• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar Gates ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 Energieschilden
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia The Alder Vampier - overname gaves door bloed
    Casey The Oak Mentaal binnendringen
    Robin The pine Tree -> The Alder Boogschieten
    Kassander The Alder Telepathie

    • Afgestudeerd •
    Ryan Panther Portalen maken
    Onbekend Buffalo onbekend
    Melody RhinoBanshee/ geluid-manipulatie


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegd hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkelt tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woensdagochtend
    Jester Madcap



    'Dat was jouw Onyx, Adam. Niet deze.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    AltAdam
    ———

    'Ik weet zeker dat deze het ook zou doen als je dat hem zou vragen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woensdagochtend
    Jester Madcap



    'Misschien. Maar in plaats daarvan heb ik hem gevraagd deze droom te maken en zitten we nu hier.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Azrael


    Azrael was op de rand van zijn bed gaan zitten om zijn schoenen aan te trekken toen hij vanuit zijn linkerooghoek iets onder zijn kussen vandaag zag steken. Fronsend schoof hij er wat dichter naartoe en trok het eronder vandaan. Een envelop? Wie zou hem nou iets bezorgen? Zijn blik schoot naar de overzijde van de kamer, maar Peter lag daar nog steeds voor pampus. Geslapen had Azrael vannacht natuurlijk ook niet, dus de boodschap moest al een tijdje geleden bezorgd zijn.
          Hij maakte de envelop voorzichtig open, alsof het ongeluk zou kunnen brengen als hij het per ongeluk scheurde. Er zat een foto in, van twee mensen. Hij bracht het dichterbij en keek naar de twee jongens die erop afgebeeld waren. In een omhelzing die er gehaast uitzag. Het duurde een paar tellen voor het tot hem doordrong dat híj de rechter jongen was. Zijn haar was iets korter.
          Het was bizar om zoiets te zien en je het moment niet te kunnen herinneren.
    Hij keek naar de andere jongen, die langer was dan hij en blond haar had. Een hele knappe jongen, moest hij aan zichzelf toegeven en hij kreeg het opeens warm.
          Was dat zijn vriend? Een vriend die hij zich niet meer kon herinneren?
          Zijn blik viel op de kleine velociraptor die de andere jongen in zijn hand hield. Het deed iets met hem, alsof iets zich in zijn hoofd probeerde los te wurmen. Een onderdrukte herinnering, maar hij kon er met geen mogelijkheid bij.
          Niet wetend wat hij moest voelen, liet hij zijn hand zakken. Het lukte hem niet om zijn blik van de foto af te nemen. Wie wás die jongen? Waar was hij nu? Hoelang waren ze samengeweest? Wie had hem deze foto gestuurd – en waarom?
          De vragen bleven de rest van de dag door zijn hoofd spoken. De lessen gingen aan hem voorbij en zelfs het berichtje dat hij van Blue kreeg – of hij vanmiddag tijd had, of ze elkaar even konden zien – maakte niet zoveel bij hem los als het anders zou hebben gedaan.

    Merrin



    Merrin was toch wel een beetje zenuwachtig. Hij had er al een tijdje over lopen malen of hij het gesprek aan moest gaan met Azrael over wat hij ontdekt had. Zelfs nu was hij er nog steeds niet zeker van of hij Azrael moest confronteren met de waarheid. Misschien maakte dat juist wel allemaal het ongemakkelijker tussen hen.
          Hij ging straks wel beslissen. Misschien was het wel niet nodig om erover te spreken. Stiekem hoopte hij ook een beetje dat het niet nodig was.
          ”Hee,” begroette hij de jongen met een kleine glimlach. Hij zocht naar woorden, maar wist al meteen niet hoe verder hij het gesprek moest voeren. Lekker begin, Merrin.


    Azrael


    Een beetje nerveus glimlachte Azrael terug. Zijn gevoelens voor Blue waren er nog steeds, maar weten dat er ergens een jongen was op wie hij óók verliefd was geweest en wat wél wederzijds was geweest… Het gooide zijn brein enorm in de warm. ‘Hé,’ groette hij terug. ‘Je wilde ergens over praten?’
          Hij kon het niet helpen dat zijn hart sneller begon te kloppen. Had hij ontdekt dat hij Azrael toch ook leuk vond? Dat hij niet wist wat hij aanmoest met gevoelens voor twee jongens? En nu Azrael die foto had gezien… wat wilde hij dan nog?
          Hij beet op zijn wang, probeerde zijn gedachten bij elkaar te houden. Daar ging het heus niet om. Waarschijnlijk voelde een van de Panthers zich gewoon zwak – misschien Blue’s virendje wel – en wilde hij gewoon Azraels hulp inschakelen.

    Merrin



    Had hij gestuurd dat hij met Az wilde praten? Dat was heel stom van zichzelf geweest… Of juist heel slim, want dan kon hij er niet meer onderuit. “Uhm ja… Denk het.” Merrin haalde een hand door zijn haren, dat onder zijn vingers lichtelijk olijfgroen kleurde. Een beetje ongemakkelijk ging Merrin zitten, in het lege lokaal waar hij Azrael naar heen had uitgenodigd. Waar of hoe moest hij beginnen? “Ik.. weet alleen niet zo goed hoe,” gaf hij toe met een lachje.


