• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 Energieschilden
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia The Alder Vampier - overname gaves door bloed
    Casey The Oak Mentaal binnendringen

    • Afgestudeerd •
    Ryan Panther Portalen maken
    Onbekend Buffalo onbekend
    Melody RhinoBanshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 28 feb 2023 - 15:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Fox woorden brachten al een enorme opluchting en Vienna slaakte haast een tevreden zucht. Alleen het feit dat Fox haar nu even in die halve knuffel trok die ze zo hard nodig had, warmde haar al helemaal op van binnen. Ze haalde even lichtjes haar schouders op. "Fayr doet heel afstandelijk sinds ze terug is van Zebediah. Ik probeer haar te helpen, maar ik lijk haar daar alleen maar mee te irriteren. Zelfde geldt voor Yrla. Ik probeerde hem te helpen, maar ik kreeg eigenlijk alleen maar een woedeaanval over me heen." Vienna zuchtte. "Ik weet dat ze allebei een super zwaar weekend hadden en ik probeer er alleen maar voor hen te zijn. Maar tegelijkertijd kijkt geen van beiden naar mij om, terwijl ik van het weekend gewoon bijna allebei mijn beste vrienden kwijt was. En als ik dan probeer te helpen, krijg ik er maar weinig voor terug behalve boosheid."
          Ze vroeg zich af of het egoïstisch van haar was dat zij ook gewoon even de aandacht wilde, wilde dat iemand naar haar luisterde, terwijl haar beide beste vrienden zo heftig weekend hadden gehad. Ze vroeg zich af of ze dit wel mocht zeggen, want haar weekend was best meegevallen, vergeleken met die van Fayr en Yrla toch?

