hij door het vuur. Hij is een goede vriend en een geducht vijand, of dat is het imago dat hij geschetst heeft. Hij heeft grote verantwoordelijkheden als enig zoon van de familie Somner, en is tegelijk jong en wil daar ook van genieten.
    De arrogantie, het altijd beter weten, de macht over anderen, het is wie hij moet zijn en wie hij daarom is. Daaronder zit een jongeman die doodsbang is om te falen. Hij is de zoon van, en moet zich ook zo gedragen, maar het is nooit goed genoeg. Hij is nooit goed genoeg. Wat hij ook doet, het moet altijd beter. Het is een stemmetje dat constant in zijn hoofd zit, een stemmetje dat verdacht veel op de stem van zijn vader lijkt. Hij streeft naar perfectie, en kan zich daarin compleet verliezen.
    Wat hij ook doet, hij moet het beter doen, hij doet het nooit goed genoeg. Hoe hard hij zich ook in zet, hij blijft falen. Dus werkt hij nog harder. Dus zet hij zich nog harder in. Dus gaat hij verder, werkt hij harder, dan een mens zou kunnen doen – tot hij instort.
    Hij weet dat hij niet goed genoeg is, weet dat hij geen goede dingen verdient. Dat is ook hoe zijn coping is, zelfs al laat hij het niet merken. Hij is immers voor de buitenwereld wel perfect. Niemand mag in zijn kaarten kijken. Hij weet dat hij bij elke fout die hij maakt straf verdient, en dat is ook wat hij zichzelf geeft. Het begon klein: zich dat lekkere toetje ontzeggen, zich een uitstapje ontzeggen waarvan hij wist dat hij die niet verdiende. Maar al snel ging het steeds een stapje verder. Al snel vertelde dat stemmetje in hem dat hij een echte straf verdiende als waardeloze zoon, waardeloos mens, die hij was. Dus tegenwoordig zijn zijn straffen meer dan zich enkel iets ontzeggen: hij zoekt de pijn, de straf echt op. Het is de enige manier om het stemmetje in zijn hoofd even het zwijgen op te leggen. Als hij de straf krijgt die hij verdient, is het even stil in zijn hoofd. De pijn die hij opzoekt, hangt af van de situatie, van de onrust in zijn hoofd, van wat hij op dat moment in handen heeft. Bijvoorbeeld zelfverwonding, zich branden met een sigaret, of het bewust opzoeken van een gevecht om die expres te verliezen. Hij verdient de klappen, de pijn.



    [face=times]And he watched the sun shrink
    (And his father saw his son shrink)


    Uiterlijk
    Icarus heeft de ogen van zijn vader, de gezichtstrekken van zijn moeder. Met zijn 1.72 m is hij niet de langste, maar wat hij aan formaat niet heeft, heeft hij wel in kracht. Hij sport veel en dat is te zien aan zijn lichaam waar de spieren duidelijk in op bollen.
    Nog duidelijker zijn de littekens die over zijn lichaam lopen, kleine bewijzen aan zijn coping.
    Icarus is linkshandig.

    Geschiedenis
    Icarus is de enige zoon van de familie Somner. Zijn familie is een van de grootste namen in de handel van diamanten. Dat maakt ze rijk en geeft ze machtige vrienden. Geld is macht, en geld heeft de familie in overvloed.
    Icarus had een oudere broer, maar zijn broer is op tweejarige leeftijd overleden. Dit maakt Icarus het oudste en enige kind, en maakt dat de druk volledig op zijn schouders rust.
    Zijn ouders zijn nooit wreed geweest in de zin dat hij mishandeld is. Hij had wat zijn hartje begeerde, had altijd genoeg eten en kleding, maar wat hij niet had waren zijn ouders. Hij is grotendeels opgevoed door een gouvernante en de keren dat hij zijn ouders zag, was het om hem klaar te stomen voor het harde zakenleven. Hij wilde enkel dat zijn ouders trots op hem waren. Dat ze van hem zouden houden.
    Van jonge leeftijd al begon zijn coping te ontwikkelen. Zijn vaders stem klonk zo duidelijk in zijn hoofd. Als hij iets verkeerd had gedaan, dan ontnamen ze hem iets, want dat was hoe het ging. Die stem is langzaam maar zeker steeds meer geïnternaliseerd.
    Hij is op jonge leeftijd gestart bij Princeton Highschool. Hij wilde graag starten bij de Kunsten, maar toen hij dat vertelde, heeft zijn vader hem hard geslagen. Het was de enige keer dat hij ooit geslagen is. Hoewel zijn vader hier ook van schrok, heeft hij zich nooit verontschuldigd. “Als je niet zo’n domme opmerking had gemaakt, was het niet gebeurd” was wat er gezegd werd. Het was weer de schuld van Icarus, en die dag besloot Icarus opnieuw dat hij beter moest doen. Hij wilde zijn vader trots maken, en is daarom de studie gaan doen die zijn vader wilde dat hij deed. Opnieuw werd er bevestigd dat hij straf verdiende, ook lijfstraffen, wanneer hij iets verkeerd deed.

