• Nadat Caverna twee succesvolle edities van Weerwolven en Waaghalzen heeft georganiseerd, en Ringwraith de volgende daarna, neem ik nu een keer het stokje over! In deze editie spelen we maar één nachtfase en één dagfase. Daarna volgt de stemming en is het spel alweer voorbij. Ik hou het format aan dat Marjanne bedacht heeft, dus alle credits gaan naar haar. (:

SPELREGELS
    STORY MET SPELREGELS EN ROLLEN
    Hier vind je een uitgebreide uitleg van de spelregels en rollen. Als er nog vragen zijn, laat het me weten! De rollen die in het spel meedoen, zijn afhankelijk van het aantal spelers dat meedoet. Het spel kan al doorgaan vanaf 3 spelers, maar gebaseerd op de eerste editie wordt het een stuk leuker als er meer mensen meedoen!

DUUR VAN HET SPEL
    Nachtfase: Start: wordt nog afgesproken, waarschijnlijk begin september!
    Deze duurt drie dagen. Iedereen krijgt zijn rol te horen en van de speciale rollen wordt gevraagd wat zij willen doen.

Dagfase: Start: t.b.d.
    Deze duurt 7 dagen. Hierin krijgen de spelers de ruimte om uitgebreid te discussiëren, theorieën met elkaar te bespreken, etc.

Stemming: Eindigt: t.b.d.
    Aan het einde van de dagfase moet iedereen in een privébericht zijn/haar stem uitgebracht hebben. Zo snel mogelijk daarna volgt de uitslag.

ROLLEN
    Team Dorpeling

- De dorpeling heeft geen speciale vaardigheden. (2x)
    - De ziener mag 's nachts de rol van een andere speler inkijken, of 2 van de 3 overgebleven rollen bekijken. (1x)
    - De dief mag er 's nachts voor kiezen om zijn eigen rol te ruilen met die van een andere speler. Hij krijgt te horen wat zijn nieuwe rol is, maar mag de eventuele actie van die rol niet meer uitvoeren. De andere speler weet niet dat zijn kaart is geruild en dat hij nu dus de dief is. (1x)
    - De onruststoker mag 's nachts de rollen van twee andere spelers met elkaar wisselen. De onruststoker mag de nieuwe rollen van die spelers niet weten. De spelers wiens rollen gewisseld zijn, weten dit niet. (1x)
    - De vrijmetselaar zit in een geheim genootschap. Hij weet wie de andere vrijmetselaar is, als die in het spel zit. (2x)

Team Weerwolf
    - De weerwolf krijgt te horen wie de andere weerwolf is. Als die er niet is, mag de weerwolf een overgebleven rol bekijken. (2x)

Team Looier
    - De looier is klaar met zijn leven en wil er graag uitgestemd worden. Als hij eruit gestemd wordt, wint hij het spel en verliezen Team Weerwolf en Team Dorpeling. (1x)

Volgorde acties ‘s nachts:
    1. Ziener
    2. Dief
    3. Onruststoker

DEELNEMERS
    Ekko - Lieke
    Porphyrogenitos - Belle
    Taire - Anne
    Ringwraith - Natascha
    Caverna - Marjanne
    Necessity - Marrit
    Slughorn - Danique

Inschrijvingen zijn gesloten!

[ bericht aangepast op 29 aug 2025 - 12:24 ]

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Ekko schreef:
    Ayooo! A plottwist worthy of the final day, not the first hour oml. Oh dear, okay.

Hm. Ik kan alleen maar gissen naar hoe Natas dit weet (Ziener / Dief?), maar ze heeft gelijk. Wat een majesteuze bluf van Marjanne om meteen als allereerste een rol te claimen die niet van haar is. Eerlijk, respect girl :') Sorry dat je nu al busted bent.