    [ bericht aangepast op 28 feb 2023 - 15:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Misschien heeft Fayr gewoon even geen… ruimte voor iemand anders in haar hoofd? We hebben geen flauw idee wat er daar gebeurd is. Wat Zebediah met haar heeft gedaan.’ Fox boog zijn hoofd. Hij vond het nog steeds moeilijk om over Zebediah te praten als het zulke zaken betrof. Dan was het net alsof de schaamte hem verstikte. ‘Misschien weet ze niet wat ze nu met zichzelf aan moet, laat staan wat ze met iemand anders aan moet.’ Maar aan de andere kant… het was wel zorgelijk als iemand de ander zo erg buitensloot. Júíst met zoiets. ‘Misschien moet je haar gewoon twee dagen een beetje laten. Wel vragen of ze mee wil naar de eetzaal ofzo, of huiswerk maken, gewoon wat je normaal ook deed. En als ze dan zo blijft doen… ja, dan zou ik wel een andere tactiek proberen.’ Hij keek weer op en glimlachte naar haar. ‘En Yrla… Die trof je denk ik net op een verkeerd moment. Ik sprak hem vanmiddag en hij vroeg me ik jou een beetje in de gaten wilde houden. Misschien schaamt hij zich voor zijn uitbarsting. Ik snap dat je na zo’n bijna-doodervaring ontzettend gespannen bent en dat je het dan juist op de verkeerde persoon kunt afreageren.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Dat is eigenlijk wat ik al een beetje probeerde, gewoon normale dingen met haar te doen. Maar daarin blokkeerde ze al volledig." Vienna zuchtte even, maar glimlachte toen. "Maar misschien moet ik het inderdaad niet meteen opgeven."
          Bij Fox laatste woorden keek Vienna een beetje verbaasd op. Had Yrla dat echt gevraagd? Direct voelde de zwaarte op haar borst al een stuk minder. Misschien.. Misschien was het allemaal niet zo erg als het leek. Wat Fox zei, ze hadden beiden wat ergs door gemaakt. Misschien had Fayr wel even geen ruimte voor haar in haar hoofd en dat hoefde ook niet perse als er nog anderen waren. Ze zou gewoon proberen er voor Fayr te zijn, als vriendin. Gewoon normale dingen doen, dan kwam het vast wel goed. Haar een beetje het gevoel geven dat ze gewoon weer veilig terug op school was. Misschien had haar vriendin dat wel gewoon juist nodig.
          Een stuk opgewekter dan ze het gesprek begon, keek ze Fox met een halve grijns aan. "Thanks Fox. Misschien... Misschien heb je wel gelijk."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Ik heb toch altijd gelijk,’ antwoordde Fox met een flauwe grijns. Even zaten ze gewoon gemoedelijk tegen elkaar aan, door het raam turend in de duisternis. Een eind verderop scheen een hoge lamp, die zo nu en dan van richting veranderde. Ze hadden er vaart achter gezet. Hij wilde er net iets over zeggen toen er een ringtone klonk. Niet de zijne, dus hij keek Vienna afwachtend aan. Die deed echter hetzelfde. Een paar tellen gingen voorbij voor hij zich de telefoon herinnerde die Yrla hem had gegeven. Gelijk had hij klamme handen. Dat kan maar één iemand zijn. Moest hij nu opnemen? Hier, waar Vienna bij zat? Moest hij doen alsof het iemand anders was? Doe toch normaal. Hij schudde het van zich af en greep de telefoon. Als Vienna hem nu afpakte en op de grond gooide, was hij ook meteen van dat hele probleem af.
          ‘Wat?’ reageerde hij chagrijnig toen hij de oproep aannam.
          ‘Fox…’
          Zebediahs stem liet een rilling langs zijn rug gaan. Geen prettige. Hij wenste dat Zebediah kil klonk, maar dat was niet zo.
          ‘Ik wil je zien.’
          Fox maakte een schamper geluidje, die overstemt werd door een dierlijke grom. ‘Dan had je me een toestel moeten geven met een videofunctie.’
          Al maakte het idee om met Zebediah te videobellen hem misselijk.
          ‘Dat kan ik doen, als je dat wilt.’
          ‘Ik wil helemaal geen contact met je.’
          ‘Ik heb je Kris teruggegeven.’
          ‘Je hebt hem ook van me afgenomen!’ Het laatste woord veranderde in een grauw. Hij voelde zijn nagels groeien, haren groeiden in een rap tempo over zijn armen. Fox sloot zijn ogen en dwong ze terug.
          ‘Ik heb ervoor gezorgd dat hij nog leeft.’
          Fox klemde zijn lippen op elkaar. Hij haalde een paar keer diep adem.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2023 - 21:42 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Er gingen wel duizenden vraagtekens omhoog, toen Vienna de telefoon zag. Het was in ieder geval duidelijk dat het niet iemand was wie Fox wilde spreken, want ze had hem nog nooit zo vijandig gehoord. Pas toen ze iets beter haar best deed te luisteren naar de stem, hoorde wie er aan de andere kant van de lijn was. Ze wisselde even vlug een blik uit met Fox, maar was wel zo slim hem niet te storen in dit gesprek. Hoewel het haar zorgen baarde dat Zebediah rechtstreeks naar Fox belde, wilde ze hem er ook op vertrouwen dat hij een reden had om die telefoon te hebben. Hij kon dit vast zelf aan.