    And Icarus fell
    With his fingers reaching
    (And he began to realize that reaching the sun wasn’t what he thought it would be)

    Likes: Smoking, boxing, being the one in charge, holding the power, sunsets, painting, motors.
    Dislikes: Apples, slow traffic, being told what to do.
    Fears: Failing; not being good enough (never being good enough).
    Sexuality: Bisexual.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2022 - 20:31 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Triggerwarning: drugsgebruik en mishandeling

    Jolijn 'Jo' Faye Wilson

    ''What makes you different, makes you beautiful lonely''



    FC: Kira Rausch


    NAME
    ☾ Jolijn [Dutch]
    ☾ Faye [American]
    ☾ Wilson [American]
    AGE
    Jolijn is 18 jaar
    GENDER
    Transseksuele vrouw
    STUDY
    Jolijn doet de acteeropleiding in de creatieve sector. Ze zit in het eerste jaar van haar opleiding.
    INNERLIJK & COPING
    ✘ Introvert ✘ Diepzinnig ✘ Intelligent ✘ Passief ✘ Wantrouwig ✘
    Jolijn houdt ervan om op zichzelf te zijn. Ze is rustig, zegt niet snel wat ze denkt en heeft een rijke, innerlijke belevingswereld. Ze kijkt graag de kat uit de boom voordat ze tot actie over gaat. Ze heeft een 'small inner circle' waar voornamelijk mensen in zitten die ze al jaren kent. Het zijn stuk voor stuk diepgaande relaties. In gesprekken wil ze graag een sparringspartner die snel kan nadenken en schakelen. Ze is bezig met grote, filosofische en existentiële levensvragen. Ze vindt conversaties al snel te oppervlakkig en haakt dan af. Ze is enorm intelligent. Op de toelatingstest scoorde ze 95%. Leren en studeren is niet moeilijk voor haar, nooit geweest. Ze voelt zich alleen door haar unieke, volwassen karakter, waardoor vaak twijfelt aan zichzelf als persoon.


