• 𝑒𝓉𝒶𝓃𝑜𝒾𝒶 𝒰𝓃𝒾𝓋𝑒𝓇𝓈𝒾𝓉𝓎
    "The journey of changing one's mind, heart, self or way of life"



    "Welcome to Metanoia University, a place where all our students can work on their happy endings."

    Vestigo University is een grote campus waar de afstammelingen van welbekende sprookjesfiguren aan studeren. Naast hun avonturen moeten ze zo af en toe ook met hun neus de boeken in zodat ze de wereld kunnen verbeteren.
    Deze school bied hun studenten alle richtingen aan waar ze maar van kunnen dromen. Om hun loopbaan zo soepel mogelijk te laten verlopen, zijn er een flink aantal regels waar men zich aan dient te houden.
    De school zorgt goed voor haar studenten en staat dan ook als beste aangeschreven. Iedereen is welkom en krijgt een kans de beste versie van zichzelf naar boven te halen.

    Zo ook de studenten van Ira University. De school waar het kroost van de zogenoemde Villains hun studie volgen.
    In tegentelling tot Metanoia stond Ira alles behalve goed aangeschreven. De hallen en lokalen van het duistere kasteel leken standaard gevuld met pure chaos. Ook hier golden regels maar of deze ook daadwerkelijk nageleefd werden is maar de vraag. Er werd meer stennis geschopt dan dat er daadwerkelijk iets werd geleerd. Het is dan ook geen wonder dat het uiteindelijk fout is gegaan. Na het zoveelste incident werd de Universiteit gesloten. Hierdoor belandde er een groot aantal studenten plotseling op straat.
    Zoals de meesten zich bewust zijn bestaat er geen licht zonder duister en hebben The Heroes hun Villains nodig, anders zou alles uit balans raken. Zo besloot Metanoia haar rivalen te helpen weer op de been te komen door ze op hun school onderdak en lessen aan te bieden.
    Je kunt je vast voorstellen dat beiden kanten flink moeten wennen aan deze situatie...

    In deze RPG volgen we de levens van de kinderen van verscheidene sprookjesfiguren en hoe de twee compleet verschillende werelden geforceerd worden kennis te maken met elkaar. Het verhaal speelt zich af op Metanoia University, welke zich aan de rand van de bergen bevind omringt door prachtige natuur.
    De school heeft een groot terrein waar verschillende sporten beoefend kunnen worden en waar je lekker een luchtje kunt scheppen in de mooie en netjes onderhouden kasteeltuinen.
    Een aantal kilometer verderop bevindt zich een dorp waar de studenten naartoe kunnen voor recreatie en waar ze hun school benodigdheden kunnen aanschaffen.

    Ook ligt het kasteel aan de rand van een groot magisch woud, waar allerlei wezens, zowel magisch of niet, zich schuilhouden. Maar er liggen ook genoeg gevaren op de loer...




    Speeltopic Rollentopic Praattopic







    ROLES










    Metanoia University

    Brianna Seraphina Charming daughter of Cinderella and Prince Charming 22 1.3 piastri
    Naia Oriphine Marmoris daughter of Princess Ariel and Prince Eric 20 1.4 Frodo
    Candace "Candy" Carmella von Schweetz daughter of Vanellope von Schweetz 23 1.3 Schweetz
    Poppy de Vil daughter of Cruella 22 1.2 Togo
    Ilyas Cassim of Agrabah son of Aladdin and Princess Jasmine 23 1.4 Mirabel
    Dawn Gypsophila Dormant daughter of Princess Aurora and Prince Phillip 21 1.3 DreamerN
    Daisy Adlai Parr Rydinger daughter of Violet Parr and Tony Rydinger 19 1.4 Hightower
    Arthur Percy Darling son of Peter Pan and Wendy Darling 23 1.5 DreamerN
    Felicitas "Fee" Rider daughter of Rapunzel and Flynn 20 1.5 Venustic
    Caleb Augustus Robin son of Christopher Robin 20 1.5 [/q]Schweetz[/q]
    Lyraine Zephyra daughter of Hercules and Megara 19 1.5 Carpe_Diem
    Kai Marmoris son of Princess Ariel and Prince Eric 20 1.6 Cirilla
    son of Giselle Philip Twinflame




