• Hoi hoi,

    Sinds een maandje ben ik helemaal verknocht aan docu's kijken op Netflix en ben eigenlijk op zoek naar tips.

    Ik houdt er voornamelijk van als het drama is , en met natuur.

    Ik heb Earthstorm, Volcano , een docu over de Nepal aardbeving al gezien. ( dit is wat ik enorm interessant vind).

    Vandaag ben ik begonnen aan de MH370 docu, over een verdwijnende vliegtuig. Qua vliegtuigen is het meet de mysterie die ik interessant vind.

    Mocht je nog iets weten wat ik moet zien hoor ik het graag. Ik heb ziggo, netflix en viaplay ;)


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik weet niet of het nog op Netflix staat, maar je hebt zo'n hele reeks minidocu's van ongeveer een half uurtje per aflevering. Ik had die ooit op m'n Watchlist staan en ik heb toen de aflevering over uitroeptekens gekeken. Dat was een kwartiertje. Was onwijs interessant!

    Volgens mij is 'ie uit de serie Explained!
    Je hebt o.a. Explained! (gaat over van alles en nog wat, van de watercrisis tot uitroeptekens tot countrymuziek), The Mind, Explained! (over je geheugen, dromen, anxiety, brainwashing enz). Ze hadden er ook eentje over Covid, Explained.

    Ik heb geen Netflix meer dus ik kan ze verder niet afkijken, maar toen ik nog wel toegang tot Netflix had keek ik deze heel graag 😁 ook omdat ze zo kort zijn


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    ik kijk best veel documentaires, maar meestal niet zozeer natuurgerelateerde dingen :') wel meerdere goede docuseries over moordzaken gezien... en laatst cunk on earth gekeken, dat is meer een mockumentary en ik ging er heel goed op c':

    maarrrrr er zijn meerdere natuurdocumentaire(serie)s met david attenborough als host die op netflix staan, dus ik denk dat dat sowieso wel in je straatje past!


    because i knew you, i have been changed for good

    Toreador schreef:
    ik kijk best veel documentaires, maar meestal niet zozeer natuurgerelateerde dingen :') wel meerdere goede docuseries over moordzaken gezien... en laatst cunk on earth gekeken, dat is meer een mockumentary en ik ging er heel goed op c':

    maarrrrr er zijn meerdere natuurdocumentaire(serie)s met david attenborough als host die op netflix staan, dus ik denk dat dat sowieso wel in je straatje past!


    Danje voor de tip. Heb vandaag netflix afgestruind en mijn lijst flink toegevoegd. Voorheen was ik echt into moorden etc maar door dingen nu niet meer.

    Maar mocht je er een hebben die meer op het psychische aspect van de dader ingaat dan hoor ik het graag. Vindt namelijk het psychische aspect wel heel interessant.

    Laatst trouwens ook de serie gezien die over het psychische ging over een zelfmoord. Bleek uiteindelijk een liefdesrelatie die met heel veel sms'jes degene er toe zette. Dat vond ik wel erg interessant


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik kijk sporadisch netflix docu(series) en heb wel een andere smaak dan jij denk ik haha, maar deze vond ik in ieder geval interessant:

    - Jimmy Savile: A British Horror Story: Docu serie over een Engelse tv-persoonlijkheid die jarenlang gigantisch populair was bij het Britse volk terwijl hij achter de schermen echt verschrikkelijke dingen deed met minderjarigen. Echt te bizar voor woorden als je dan ziet hij lang hij ermee weg is gekomen terwijl hij vaak genoeg hele vreemde opmerkingen maakte etc.

    - Tinder Swindler - Docu serie over hoe een man het voor elkaar kreeg om vrouwen op te lichten door te doen alsof hij rijk was, maar de twist is hier dat hij ook daadwerkelijk veel geld leek te hebben. Hij nam ze mee naar dure hotels, privé jets, dure vakanties etc. En toch was het allemaal nep.

    - Wild Wild Country - Docu serie over hoe een sekte een dorpje in Amerika overnam en daar de dienst uit begon te maken. Ook heel bizar.

    - Madoff: The Monster of Wall Street - Docu serie over de ponzi scheme van Bernie Madoff die hij jarenlang in stand wist te houden op Wall Street

    - Woodstock '99 - Docu serie over hoe ze in de jaren 90 nog een keer een Woodstock festival wilden houden en hoe dat echt verschrikkelijk misging qua organisatie.

    - Fyre - Een beetje zoals Woodstock '99, maar dan een paar jaar geleden. Fyre zou een muziekfestival worden op een tropisch, onbewoond eiland voor hele rijke mensen. Ging ook helemaal fout <3


    Extra, allemaal true-crime maar een aantal gaat niet per se over moord.
    - Murdaugh Murders: A Southern Scandal
    - Hotel Cecil
    - Night Stalker: The Hunt for a Serial Killer
    - Monique Olivier: Accessory to Evil
    - Wormwood
    - Tiger King
    - Skandal! Bringing Down Wirecard
    - The Hatchet Wielding Hitchhiker


    Caution first, always.