          Vlug stond ze op en liep ze naar de deur van de woonkamer die ze afsloot. Zo werden ze in ieder geval niet plots verrast door iemand die binnen kwam. Vienna kroop terug bij Fox op de bank. "Zet hem anders op luidspreker, dan kan ik meeluisteren," mimede ze zacht, zodat Zebediah haar niet kon horen. "Als je dat fijn vindt tenminste." Dan kon ze hem misschien helpen als ze hoorde wat Zebediah te zeggen had.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox wist niet of hij het fijn vond. Hij wist ook helemaal niet of hij het wel fijn vond dat Vienna van de telefoon afwist, maar tegelijkertijd vermoedde hij dat ze hem meer ruimte zou geven dan zijn andere vrienden. Hij zette de telefoon daardoor toch op de speaker.
          ‘Wat heeft het voor zin om af te spreken?’ vroeg Fox. Er zat een lichte trilling in zijn stem. ‘Ik heb een relatie. Met Kris ja. Ondanks dat je me uit zijn gehéúgen gewist hebt. Wie doet nou zoiets! Wat verwacht je nou van me?’
          De stilte die erop volgde, had iets kils. ‘Ik verwacht dat je niet wilt dat het bestuur te horen krijgt dat hij nog steeds leeft en hier op het terrein is.’
          Fox klemde zijn kiezen op elkaar, zelfs al was dit precies waar hij bang voor was geweest. ‘Vuile klootzak.’
          ‘Kom op, Foxie. Ik wil je gewoon graag zien. Ik had liever niet willen dreigen, maar je laat me geen keus.’
          Fox kneep zo hard in het toestel dat zijn vingers pijn deden. Nog één keer die vervloekte stem horen en hij zou uit zijn vel springen. Zonder erbij na te denken, verbrak hij dan ook met een grauw de verbinding. ‘Ik haat hem,’ gromde hij. ‘Waarom laat hij me niet gewoon met rust?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Gadver, wat een gladjakker. "Hij is afschuwelijk! Ik geef je groot gelijk." Ietwat bezorgd keek Vienna naar Fox. Aarzelend legde ze een hand op zijn schouders als een soort geruststelling. Ze wist alleen niet of het hielp. Voor heel even viel er een stilte tussen hen, waarbij Zebediahs woorden maar bleven herhalen door haar hoofd.
          "Weet je, eigenlijk heeft hij geen poot om op te staan," begon ze aarzelend. Ze keek even op naar Fox. "Zebediah dreigt dan wel Kris aan te geven, maar hij weet ook heus wel denk ik dat als hij dat zou doen, hij je echt voor altijd kwijt is. En waarom zou hij Kris zo lang in leven houden, om hem na drie jaar opeens aan te geven bij het bestuur hem alsnog te laten vermoorden? Dus zijn dreiging is dan een beetje nutteloos toch?" probeerde ze Fox een beetje op te peppen. "Kris is goed verstopt en als het bestuur hem ziet, is hij sowieso de pineut. Dus ook al zal Zebediah het zeggen, en het bestuur weet het. Ze zullen even zoeken misschien, maar als ze niets vinden, dan is er eigenlijk helemaal geen gevaar, behalve dat de school zogenaamd iets weet?" Vienna aarzelde over haar eigen theorie, maar technisch gezien zou er niet veel veranderen voor Kris en Fox toch? Of ze moesten echt helemaal in hun hoofd gaan graven. Maar na de vermissing van Dezi en Tony en al deze strenge regels wist ze sowieso niet of ze dat zouden doen.
          Of er moest hen morgen ineens een verrassing te wachten staan. Dat idee bezorgde Vienna de kriebels.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2023 - 18:53 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Zo goed verstopt zit hij niet,’ bromde Fox. ‘De meeste leerlingen mogen dan wel niet van de extra kamers weten, maar dat geldt niet voor het bestuur. Ik wed dat het de eerste plek is waar ze gaan kijken.’ Hij kneep hard in de telefoon, zijn vingers werden er bleek door. Machteloze tranen brandden in zijn ogen. ‘Ik kan het toch niet gokken, Vie? Ik geloof niet dat hij rustig zijn verlies neemt als ik hem negeer. En hij heeft Kris al zoveel pijn gedaan… Wat ben ik voor vriend als ik Zebediah min of meer aanmoedig om dat weer te doen? Om mij te straffen?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Vienna probeerde zich voor te stellen hoe zij zich voelde als Zebediah zou dreigen Darian iets aan te doen. Dat was niet het geval natuurlijk, maar ze kon de machteloosheid die ze zag bij Fox wel begrijpen. Fox had wel een punt, Zebediah zou het er niet zomaar bij laten en waarschijnlijk dus over lijken gaan om nog iets te bereiken bij Fox. "Maar wat wil je dan? Toegeven en afspreken? Wat als hij een opdracht in je hoofd plant? Van je eist dat jij Kris vergeet of zoiets. Wat doe je dan? Dan verraad hij Kris misschien alsnog."
          Vienna voelde de wanhoop groeien. Lekkere vriend was ze. Zo hielp ze niets. Maakte ze Fox waarschijnlijk alleen maar banger. Ze moest er iets anders van maken. "We moeten gewoon een plan hebben. Dat we... iets vinden waarmee we Zebediah mee terug kunnen pakken, zodat hij Kris niets aan kan doen." Ja, ja. Dat zou vast helpen. En anders was er maar een andere optie. "Of we moeten een andere uitweg vinden uit de school. Zijn teleporteur ontvoeren of zoiets." Ze moesten toch iets doen voor Kris. Want hoe ze het ook wende of keerden, de jongen kon hier eigenlijk niet blijven.