    Ze vertrouwt mensen niet zo snel. Dat komt door de dingen die ze heeft meegemaakt. Ze zal mensen dus vaak 'second guessen'. Ze heeft iemand nodig die haar niet meteen alleen laat, maar er echt voor haar probeert te zijn. Als iemand consistent is en dezelfde interesses heeft, zal ze hem langzaam maar zeker vertrouwen.
    Als Jolijn wordt geconfronteerd met (heftige) gebeurtenissen, gaat ze die uit de weg. Het liefst vergeet ze het zo snel mogelijk, is het er niet. Ze vlucht dan in drugs om niet meer te hoeven voelen. Ze gebruikt vaak XTC en cocaïne op feestjes, fentanyl en wiet als ze alleen is. Het verandert wie ze is als persoon. Opeens komt dan haar extraverte kant naar boven en is ze de meest leuke, gezellige persoon op aarde. Door de fentanyl en wiet wordt ze juist heel slaperig, vervagen al haar gedachten en komt ze echt tot rust. Datgene wat Jolijn zo hard nodig heeft omdat haar gedachten in sneltreinvaart door haar heen razen.
    De acteeropleiding is daarom perfect. Het geeft Jolijn de ruimte om zich anders voor te doen dan wie ze daadwerkelijk is en haar zorgen te vergeten.
    UITERLIJK
    Jolijn heeft de blauwe ogen van haar moeder en de scherpe kaaklijn van haar vader. Ze is blond en heeft een bob. Af en toe verft ze het roze. Ze is niet zo lang, 1.65. Ze is wat aan de dunne kant. Ze draagt graag gemakkelijk zittende, casual kleding. Gympies, een jacket, een shirt en denim jeans.
    GESCHIEDENIS
    Jolijn heeft het niet makkelijk gehad. Haar ouders scheidden toen ze tien jaar was. Ze is enig kind. Ze is toen van Amerika naar Amsterdam verhuisd en van Amsterdam naar Duitsland. Haar moedertaal is Engels en ze heeft in korte tijd twee talen bij moeten leren: Nederlands en Duits. Haar moeder (Laura Vliet) is Nederlandse en heeft een online spirituele webshop. Haar vader (Ron Wilson) is de baas van een Tech Industry bedrijf en maakt verschillende soorten chips. Het is een hardwerkende man die zich heeft opgewerkt naar de top. Haar vader had echter losse handjes en mishandelde haar en haar moeder regelmatig. Twaalf jaar later had haar moeder eindelijk de guts om uit de relatie te stappen. Ze durfde geen aangifte te doen door zijn reputatie en het zwijggeld dat ze heeft ontvangen. Ze heeft nog een paar keer de neiging gehad om terug te gaan, maar heeft dat niet gedaan.
    Jolijn is door deze gebeurtenis getekend voor het leven en heeft PTSS ontwikkelt. Althans, dat denkt ze. Ze heeft een paar keer met een psycholoog gesproken in Amsterdam, maar het lukte haar niet om zich te open te stellen. Daardoor deed ze alsof ze ging, maar ging ze eigenlijk naar andere plekken toe. Twee jaar later (toen ze twaalf was) is ze aan de drugs geraakt. Moeder zag dat het helemaal mis met Jolijn ging en besloot om naar Duitsland te verhuizen. Daar ging het een halfjaar beter maar toen viel ze weer terug. Ron bekostigt de opvoeding en studie van Jolijn, maar daar zitten voorwaarden aan verbonden. Hij bezoekt haar een keer per maand en wil betrokken blijven bij de opvoeding. Dat is nog traumatischer voor Jolijn, omdat hij nog regelmatig agressief is. Dat vertelt ze niet aan haar moeder, of aan wie dan ook. De mishandeling van Jolijn is begonnen toen ze als kleine jongen vertelde dat ze in transitie wilde. Haar vader werd razend en kan het tot de dag van vandaag niet verdragen dat ze daarvoor heeft gekozen. Hij wil niet dat ze er ook maar bij iemand voor uitkomt dat ze een jongen was. Zijn reputatie vindt hij belangrijker dan zijn dochter. Dat terwijl Jolijn het als onderdeel van haar identiteit ziet en het juist bevrijdend voor haar zou werken. Doet ze dat wel, dan kan ze fluiten naar haar centen en de opleiding van haar dromen.

    LIKES
    Using drugs, sitting on rooftops, sunsets, nature, acting, writing scripts and stories
    DISLIKES
    Crowded places, being in the spotlight while sober or without acting, dresses
    HOPES
    Becoming an famous actress, making her mother proud, escaping from real life
    FEARS
    Abusive people, Being rejected as a transwoman
    SEXUALITY
    Bisexual
    EXTRA FACT
    Jolijn haar naam wordt vaak uitgesproken als Jolene door de Engelsen en basically iedereen die een andere taal spreekt dan Nederlands. Dat vindt ze enorm irritant. Daardoor introduceert ze zich vaak als 'Jo'.