    Azrael


    Het klonk… ernstig. Blue’s haar kleurde er helemaal van – en niet in een gelukkige kleur. Hij ging naast de jongen zitten. ‘Is er iets gebeurd?’ vroeg hij voorzichtig. ‘Met… je vriend misschien?’
          Daar had de Panther de afgelopen dagen wel vaker mee in zijn maag gezeten. De tijdreiziger was nu dan wel terug, maar misschien was hij wel ontzettend veranderd tijdens zijn afwezigheid. Al kon de oorzaak ook ergens anders liggen, natuurlijk. Eergisteren was een afdelingsgenoot geschorst. Er was een leraar gedood – vanochtend hadden ze een korte mededeling gekregen dat meneer Maxwell ook niet meer terug zou komen en dan had hij het nog niet eens over het feit dat een doodgewaande leerling die gedachten kon beheersen kleine kinderen liet rondslingeren. Er was van alles aan de hand.

    Merrin



    Oei, hij maakte dit veel te groot. Azrael maakte zich meteen zorgen. “Oh nee, nee zo erg is het niet,” zei hij vlug. ”Alles is goed, echt.”
    Merrin schuifelde met zijn voeten. “Ik vroeg me vooral af hoe het ging met jou,” zei hij onhandig. “Na dat gedoe met.. Peter. Je weet wel. Ik dacht uhm… Ik vind het echt super fijn dat je mijn vriend bent en ik hoopte vooral dat ik het niet.. Te moeilijk voor je maak.”
          Zo, dat was wel een beetje wat hij wilde zeggen toch?


    Azrael


    ‘Oh.’ Opgelaten haalde Azrael een hand door zijn haar, dat wat voor zijn gezicht viel toen hij zijn hoofd boog. ‘Dat.’ Hij wist niet echt wat hij daarop moest zeggen. ‘Peter is gewoon een lul.’

    Merrin



    Merrin knikte. “Dat geloof ik.” Hij keek aarzelend naar Azrael. “Maar dat beantwoordt niet mijn vraag.”


    Azrael


    ‘Ik geloof geloof ik niet zo goed zo goed wat je bedoelt,’ antwoordde Azrael, al was dat niet helemaal waar. Maar misschien liet Merrin het dan rusten, konden ze vergeten wat Peter geïnsinueerd had.

    Merrin



    Merrin schoof een beetje op zijn plek. “Je weet dat ik.. Samen ben met Adam toch? En dat.. Dat dat niet veranderd?” Merrin keek even opzij naar Azrael. “Ik.. Vroeg me af of je dat niet lastig vond.. Dat ik.. Dat ik een vriend heb.”


    Azrael


    ‘Oh.’ Hij verschoot van kleur. Hij kon moeilijk beweren dat hij niet stiekem gehoopt had dat het over zou gaan met Adam. ‘Ja, dat weet ik. En dat vond ik jammer,’ gaf hij blozend toe. ‘Maar goed.’ Hij toverde vlug een glimlach op zijn gezicht en haalde de foto uit zijn zak, die hij sinds hij hem gekregen had bij zich droeg. ‘Dit vond ik vanochtend onder mijn kussen.’

    Merrin



    Merrin wilde er eigenlijk nog van alles over zeggen, maar hij liet zich leiden door Azrael. Onder zijn ogen kwam een foto van Azrael met een andere jongen, een blonde. Het was op de foto duidelijk te zien dat de jongens veel om elkaar gaven.
          Niet begrijpend keek hij naar Azrael. “Wie.. Wie is dit?”


    Azrael


    ‘Weet ik niet,’ gaf hij toe. ‘Ik herinner me hem niet meer. Maar… duidelijk iemand die ik heel leuk vond. En omgekeerd.’ Nu hij weer naar de foto keek, voelde hij opnieuw iets in zijn buik fladderen.

    Merrin



    Merrin keek even naar Azrael en terug naar de foto. Er verzachtte duidelijk iets in zijn blik. Was er ergens voor hem daar iemand die de vriend van Azrael was?
          “Oké. Dan gaan we hem vinden. Voor jou,” zei Merrin zelfverzekerd, waardoor zijn haar zilver kleurde. Zijn vriend verdiende iemand die lief voor hem was. Iemand die hij hem paste!


    Azrael


    Azrael glimlachte aarzelend. De vlinders die hij gevoeld had, werden nog iets heviger.
          ‘Dat zal niet meevallen,’ zei hij met een zucht. ‘Niet zolang we hier zitten.’

    Merrin



    Merrin haalde een schouder op. “We verzinnen wel wat. Eerst een weg uit de school, dan zoeken we gewoon naar hem.” Merrin keek nog even goed naar de foto. “Misschien kunnen we vinden waar deze foto gemaakt is en hem zo zoeken. Of misschien moeten we gewoon op zoek naar een manier je geheugen los te peuteren, dan weten we zeker meer.”
          Merrin glimlachte. “Als we erin geloven, vinden we hem vast.”


