• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, neem ik nu een keer het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: wordt nog afgesproken, waarschijnlijk begin september!
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: t.b.d.
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: t.b.d.
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Ekko - Lieke
    Porphyrogenitos - Belle
    Taire - Anne
    Ringwraith - Natascha
    Caverna - Marjanne
    Necessity - Marrit
    Slughorn - Danique

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 29 aug 2025 - 12:24 ]

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Yasss, let's go!

Met wederom 7 deelnemers worden we wel lekker bekend met de rollen die erin zitten 😂

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    Met wederom 7 deelnemers worden we wel lekker bekend met de rollen die erin zitten 😂

Dat scheelt een hoop 😂

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Eindelijk een editie waar we echt zeker weten dat Froukje niet de weerwolf is :Y)

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Nou, ik ben benieuwd. Hopelijk gaat dit potje me beter af dan de vorige! :Y)

[ bericht aangepast op 31 aug 2025 - 15:43 ]

It's never gonna happen, Guys.

Ekko schreef:
    Eindelijk een editie waar we echt zeker weten dat Froukje niet de weerwolf is :Y)

Ook wel een lekker gevoel 😂😂😂

Ekko schreef:

Nou ja, ik heb zo'n voorgevoel dat Froukje precies weet wie de wolf/wolven zijn hoor 🤔 heel verdacht

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Ik zei toch, ik zie ik zie, wat jij niet ziet 😏

Ik heb van alle aannemelijke nachtelijke spelers die dan wel, dan niet in het spel zitten mogelijk een reactie ontvangen, dus bij deze trap ik het spel alvast anderhalf uur eerder af, want dan kan ik naar bed lol (pirate) Succes...
    also, extra drama? me? who is she?

. . . DE DAG . . .

Aan niets was te zien hoe nerveus Cordelia Nachtmacht was toen ze achter het geïmproviseerde podium ging staan dat haar hoofd van PR, Jan Zondergang, voor de gelegenheid had neergezet. Het was niet de eerste persvoorlichting die ze hield in de afgelopen maanden, maar toch wist ze dat hierna alles zou veranderen. Ze kon alleen maar hopen dat het goed zou uitpakken.
          Tijdens de laatste persvoorlichting was de opkomst om te janken geweest, maar nu stond de hele ruimte vol. Hun persbericht - dat er vandaag grote veranderingen zouden plaatsvinden - had de interesse van de pers van Slaaperbraak gewekt. Ze keken afwisselend van de burgemeester naar de grote, met een enorme doek bedekte stapel naast het kleine podium.
          Helemaal vooraan stond Simone Slangevanger, met haar gebruikelijke grijns. Toen ze oogcontact maakten, trok ze geamuseerd zijn wenkbrauwen op, alsof ze wilde zeggen: ‘Wat voor wanhoopspoging ga je doen om je burgemeesterschap te redden?’ En ze had nog gelijk ook.
          ’Ahem.’ Cordelia schraapte haar keel in de microfoon, en het werd direct doodstil. ‘Dank dat j́ullie zijn gekomen. Wat ik te zeggen heb, is voor iedereen in de stad relevant.’ Haar hartslag donderde in haar borst. ‘De situatie rondom de weerwolven is niet meer houdbaar. U weet het, en ik weet het ook. Te veel van onze geliefden zagen al de dood. Te veel leven we nu in angst. En ik ben het ermee eens dat het beleid dat we nu voeren, niet voldoende effectief is in de bestrijding van deze moordzuchtige wezens. Wezens die onder ons leven, en die het wantrouwen in onze medemens doen vergroten. Dat kan niet langer.’
          Ze liet bewust een stilte vallen, maar erg veel reactie kreeg ze niet. Wel zag ze de journalisten met wantrouwende nieuwsgierigheid naar haar kijken en elke camera leek in te zoomen - ze wilden duidelijk dat ze de maatregelen zou benoemen.
          En dus deed ze dat. ‘We weten inmiddels door middel van onderzoek dat de ware gedaante van een weerwolf enkel kenbaar wordt als we deze in de brand steken. En daarom hebben we een brandstapel gemaakt.’ Ze gaf een seintje aan Zondergang, die het doek van de berg naast het podium trok en zo een enorme stapel hout onthulde. Terwijl Cordelia verder sprak, hees hij een enorme paal omhoog, middenin de stapel.
          ’Het is tijd voor actie,’ zei Cordelia met vaste stem, ook al leek haar hele lichaam vanbinnen te trillen. ‘OVer een week zullen we dit vuur ontbranden en onze grootste verdachte aan de paal binden. Diens identiteit zal onthuld worden - en hopelijk weten we zo een weerwolf te ontmaskeren.’
          De journalisten sprongen ogenblikkelijk op met een dozijn vragen, de een luider dan de ander. Cordelia had dit verwacht, maar wilde ze niet de ruimte geven aan wilde roddels of beschuldigingen. Daarom schraapte ze weer haar keel en vervolgde ze: ‘Er hebben de afgelopen veel onderzoeken plaatsgevonden. We hebben met mensen gesproken over wat zij gehoord en gezien hebben, we hebben patronen gezocht bij de slachtoffers en er zijn nachtdiensten gedraaid om verdachte activiteiten bij te houden. Daaruit zijn zeven hoofdverdachten gerold. De komende zeven dagen krijgen zij de kans om zich te verdedigen, daarna volgt een democratische stemming en de uitslag zal bepalen wie er op de brandstapel zal sterven.’
          Het de vragen waren niet langer luid, de journalisten schreeuwden over elkaar heen met opgestoken handen en notitieboekjes. De reacties waren verschillend: Cordelia zag angst, gretigheid, nieuwsgierigheid, woede, maar ook enthousiasme.
          Ze stak haar handen omhoog om de pers te sussen. Het werkte niet volledig, maar ze vervolgde toch haar verhaal: ‘De stemming is volledig anoniem, alleen meerderjarigen mogen stemmen. Zondag 7 september beslist Slaaperbraak wie er zal sterven. De hoofdverdachten zijn verplicht om naar voren te komen en hun pleidooi te houden, met elkaar te discussiëren en zo hun eigen lot te bepalen.’ Ze keek de groep rond en voelde een brok in haar keel toen ze kort naar de verdachten keek. Het was zo moeilijk om voor te stellen dat één of meerdere van hen een moordmachine was - maar ze kon de waarheid niet langer ontduiken. ‘Ik vraag jullie naar voren: Ekko, Porphyrogenitos, Taire, Ringwraith, Caverna, Necessity en Slughorn.
          En toen barstte het de hel los. Opwinding, schrik, angst, woede - alles klonk door elkaar. Cordelia wist dat dit veel oproer zou veroorzaken, maar toch was het pittig om het ook werkelijk onder ogen te komen. Deze zeven dorpelingen zouden nooit weer normaal over straat kunnen zonder verdenkingen te ondergaan - maar de woede en achterdocht van de Slaaperbrakers zou nu in ieder geval op een aantal echt verdachte enkelingen gericht zijn, en niet langer op elkaar. En hopelijk zou dit leiden tot de dood van een weerwolf en zou de rust in Slaaperbraak wederkeren. Over het alternatief durfde Cordelia niet meer na te denken.

Het is tijd voor de dagfase! In deze fase mogen jullie discussiëren en uiteindelijk stemmen. Stemmen is anoniem via een pb naar mij. Jullie hebben tot 7 september 23.59 uur. Je laatstgestuurde stem telt. Het is toegestaan om iets anders te stemmen dan je in de discussie aangeeft.

T r u s t      n o b o d y       . . .

Een schaamteloze variatie op de originele tekst van Caverna(blush)

Hahaha wat heerlijk dat Cornelia Nachtwacht in nieuwe vorm toch weer terugkomt 😂😂😂

Anyway, ik trap weer heel gedurfd het spel af door mijn rol te onthullen. Ik ben weer de onruststoker :3

Caverna schreef:
    Hahaha wat heerlijk dat Cornelia Nachtwacht in nieuwe vorm toch weer terugkomt 😂😂😂

Anyway, ik trap weer heel gedurfd het spel af door mijn rol te onthullen. Ik ben weer de onruststoker :3

Een onruststoker ben je zeker, maar het is niet je rol. (cool)

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    (...)

Een onruststoker ben je zeker, maar het is niet je rol. (cool)

Lol wacht claim jij nu ook onruststoker of claim jij ziener à la Froukje in het vorige potje? 😂 Kom ik verdorie nu alweer in de discussies terecht? 😂

Ayooo! A plottwist worthy of the final day, not the first hour oml. Oh dear, okay.

Hm. Ik kan alleen maar gissen naar hoe Natas dit weet (Ziener / Dief?), maar ze heeft gelijk. Wat een majesteuze bluf van Marjanne om meteen als allereerste een rol te claimen die niet van haar is. Eerlijk, respect girl :') Sorry dat je nu al busted bent.

Ik ben namelijk de Onruststoker 🫢

Nu weet ik dat jullie eerste gedachte is dat Natas en ik samen de Wolven zijn, maar laat ik jullie er ook even aan herinneren dat het als Wolf enigszins dom zou zijn om meteen zo openbaar met z'n tweeën iemand "aan te vallen". Daarnaast zou ik het in een andere omstandigheid ook een beeeetje ruthless vinden om Marjanne er zo snel uit te pikken nadat ze de vorige keer toch best wel wat stress had van de strijd met Froukje, maar als ik niet meteen zou aangeven dat dit mijn rol is dan zou ik hartstikke verdacht zijn (aaaa)

Ik heb wel theorieën waarom Marjanne zo'n bold move zou spelen, maar ik heb nog nooit zo vroeg in het spel theorieën gedeeld en ik meen mij te herinneren dat er ook nog wel wat gefronst wordt als er zo snel conclusies worden getrokken?

(Ik twijfel ook een beetje of ik nu al moet delen wie er gewisseld zijn of dat ik even moet wachten tot iedereen een rol heeft geclaimd? Wat willen jullie?)

[ bericht aangepast op 1 sep 2025 - 11:58 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ooooh, dit begint direct al wel exciting, haha. Nu is de vraag wie de waarheid spreekt, al denk ik dat Marjanne bewust aan het porren is.

Anyway, ik ben de dief, maar ik hou nog even voor me met wie ik mezelf gewisseld heb, hehe.