• Ik had dus netjes gereageerd op een opdracht die via mijn universiteit aangeboden werd, gewoon een normale opdracht, niks geks aan de hand en een duidelijke begeleider met het idee: geen hassle van bedrijven of andere onbekende instanties waar dan weer veel te veel tijd en moeite in gaat zitten omdat niemand duidelijk kan communiceren en snapt hoe mijn uni graag wil dat dingen gedaan worden. Dit is ondertussen opdracht vier omdat de eerste drie om de een of andere reden toch niet doorgingen, dus ik had al niet super veel zin meer in het zoeken van een assignment want grote kans dat de docent druk zou zijn en ik dus nogmaals opnieuw mocht gaan zoeken.

    In eerste instantie kreeg ik een mail met de verduidelijking op welke opdracht ik nu reageerde want er was iets fout gegaan met het formulier en de titel van de opdracht. Oke, sure, niet meteen negatief, maar ook niet meteen een toelating. Een halve week later kreeg ik een mail met daarin de mededeling dat de opdracht eigenlijk in samenwerking was met haar collega in Aveiro, Portugal en wat ik van het idee vond om de opdracht in Portugal te doen. Daar ging mijn idee over een hassle-free opdracht, want dafuq hoezo was dit nergens eerder benoemd?! Maar ook: Ja natuurlijk ga ik naar Portugal als me spontaan aangeboden wordt om driekwart jaar in Portugal te studeren!

    Hoewel het nog niet 100% is, is het nu vooral de specifieke opdracht en planning kortsluiten met de opdrachtgever gezien ik vanuit mijn opleiding goedkeuring heb.

    Dus, heeft iemand ervaring of tips of whatever voor (af)studeren in Portugal, specifiek de universiteit van Aveiro, of ergens anders in het buitenland? Algemene tips voor Portugal mogen ook ^^

    Ooo spannend! En proficiat (:

    Ik ben zelf enkel in Porto, Lissabon en Coimbra geweest dus ik kan je alleen zeggen dat het een van mijn favoriete landen is haha


    help

    Vanparys schreef:
    Ooo spannend! En proficiat (:

    Ik ben zelf enkel in Porto, Lissabon en Coimbra geweest dus ik kan je alleen zeggen dat het een van mijn favoriete landen is haha

    Zijn er dingen die ik daar sowieso moet bekijken/doen/eten?

    Kazama schreef:
    (...)
    Zijn er dingen die ik daar sowieso moet bekijken/doen/eten?


    Ohja protip voor Portugal: ze zetten altijd lekkere aperitiefhapjes op tafel voor de maaltijd in restaurants, maar dat is niet gratis! Als je daarvan eet, moet je bijbetalen. Als je ziet dat ze toch hebben aangerekend terwijl je er niet van gegeten hebt, moet je dat zeggen.

    Ik zou sowieso Porto wel bezoeken als je de kans hebt; dat is een van mijn favoriete steden en er is veel te zien op korte wandelafstand (: Lissabon vond ik zelf een beetje overhyped omdat er gewoon weinig authenticiteit is imo omdat er zoveel toerisme is. Coimbra is ook heel mooi om eens te gaan wandelen.


    help

    Nogmaals duizend keer yay voor jou! Ik heb geen tips in die regio, want ik ga meestal naar het zuiden van Portugal, maar het is wel een prachtig land in het algemeen, dus dat komt helemaal goed hihi


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Ik heb geen tips voor je, helaas. Maar wel heel leuk en gaaf dat je mag gaan! Proficiat! ^^


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'