    Azrael


    Merrins positiviteit was aanstekelijk en er kwam een glimlach op zijn gezicht. Het was fijn dat de jongen hem zo wilde steunen, zelfs al kenden ze elkaar nog helemaal niet zo lang.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2024 - 11:58 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    AltAdam
    ———

    'En nu wat?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woensdagochtend
    Jester Madcap



    'Of je wil proberen de controle over te geven aan de andere Adam. We kunnen je coachen, als je niet goed weet hoe. Adam vertelde dat het moeilijk is om dingen mee te krijgen als de ander aan het roer staat, maar als jij naar hem zoekt, kan je hem dan vinden in je hoofd?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    AltAdam
    ———


    'En na dat plan van jullie, laten jullie de andere Adam dan hetzelfde doen?'

    [ bericht aangepast op 7 jan 2024 - 11:59 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woensdagochtend
    Jester Madcap



    Jester knikte. 'Ja, zodra we met z'n allen veilig zijn kunnen we gaan werken aan oplossingen voor jullie, en daarvoor zullen we met jullie allebei moeten praten en technieken uitproberen. En zelfs als er op gave-niveau niets mogelijk blijkt--wat me sterk lijkt--hoeft dat alsnog het einde van de wereld niet te zijn. Er zijn genoeg mensen met een dissociative identity disorder, die leven ook met meerdere persoonlijkheden in één lichaam en pakken de draad op van de ander als ze heen en weer switchen. Mensen met DID kunnen zelfs monogame relaties hebben met meerdere mensen, afhankelijk van de alter die aan het roer staat.' Jester haalde zijn schouders op. 'En in de tussentijd kunnen we blijven zoeken naar betere alternatieven.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    AltAdam
    ———

    Adam snoof. Dachten ze dat hij dom was? Ze wilden hém helemaal niet in de buurt, maar de Adam die hun kont kuste. En nu praatten ze hem gewoon naar de mond in de hoop dat hij deed wat ze wilden. Hij wist dat ze hem zouden dwingen als hij niet toegaf.
          ‘Goed dan,’ bromde hij.
          Als het plan lukte en ze straks vrij waren, zou hij weggaan en niet meer terugkomen.
          Hij sloot zijn ogen, zocht naar de andere ziel en trok die naar zich toe.
          ‘Jij je zin,’ bromde hij. ‘Maar denk maar niet dat ik het hierbij laat.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woensdagochtend
    Jester Madcap



    Adam deed zijn ogen dicht, en na een paar tellen gleed de frons langzaam van zijn gezicht. Jester hield zijn hoofd schuin toen de jongen weer opkeek. 'Hé dude. Welkom in de droom. Nadat Dezi jullie had aangevallen en je wakker werd, noemde je Onyx die bij je bed stond niet Onyx maar een anders. Wat was dat ook alweer?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Adam moest grinniken om de controlevraag van Jester. Hij herinnerde zich zijn schaamte nog goed. ‘Mam?’ Hij voelde zich opgelucht de twee jongens te zien. ‘Bedankt. Hij is wel kwaad,’ verzuchtte hij. ‘Ik denk dat hij er de volgende keer wel voor zorgt dat hij uit het lokaal weg teleporteert.’ Hij aarzelde. ‘Volgens mij wil hij naar Rory toe. Mijn uh, ex.’

    [ bericht aangepast op 7 jan 2024 - 12:41 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Woensdagochtend
    Jester Madcap



    Ondanks dat de alter Adam er niet heel blij mee geleken had, was hij dus wél geswitcht. En zonder dat daar een verdrinking voor nodig was! Jester grijnsde trots toen Adam de controlevraag goed beantwoordde. 'Het kan sowieso niet leuk zijn om gevraagd te worden te verdwijnen, maar in ieder geval hoefde er zo geen verdrinking aan te pas te komen. We vinden er wel wat op, een oplossing ook voor hem. Goed om je terug te hebben, man.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Adam glimlachte. Het was fijn dat hij een team achter zich had. 'Eerst maar hiervandaan komen. Dat geeft al een hoop vrijheden.'
          Dan was hij ook niet meer verplicht om te tijdreizen, dat scheelde ook een hoop stress.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Leiders vs Romeo (woensdagavond, versie 1)


    Yrla



    Yrla was zo fucking zenuwachtig voor dit. Hij vond het al verschrikkelijk genoeg dat hij met Zebediah moest praten en die zogenaamde lijken moest leveren. Nu was er ook nog eens een of ander plan, in een poging de teleporteur te gappen. En Yrla wist, als het plan mis zou gaan, dan was vooral hij de pineut. Dan viel zijn cover, dan had hij Zebediah verraden. En dat zou de jongen niet over zich heen laten gaan.
          Adam zou het herstellen, probeerde hij vol te houden. Maar dat betekende niet dat deze versie van hem niet zou lijden. Daar keek hij nu niet echt naar uit. Nerveus stond hij te wippen op zijn tenen, tot vanuit het niets ineens twee schimmen vanuit het donker verschenen. Yrla slikte zijn zenuwen weg, Zebediah zou ze niet eens… Kak! “Romeo,” groette Yrla de jongen nerveus. Shit. Shit. Shit. Romeo zou natuurlijk direct zijn zenuwen aanvoelen. Denk aan leuke dingen, denk aan leuke dingen, denk aan leuke dingen.