Ik ben namelijk de Onruststoker 🫢

Nu weet ik dat jullie eerste gedachte is dat Natas en ik samen de Wolven zijn, maar laat ik jullie er ook even aan herinneren dat het als Wolf enigszins dom zou zijn om meteen zo openbaar met z'n tweeën iemand "aan te vallen". Daarnaast zou ik het in een andere omstandigheid ook een beeeetje ruthless vinden om Marjanne er zo snel uit te pikken nadat ze de vorige keer toch best wel wat stress had van de strijd met Froukje, maar als ik niet meteen zou aangeven dat dit mijn rol is dan zou ik hartstikke verdacht zijn (aaaa)

Ik heb wel theorieën waarom Marjanne zo'n bold move zou spelen, maar ik heb nog nooit zo vroeg in het spel theorieën gedeeld en ik meen mij te herinneren dat er ook nog wel wat gefronst wordt als er zo snel conclusies worden getrokken?

(Ik twijfel ook een beetje of ik nu al moet delen wie er gewisseld zijn of dat ik even moet wachten tot iedereen een rol heeft geclaimd? Wat willen jullie?)

Lol ik ben een beetje in de war nu 😂 Jullie verhaal klinkt logisch maar ik ben wel echt de onruststoker, dus ik snap het niet :'D Want als jullie inderdaad weerwolven zijn, dan wil je mij verdacht maken, en nu lijkt het juist alsof ik looier ben en dan stemmen mensen toch juist niet op mij? Al maken jullie jezelf er natuurlijk wel minder verdacht op, dat iedereen jullie gaat geloven. Wat dat betreft is het juist wel weer heel slim xD

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

Caverna schreef:
    (...)

Lol ik ben een beetje in de war nu 😂 Jullie verhaal klinkt logisch maar ik ben wel echt de onruststoker, dus ik snap het niet :'D Want als jullie inderdaad weerwolven zijn, dan wil je mij verdacht maken, en nu lijkt het juist alsof ik looier ben en dan stemmen mensen toch juist niet op mij? Al maken jullie jezelf er natuurlijk wel minder verdacht op, dat iedereen jullie gaat geloven. Wat dat betreft is het juist wel weer heel slim xD

Nou je líjkt ook niet looier, volgens mijn zienersgave bén je dat ook. ;p

Every villain is a hero in his own mind.

Het begint alweer goed dus 😂
    Ik ga trouwens de chaos nog groter maken, want ik zie dat Belle dief claimt. Alleen is dat mijn rol 🤔

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Ringwraith schreef:
    (...)

Nou je líjkt ook niet looier, volgens mijn zienersgave bén je dat ook. ;p

Hahahahaha ja natuurlijk zeg jij dat 😂

Necessity schreef:
    Ik ga trouwens de chaos nog groter maken, want ik zie dat Belle dief claimt. Alleen is dat mijn rol 🤔

Mijn hemel de chaos op dag 1 😱

Dames... Kunnen we niet net zo goed meteen zeggen

Ik ben weerwolf. :Y)

In plaats van andermans rollen te claimen xD Maakt het spel een stuk makkelijker.
    Wat een chaos meteen in de eerste paar reacties! (':

[ bericht aangepast op 1 sep 2025 - 16:50 ]

It's never gonna happen, Guys.

Slughorn schreef:
    Dames... Kunnen we niet net zo goed meteen zeggen

In plaats van andermans rollen te claimen xD Maakt het spel een stuk makkelijker.
    Wat een chaos meteen in de eerste paar reacties! (':

Was dit een manier om stiekem zelf wolf te claimen zonder op te vallen? (nerd)
    Maar dat zou wel makkelijk zijn ja haha

The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

Necessity schreef:
    (...)
    Was dit een manier om stiekem zelf wolf te claimen zonder op te vallen? (nerd)
    Maar dat zou wel makkelijk zijn ja haha

Haha! Dat zou wel erg gedurfd zijn! Suïcide mission alleen wel (‘:
    Maar mijn rol is helaas niet zo bijzonder :W

Maar goed. @derest kom maar door met die acties dan. Want als jullie die rollen claimen, wil ik wel weten wat je gedaan heb. Wie weet wordt ik dan wijzer wie wie is :W

Natas en ik grapten over de App dat Froukje er gewoon 3 looiers in gestopt had. She lives for the chaos

[ bericht aangepast op 1 sep 2025 - 22:51 ]

Necessity schreef:

Maar wat als jij hierover aan het liegen bent om chaos te creëren?