    Triggerwarning: Mensenhandel/Geweld
    Darius Jackson

    ''Everyday we've got the chance to turn our life around”



    FC: Colman Domingo

    NAME
    ☾ Darius [Afro-American]
    ☾ Jackson [Afro-American]
    AGE
    Darius is 50 jaar
    GENDER
    Man
    PRINCETON HIGH

    ✘ COUNSELOR OF STUDENTS THAT STUDY BUSINESS, PSYCHOLOGY AND PSYCHIATRY ✘ ENFORCING THE RULES OF THE SCHOOL ✘ ASSISTING THE POLICE WITH ROOM SEARCHES ✘ HELP WITH STUDY FACILITIES ✘ KEEPING A CLOSE EYE ON MINORS (UNDER 21) AND REPORT BACK TO THE TEAM ✘ WRITING DAILY REPORTS ABOUT THE STUDENTS

    Darius is al vijf jaar begeleider op Princeton High. Na zijn turbulente verleden en jeugd wilde hij zichzelf in eerste instantie beter leren kennen. Hij heeft daarom een Social Work studie gedaan en die afgerond op zijn vijfendertigste. Hij heeft toen tien jaar met 'probleemjongeren' gewerkt. Jongeren met persoonlijkheid- en hechtingsproblematiek. Op zijn vijfenveertigste kreeg hij een baan bij Child Services. Het ging Darius niet in de koude kleren zitten dat hij kinderen moest weghalen bij hun gezinnen. Dat heeft hij dus maar een aantal maanden gedaan. Zijn baas gaf hem een sollicitatie van Princeton High door. Dat maakte hem enthousiast. Tegelijkertijd besefte hij dat als hij de baan zou krijgen, hij moest verhuizen naar Duitsland en zijn moeder moest achterlaten in Amerika. Dat heeft hem veel pijn gedaan. Ooit hoopt hij nog zijn moeder te kunnen overvliegen, zodat ze bij hem of in de buurt van hem kan wonen. Er waren vijf sollicitatierondes en Darius was bijna niet aangenomen. Hij had namelijk geen Master, University Degree of veel geld. Wat hij wel had, was levenservaring. Niet dat hij dat had gedeeld, anders had hij niet eens een stap mogen zetten in Princeton. De directieleiding zat wel met verbazing te luisteren over zijn vorige werkervaringen. Hij kon enorm goed praten en bluffen.
    ''Dus jij kan de kinderen in het gareel houden?'' vroeg de directeur. Hij knikte. Het feit dat het ging om ''in het gareel'' houden, maakte dat die man al geen idee had van wie hij moest aannemen. Met ja- en amen was hij aangenomen. Hij had wel het idee dat hij zich veel meer moest bewijzen dan witte Mary Sues met erfenissen en een geweldige reputatie. Toch heeft hij na een aantal jaar het respect dubbel en dwars verdient. Darius begeleid de jongeren niet met het idee boven hen te staan. Hij staat naast ze, houdt een spiegel voor en bouwt aan het vertrouwen. Dat in tegenstelling tot andere begeleiders die maar al te graag gebruik maken van hun positie.
    Hiernaast is hij nog aan het studeren voor personal trainer, zodat hij jongeren kan trainen in de sportschool van Princeton High.

    INNERLIJK & COPING
    ✘ Extravert ✘ Goede prater ✘ Spiritueel ✘ Koppig ✘ Overloyaal ✘

    Darius is een ruimte vol met mensen heel aanwezig. Hij houdt van contact en nieuwe mensen leren kennen. Hij vind het heerlijk om hun levensverhaal los te peuteren en tot de kern te komen van wie ze zijn. Tegelijkertijd vermaakt hij zich ook prima door het wat oppervlakkiger te houden. Zolang Darius weet wat mensen gelukkig maakt en drijft, is hij tevreden. Daarnaast kan hij het soms niet laten om scherpe, confronterende opmerkingen te maken. Niet om gemeen te doen, wel om mensen aan het denken te zetten. Dat doet hij ook bij de studenten.
    Hij gelooft in een hogere macht. Niet een God zoals mensen dat hebben bedacht, maar een hogere energie. Hij denkt dat er een energie is die hem figuurlijk 'draagt' en 'beschermt'. Het zou bijna kloppen, kijkend naar zijn verleden.
    Als Darius ergens in gelooft of iets wil, dan zal je hem daar niet snel vanaf krijgen. Hij is zeer koppig en gaat voor hetgeen waar hij in gelooft. Dat maakt hem een authentiek persoon.
    Verder maakt het hem niet uit hoe mensen eruitzien. Ze hebben een verhaal en als dat verhaal inspireert, interessant is of moeilijk te doorgronden, bijt Darius zich er als een pitbull in vast. Hij is soms te loyaal naar anderen, ook al hebben ze niet het beste met hem voor. Hij gelooft dat ''wie goed doet, goed ontmoet''.
    Momenteel heeft hij een gezond coping mechanisme. Vroeger bestond dat uit veel drinken en geweld. Hij heeft daar enorm spijt van en is op een gegeven moment in therapie gegaan. Hij is nu al acht jaar clean. Hij drinkt geen druppel, ook niet op feestjes.