    Ednoces de klojo
    Hand-in-hand met Nish en onzichtbaar voor de rest van de wereld, keek Ednoces met een verrassende tevredenheid terug op zijn huidige situatie. Ze stonden hier in totaal met zijn vieren, iets voor middernacht in een uithoek van het terrein. Nish, Jester, de speedrunner van de Panthers, en hemzelf. Klaar om Zebediah en zijn teleporteur te vangen.
          De eerste reden dat Ednoces zonder veel morren met dit plan akkoord was gegaan, was omdat hij ook wel inzag dat simpelweg weigeren met dank aan de roodharige poedel zou leiden tot zijn onvrijwillige samenwerking.
          Als hij iets wilde voorkomen, dan was het wel voor het karretje gespannen worden van Onyx’ vriend. Aanvankelijk had hij Jester weinig bijzonders gevonden, maar blijkbaar was dat jong dus knettergek als hij zijn tong graag in Onyx’ keel stak.
          Bij alleen al het denken aan Onyx’ naam trok Ednoces onwillekeurig zijn bovenlip op in walging. Oh, daar had hij nog een appeltje mee te schillen. Misschien had Ed meegedaan met dit plan als Onyx er niets mee te maken had gehad (en er misschien een mooie kans geweest was om hem hier moederziel alleen achter te laten), maar ook zonder dat die lul erbij was wist Ednoces dondersgoed dat de Panter een dikke vinger in de pap had hier.
          De afgelopen jaren had hij hier en daar wel op een plan zitten broeden, maar tot dusver had hij niets kunnen verzinnen waarmee hij hard genoeg kon toeslaan zonder dat hij er zeker van was vervolgens wel aan Onyx’ wraak te kunnen ontkomen.
          Toen werd dit plan voorgesteld, en de tweede reden dat Ednoces hier nu stond, was omdat hij vrij zeker was dat hij deze situatie wel in zijn voordeel kon spinnen. Het hele plan hing van hem af. Hij had straks zijn gave, Onyx’ vriend straks volledig aan zijn genade overgeleverd, én een goede eerste indruk bij momenteel blijkbaar Onyx’ grootste vijand.
          Het ene moment stonden ze hier met zijn vieren, het volgende waren er twee anderen bij. Ednoces knipperde verrast met zijn ogen, verzekerde zich ervan dat wat hij zag geen hallucinatie was, en zette de tijd stil.
          Met zijn elleboog hoekte hij Nish in het gezicht, en met zijn andere hand greep hij tegelijkertijd naar het mes dat hij onder zijn trui had verstopt. Ondanks dat Nish hem verder weinig had misdaan, zat zijn afdelingsgenoot helaas wel dusdanig onder de panter-plak dat Ednoces het veiliger vond om hem maar gewoon de keel door te snijden. Het kwam hem slecht uit als de jongen met zijn gave ontsnapte en anderen op de hoogte stelde van de veranderingen in het plan.
          Hij stak het mes door Nish’ keel en wrikte het een keer of twee goed heen en weer, en stapte daarna door naar waar Jester zou moeten zijn. Ednoces greep een handvol krullen uit het niets, gokte de goede verhoudingen, en sloeg het jong tegen diens slaap met het handvat van het mes. Als alles immers ging zoals hij hoopte, had die vuurturen straks nog een mooie rol om te vervullen, en lijken gilden niet zo hartverscheurend.
          Ziezo. Dat was twee.
          Op een drafje snelde Ednoces naar zijn laatste doelwit. Ook Yrla had hij liever uitgeschakeld dan helemaal dood, want Zebediah vond hij wel het type dat graag zijn eigen verraders martelde. In de negende seconde van het gat in de tijd zette Ednoces het mes tegen Yrla’s onderrug, en in de tiende ramde hij het lemmet recht door de panter’s ruggegraat.
          Om hem heen kwam de wereld weer tot leven en Ednoces knikte tevreden.

    Romeo


    Een plots scherpe pijn dwong Romeo op zijn knieën. Hij onderdrukte een kreun van pijn, niet van plan zijn belager daarmee te Complimenteren. De jongen liet zijn gave opspelen om de pijn in zijn rug te laten verdwijnen, maar om een of andere reden lukte dat niet. De pijn moest te groot zijn. Dat was ook voor het eerst.
          Romeo klemde zijn kiezen op elkaar en keek woest op naar zijn belager. In plaats van Yrla stond nu een andere jongen met lang blond haar voor zijn neus. De jongen had een bebloede mes in zijn linkerhand, waarschijnlijk het lemmet waarmee Romeo geraakt was. Al was het gek dat Ednoces voor hem stond en dat hij geen bloed voelde op zijn rug.
          Romeo zijn ogen gingen naar Yrla, die vlak voor hem op de grond lag, een donkere vlek op zijn rug. En opeens begreep hij het. De pijn was niet de zijne, maar was zo sterk dat hij naar hem uitstraalde. Romeo had zich er niet van kunnen verdedigen. Voor een moment legde Romeo een hand over die van Yrla heen en onderdrukte de pijn met zijn gave. Niet omdat hij de jongen wilde helpen, maar de pijn in zijn eigen rug verlaagde aanzienlijk.
          Met een kuchje kwam Romeo overeind en keek nieuwsgierig naar de blonde jongen voor hem. Het duurde even voor hij hem herkende als Ednoces, de jongen die de tijd stil kon zetten voor 10 seconden. Hij had Yrla overduidelijk verwond, maar als dit een aanval op hem was geweest, dan was hij ook al dood geweest. Een beetje ongemakkelijk keek hij van de jongen aan zijn voeten - die nu stil was - naar de jongen voor hem. Hij trok een wenkbrauw op als vraag.