Ik zie hier honestly gewoon 4 weerwolven bezig 😂 Of maybe idd 3 looiers, hahaha. Jeetje, wat een start!

Anyway, ik heb mezelf met Natas omgewisseld en kan dus beamen dat zij inderdaad de ziener is.

Oke oké ik word eerlijk. Ik ben geen onruststoker. Ik ben ook geen looier. Ik ben in mijn eentje vrijmetselaar, wat zo goed als gelijk staat aan dorpeling, en dat vond ik saai. Dus claimde ik onruststoker en wilde ik ontdekken of ik daar informatie uit kon halen. Ik weet het, een bijzondere en gevaarlijke tactiek, haha, zeker na het laatste potje 😂 Maar anders loop je zo snel vast.

Anyway, ik had niet verwacht dat Natas er zo snel bovenop zou springen. Wel slim, want ze kon daarmee ofwel onruststoker ofwel ziener claimen - maar net welke overbleef. Dus toen onruststoker geclaimd werd door Lieke, was ziener een goede claim. En Belle claimt dief, en die heeft dan ook nog eens "toevallig" met Natas gewisseld en bevestigt zo haar zienerrol. En het is ideaal want ze worden waarschijnlijk door mijn bovenstaande leugen over onruststoker braaf geloofd. En dan zijn zij iig veilig. Nu willen ze waarschijnlijk dat alle stemmen naar Marrit gaan, omdat die ook zegt dief te zijn, en dan gaan de weerwolven er met de winst vandoor :')

Anyway, jullie zullen me vast niet geloven door mijn eerste leugens maar ik denk dus dat Natas en Lieke weerwolven zijn, Lieke inderdaad onruststoker (sorry voor de verwarring Lieke) en Marrit de dief. Ben wel benieuwd met wie zij haar rol dan heeft gewisseld. En ben ook heel benieuwd naar de wisseling van de onruststoker ;3

Oké, even op een rijtje wat iedereen claimt. Lieke zie jij het al zitten met ons te delen wat je gewisseld hebt. Net als Marrit? Met wie had je gewisseld? (Mocht jij wel de dief zijn?)

Ekko - Onruststoker
    Porphyrogenitos - Dief -> Ziener
    Taire -?
    Ringwraith - ziener -> Dief
    Caverna - Onruststoker -> Vrijmetselaar (looier evt)
    Necessity - Dief ->. ?
    Slughorn - Burger

Moeten we Anne een berichtje sturen btw? Dat we niets van haar gehoord hebben.

Ik ga later even in op wat jullie allemaal zeggen, maar mijn zoontje vraagt aandacht, moet zijn eten en naar bed en ik doe al een uur over deze post :W

[ bericht aangepast op 2 sep 2025 - 17:02 ]

Slughorn schreef:

DANIQUE WEERWOLF CONFIRMED

Okay okay goed. Even een aantal dingetjes.

@Marjanne
    - Was het de bedoeling dat je mij twee keer benoemde in de conclusie van je laatste bericht? Of was dat een typfoutje?

- Wat ik niet helemaal begrijp, even los van dat je je eigen geloofwaardigheid enigszins questionable maakt wanneer je ineens andermans rol claimts als burger, is dat je wel voet bij stuk hield. Als het alleen "for funsies" was, waarom zou je dan zoiets zeggen als: "Lol ik ben een beetje in de war nu 😂 Jullie verhaal klinkt logisch maar ik ben wel echt de onruststoker, dus ik snap het niet :'D"? Leef je gewoon voor de chaos zoals Froukje (you're amazing I love you babe), of zit hier een andere motivatie achter die ik niet helemaal begrijp :') Ik wil Natas niet op haar blauwe ogen geloven, maar het geeft wel een beetje looier vibes. I'm just trying to understand here aa

@Danique
    - Anne is wel online geweest, dus ik vertrouw er wel redelijk op dat ze heeft gezien dat we zijn begonnen? Misschien is ze druk, ik wil haar ook niet in de nek hijgen. Het is ofc wel onhandig dat we nog niet weten welke rol zij claimt WANT:

- Ik heb Anne en Belle gewisseld. Ik wilde eerst wachten tot zij zou claimen, maar ik ben bang dat ik zelf verdacht word ik als ik nog langer wacht met de wissel onthullen lol. Ik heb Belle gekozen omdat zij een sneaky sneaky weerwolf was in het vorige potje en ik vond dat ze de chaos van een rollenswitch verdiende, en Anne... omdat ik een tweede slachtoffer moest hebben en haar had ik nog niet gehad HAHA. I do enjoy screwing with our Qrew.