    [ bericht aangepast op 2 maart 2023 - 19:15 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Ik hoop gewoon dat ik een soort deal kan maken. Dat ik – weet ik veel – één keer per week met hem dineer ofzo en dat hij me dan een gunst verleent. Uiteindelijk iemand van het terrein afhalen ofzo. Ik weet dat hij me hier zo zou weghalen, maar ik wil jullie niet achterlaten.’ Hij beet op zijn lip. ‘En ja, zijn teleporteur ontvoeren zou een hoop problemen oplossen, maar hoe vang je iemand die vlugger is dan water? Dan zou Medusa hem moeten verstenen.’ Hij trok een mondhoek op. ‘Ik betwijfel of mijn charmes invloed op haar hebben.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Ik zou het proberen," grapte Vienna, in de poging een beetje lucht in het gesprek te krijgen. "Ze vindt je vast een steengoede lover."
    Vienna zuchtte even. "Eigenlijk zou je inderdaad een beetje de rollen moeten om kunnen draaien. Dat je inderdaad iets doet en in ruil daarvoor iets vraagt. En dan uiteindelijk als je het allemaal hebt, hem laten vallen." Vienna schudde aarzelend haar hoofd. "Al klinkt dat ook wel weer als een enorm risico, met dat je straks misschien dingen moet doen die je niet wil. Dat moeten we ook niet hebben."
          Vienna dacht even na over haar nog niet zo complete plan. "En ik zou zeggen dat we een manier moeten zoeken om hem in de val te lokken. Misschien kan ik Darian iets vragen om te maken, zodat we hem ook echt vast kunnen zetten."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Dat is het ook een beetje…’ verzuchtte Fox. ‘Ik weet dat het gevaarlijk is. En misschien is het een illusie dat ik ook maar een béétje controle over hem zou hebben – maar vorige week liep hij verkleed op het Halloweenfeest rond, puur om mij te kunnen zien. Zijn hele plan had in het water kunnen vallen en misschien laat hij na een tijdje inderdaad wel wat steken vallen doordat hij niet meer zo alert is. Ik heb het gevoel dat ik er toch niet echt omheen kan, want ik ben veel te bang dat ik Kris weer kwijtraak. Die macht heeft hij en dat weet hij. Dus als ik er dan toch in meega… dan kan ik het best proberen om hém ook een beetje te bespelen, toch?’ Kauwend op zijn wang, keek hij Vienna aan. Kris zou woest worden als hij het wist. Hij was er vrij zeker van dat Jester hem dit ook niet zou laten doen. Maar hij was tweeëntwintig, hij had zijn lessen heus wel geleerd. Hij wilde ook wat doen, in plaats van afwachten tot Zebediah weer wat verschrikkelijks ging doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Misschien..." zei Vienna, die er toch niet helemaal zeker van was. Ze keek even naar Fox, maar zag eigenlijk al dat hij een keuze had gemaakt. "Goed, maar dan moet je me één ding beloven," zei ze streng. Ze keek de jongen even strak aan. "Dat je dit niet alleen gaat doen. Zebediah kan als geen ander in je hoofd kruipen, ongeacht of jij het nu bent of iemand anders, en als hij een of andere opdracht aan je geeft... Als er iets gebeurd, dan kom je naar mij. Dan ga ik je helpen om te zien hoe we dit doen."
          Vienna keek naar Fox en kneep een oog even dicht. "Want ik heb zo'n gevoel dat je dit niet aan Jester gaat vertellen of wel?"