    Ednoces
    ‘Ik dacht, ik schakel het eerste ontvangstcomiteé even voor je uit.’ Ednoces blikte over zijn schouder. ‘Fire en Melissa volgen, dus zullen we ergens anders bijkletsen?’

    Fire


    Het ging mis.
    Van het ene op het andere moment lagen Nish, Yrla en Jester bewegingsloos op de grond en stond alleen Ednoces nog overeind. Hij moet zijn gave hebben gebruikt. Fire voelde woede oplaaien, wat zich vertaalde in gloeiende sintels die van zijn huid af kwamen. Waarom zou die klootzak zich in vredesnaam tégen hem keren.
    Kris had hen gewaarschuwd, maar tóch, tóch was hij ervan overtuigd geweest dat Ednoces geen reden had om zoiets achterbaks te doen. Onyx had het risico zo veel mogelijk willen verkleinen en had erop gestaan dat ook hij en 8175 vanaf een afstandje zouden toekijken.
    De Naamloze zag bleek en staarde naar het onwaarschijnlijke tafereel.
    Fire greep hem bij de arm, zijn hand was zo heet dat het een pijnkreet aan de jongen ontlokte.
    ‘Breng me erheen,’ bromde hij. Veel tijd hadden ze niet, ze konden ieder moment met de teleporteur vertrekken.
    En Ednoces mocht niet verdwijnen, dan kon Zebediah hem op ieder moment weer inzetten zonder dat iemand zich tien seconden lang kon verweren.
    Hij moest dood. En Romeo ook maar meteen, als het even kon. De tijd van alles op een vredelievende manier proberen was voorbij.


    Adam
    ———


    Adams arm deed pijn, maar het hield hem wel bij de les. In plaats van zich af te vragen wat er was gebeurd, en of die drie jongens die daar op de grond lagen nu dóód waren, besefte hij dat hij nu zijn taak moest uitvoeren.
    Hij focuste zich op Fire en verplaatste hen allebei naar het groepje toe, zodat ze vlak achter Romeo stonden. Fire greep Romeo bij zijn arm en rukte hem naar achteren, manouvreerde zich tussen hem en het stille lichaam van Yrla in.
    Adam voelde de hitte naast zich oplaaien en verliet zijn plek weer, zodat hij het Rhino-meisje kon halen dat ook een gevaarlijke gave scheen te hebben. Zodra hij weer bij Onyx en haar stond, keek hij over zijn schouder en zag hij vurige tornado op de plek waar hij Fire had achtergelaten. Yrla en Jester lagen net aan de rand ervan.
    ‘Eh, moet ik jou daar nog heen brengen?’ vroeg hij aarzelend aan het Rhino-meisje. Fire richtte al behoorlijk wat ravage aan. Waarschijnlijk kon hij beter naar één van de drie roerloze lichamen toe en die naar Fayr brengen.
    Plotseling zakte Onyx door zijn knieën. Verbijsterd staarde hij ernaar, daarna viel hij naast hem neer. ‘Onyx?’
    Met open ogen staarde zijn vriend hem aan. Een akelig gevoel bekroop Adam. Hij was toch niet —
    Hij keek over zijn schouder naar Fires inferno. Wat was er gebeurd? Had Onyx een hartaanval gekregen? Was Jester dood, en niet alleen bewusteloos?
    Adam begon aan Onyx’ schouder te trekken. Nee nee nee! Zo hoorde het niet te gaan.
    ‘Hij is dood.’ De stem van de Rhino klonk van ver weg. ‘Dit hele plan is mislukt.’ Ze trok hem aan zijn arm omhoog. ‘Jester zei dat hij nog een plan achter de hand had, ook al wilde hij me niet zeggen wat. Het ziet er naar uit dat het daarop neerkomt.’
    Adam staarde naar Onyx’ levenloze gezicht.
    Ja, dat moest wel. Hij moest terug in de tijd springen en zijn vrienden vertellen dat dit plan gefaald had.

    Yrla



    Eerst was daar die flitsende, scherpe pijn geweest. Een pijn die even plots was gekomen als weer verdwenen. Yrla begreep er niets van, maar met geen mogelijkheid kon hij zich bewegen. De jongen kon nog net zijn hoofd draaien, waardoor hij Ednoces boven hem kon zien staan. De verrader, dacht de jongen zuur. Hij moest iets gedaan hebben.
          Precies op het moment dat hij het dacht, gleed een enorme hitte over hem heen, gevolgd door de vlammende, scherpe pijn, die opnieuw door zijn rug trok. Een oerkreet verliet zijn lippen, tot de pijn teveel werd en het zwart voor zijn ogen trok.