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Oké… Mensen dit wordt ingewikkeld!

Als het zo is dat Belle de dief was, en toen Natas rol heeft gepikt. Daarna heeft lieke haar ook nog eens gewisseld, dus... Is Anne nu de ziener (mochten ze beiden de waarheid spreken) en Belle dan de rol van Anne.

@Marjanne, Ik weet niet of ik helemaal je tactiek volg. Je hebt zeker voor onrust gezorgd. Maar goed, stel je bent echt Vrijmetselaar, dan hoef ik niet op je te stemmen. Maar stel dat Natas gelijk heeft en je looier bent, ga ik ook niet op je stemmen. Haha, dus win-win voor de dorpelingen dan toch?

Dan wat ik dacht:
    Ik twijfelde aan Belles claim als dief. Vooral omdat de 'ziener" als rol claimen om mee omgewisseld zijn heel makkelijk was, want Natas was de enige die een beetje steady rol claimde en Marjanne viel direct door de mand (': Ik twijfelde nog niet echt aan Natas rol, omdat zowel Onruststoker als dief beide geclaimd is (maar goed wie weet zegt Anne wel dat ze ziener is, haha de chaos dan).
    Maar goed ik kan dit nog niet hard maken, want ik weet niet wat Marrit doet/heeft gedaan. En ik twijfel ook aan haar claim als dief.
    Dus voor mij zijn de 'dieven' nu de verdachten dat een van hen een weerwolf is.

Maar stel. Dat lieke idd belle en Anne heeft omgewisseld is dan ineens Anne die weerwolf. Dus marrit en Anne zijn dan nu mijn wolven? (':

@lieke. Haha ja als je me zo quote lijkt dat wel ja :W

[ bericht aangepast op 2 sep 2025 - 20:46 ]

Slughorn schreef:
    Oké… Mensen dit wordt ingewikkeld!

Als het zo is dat Belle de dief was, en toen Natas rol heeft gepikt. Daarna heeft lieke haar ook nog eens gewisseld, dus... Is Anne nu de ziener (mochten ze beiden de waarheid spreken) en Belle dan de rol van Anne.

(. . .)

Maar stel. Dat lieke idd belle en Anne heeft omgewisseld is dan ineens Anne die weerwolf. Dus marrit en Anne zijn dan nu mijn wolven? (':

Oml als ik van tevoren had geweten dat Belle's rol wisselen het spel zo ingewikkeld maakte... :') dan had ik nog steeds hetzelfde gedaan HAHA. Maar sorry voor mijn bijdrage aan deze chaos rip

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Hahaha als Belle wéér de wolf blijkt te zijn dan ga ik stuk. Ik nijg daardoor meer naar Marrit. Of naar Anne, want die is verdacht stil en kan nu rustig een overgebleven rol claimen.

Every villain is a hero in his own mind.

Ringwraith schreef:
    Hahaha als Belle wéér de wolf blijkt te zijn dan ga ik stuk. Ik nijg daardoor meer naar Marrit. Of naar Anne, want die is verdacht stil en kan nu rustig een overgebleven rol claimen.

Ik had inderdaad eerder moeten zeggen dat ik een dorpeling ben en dus verder niets te zeggen heb, maar ik kan weinig aan de timing doen. Want ik had niet verwacht om gisteren al een hoop chaos te lezen in dit topic, en ik had er na mijn eerste echt lange werkdag en files rijden even geen energie meer voor om te reageren op said chaos. Enkel random mijn rol claimen leek me niet echt done meer zo laat in de chaos, dus dit stond nog op mijn to-do lijst voor na mijn schooldag vandaag.

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn