• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, neem ik nu een keer het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: wordt nog afgesproken, waarschijnlijk begin september!
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: t.b.d.
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: t.b.d.
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Ekko - Lieke
    Porphyrogenitos - Belle
    Taire - Anne
    Ringwraith - Natascha
    Caverna - Marjanne
    Necessity - Marrit
    Slughorn - Danique

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 29 aug 2025 - 12:24 ]

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Ekko schreef:

@Marjanne
    - Was het de bedoeling dat je mij twee keer benoemde in de conclusie van je laatste bericht? Of was dat een typfoutje?

Typfoutje ja haha. Ik bedoelde Belle weerwolf.

Ekko schreef:
    - Wat ik niet helemaal begrijp, even los van dat je je eigen geloofwaardigheid enigszins questionable maakt wanneer je ineens andermans rol claimts als burger, is dat je wel voet bij stuk hield. Als het alleen "for funsies" was, waarom zou je dan zoiets zeggen als: "Lol ik ben een beetje in de war nu 😂 Jullie verhaal klinkt logisch maar ik ben wel echt de onruststoker, dus ik snap het niet :'D"? Leef je gewoon voor de chaos zoals Froukje (you're amazing I love you babe), of zit hier een andere motivatie achter die ik niet helemaal begrijp :') Ik wil Natas niet op haar blauwe ogen geloven, maar het geeft wel een beetje looier vibes. I'm just trying to understand here aa

Ja dit was lichte paniek :') Chaos is geweldig uiteraard, maar zoals ik al zei, ik had niet verwacht dat Natas er zo snel bovenop zou springen. Dus een impulsieve reactie die niet erg doordacht was, dat geef ik toe, wat bij dit spel geen handige eigenschap is maar wel is hoe ik ben dus oh well xD Als ik looier was, was dat overigens ook geen handige zet want ik had nul onderbouwing terwijl het verhaal van Natas en jou (Lieke) juist met elkaar matchen.

Maar wat Danique ook zegt, ik vind het op zich prima als jullie denken dat ik looier ben want dan stemmen jullie niet op mij en dat is gunstig. Ik hoop alleen wel dat jullie dan Natas niet op haar woord geloven, want die heeft dus gewoon gelogen over dat ze mij gezien heeft en daar gaat het wel mis xD en ik merk nu alweer dat de pijlen nu naar Marrit wijzen, terwijl ik er dus echt sterk van overtuigd ben dan Natas en Belle samen weerwolf zijn/waren en als Belle en Anne zijn omgewisseld, maakt dat Anne dus weerwolf met Natas. Want Natas is Belle/Anne ook nog aan het verdedigen hierboven :')

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

Ja dit was lichte paniek :') Chaos is geweldig uiteraard, maar zoals ik al zei, ik had niet verwacht dat Natas er zo snel bovenop zou springen. Dus een impulsieve reactie die niet erg doordacht was, dat geef ik toe, wat bij dit spel geen handige eigenschap is maar wel is hoe ik ben dus oh well xD Als ik looier was, was dat overigens ook geen handige zet want ik had nul onderbouwing terwijl het verhaal van Natas en jou (Lieke) juist met elkaar matchen.

Maar wat Danique ook zegt, ik vind het op zich prima als jullie denken dat ik looier ben want dan stemmen jullie niet op mij en dat is gunstig. Ik hoop alleen wel dat jullie dan Natas niet op haar woord geloven, want die heeft dus gewoon gelogen over dat ze mij gezien heeft en daar gaat het wel mis xD en ik merk nu alweer dat de pijlen nu naar Marrit wijzen, terwijl ik er dus echt sterk van overtuigd ben dan Natas en Belle samen weerwolf zijn/waren en als Belle en Anne zijn omgewisseld, maakt dat Anne dus weerwolf met Natas. Want Natas is Belle/Anne ook nog aan het verdedigen hierboven :')

Als looier wil je toch vooral chaos creëren? Dus zomaar wat roepen en daarmee verdacht worden vind ik best een goed plan, alleen had je de pech dat ik je rol had ingezien en dat er dankzij Lieke meteen dubbel bewijs was dat je de onruststoker niet was.

Hoe dan ook ben ik wel benieuwd naar wat Marrit dan voor rol gestolen heeft, want die kan dan wat bevestigen/ontkennen als ze de wolf niet zou zijn.

En verder verdedig ik in principe niemand. De enige die wat mij betreft afvallen als wolf, zijn jij en Lieke. ;p

[ bericht aangepast op 3 sep 2025 - 12:05 ]

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    (...)

Als looier wil je toch vooral chaos creëren?

Niet zozeer chaos als dat je jezelf verdacht wilt maken toch? Je wilt geloofwaardig ongeloofwaardig zijn als looier xD Want als je het er te dik bovenop legt, dan weet iedereen direct dat je looier bent ;p

Ekko schreef:
    - Ik heb Anne en Belle gewisseld. Ik wilde eerst wachten tot zij zou claimen, maar ik ben bang dat ik zelf verdacht word ik als ik nog langer wacht met de wissel onthullen lol. Ik heb Belle gekozen omdat zij een sneaky sneaky weerwolf was in het vorige potje en ik vond dat ze de chaos van een rollenswitch verdiende, en Anne... omdat ik een tweede slachtoffer moest hebben en haar had ik nog niet gehad HAHA. I do enjoy screwing with our Qrew.

Hmmm, this does change things. Maar ga ik Lieke geloven? Als ik dit doe, kan ik een hele hoop gaan opschudden met de informatie die ik heb, hehe.

Porphyrogenitos schreef:
    (...)

Hmmm, this does change things. Maar ga ik Lieke geloven? Als ik dit doe, kan ik een hele hoop gaan opschudden met de informatie die ik heb, hehe.

Omg Belle zeg je nu dat Marjanne's / Danique's "Anne is de nieuwe weerwolf" theorie klopt 👀 👀 👀

Stop teasing uuuusss

[ bericht aangepast op 3 sep 2025 - 13:49 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Porphyrogenitos schreef:
    (...)

Heb je nu eigenlijk niet al genoeg gezegd? (':
    Ik ga het echt tof vinden als ik gelijk had btw

[ bericht aangepast op 3 sep 2025 - 15:55 ]

It's never gonna happen, Guys.

Ekko schreef:
    (...)

Omg Belle zeg je nu dat Marjanne's / Danique's "Anne is de nieuwe weerwolf" theorie klopt 👀 👀 👀

Stop teasing uuuusss

Not exactly. Ik ben eerder bang dat ik nu opeens de weerwolf ben 😂

Porphyrogenitos schreef:
    (...)

Oh hahaha. Dat zou wat zijn!

Ooh wacht. Is Anne dan nu de looier? Dat je Marjannes rol heb gejat en daardoor kon bevestigen dat Natas de ziener was! (Dit bedacht ik me net!)

[ bericht aangepast op 3 sep 2025 - 16:08 ]

Porphyrogenitos schreef:
    (...)

But how would you know? 🤔 Cus

Anyway, ik heb mezelf met Natas omgewisseld en kan dus beamen dat zij inderdaad de ziener is.

Also @Danique, holy shit dit brak mijn brein even maar... ja? Dat zou kunnen?

BELLE wiens rol heb je nu gejat? :') Speak plainly woman!

[ bericht aangepast op 3 sep 2025 - 16:16 ]

Ekko schreef:
    (...)

Also @Danique, holy shit dit brak mijn brein even maar... ja? Dat zou kunnen?

BELLE wiens rol heb je nu gejat? :') Speak plainly woman!

I stole no-ones role! I just wanted chaos 😇

Porphyrogenitos schreef:
    (...)

I stole no-ones role! I just wanted chaos 😇

Rude

Maar wat maakt dat je nu bang bent dat Anne de weerwolf was > dat jij dat nu bent dan?

Ekko schreef:
    (...)

Rude

Maar wat maakt dat je nu bang bent dat Anne de weerwolf was > dat jij dat nu bent dan?

Omdat ik atm geen flauw idee heb wie de wolf is en we geen idee hebben of Anne de waarheid spreekt, of een wolf is die zich verstopt achter een burgerrol. Ik bewees laatste keer dat dat nog best wel goed werkt 😂

On the other hand, vind ik Natas wel erg verdacht. What if she's a lone wolf? En daardoor weet dat de ziener op de stapel ligt. Om vervolgens chaos te creëren door bullshit te roepen.

Porphyrogenitos schreef:
    (...)

Omdat ik atm geen flauw idee heb wie de wolf is en we geen idee hebben of Anne de waarheid spreekt, of een wolf is die zich verstopt achter een burgerrol. Ik bewees laatste keer dat dat nog best wel goed werkt 😂

On the other hand, vind ik Natas wel erg verdacht. What if she's a lone wolf? En daardoor weet dat de ziener op de stapel ligt. Om vervolgens chaos te creëren door bullshit te roepen.

Jij was zogenaamd de enige die zekerheid daarover had, maar dat zoog je dus uit je duim dan? XD

Every villain is a hero in his own mind.

Ik snap er nu helemaal niks meer van 😂😂😂

Caverna schreef:
    Ik snap er nu helemaal niks meer van 😂😂😂

Same!! I'm completely lost now....
    En ik had nog wel zo'n mooie theorie, maar niets, maar dan ook niets klopt nu meer (':