    Jester Madcap



    Hij werd wakker met een knallende koppijn. Jester knipperde tegen de felle vlammen verderop, maar de wereld wilde maar niet scherp stellen. Hij kreunde en duwde zichzelf wat overeind. Wat… wat was er gebeurd? Dit was niet het plan. Het laatste wat hij zich kon herinneren was dat hij naast Nish stond, onzichtbaar.
    Hij keek opzij.
    In het licht van de flikkerende vlammen zag hij de Buffalo naast hem in het gras liggen. Rood bloed glinsterde rond de gapende wond in zijn nek, en geschrokken schoot Jester achteruit. Het vuur kwam bij Fire vandaan, verderop, die een stroom van vlammen op een menselijke vorm afstuurde die inmiddels meer weg had van kooltjes dan mens. De verschroeide, misselijkmakend zoete geur van verbrand vlees hing om hen heen in de lucht.

    Melissa


    Ondanks dat Fire Zebediah al eens dusdanig verbrand had dat iedereen dacht dat hij dood was, verbaasde het Melissa dat hij zo… rancuneus was. Er lagen inmiddels twee verkoolde lijken. En die vervloekte teleporteur was nergens meer te bekennen. Oh, en Onyx had ook nog eens het loodje gelegd. Wat een bende.
    Melissa beende naar het slagveld toe, waar overeind probeerde te komen en verdwaasd om zich heen keek. De tijdreiziger liep stilletjes met haar mee.
    ‘Nou, dit ging lekker.’ Zuchtend keek ze om zich heen. Haar stem leek Fire ook weer een beetje tot zijn positieve te brengen. Met een bitter gezicht keerde hij zich tot hen. ‘Hoe gaan we dit een tweede keer voorkomen? Ednoces er dus buiten houden – maar wat hield je verder achter de hand?’ Ze keek Jester vragend aan en hield maar voor zich dat zijn vriend de pijp uit was.


    Jester Madcap



    Jester wreef over zijn slaap. Hij blikte even om zich heen, maar Onyx zag hij niet. ‘Een oud-leerling die we van Zebediah gestolen hebben. Waar is Onyx?’ Ze hadden al over een plan B nagedacht, maar Kris had liever niet gehad dat Melissa wist dat hij er was. ‘Maar anders overtuig ik Ed toch gewoon? Dit hoeft niet mis te gaan. Als hij zelf niet wil helpen dan dwingen we hem.’ Hij keek over zijn schouder en terug naar Melissa, fronsend. ‘Waar heb je Onyx gelaten?’

    Melissa


    ‘Denk je dat hij je zover laat komen? Blijkbaar had hij dit plannetje al zo in zijn hoofd. Zodra je een poging doet hem te overtuigen, knipt hij vast met zijn vingers een bevriest hij de tijd.’


    Jester Madcap



    ‘Dan doe ik het subtiel, als we het plan voor de laatste keer doorlopen.’

    Melissa


    Melissa betwijfelde toch of Jester wel doortastend genoeg was. Hij had vast ook pogingen gedaan om Maaya bij z’n vriend weg te houden en dat was ook niet heel erg geslaagd. ‘Je beïnvloedt alleen zijn motivatie toch? Hoelang houdt dat stand? En is dat sterk genoeg, op het moment dat hij dé kans van zijn leven krijgt? En wat als hij het, ondanks je subtiliteit, wél doorheeft? Mij bevalt het niks. Wie is die andere leerling?’


    Jester Madcap



    Met tegenzin moest Jester toegeven dat Melissa een punt had. Opnieuw zocht hij om zich heen naar zijn vriend, voor een korte blik heen en weer, een stil overleg waarin ze besloten de informatie te delen of niet. Maar Onyx was in geen velden of wegen te bekennen. ‘Waar is Onyx?’ Dat had hij al een keer gevraagd, bedacht hij zich. Hij fronste en keek de groep rond. ‘Hij was bij jullie. Waar is hij?’

    Melissa


    ‘Die kon de spanning niet zo goed aan.’


    Jester Madcap



    Waar had die meid het over? Jester keerde zich tot Adam, een heel rot gevoel in zijn maag. ‘Waar is hij?’

    Adam
    ———


    Adam sloeg zijn ogen neer. ‘Hij is dood. Ik weet niet waarom, hij stortte gewoon ineens in elkaar.’ Hij beet op zijn lip en zocht weer oogcontact. ‘Maar ik gebruik natuurlijk mijn gave om dat te voorkomen. Ik moet alleen weten welk bericht ik moet doorgeven.’


    Jester Madcap



    Adam’s woorden persten de lucht uit zijn longen, en het kostte alles in Jester om zich voor te houden dat het niet echt was, niet permanent. Onyx was dood. Zomaar, ineens. ‘Wat gebeurde er?’
          Dat moesten ze weten, toch? Jester was blij dat hij nog zat, want de wereld leek te draaien om hem heen.

    Adam
    ———


    Adams ogen flitsten even naar de Rhino, maar hij durfde niet te zeggen dat hij haar ervan verdacht. Niet hier. Zijn blik zei Jester hopelijk genoeg. ‘Ik weet het niet.’


    Jester Madcap



    Had Melissa iets geprobeerd? Ondanks de pijn in zijn kop en de manier waarop de wereld golfde, was de korte blik van Adam genoeg om zijn verdenkingen te begrijpen. ‘Hopen dat poging twee beter gaat, dan. Geef maar door dat het misgaat en waarom. We moeten Ed een verkeerd tijdstip doorgeven en het tweede team gebruiken, en nadat we de teleporteur in handen hebben moeten we Ed ergens vastzetten met een band om zijn nek tot we verdere beslissingen kunnen nemen.’