    [ bericht aangepast op 2 maart 2023 - 22:06 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Er kwam een schamper lachje uit. ‘Die zou het nooit toestaan.’ Er vormde zich een dankbare glimlach om zijn lippen. ‘Maar dat is goed.’ Zelf vond hij het ook wel fijn om een beetje bij iemand te kunnen ventileren en als hij zich dan toch niet als zichzelf gedroeg, kon Vienna dat oppikken. Hij keek naar de telefoon en beet op zijn lip. Echt niet dat hij Zebediah weer ging bellen. Het ding was anders ingedeeld dan zijn iNet, maar uiteindelijk lukte het hem een sms-bericht te openen. Goed dan. We hebben een avondklok, dus ik kan niet laat afspreken. Natuurlijk kon hij die makkelijk ontlopen, maar dat betekende dat hij zich tegenover Kris moest verantwoorden en hij wilde de leugens niet opzoeken. Morgen om 16:00 uur bij de restanten van je hut. Ik blijf alleen als je zelf ook een bril draagt.

    [ bericht aangepast op 3 maart 2023 - 10:31 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zebediah


    Tevreden liet Zebediah zijn blik over het bevende meisje glijden. Haar blonde haren zaten in twee vlechten en ze staarde hem met grote blauwe ogen aan.
          Nou, als dit geen feestmaal voor Damon is, weet ik het ook niet meer.
          Hij verplaatste zijn aandacht naar Fort, die niet zo goed leek te weten wat hij met de situatie aan moest. Niet dat dat nieuw was.
          ‘Breng ons maar naar de Rhino’s.’
          Aarzelend deed de jongen twee stappen naar voren, hij legde een hand op de schouder van het kind en pakte Zebediah bij zijn bovenarm.
          Ze landden in de uitgestorven gang. Zebediah klopte met knokkels tegen de deur van Damons kamer, wachtte niet op reactie en duwde het kleine wicht naar binnen.

    Damon



    Damon schoot overeind toen er iemand aanklopte, en onwillekeurig gleed er meteen een nieuwe golf kou door zijn vingers voordat hij het kon tegenhouden. Hij vloekte inwendig en wilde al snauwen dat wie hem ook nodig had kon optiefen, toen er een wildvreemd meisje over de drempel struikelde.
          Blond, met haar haren in twee vlechtjes en grote blauwe ogen. Verward keek Damon heen en weer tussen haar en de deur, zijn gave onvast onder zijn vingers.
          ‘Wie ben jij?’

    Zebediah


    Vanachter de deur, rolde Zebediah met zijn ogen. ‘Een cadeautje voor je, broertje,’ zei Zebediah, die nu ook in de deuropening verscheen. Hij gaf het meisje een zet, zodat ze verder de kamer in struikelde. ‘Eet smakelijk.’

    Damon



    Zijn gave huiverde tegen zijn huid, en met een misselijk gevoel in zijn maag keek Damon op naar de deuropening waar zijn broer verschenen was. Net als de nacht ervoor.
          Het gesprek had de hele dag door zijn hoofd gespookt. Elijah Snyder. Hoe langer de dag geduurd had, hoe erger het allemaal geworden was. Tegen het einde van de dag had hij overwogen om te zien wat er gebeurde als hij zijn kop gewoon tegen de muur ramde ofzo.
          Het hielp waarschijnlijk niet dat hij ondertussen al meer dan vierentwintig uur niet gegeten of geslapen had, maar hij werd al misselijk bij alleen het idee van voedsel. En zodra hij ging liggen kreeg hij het gevoel dat hij stikte, en dat ging pas weer weg toen hij overeind gekomen was.
          Zodoende had hij hier met een notitieblok op schoot een ongelukkige poging gedaan tot huiswerk. Hij had geprobeerd zich voor te houden dat hij zich geen zorgen maakte over een tweede nachtelijk bezoekje, maar ieder geluid op de gang had tegen zijn hersenen aan geschuurd.
          En hier was hij dan alsnog.
          Dearly beloved, for your entertainment it is my pleasure to introduce to you Hell's latest arrival—
          Zijn broer. Zebediah.
          Damon had zijn koptelefoon nodig.
          [/i]…does that make me insane?[/i]
          Te ver weg. En niet bruikbaar. Dat wist hij nog wel van vroeger, bedacht hij zich, terwijl hij terugviel op wat hij kende. Damon verschoof zijn blik naar het kind voor hem en trok zijn wenkbrauwen op. ‘Eet smakelijk?’ vroeg hij droogjes. ‘Wat moet ik hiermee?’