    Ira University

    Larsen Niklas Oldenburg son of Princess Elsa 22 1.2 Twinflame
    Elio Armano Beneviento son of Captain Hook 25 1.2 Twinflame
    Ash De Vil son of Cruella 22 1.2 Twinflame
    Dominic/March "Dom" Tarrant Liddell son of Alice 24 1.1 Twinflame
    Methuselah "Seth" son of the Grim Reaper 24 1.2 Togo
    Elodie Facilier daughter of Dr. Facilier 21 1.2 piastri
    Crimson Red Heart son of The Queen of Hearts 25 1.3 Schweetz
    Marius Victor Legume son of Gaston 24 1.4 Mirabel
    daughter of Claude Frollo Arizbeth
    Thessalonica daughter of Hades 22 1.5 Kaz
    Lucien Etienne Richard son of Gaston 22 1.5 Venustic
    Qamar Bahiya daughter of Jafar 22 1.6 Hightower





    MAJORS



    Dominic Liddell Colors Of The Wind
    Brianna Charming Hakuna Mattata
    Naia Marmoris Under The Sea
    Candace von Schweetz Colors Of The Wind
    Poppy De Vil Colors Of The Wind
    Ilyas of Agrabah Be Prepared
    Dawn Dormant Be Prepared
    Larsen Oldenburg Bibbidi Bobbidi Boo
    Elio Beneviento Under The Sea
    Ash De Vil A Whole New World
    Methuselah Once Upon A Time
    Elodie Facilier Bibbidi Bobbidi Boo
    Crimson Heart Be Prepared
    Marius Legume Make A Man Out Of You
    Daisy Parr Rydinger Colors Of The Wind
    Arthur Darling Colors Of The Wind
    Felicitas Rider Son Of Man
    Caleb Robin Colors Of The Wind
    Lyraine Zephyra Make A Man Out Of You
    Kai Marmoris Hakuna Matatta
    Thessalonica Bibbidi Bobbidi Boo
    Lucien Richard Make A Man Out Of You
    Qamar Bibbidi Bobbidi Boo


    CLUBS


    - Zwaardvechten
    Larsen
    Brianna
    Lyraine


    - Paardrijden
    Larsen
    Dawn


    - Koor
    Dawn


    - Cheerleaden
    Poppy (head)


    - Boogschieten



    - Varen/Zeilen
    Elio


    - Bakken
    Daisy
    Candy
    Dawn
    Lyraine


    - Drama
    Poppy
    Brianna


    - Tekenen/Schilderen
    Dominic
    Ash


    - Muziek
    Ash


    - Magische dieren verzorgen
    Dominic
    Seth
    Dawn


    - Technologie
    Ash


    - Boeken


    - Macho Club
    Marius
    Elio




    KAMERINDELING


    DAMES

    C: Daisy, Dawn, Naia, Brianna

    D : Élodie, Poppy, Candy, Thessalonica

    F: Fee, Lyraine, Qamar, Lilith


    HEREN

    A: Ash, Crimson, Dominic, Marius

    B: Seth, Elio, Larsen, Ilyas

    E: Arthur, Caleb, Kai, Lucien, Lucas






    METANOIA



    - CASTLE

    - DORMS 1

    DORMS 2

    - COMMON ROOMS

    - LIBRARY

    - DINING HALL

    - TRAINING GROUNDS

    - STABLES

    - LAKE

    - FOREST

    - TOWN


    Er wordt hier geleidelijk aan meer aan toegevoegd. Mocht je ideeën hebben, please let me know!
    DEZE ILLUSTRATIES ZIJN NIET VAN MIJ



    RULES



    In deze RPG gelden natuurlijk de huisregels van Quizlet.
    Je schrijft een post van minimaal 300 woorden.
    Je probeert minstens 1 keer per week te posten mits je het druk hebt, gelieve het ons dan te melden.
    Lees het topic goed door voordat je een personage aanmaakt.
    Geen max aan personages per persoon. Denk er echter wel goed over na of je tijd gaat hebben voor het aantal rollen dat je aan gaat maken.
    Geen Mary-Sue's en Gary-Stu's.
    Alleen Locky maakt nieuwe topics aan, tenzij anders aangegeven.
    16+ is toegestaan, meld het echter liever wel boven een post.
    Als je heftige onderwerpen wilt verwerken in je post, vraag dan even aan je medespelers of zij hier oké mee zijn. Dit wordt ook boven de post duidelijk aangegeven.
    Sluit niemand buiten, geen ruzies.
    Vragen kunnen altijd gesteld worden en ideeën zijn ook altijd welkom.
    Naamsverandering graag doorgeven.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2023 - 20:09 ]


    How far is far

    Hightower schreef:
    (...)
    Ik denk niet dat het past bij de relatie die we nu tussen Ash en Daisy hebben, want ze kennen elkaar nu vooral door dat huiswerk-manipulatie-ding dat we hadden afgesproken, maar Daisy zou later misschien mee willen doen achter een keyboard of zo? Het is in ieder geval wel een leuk idee ^^

    Op de één of andere manier past dat ook echt perfect bij haar. Het was het eerste waar ik aan dacht :'D


    [ heaven knows ]

    Hightower schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat het past bij de relatie die we nu tussen Ash en Daisy hebben, want ze kennen elkaar nu vooral door dat huiswerk-manipulatie-ding dat we hadden afgesproken, maar Daisy zou later misschien mee willen doen achter een keyboard of zo? Het is in ieder geval wel een leuk idee ^^

    Hahaha wie weet is dat inderdaad wat voor in de toekomst


    How far is far

    Ik wacht met Poppy tot Brianna (en mogelijk Larsen, mocht Joël dat willen) tijd hebben gekregen te reageren.