    Adam
    ———


    Adam knikte. ‘Goed.’
    Gelukkig zou niemand, behalve hijzelf, zich dit bloedbad herinneren.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2024 - 13:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Leiders vs Romeo (woensdagavond, versie 2)


    Nish


    Er leek wel een vuur in zijn hele lijf te branden, zo zenuwachtig was hij. Misselijk werd hij er zelfs van. De vorige keer was het misgegaan. Toen was Ednoces overgelopen. Daarom stond Kris nu naast hem, hield hij hem bij zijn arm vast en dat maakte dat hij nóg zenuwachtiger was. Het was jaren geleden dat hij Kris had aangeraakt en het klooide met zijn hoofd. Zijn gave golfde en hij was als de dood dat Romeo hem straks kon voelen. Dat alles misging door hém.
    Zijn blik ging naar Yrla, hopend dat die hem iets kon kalmeren. Niet dat zij op het moment zo lekker met elkaar omgingen, maar het was een stuk beter dan Kris. Yrla kon hem echter niet zien en zijn gezicht sprak nou ook niet echt rust uit. Ook hij was zenuwachtig.

    Kris


    Het had hem meer voldoening gegeven als hij Zebediah had kunnen verkruimelen, maar dat bij Romeo doen was ook geen straf. Al de hele dag had hij overpeinsd hoe hij het zou doen. Een kristalscherf door zijn smoel gooien zodra hij nietsvermoedend begon te praten. Hem doorzeven met wel vijftig scherven. Een rots omhoog laten komen en hem van tussen zijn benen spietsen. Het zou allemaal zo snel zijn… en die teringlijer verdiende het om langzaam te sterven. Om in paniek te raken, om te hopen dat hij nog vrij kon komen.
    Focus op de teleporteur.
    Daar ging het om. Dus zodra Romeo samen met zijn handlanger verscheen, liet hij het steen uit de grond omhoogkruipen, langs zijn benen.

    Romeo


    Romeo verscheen op de afgesproken plek en werd verrast door een bonk zenuwen. Hij trok net een vragende wenkbrauw op, toen hij rechts van hem een grote bonk woede voelde. Een woede die hij maar al te goed herkende. Kut!
          Even schoten zijn ogen die kant op - er was niets te zien - en toen terug naar de blonde jongen die hem net begroette. Verrader, dacht hij bitter. Romeo zijn reactie was haast instinctief. Hij greep naar het pistool in het holster op zijn rug en schoot ermee direct de jongen voor hem door het hoofd.
          Een schreeuw liet hem weer naar rechts kijken, waar opeens drie mensen stonden. Romeo zette een stap achteruit, verschuilend achter Fort. Hij draaide zijn hand en loste een paar schoten.

    Kris


    Kut. Dit ging helemaal verkeerd. Maar wie had er dan ook gerekend op een fucking pistool? Naast hem zakte Nish door zijn benen. Even dacht Kris dat die ook geraakt was, maar hij staarde naar het kogelronde gat in Yrla’s voorhoofd. Kris tandenknarste. Een flits van pijn trok langs zijn arm, maar hij besteedde er geen aandacht aan, focuste zich op Romeo en liet kristallen spiezen uit de grond omhoog schieten, waarvan één zich dwars door de jongen heen boorde. Hij voelde geen flintertje voldoening – misschien omdat hij wist dat dit niet blijvend was. Dat ze dit ook weer ongedaan zouden maken en hij de volgende keer gewoon meteen Romeo moest koud maken, voor die ook maar goed wel grond onder zijn voeten voelde.
    ‘Kom op.’ Hij pakte Nish bij zijn schoudder en trok hem overeind. ‘Adam fikst dit wel weer, net als de vorige keer. Niet zo janken.’
    Hij duwde hem voor zich uit en keek toch even naar de teleporteur, die hen met grote ogen gadesloeg maar niet weg leek te kunnen.
    Of moesten ze hier genoegen mee nemen? Was de vrijheid van alle anderen Yrla’s opoffering waard? De volgende keer dat ze het probeerden, flipte Nish misschien wel van de zenuwen en kregen zíj alle drie een kogel door het hoofd. Of stuitte een of andere spion op een briefje van Adam. Of, of, of… Misschien wás dit plan wel gewoon gedoemd te mislukken, op welke manier ze het ook probeerden.


    Jester Madcap



    Jester’s zij stond in brand. Eén van Romeo’s vervloekte kogels moest hem geraakt hebben, verdomme. Door de kracht van de impact was hij dubbelgeklapt en nu zat hij op handen en knieën in het kille gras. Jester klemde zijn kaken op elkaar en drukte zijn hand tegen de wond aan terwijl hij opkeek.
    Kris leek oké, en hij had Nish overeind getrokken die ook niet direct dood leek. Maar Yrla… de blonde jongen lag bewegingsloos op de grond. ‘Fuck,’ mompelde Jester hartgrondig, terwijl hij zichzelf overeind probeerde te werken. ‘Zijn jullie oké?’ vroeg hij moeizaam aan de andere twee.
    Moesten ze dan toch proberen Ednoces te pakken te krijgen voor een overtuiging? Dit was al plan B geweest, maar nu was Yrla dood. En zelf voelde hij zich ook niet heel geweldig, maar daar kon Fayr misschien nog mee helpen.
    En Onyx? De vorige keer was hij uit het niets in elkaar gestort. Jester graaide naar zijn iNet in zijn zak.

    Kris


    Romeo was dood, dus dat was mooi. Toch kon Kris nou ook weer niet zeggen dat hij euforisch was. Yrla was dood. Hij had genoeg dood gezien om daar niet heel erg van onder de indruk te zijn, maar leuk was anders.
    ‘Met mij gaat het prima.’ Hij wierp een donkere blik op Nish. ‘Maar wat de fuck was dat? Jij moet je onzichtbaarheid hebben laten flikkeren, anders had hij ons nooit gezien.’
    Nish was niet in staat om iets uit te brengen, hij staarde onbewogen naar Yrla’s lichaam, leek het allemaal niet te kunnen bevatten.


    Jester Madcap



    Hij knikte en drukte Onyx’ nummer in. De beltoon klonk onnatuurlijk luid in de stilte na de schoten. Hij keek niet naar Yrla’s lichaam. De beltoon ging weer, en weer, en weer. Toen kwam de voicemail.
          Ondanks de brandende pijn in zijn zij kreeg Jester het ineens enorm koud. ‘Onyx neemt niet op.’ Hij belde zijn vriend nog eens. Er was geen enkele reden die hij zich kon inbeelden waarom Onyx nu niet op zou kunnen nemen, waarom gaf hij nou geen antwoord?
          De derde keer belde hij Nenya, die na de eerste toon al opnam.
          ‘Waar is Onyx?’
          Nenya’s stem klonk verstikt door de speaker. ‘Ik… Ik weet niet waarom, ik dacht eerst dat hij sliep, maar—’
          ‘Nenya.’
          ‘Hij is dood, Jes.’

    Kris


    Het was zo stil dat ook Kris de woorden door de telefoon heen kon horen.
    Onyx was dood.
    Alweer.
    Hóé dan?
    Van de stress? Dat kon hij zich niet voorstellen. En Melissa had er dus ook niet achter gezeten. Was het dan toeval dat dit juist op dit moment gebeurde? Zou hij deze avond sowieso sterven, los van dit hele gedoe om Fort te vangen?
    ‘Vraag of Fayr kan achterhalen hoe hij gestorven is.’


    Jester Madcap



    Jester herhaalde de vraag, zijn eigen stem vreemd in zijn oren. Het bleef stil aan de andere kant van de lijn terwijl Nenya Fayr haalde, en daarna terwijl Fayr haar gave gebruikte. Jester’s hartslag bonkte tegen zijn schedel.
          Toen kwam Nenya’s stem weer. ‘Ze weet het niet.’
          ‘Kan ze hem weer…’ vroeg Jester, zo snel dat hij over de woorden struikelde.
          Het was even stil.
          ‘Nee,’ kwam het antwoord. ‘Nee, ze zegt van niet. Er is niets mis, hij is gewoon…’
          Ergens probeerde Jester zichzelf eraan te herinneren dat dit niet permanent was. Een versie van hem had ditzelfde zelfs al meegemaakt en had dat ook dusdanig overleefd. Dit was niet echt. Adam zou terugspringen en alles weer naar het oude brengen. Hij was zichzelf, dus hij wilde ook helpen. Onyx was niet dood. Onyx was niet dood. Hij hoefde niet— Onyx was niet dood.
          Hij liet zijn iNet zakken.
          Ze moesten terug naar Adam. Waar was Adam? Zijn hoofd tolde. ‘We… we moeten— waar is Adam. Hij moet terug.’

    Adam
    ———


    Het was wéér mislukt.
    Yrla was nu dood. En Onyx ook weer.
    Er zat een beklemmend gevoel in zijn borst. Hoe kon het dat Onyx wéér dood was, terwijl hij hier ver vandaan was? Hij probeerde de opkomende paniek te onderdrukken en haalde een paar keer diep adem.
    ‘Oké.’ Hij keek in Jesters betraande ogen. ‘Wat wil je dat ik doe? Ik durf nog één keer te springen – ik moet wel – maar het lijkt me beter om dit hele plan af te blazen. Ik weet niet of het lukt om het wéér te fiksen.’


    Jester Madcap



    Jester wist het ook niet. Durfden ze het risico te nemen om Ednoces subtiel te overtuigen? Maar wat als het nou weer niet werkte? Onyx kon het makkelijst Adam helpen terug te switchen, maar er zaten ook grenzen aan Adam’s kunnen. En tot nu toe was Onyx beide keren dóódgegaan terwijl ze dit plan probeerden. Het leek erop dat deze keer Zebediah hen te slim af was.
          Namen ze het risico om het een derde keer te proberen? Jester wist het niet. Hij… hij wilde er met Onyx over praten.
          ‘Draai het maar terug,’ zei hij schor. ‘We… Ik weet het even niet.’

    Adam
    ———


    Adam knikte, sloot zijn ogen en keerde terug naar het afgesproken moment om de anderen te vertellen dat het hoe dan ook zou mislukken.

    [ bericht aangepast op 7 jan 2024 - 13:46 ]


    It's never gonna happen, Guys.