    Zebediah


    Zebediah grimaste. Wat deed hij nou moeilijk?
          ‘Je teert graag op onschuldige zieltjes toch? Dus waar wacht je op? Je ziet eruit alsof je wel een aardige boost kunt gebruiken.’

    Damon



    ‘Wat doe je hier?’ Het ongedurige gevoel in zijn borst dreigde het te winnen van de zorgvuldige onverschilligheid op zijn gezicht, dus Damon schoof het collegeblok opzij en kwam overeind. Daar, dat was beter.
          Hij zocht de kamer rond voor een lege batterij. De muziek in zijn hoofd dreunde ondertussen rustig verder. The things I did up there were high school, but now I'm going for my degree. Hij hurkte voor het meisje neer, die al zijn bewegingen schichtig volgde met haar blauwe ogen. Damon staarde haar even aan, voor hij zijn blik vragend weer op Zebediah richtte.
          Dearly beloved—
          Stop.

    Zebediah


    ‘Je bent mijn broertje. Zo raar is het niet dat ik je opzoek,’ vond Zebediah. ‘Of je een plezier te doen met… dat daar.’ Hij gebaarde vaag naar het kind.

    Damon



    Damon slaakte een zucht. Hij liet een van de vlechten van het meisje door zijn vingers spelen voordat hij opstond en weer op het bed ging zitten. The equal opportunity killer, Alastor!
          ‘Luister. Ik waardeer de intentie.’
          And now I have the power to bathe all of you in entertaining fire!
          Damon hing zijn koptelefoon om zijn nek. Nerveuze tic. Het viel vast niet op. Zebediah kende hem niet eens.
          INSANE.
          ‘Maar alleen toevallig omdat jij nou zo nodig ontdekt hebt dat we familie zijn betekent nog niet dat ik direct behoefte heb aan een betrokken grote broer. Ik vind het prima in mijn eentje, snap je?’ Hij haalde zijn schouders op. Zijn gave gleed traag mee, ondertussen tastbaar genoeg om kippenvel over zijn armen te sturen.

    Zebediah


    Damon zou niet meewerken, dat was duidelijk. Hij zou hem – als de tijd daar was – met zijn gave moeten dwingen. Het frustreerde hem, want het was veel makkelijker als hij gewoon écht loyaal naar hem was. Hij zette een paar geagiteerde stappen de kamer in en greep het meisje bij haar schouder. ‘Ook best. Maar dan hoef ik verder ook geen rekening met jou te houden en kan ik dat vriendje van je rustig nog eens voor me op de knieën laten zakken.’ Dan maar op de oude, vertrouwde manier. Hij kon zich niet voorstellen dat Nish daarover wat tegen Damon had gezegd, maar hij woonde hier lang genoeg om de betekenis van die woorden te kunnen inzien. Met een duivelse grijns voegde hij eraan toe. ‘Er is nog wel een gat dat ik kan vullen.’

    Damon


    Zodra Zebediah de kamer in beende schoot Damon tegen beter weten in overeind en naar achteren, alsof twee meter verder bij Zebediah vandaan ook daadwerkelijk veiliger was. Onbedoeld begon zijn gave bij hem weg te glijden. De negatieve energie rolde over de vloer en golfde tegen de muren. De kou ervan stak in zijn huid, maar Damon merkte het nauwelijks boven het gesuis in zijn oren.
          ‘Wat zei je daar?’

