• Ik zit er heel lang mee, maar is het normaal dat een docent een leerling dwingt om brood dat op de grond is gevallen te laten eten? Of het kind laten dwingen om zijn weggegooid brood van de prullenbak te laten eten? Ik vroeg het me af, omdat het normaal was op mijn school. Gebeurt zulke dingen nog steeds?


    Let's drink Jasmin tea!

    Dat lijkt me niet erg hygiënisch of normaal nee. Heb het zelf ook nooit meegemaakt.

    Lijkt me niet normaal


    The soul needs autumn.

    Ik heb een cacao-allergie, dat was op de basisschool ook bekend bij de juffen, meesters en de overblijf.

    Toen heeft m'n vader eens het brood voor mij en m'n zusje gesmeerd en in de verkeerde broodtrommels gedaan. Zij had toen 4 boterhammen met smeerkaas, ik 2 boterhammen met chocoladehagel.

    Dus ik vraag aan de overblijfjuf of ik even naar de klas van m'n zusje mag lopen om het brood om te ruilen. Maar het eerste kwartier van de pauze moet je blijven zitten, dus dat mocht niet. Toen ik heen en weer mocht lopen, had m'n zusje het brood al op. Omdat ik nog niet gegeten had, dwong de overblijfjuf mij het brood op te eten, want ik moest eten.

    Ik ben er toen doodziek en benauwd van geworden en heb twee weken jeukende uitslag gehad omdat ik gedwongen werd dat brood op te eten. Dat vond ik zegmaar niet echt normaal.

    In eerste instantie vind ik het ook niet normaal dat een docent een leerling dwingt om brood dat op de grond gevallen is te eten. Al kan de context wel belangrijk zijn. Stel dat iemand in de pauze alleen maar zit te klieren door brood door de aula te gooien, en waarschuwingen niet helpen, dan kan het wel een manier zijn om te laten weten dat het menens is.

    Maar uit een prullenbak laten eten, nee, gatverdamme, dat is absoluut niet normaal.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Het is erg vernederend en niet normaal om kinderen te twingen van de prullenbak te eten, terwijl ze al vol zitten! Dan ben je als volwassen echt ziek in jouw hoofd!

    Ik heb die vraag ook via Quora gesteld en er was een commentaar van iemand die de waarheid spreek met een beetje humor:

    Wat zijn dat voor vreemde zaken tegenwoordig ! Brood op moeten eten wat gevallen is op de grond en dwangmatige docenten. Als een docent dit beveelt, dan stuur je hem/haar lekker naar de directie toe met een notitie dat diegene niet spoort en snel een behandeling nodig heeft.

    Want jij gaat geen afval brood eten en ook geen gevallen voedsel op de grond met alle bacteriën. Echt een vreemde docent is dat. Die is niet goed bij zijn of haar hoofd. Geef me het nummer maar van die docent en dan bel ik hem of haar wel op.

    Echt een vreemd figuur is het. Je moet vragen of hij of zij liever thuis ook eet van de grond of uit de prullenbak. Volgende keer neem je beschimmeld voedsel mee en smijt je het op de tafel van hem of haar en dan moet je zeggen. Kijk eens wat ik gekocht heb voor je. Heerlijk beschimmeld voedsel vol van de bacteriën want daar hou je toch zoveel van. Eet maar lekker op!


    Dat is wat diegene zei. Zijn mensen die zoiets bij de leerlingen doen echt geestelijk ziek in hun hoofd of willen ze graag het kind vernederen en laten zien dat het kind minder is dan vuil met zulke handelingen?

    [ bericht aangepast op 1 feb 2024 - 11:38 ]


    Let's drink Jasmin tea!