• Hee hallo,

    Ik ben gestopt met mijn studie in Utrecht, en ga komend jaar dus met een nieuwe beginnen in Tilburg. Het probleem is alleen dat het vanaf mijn huis naar Tilburg 1,5 uur reizen is. Nu was het idee dat ik dan maar het huis uit ga en een kamer ga zoeken, maar...hoe, wat, waar??? Omdat het de eerste keer is heb ik geen flauw idee waar ik naar moet zoeken, of waar ik op moet letten.
    Er zullen ongetwijfeld een aantal Q'rs op kamers zitten, dus hebben jullie nog tips? Ik ben al lid van de facebookgroep. :Y)

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 15:00 ]


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Kamernet.nl? Ik wil namelijk ook op kamers, maar ik heb een beetje hetzelfde als jou, vooral omdat ik eigenlijk niet weet of er ook huurtoeslag mogelijk is op kamers, dus ik doe ff een MT'tje ^^


    We were the forever that didn't last

    Maak je klaar voor ongemakkelijke hospiteeravonden.

    Nah, zelf had ik het geluk dat beide kamers via via gingen. Eentje via mijn tante en de ander via een klasgenoot. Moest nog wel hospiteren die avond, maar ik had dus meteen bij mijn eerste poging een kamer. Daarna ben ik met mijn toen beste vriendin samen in 1 huis gaan wonen. Check Facebookgroepen, Kamernet, Pararius, vraag eens rond aan je klasgenoten of ze nog huisgenoten zoeken etc.


    ars moriendi

    Wildfowls schreef:
    Kamernet.nl? Ik wil namelijk ook op kamers, maar ik heb een beetje hetzelfde als jou, vooral omdat ik eigenlijk niet weet of er ook huurtoeslag mogelijk is op kamers, dus ik doe ff een MT'tje ^^

    Ga er maar niet van uit. Huurtoeslag is alleen mogelijk als jij een eigen voordeur/huisnummer bezit. De meeste studentenkamers zitten allemaal op 1 adres dus dan is dit niet aan de orde.

    Heb je wel een eigen huisnummer/voordeur die je met niemand hoeft te delen?
    Kijk dan even hier als je onder de 23 bent en hier als je boven de 23 bent. Huurtoeslag krijgen onder de 18 kan alleen als je geen ouders meer hebt of een kind hebt gekregen. Daarvoor kijk je hier. Maar ga er maar vanuit dat je op kamers geen huurtoeslag krijgt.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 13:31 ]


    ars moriendi

    Kamernet, via klasgenoten, stadswonen.nl en dergelijke en hopen! Ik ben ook bezig voor Rotterdam dus mt voor de tips hehe


    Spinning around, I'm weightless.

    EdensGate schreef:
    (...)
    Ga er maar niet van uit. Huurtoeslag is alleen mogelijk als jij een eigen voordeur/huisnummer bezit. De meeste studentenkamers zitten allemaal op 1 adres dus dan is dit niet aan de orde.

    Heb je wel een eigen huisnummer/voordeur die je met niemand hoeft te delen?
    Kijk dan even hier als je onder de 23 bent en hier als je boven de 23 bent. Huurtoeslag krijgen onder de 18 kan alleen als je geen ouders meer hebt of een kind hebt gekregen. Daarvoor kijk je hier. Maar ga er maar vanuit dat je op kamers geen huurtoeslag krijgt.


    Hm, dat is wel heel jammer, maar helaas. Ik denk dat ik dan toch eerst nog een jaartje thuis blijf wonen haha. Bedankt voor je reactie!


    We were the forever that didn't last

    Wildfowls schreef:
    (...)

    Hm, dat is wel heel jammer, maar helaas. Ik denk dat ik dan toch eerst nog een jaartje thuis blijf wonen haha. Bedankt voor je reactie!

    Geen probleem! Heb zelf ook in deze puzzel gezeten haha. Ben ook erg vaak verhuisd waardoor de situatie weer veranderde. Als je nog vragen hebt, shoot away.


    ars moriendi

    Via facebook is het vaak heel goed te doen. Ik heb die voor nijmegen veel aanbod en keuze en hoef je niet voor te betalen en bij kamernet wel. Ook kun je kijken bij de studentenwoningbouw vereniging van de desbetreffende stad. (:

    En weetje qua kosten je kan het duur of goedkoop maken als je echt heel goedkoop wil wonen kun je antikraak overwegen maar dan zit je met wat keer onzekerheid. Ik zou facebook als eerste gewoon aanraden.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 13:44 ]


    The truth is out there.