    UITERLIJK
    Darius heeft donkere ogen en lijkt vooral op zijn vader. Althans, dat ziet hij door de foto's die zijn moeder van hem heeft laten zien. Hij houdt van stijlvolle kleding afgewisseld met leather jackets, t-shirts, denim jeans en sneakers. Op het werk draagt hij een uniform van Princeton High.
    GESCHIEDENIS
    Darius heeft zijn vader nooit gekend. Het enige wat hij hoorde, is dat hij vaak de hort op was en het leuker vond om andere vrouwen te leren kennen. Zijn moeder, Nova Harris, is een sterke vrouw die altijd de eindjes aan elkaar probeerde te knopen. Ze heeft vaak bij hem ingeprent: ''Wees niet zoals je vader of zoals die andere mannen.'' Paradoxaal genoeg zorgde het ervoor dat hij juist werd zoals zijn vader en zelfs nog erger. Darius was nooit de slimste op school. Hij haalde vaak onvoldoendes waardoor hij vaak spijbelde. Hij papte aan met verkeerde vrienden die hem weer introduceerde aan hun foute vrienden enzovoorts. Toen zestien was, ging hij het huis uit en leefde in de verlaten gebouwen van New Orleans. Bij zijn vrienden voelde hij zich echt thuis. Ze snapten waar hij vandaan kwam en ze gaven elkaar rugdekking, altijd. Dat had hij nooit eerder ervaren. Hij kwam in aanraking met drugs, alcohol, seks en wapens. Aan het begin was hij nog terughoudend, maar later besefte hij dat niemand hem kwam redden en hij hele ongure dingen moest doen om te overleven. Hetgeen wat hij zichzelf amper heeft kunnen vergeven, is dat hij meisjes heeft verhandeld en voor hem liet werken in de prostitutie. Een nieuw dieptepunt ontvouwde zich. Darius besloot dat het klaar was en dat hij hulp wilde zoeken. Dat ging niet zonder slag of stoot omdat zijn ''vrienden'' bang waren dat hij hen zou verlinken. Er is toen iets duisters gebeurt waardoor hij bijna om het leven is gekomen. Toen is hij op de vlucht geslagen. Hij kwam bij de AA terecht waar hij veel nieuwe levenslessen heeft geleerd. Zijn hele manier van denken is toen 180 graden omgedraaid. Een goede vriend van hem, Orlando John, vond dat hij iets moest doen met lesgeven of social work. Hij had het in zich om te inspireren. Hij koos het laatste en had gezworen zijn levenservaring in te zetten om anderen te laten zien dat het anders kan. Hij is gelukkig met de kans die hij heeft gekregen op Princeton en werkt er nog altijd met veel plezier.
    LIKES
    Healthy lifestyle, gym, swimming, prayer, socializing, being an inspiration
    DISLIKES
    Know-it-alls, racism, discrimination, loud noises that sound like bullets being fired, like firework (they make him think of guns)
    HOPES
    Turning people on Princeton High into healthy adults, Being able to support his mother financially
    FEARS
    Situations in which his hands are tied and he is powerless, small agressive dogs like chihuahua's
    SEXUALITY
    Straight
    EXTRA FACT
    Hoewel Darius zijn levenservaring breed inzet onder studenten, mag de directie hier niet van weten. De kans is groot dat ze hem er dan zonder pardon uit schoppen. Hij denkt dus goed na over de zelfonthulling die hij doet. Discretie vanuit studenten is daarnaast geboden.



    [ bericht aangepast op 30 juni 2022 - 16:23 ]