• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, neem ik nu een keer het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: wordt nog afgesproken, waarschijnlijk begin september!
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: t.b.d.
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: t.b.d.
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Ekko - Lieke
    Porphyrogenitos - Belle
    Taire - Anne
    Ringwraith - Natascha
    Caverna - Marjanne
    Necessity - Marrit
    Slughorn - Danique

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 29 aug 2025 - 12:24 ]

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Porphyrogenitos schreef:
    (...)

Omdat ik atm geen flauw idee heb wie de wolf is en we geen idee hebben of Anne de waarheid spreekt, of een wolf is die zich verstopt achter een burgerrol. Ik bewees laatste keer dat dat nog best wel goed werkt 😂

On the other hand, vind ik Natas wel erg verdacht. What if she's a lone wolf? En daardoor weet dat de ziener op de stapel ligt. Om vervolgens chaos te creëren door bullshit te roepen.

I mean, ze was wel de eerste die (terecht) riep dat Marjanne niet de waarheid sprak over haar rol, dus het was niet allemaal bullshit I guess. Of dat was toeval, idk anymore

Jullie snappen wel dat het moeilijk te geloven is dat jullie onschuldig zijn nadat we jullie betrappen op het claimen van random rollen, right? :')

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Oke ik ga even een overzicht van alle theorieën maken, vul me vooral aan:

Theorie 1:
    Ik ben de vrijmetselaar, Natas en Belle zijn weerwolven maar Lieke heeft Belle en Anne gewisseld als onruststoker dus nu is Anne weerwolf. Marrit is de dief, al weten we nog niet met wie ze gewisseld heeft.

Tegenargument: Belle vertrouwt Natas nu niet meer? En ze loog over dat ze dief was - zou zij dan de looier zijn??

Theorie 2:
    Ik ben de looier (ben ik niet :p), Natas is ziener (is ze niet :p) en Lieke is onruststoker. Belle is weerwolf, Marrit is dief, al weten we nog niet met wie ze gewisseld heeft.

Theorie 3:
    ?

Ennnn laten we niet vergeten dat stille wateren diepe gronden kunnen hebben - iedereen die dorpeling claimt, is mijns inziens ook verdacht, gezien we die het vorige potje volledig over het hoofd gezien hebben 😂

Argh ik vertrouw Belle niet maar wat als zij nu ineens de looier blijkt te zijn en we haar eruit stemmen... 😅😅😅 Ik stem nog steeds voor Natas omdat ik zeker weet dat zij loog dat ik looier was though.

[ bericht aangepast op 3 sep 2025 - 17:53 ]

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Ekko schreef:
    (...)

I mean, ze was wel de eerste die (terecht) riep dat Marjanne niet de waarheid sprak over haar rol, dus het was niet allemaal bullshit I guess. Of dat was toeval, idk anymore

Ja ik ben dus nog steeds verbaasd hierover dat ze dat deed. Maar het is ook wel heel toevallig dat ze net mij direct gecheckt had, terwijl ik als eerste een rol claimde 😅 dus hoe dan ook toevallig.

Ekko schreef:

Jullie snappen wel dat het moeilijk te geloven is dat jullie onschuldig zijn nadat we jullie betrappen op het claimen van random rollen, right? :')

Haha ja snap ik volledig 😂 Maar we kunnen niet allebei looier zijn lol. En ik snap niet zo goed waarom Belle haar claim van dief niet gewoon zou volhouden als ze weerwolf was. Terwijl je als looier juist wílt dat mensen je gaan verdenken.

[ bericht aangepast op 3 sep 2025 - 17:58 ]

Caverna schreef:
    Oke ik ga even een overzicht van alle theorieën maken, vul me vooral aan:

Theorie 1:
    Ik ben de vrijmetselaar, Natas en Belle zijn weerwolven maar Lieke heeft Belle en Anne gewisseld als onruststoker dus nu is Anne weerwolf. Marrit is de dief, al weten we nog niet met wie ze gewisseld heeft.

Tegenargument: Belle vertrouwt Natas nu niet meer? En ze loog over dat ze dief was - zou zij dan de looier zijn??

Theorie 2:
    Ik ben de looier (ben ik niet :p), Natas is ziener (is ze niet :p) en Lieke is onruststoker. Belle is weerwolf, Marrit is dief, al weten we nog niet met wie ze gewisseld heeft.

Theorie 3:
    ?

Ennnn laten we niet vergeten dat stille wateren diepe gronden kunnen hebben - iedereen die dorpeling claimt, is mijns inziens ook verdacht, gezien we die het vorige potje volledig over het hoofd gezien hebben 😂

Argh ik vertrouw Belle niet maar wat als zij nu ineens de looier blijkt te zijn en we haar eruit stemmen... 😅😅😅 Ik stem nog steeds voor Natas omdat ik zeker weet dat zij loog dat ik looier was though.

Of theorie 3:
    Marrit heeft de rol van de weerwolf gestolen en zegt daarom niet van wie ze gestolen heeft. Wie de weerwolf ook mag zijn. XD

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    (...)

Of theorie 3:
    Marrit heeft de rol van de weerwolf gestolen en zegt daarom niet van wie ze gestolen heeft. Wie de weerwolf ook mag zijn. XD

Haha maar dan zou ze gewoon bluffen dat ze de rol van iemand anders gejat zou hebben, toch? Wel leuke theorie though, nog meer chaos :'D

Caverna schreef:
    (...)

Haha maar dan zou ze gewoon bluffen dat ze de rol van iemand anders gejat zou hebben, toch? Wel leuke theorie though, nog meer chaos :'D

True. Geen idee waarom je verder zou wachten. XD

Ik zou sowieso wel graag willen weten wiens rol Marrit (zegt dat ze) heeft gestolen. Marrit?

Caverna schreef:
    (...)
    Ja ik ben dus nog steeds verbaasd hierover dat ze dat deed. Maar het is ook wel heel toevallig dat ze net mij direct gecheckt had, terwijl ik als eerste een rol claimde 😅 dus hoe dan ook toevallig.

Ik heb getwijfeld of ik jouw of Liekes rol zou inkijken omdat jullie allebei verbaal wel sterk waren in de vorige rondes en ik dan in elk geval over één iemand zekerheid had, maar ik had er ook niet op gerekend dat je meteen zou openen met een leugen en het zou niet aan mijn geloofwaardigheid hebben bijgedragen als ik er dan later pas mee kwam, na de claim van de echte onruststoker.

Assitydkhlf, ik hoop oprecht dat Lieke hier waarheid spreekt dat ze me gewisseld heeft.

Maar ik zeg dat Natas bullshit roept, omdat ik weet dat Marjanne niet de looier is. Misschien is daadwerkelijk ziener, maar waarom zou ze dan direct zeggen dat iemand een rol heeft die diegene niet heeft? Dat is waarom ik haar verdacht vind.

Maar, ja, de burgers vind ik ook nog enigszins verdacht, puur omdat we nog te weinig weten.

Porphyrogenitos schreef:
    Assitydkhlf, ik hoop oprecht dat Lieke hier waarheid spreekt dat ze me gewisseld heeft.

Maar ik zeg dat Natas bullshit roept, omdat ik weet dat Marjanne niet de looier is. Misschien is daadwerkelijk ziener, maar waarom zou ze dan direct zeggen dat iemand een rol heeft die diegene niet heeft? Dat is waarom ik haar verdacht vind.

Maar, ja, de burgers vind ik ook nog enigszins verdacht, puur omdat we nog te weinig weten.

Als jij niet de Dief of de Ziener bent... hoe kan je dan zeker weten dat Marjanne niet de Looier is... tenzij je het zelf bent? 🤨

[ bericht aangepast op 3 sep 2025 - 18:34 ]

Ekko schreef:
    (...)

Als jij niet de Dief of de Ziener bent... hoe kan je dan zeker weten dat Marjanne niet de Looier is... tenzij je het zelf bent? 🤨

Of ze is weerwolf en heeft de looier in het midden gezien en is nu gewisseld met Anne en dan is Anne nu weerwolf... Maar dan is Natas ook aan het liegen en dat is dan weer niet logisch

Ik begin bijna te geloven dat iedereen hier voor de lol en om elkaar uit te lokken andere rollen claimt en chaos veroorzaakt en die twee weerwolven grinnikend op de stapel liggen, naast die vrijmetselaar (': want niets is meer logisch in mijn ogen. En ik snap het niet meer (':

Al pleit ik nog niet iedereen vrij, maar dat zou wat zijn :W

It's never gonna happen, Guys.

Slughorn schreef:
    Ik begin bijna te geloven dat iedereen hier voor de lol en om elkaar uit te lokken andere rollen claimt en chaos veroorzaakt en die twee weerwolven grinnikend op de stapel liggen, naast die vrijmetselaar (': want niets is meer logisch in mijn ogen. En ik snap het niet meer (':

Al pleit ik nog niet iedereen vrij, maar dat zou wat zijn :W

Dit kan, maar out of curiosity: waarom rollen claimen die niet van jou zijn als je Dorpeling bent? Is het niet juist de bedoeling dat we samenwerken? Of ben ik gewoon een naïeve goodie-goodie :')

[ bericht aangepast op 3 sep 2025 - 18:54 ]

Ekko schreef:
    (...)

Dit kan, maar out of curiosity: waarom rollen claimen die niet van jou zijn als je Dorpeling bent? Is het niet juist de bedoeling dat we samenwerken? Of ben ik gewoon een naïeve goodie-goodie :')

Omdat het soms ook kan zorgen dat je informatie in wint. Ik geloof nu bijvoorbeeld heel stellig dat jij de onruststoker bent en weet dat Natas niet eerlijk is over haar rol. Het maakt je weliswaar verdacht, maar tegelijk worden de theorieën iets minder alleen maar "1v1" haar woord tegen de zijne, en meer gebaseerd op de reactie op je bluf.

Natuurlijk loop je het risico om niet vertrouwd te raken en tbh had ik niet helemaal voorzien dat er zoveel mensen over hun rol zouden liegen, waardoor ik zelf ook helemaal in de war ben 😂 Maar het kan echt een strategie zijn. Voor mij was dat het iig wel.
    Ik ben daarom ook verbaasd over de tactiek van Belle. Want die zei dat ze dief was, en dat ze Natas haar zienerrol bevestigde, en toen ineens was ze dat toch niet en was Natas toch geen ziener. Dat doet me vermoeden dat ze looier is (:

[ bericht aangepast op 3 sep 2025 - 19:07 ]

Ekko schreef:
    (...)

Ja ik snap het ook niet. Ik denk precies hetzelfde als jij! Dus waarschijnlijk klopt wat ik net zei ook niet. Maar zo voelde het opeens (‘:

Edit: Ik zie nu Marjanne’s reactie en ik snap de bluf om te proberen mensen uit de tent te lokken. Het geeft wel info maar het is de vraag of die nog gelooft wordt (‘: en het voelt toch een beetje wolfachtig!

[ bericht aangepast op 3 sep 2025 - 19:18 ]

It's never gonna happen, Guys.