    Zebediah


    Zebediah trok een mondhoek op. ‘Je hoorde me wel.’ Hij voelde de temperatuur dalen, het was tijd om te gaan. Hij greep het kind bij de arm en zette een paar passen naar de deur toe. ‘Fort! Bezoekuur zit erop!’

    Damon



    Verder hoorde Damon niets meer. Er trok een waas voor zijn ogen en voordat hij goed en wel wist wat hij deed spreide hij zijn hand uit en trok zijn gave met een woest gebaar los van de grond en omhoog. Omhoog, omhoog, omhoog, zodat het in een verzwelgende golf over Zebediah heen klapte.
          Hij had zijn handen niet nodig bij zijn gave. Zijn mentor probeerde het hem af te leren, maar met ging het altijd makkelijker, en Damon kneep zijn vingers tot een vuist terwijl hij zich voorstelde dat zijn gave dwars door Zebediah’s borstkas heen raaste en daar zijn ziel lostrok van zijn lichaam.
          And maybe I enjoy it just a little bit, does that make me insane?
          Zijn handen waren rood en stijf van de kou toen hij eindelijk losliet. Durfde los te laten. Zebediah lag bewegingsloos op de grond, met het kleine meisje ernaast. Het was niet zijn bedoeling geweest om haar ook te raken. Maar hij had ook niet echt precies kunnen zijn.
          De wereld draaide een beetje. Damon wankelde en ving zichzelf op tegen de muur—weg, hij moest hier weg. Als Zebediah straks bijkwam… Ademhalen. Hij zoog een hap lucht naar binnen. Goed. Zijn koptelefoon had hij om, hij voelde het geruststellende gewicht tegen zijn sleuteltbeen. Dan… Dan wat?
          Ademhalen.
          Straks draaide hij nog door. Damon’s blik schoot haperend naar de kast, waar een vage gloed vandaan kwam en hij dwong zichzelf om naar voren te bewegen. Hij trok de kast open en het gouden licht stak in zijn ogen, maar hij kon er niet te lang over nadenken want Zebediah lag achter hem en hij moest gaan, gaan, gaan, dus hij griste de felste van de plank en propte de bal in zijn zak.
          Die van Onyx en Jester. Daar— Die konden vast wat met Zebediah. Ze probeerden hem tegen te houden, toch? Nou, hier lag ‘ie, op een zilveren blaadje. Alsjeblieft, graag gedaan.
          Damon stapte langs het meisje en veegde stram de schaakstukken van het bord en gooide ze in de holle bodem. Zo moest hij het wel redden, toch? Hij klikte het ding dicht en draaide zich om, en haalde eerst uit met zijn voet naar Zebediah’s gezicht voor hij zich langs de jongen heen haastte.

    Azrael


    Azrael baalde als een stekker van de avondklok, want tijdens zijn slapeloze nachten hield hij er wel van om over het terrein te zwerven en nu kon dat niet meer. Hij voelde zich opgesloten in zijn kamer, waar Peter aan de overkant hard lag te snurken. Toen hij onbekende stemmen op de gang hoorde, veerde hij iets op. Wie waren dat? Hij liep naar de deur en deed die op een kiertje. Damons kamerdeur stond ook een beetje open, er kwam wat licht uit vandaan en hij hoorde daar stemmen. Tussen de deuren in stond een jongen die hij nog nooit had gezien.
          Azrael fronste. ‘Wie ben jij?’
          De jongen draaide zich vliegensvlug om en staarde hem met grote ogen aan. ‘Ik…’
          Zenuwachtig keek de jongen weer naar de kamer ernaast, waar een schorre roep vandaan kwam die heel abrupt werd afgekapt.
          Damon was niet de persoon die er vaak nachtelijk bezoek op nahield – niet voor zover hij wist, in elk geval. Behalve Nish had hij eigenlijk niet veel vrienden. Er klonk een doffe bons – en daarna nog één.
          Dat kan niet best zijn.
          Azrael sprak zijn gave aan en onttrok de energie uit de jongen tegenover hem. Hij greep een van de flacons die altijd aan zijn middel hingen en ving de energie daarin op, terwijl de onbekende jongen in elkaar zakte.
          Azrael liep verder en duwde de deur iets verder open. Er lagen twee mensen op de grond. Een klein kind en een jongen die hij nog nooit had gezien. Damon liep daarentegen driftig heen en weer en greep spullen bij elkaar. Onderweg naar buiten verkocht hij de jongen nog een schop tegen het hoofd.
          ‘Wat is er hier aan de hand?’ vroeg Azrael met opgetrokken wenkbrauwen.