    [ heaven knows ]

    Mijn rol Lyra is af!! Tijd om alle relaties en dergelijke uit te zoeken haha
    Een lijstje met wat ik zoek:

    - Trainingsbuddy
    - Miss iemand die ze ooit heeft gered (in wat voor scenario dan ook, kunnen we miss samen bedenken!)
    - Een partner met wie ze wél kan samenwerken
    - miss iemand die haar naar de dark side probeert te trekken door te laten zien hoe leuk het wel niet is. Dus gewoon een slechte invloed.
    - Bestie (leuk als ze tegenpolen zijn)
    - Er zullen ook een aantal mensen zijn die haar niet mogen of andersom, dus ''vijanden'' zijn ook welkom!
    - Verder heeft ze ook een pegasus, Icarus, dus mocht iemand die heel leuk vinden, dan misschien dat die persoon hem in de stallen heeft zien staan en ze elkaar zo hebben leren kennen

    Mocht je zelf ideeën hebben of iets hiervan leuk vinden, lmk!^^
    Ik zal alle rollen ook nog ff doorlezen (:

    Trouwens, zijn er nog mensen die bepaalde dingen zoeken? Want het is een hoop om terug te lezen :Y)

    Btw mensen, ik ben vanaf woensdag met school op een reisje, dus ben ik dan tot vrijdag minder // niet actief. Daarna heb ik inhaaltoetsen en een project voor maandag, dus lekker druk. Ik ben dan minder actief en zal dan ook niet reageren op berichtjes of zo. Create a lot of drama while I'm gone c:.

    Edit: Moeten de nieuwe karakters, dus Fee, Lyraine, Arthur, Lucien, Qamar (she makes me so excited!) en Caleb niet ook in de kamerindeling gezet worden?

    [ bericht aangepast op 27 maart 2023 - 22:31 ]


    ''With all due respect, which is none...''

    Ik ga straks alles op mijn gemakje bijwerken/waar nodig nog relaties bespreken met mensen! De rollen zien er super uit ^^
    Ben super blij met jullie enthousiastme c:

    @Hightower alvast veel plezier en bedankt voor het doorgeven!


    How far is far

    Het is nu de beurt van Poppy, toch? Ik denk dat ik Larsen het best na haar weer kan posten?


    How far is far

    @twinflame: lijkt me goed

    [ bericht aangepast op 28 maart 2023 - 13:49 ]


    --

    HAHAHA, ik had echt geen idee wat ik met Crimson wilde bereiken. Nog steeds niet, maar dacht misschien brengt het inspiratie.
    sorrynotsorry


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Is er iemand/een groepje waar ik Lyra bij kan droppen? Of iemand die alleen is haha

    Of gwn iemand die nog niet gedropt is, dat mag natuurlijk ook c:

    Hai. Kan iemand mij heel snel briefen over wat er al gebeurd is in de RP? ((:


    help

    Cirilla schreef:
    Hai. Kan iemand mij heel snel briefen over wat er al gebeurd is in de RP? ((:


    Heel weinig, we zijn gewoon allemaal onze karakters in het verhaal aan het plaatsen. Er komt een feest aan en daar heeft iedereen het over. De bakclub is aan het bakken en voor de rest lopen er wat mensen door de school heen.


    ''With all due respect, which is none...''

    Ik heb ook een beginnetje gemaakt aan Kais persoonlijkheid en ben van plan om straks nog iedereen te contacteren voor relaties/indrukken die Kai heeft over bepaalde personages - maar moest iemand al een fantastisch idee hebben, hit me up. Vroeg me alleen af of mensen van Ira en Metanoia elkaar sowieso wel/niet kunnen kennen? Dat is me niet helemaal duidelijk (:

    [ bericht aangepast op 28 maart 2023 - 17:50 ]


    help

    Cirilla schreef:
    Ik heb ook een beginnetje gemaakt aan Kais persoonlijkheid en ben van plan om straks nog iedereen te contacteren voor relaties/indrukken die Kai heeft over bepaalde personages - maar moest iemand al een fantastisch idee hebben, hit me up. Vroeg me alleen af of mensen van Ira en Metanoia elkaar sowieso wel/niet kunnen kennen? Dat is me niet helemaal duidelijk (:


    Er zijn er een aantal die al kennis gemaakt hebben. Dat kan zijn door dezelfde lessen of wat dan ook.
    Er zijn er ook een aantal die nog geen kennis gemaakt hebben en/of alleen namen hebben horen vallen in de wandelgangen. c:

    Edit; Ik wil ook nog een beginpost van Caleb er tussendoor gooien. Mocht iemand interesse hebben in gezelschap.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2023 - 19:10 ]


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Woepsie, hyperfocus was real today. Kai is af - als er nog zaken zijn die aangepast moeten worden, hoor ik het graag ^^. Hieronder even voorstellen qua relaties: (het zijn er teveel om iedereens gb voor binnen te vallen, oep)

    Relaties die ik graag gevuld zou zien
    - Een vriend die graag samen met hem de regels breekt en/of iemand die Kais rebelsheid en duistere kantje graag uitlokt
    - Zijn dealer
    - Een vriend die hem helpt demonstraties op poten te zetten
    - Een rivaal (op creatief vlak of op sportief vlak of whatever)
    - Roomies

    Indrukken van Kai over andere personages om eventueel wat inspiratie te bieden

    Dominic Taran Lidell Ik denk dat Kai zowel met Dom als met March goed overweg zou kunnen en hem ook volledig zou accepteren zoals hij is. Kan gaan van supergoeie vrienden tot kennissen lol.

    Elodie Facilier Ik kan ze best wel als smoke-buddies zien; denk dat Kai sowieso ergens wel interesse in haar zou hebben.

    Larsen Niklas Oldenburg Hmmm I'm very unsure hahaha, zou echt elke kant kunnen uitgaan.

    Elio Armano Beneviento Ik wacht nog even op reactie op mijn GB'tje, maar het lijkt me echt leuk moest Elio Kais krachten door hebben en hem daar ook in pushen. Ze hebben ook best wat overlap in hun interesses (vooral zeilen)

    Ash De Vil Ik zie ze eerlijk gezegd samen high worden lol; mss dat Ash Kais dealer kan zijn?

    Methuselah I honestly think he'd give Kai the creeps.

    Poppy De Vil Ofwel zijn ze vrienden, ofwel haten ze elkaar (ofwel kennen ze elkaar niet lmao)

    Candace Carmella Von Schweetz Als adrenalinejunkie zou Kai sowieso heel erg geïnteresseerd zijn in haar racewagen.

    Crimson Red Heart Hier weet ik het ook niet zo goed. Ideeën? (:

    Brianna Seraphina Charming Oeh, hier kan ik wel echt een rivaliteit zien op vlak van zwaardvechten. Zeker omdat Kai dezelfde major heeft en er geen klop voor doet, waarvan ik me inbeeld dat Brianna daar een hekel aan zou kunnen hebben :')

    Dawn Gysophila Dormant Hier kan het ook beide kanten uitgaan; aan de ene kant kan ik ze hele goeie vrienden zien zijn, aan de andere kant totaal niet (:

    Ilyas Cassim of Agrabah Ik denk dat Kai honestly zijn wingman zou willen zijn om Ilyas uit zijn schulp te krijgen :'D

    Marius Victor Legume Honestly drinking buddies

    Naia Marmoris Daar stuur ik je sowieso nog over ^^

    Thessalonica I can see them flirting with each other, maar ik vermoed dat ze nog niet helemaal af is, dus ik wacht nog af (:

    Daisy Adlai Parr Rydinger Man I love her so much I just want them to be friends. Denk dat ze sowieso partybuddies kunnen zijn. Ik kan haar om de een of andere reden ook Kai zien dwingen om te leren bakken lol

    Arthur Percy Darling Ze spelen beiden viool; idk if that could mean something x)

    Lucien Etienne Richard Hier zie ik nog een partyfriend in, vooral omdat ze beiden niet graag studeren en dus liever iets anders doen

    Felicitas Rider Ik denk vooral dat Felicitas Kai niet zal mogen haha. Denk dat Kai haar vooral niet snapt omdat ze koningin wil worden terwijl ze dat helemaal niet hoeft.

    Caleb Augustus Robin Hier weet ik het ook niet zo goed.

    Lyraine Zephyra Bij Lyra en Kai zie ik eerder een vriendschappelijke rivaliteit if you get what I mean? I can see them bitching to each other constantly but not really meaning a single word.

    Qamar Bahiya Al-Jurani Herbekijk ik als ze af is (:


    Holy fuck dat zijn veel rollen. Feel free to shoot me a message (:

    [ bericht aangepast op 29 maart 2023 - 13:12 ]


    help