• en vooral gezichten (A)(lol)(nerd)


    Ligt and Darkness are both very different..

    goh kijk is in men fb ik weet ni echt of zij manga is ofzo. ma die leerkracht van kunst had is een boek mee hoe je zo'n poppetjes kon tekenen en we mochten ons daarmee bezig houden zij ze
    xxx zet je reactie?


    Laat me nu toch niet alleen, radeloos en verloren.....

    Kijk bijvoorbeeld in de boekwinkel naar Manga tekenboeken, kijk anime en probeer het na te tekenen, kijk op internet voor tutorials.

    maar het belangrijkste: WEES ORGINEEL en geef niet op ^^

    ik ken iemand die dat héél goed kan. maar ik weet niet hoe je dat écht doet ofzo. gwoon je fantasie gebruiken ofzo?


    Ive Life Is Just A Joke, Then Why Am I Dead? x]

    ehm je moet een beetje een gezicht hebben bedacht,, dan de lijnen *kaak enzo* dan doe je de ogen mond en neus,, daarna de nek en dan het haar xD
    als je het natekent ook met kaaklijnen beginnen en dan verder met wat het meeste opvalt

    *doe ik tminste ^^ . *

    ehm je moet een beetje een gezicht hebben bedacht,, dan de lijnen *kaak enzo* dan doe je de ogen mond en neus,, daarna de nek en dan het haar xD
    als je het natekent ook met kaaklijnen beginnen en dan verder met wat het meeste opvalt

    *doe ik tminste ^^ . *

    Idd begin eerst met de kaaklijnen, wat je daarna KAN doen is met een heel licht potlood het haar lichtjes schetsen, en misschien hulplijnen voor de ogen, neus en mond =)
    (zo ben ik vroeger begonnen >w< ah~ old memories)

    Maak eerst gewoon een groffe tekeing en kijk op het internet en in boeken voor inspiratie, maar aap het niet helmaal na.
    Als je een grof begin heb moet je je met de details bezig houden (kreuken in de kleren, sieraden, en de kleine dingen in het gezicht.
    Maar het belangrijkste:
    TEKEN OP JE GEVOEL! :D


    Love,,Peace&&Icecream! ^^ Liefde aan een paar mensen...

    manga is eigenlijk een een soort boek die je achteruit leest (japans stijl ;))
    maar manga mensjes dan (japans stijl) hun kinnen zijn meestal puntig. Er zijn verschillende soorten ^_^. Check maar op google ofzow en typ in Manga of Anime, krijg je genoeg voorbeelden :D
    en hun ogen zijn meestal groot met veel detail :D

    hoop dat je hier wat aan hebt (en of het klopt xD, meest ervan wel ^_^)

    ps; anime is dan de filmpjes, meestal van de manga boeken. beroemde manga serie is Naruto of Death Note.

    das eig niet zo moelijk, ik teken het erlke dag. het is en drang :P. Kijk op internet of koop boeken in de winkel ;)

    Ik begin meestal met de ogen en daarvan dan de glimlichten in de ogen (want die zijn makkelijk om twee keer te tekenen. Die glimlichten verbind ik met elkaar door een cirkel. die cirkel is de pupil. dan teken ik een de wimpers. De neus is meestal een klein streepje:) net als de mond. Dan maak ik een omtrek oom het gezicht heen;) Het klinkt vast erg moeilijk en je begrijpt vast niet waar ik het over heb, maar wat je ook zou kunnen proberen is manga plaatjes na te tekenen. Kijk hoe professionele tekenaars ze maken en aap ze na. daarna kan je je eigen fantasie gaan gebruiken :)

    Tip:
    Begin met een rondje.. Dat word de bovenkant van het hoofd..
    Als je daar een kruis in zet dan heb je makkelijk het midden..
    Vanaf de zijkanten (waar ook je horizontale lijn uitkomt) ga je dan naar beneden voor de kaak. terwijl je dat doet zorg je ervoor dat je onder in het midden uitkomt..

    Als je dat doet heb je al een goed begin voor je hoofd! Veel sccs ermee en als je vragen hebt moet je maar contact opnemen..! (Y)

    dat is toch simpel(A)

    ik teken het oowk!!
    het is gwn ff plaatjes opzoeken enz..
    en zelf proberen iets te maken!
    Fantasie heet dat (A)en het is oowk een kwestie van oefenen!
    maaja ik ben niet ineens mee begonnen ik ging gwn langzaam daarnaar toe!

    http://www.ratemydrawings.com/tutorials/manga/
    daar staan allemaal manga teken tutorials ^^ (wel in het engels) verder kan je er ook heel veel vinden op photobucket ofzo. En inderdaad kan je veel in boekenwinkels vinden (mijn lievelingstekenboek is 'manga horror en ocult', van christopher hart...)


    Liever spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan.

    kbegin altijd eerst aa nde ogen en dan kank de kop aan passen aan de ogen ^^
    enja gwn op internet zoeken naar hoe je het precies tekend fzo ^^

    je kan een manga boek kopen. daar heb je heel veel vna. ik heb er ook 1tje en staan leuke dingen in. ik teken veel dus.