    Damon



    Van schrik liet Damon bijna het schaakbord vallen. Azrael stond in de deuropening, te fronsen naar de twee lichamen op de vloer. Een tikje panisch probeerde Damon zijn gave weer bij elkaar te rapen voor het zijn afdelingsgenoot zou bereiken en hij klemde het bord tegen zijn borst.
          ‘N-niks. Ga terug naar je kamer, Azrael.’
          Gaan, gaan, gaan, gaan.
          Zijn longen leken wel te branden. Hij moest weg hier. Nu. Damon maakte aanstalten om langs Azrael heen te stappen toen hij achter hem de teleporteur van Zebediah uitgeteld op de vloer zag liggen. Ook dat nog. Nouja, dat scheelde hem weer werk dan.

    Azrael


    Damon was er niet echt de persoon naar om anderen te commanderen, maar Azrael was ook niet iemand die zich per se met de zaken van anderen hoefde te bemoeien. Het was duidelijk dat Damon hier weg wilde en Azrael kon ook nog bepalen of hij deze mensen op de grond wilde helpen als Damon zelf weg was. Hij deed dan ook een stap naar achteren om ruimte te maken, daarbij in het midden latend of hij echt terugging naar zijn kamer of hier bleef. Damon kennende kon het hem niet bijster veel schelen.

    Damon



    Wat als Azrael hem helpt?
          Damon draaide zich om. ‘Maak hem alsjeblieft niet wakker,’ zei hij nog, en daarna struikelde hij over de teleporteur de gang door en maakte dat hij wegkwam. De trap af, de hal uit, naar buiten.

    Azrael


    Hem niet wakker waken? Sinds wanneer kon Damon dan mensen in slaap toveren? Een beetje verdwaasd keek hij zijn afdelingsgenoot na, daarna schudde hij zijn hoofd en stapte hij de kamer neer. Hij knielde bij het meisje neer, dat zachtjes jammerde, waarschijnlijk gevangen in nare herinneringen. Hij liet haar levenskracht wegsijpelen tot ze het bewustzijn verloor en liet het daarna terugkeren, zodat Damons gave niet langer vat op haar had.
          ‘Rustig maar,’ zei hij op een toon die hopelijk een beetje geruststellend klonk. ‘Er gebeurt je niets meer.’
          Het meisje begon te snikken.
          Azrael begreep er helemaal niets van. Hoe kwam dit meisje hier nou? Hij had hier nog nooit een kind gezien. En die jongen… waarom mocht hij die niet wekken? Een beetje gefrustreerd wreef hij over zijn hoofd. Morgen zou hij haar wel naar zijn mentor brengen, dan kon die ervoor zorgen dat ze terugkwam bij haar ouders. Of was deze jongen soms haar vader?
          Hij legde zijn hand op de schouder van het meisje en probeerde oogcontact te maken. ‘Die man daar…’ Hij knikte opzij. ‘Wie is dat? Is dat je vader?’
          Snikkend schudde ze haar hoofd. ‘N-nee, hij - hij…’ De rest van haar woorden werd door haar verdriet weggeblazen. Azrael wist in elk geval genoeg. Na even aarzelen pakte hij haar hand.
          ‘Ik breng je naar een veilige plek, goed? Dan zorg ik dat je morgenochtend weer naar huis wordt gebracht.’ Al wist hij niet waar die veilige plek was. In ieder geval niet op zijn kamer, waar Peter ook sliep. Misschien dat hij bij Rai terechtkon, zijn kamergenoot was in ieder geval niet knettergek.

    [ bericht aangepast op 3 maart 2023 - 16:20 ]


    Every villain is a hero in his own mind.