    Via Kamernet, organisaties die kamers verhuren, groepen op Facebook?

    Ik ben zelf ook op zoek naar een kamer, haha


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Nog een vraag die ik had: de meeste kamers zijn in juni beschikbaar, maar het jaar begint pas in september natuurlijk. Hoe ver van tevoren is het handig om een kamer te hebben?


    There are poems inside of you that paper can't handle

    Ik ben nu ook al een tijdje op zoek naar een kamer, maar ben bang dat ik ga afhaken en me gewoon ga inschrijven bij een woningbouw want je betaald net zoveel voor een huurhuis als voor een kamer van 15 vierkante meter en dat vind ik geld weggooien :')

    Daarbij kom ik niet meer aan een kamer aangezien ik nu werk en geen student meer ben, en helaas moet je zelfs voor kamers een student zijn voor je er mee in aanraking komt (althans dat is hier in de regio zo)

    Toch veel succes met zoeken!!

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 14:08 ]


    Life is a beautiful struggle

    Martinez schreef:
    Ik ben nu ook al een tijdje op zoek naar een kamer, maar ben bang dat ik ga afhaken en me gewoon ga inschrijven bij een woningbouw want je betaald net zoveel voor een huurhuis als voor een kamer van 15 vierkante meter en dat vind ik geld weggooien :')

    Daarbij kom ik niet meer aan een kamer aangezien ik nu werk en geen student meer ben, en helaas moet je zelfs voor kamers een student zijn voor je er mee in aanraking komt (althans dat is hier in de regio zo)

    Toch veel succes met zoeken!!

    Ik geef je groot gelijk. Probleem is wel dat je in veel gemeenten (vooral populaire steden als Utrecht, Amsterdam en omstreken) jaaaarenlang ingeschreven moet staan om ook maar een klein beetje kans te maken op het krijgen van een fatsoenlijke sociale huurwoning. Er is heel veel mis met sociale huurwoningen if you ask me. Veel mensen hebben gewoon geen keuze en moeten in een klein schijtwoninkje zitten omdat de wachtrijen bij de woningbouw onvoorstelbaar lang zijn. Huisjesmelkers en makelaars spelen hier feilloos op in door hun studiootjes en kamers enorm duur te maken want de nood is nou eenmaal hoog. Speaking from experience helaas.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2018 - 14:34 ]


    ars moriendi

    Zijn er woningbouwverenigingen die woningen verhuren? In Groningen zit Lefier, die is voor studentenhuisvesting en sociale huurwoning! En anders inderdaad kamernet of particulier.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Via Facebook groepen kan je heel makkelijk kamers zoeken. In Tilburg heb de groep "zoekt kamers in Tilburg community". Hier worden regelmatig kamers geplaatst waar je dan op kan reageren.


    "Ignite, my love. Ignite."

    EdensGate schreef:
    (...)
    Ik geef je groot gelijk. Probleem is wel dat je in veel gemeenten (vooral populaire steden als Utrecht, Amsterdam en omstreken) jaaaarenlang ingeschreven moet staan om ook maar een klein beetje kans te maken op het krijgen van een fatsoenlijke sociale huurwoning. Er is heel veel mis met de woningbouw if you ask me. Veel mensen hebben gewoon geen keuze en moeten in een klein schijtwoninkje zitten omdat de wachtrijen bij de woningbouw onvoorstelbaar lang zijn. Huisjesmelkers en makelaars spelen hier feilloos op in door hun studiootjes en kamers enorm duur te maken want de nood is nou eenmaal hoog. Speaking from experience helaas.

    Ja daar geef ik je groot gelijk in, dat is ook de reden waarom ik me eigenlijk nog niet heb ingeschreven (best stom want als ik dat op mijn 18e gelijk had gedaan had ik nu al bijna een woning gehad) maar goed nu wil ik het ook niet doen omdat ik dan gelijk weer jaren moet wachten..


    Life is a beautiful struggle

    Martinez schreef:
    (...)
    Ja daar geef ik je groot gelijk in, dat is ook de reden waarom ik me eigenlijk nog niet heb ingeschreven (best stom want als ik dat op mijn 18e gelijk had gedaan had ik nu al bijna een woning gehad) maar goed nu wil ik het ook niet doen omdat ik dan gelijk weer jaren moet wachten..

    Same girl. Heb me toen ook niet ingeschreven omdat ik het geldverspilling vond en niet gedacht had dat het zo lastig zou zijn om aan een fatsoenlijk huis te komen. Oh boy do I regret it now.


    ars moriendi