• Hier kun je al je frustraties, euforische momenten en hersenspinsels kwijt.
    Dus zit je iets dwars? Heb je problemen? Is je ijsje niet lekker? Of voel je je gewoon zo ontzettend blij en wil je dat met de rest van Qreaties delen?
    Schrijf hier dan alles van je af.

Voor gevoelige onderwerpen verwijzen de mods je graag door naar het volgende topic: professionele hulpverlening.

[ bericht aangepast op 5 dec 2025 - 22:25 ]

Mijn brein breint zoals het breint.

Zaalvoetbalclub schreef:
    ^ Door verschillende negatieve ervaringen wil ik liever geen mannelijke hulpverleners meer. Ze zijn zeker niet allemaal slecht (en ik ken veel goede en ken ook veel vriendinnen met goede ervaringen), maar ik wil het risico niet meer lopen. Het is zó destructief als het mis gaat, dat is het gewoon niet waard, vooral niet in de gezondheidszorg waar de drempel voor vrouwen (en geloofd worden al vrouw) sowieso al hoger ligt. :')

Dat is echt heel naar :c I'm so sorry to hear that. Ik snap ook helemaal dat het risico te hoog ligt, it's why we all choose the bear.

Moriendi schreef:
    (...)
    Ooh, wat fijn! Nu heb je ook direct wat minder stress van het onderzoek. <3

Zaalvoetbalclub schreef:
    (...)

<3 <3 <3 <3 Goed gedaan!! Goed dat je doet wat voor jou prettig is, je hebt goed naar jezelf geluisterd.

fjdksfdsk wat maken jullie Q toch een fijne community <3

[ bericht aangepast op 10 dec 2025 - 12:16 ]

|| I told you not to play with the misfit toys ||

Ekko schreef:
    (...)
    Dat is echt heel naar :c I'm so sorry to hear that. Ik snap ook helemaal dat het risico te hoog ligt, it's why we all choose the bear.

Jaa. Gelukkig bleef het beperkt tot ongeloof/woedeproblemen/onprofessioneel gedrag vanuit hun kant, maar zelfs dat was al best heftig.

fjdksfdsk wat maken jullie Q toch een fijne community <3

Jij ook. <3

Tijd voor koffie.

Ekko schreef:
    (...)

Het is nog geen gyn maar een gewone huisarts, maar gotta admit, tot nu toe gaf hij wel oké vibes. We hebben maar één vrouwelijke huisarts maar die kan pas 7 januari weer en ik ben bang dat ik de moed verlies als ik dit zo lang uitstel :')

Edit: ik heb hem verplaatst naar 7 januari zodat het bij de vrouwelijke arts kan, want door jullie support kon ik naar dat stemmetje in mijn hart luisteren <3

Gelukkig!!! Zou het voor jou heel jammer vinden als je dan gezondheidszorg zou vermijden door dit soort dingen, maar wel heel fijn dat je het dan gewoon verzet naar wanneer ze wel kan! Good job dat je dat hebt gedaan ^^
    Ze zouden het voor dit soort dingen makkelijker moeten maken om toch ff een vrouwelijke huisarts te zien/spreken eigenlijk als je dat wil (of mannelijke andersom ook natuurlijk, kan snappen dat je als man zijnde ook liever bij een mannelijke huisarts gaat voor bepaalde zaken). Dan kan je voorkomen dat mensen helemaal niet komen bij belangrijke issues - en eventueel ook verzorgen dat ze sneller langskomen met hun issues i.p.v. te wachten tot het echt niet meer gaat en je veel verder in de shit zit soms.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Catmint schreef:
    (...)

Gelukkig!!! Zou het voor jou heel jammer vinden als je dan gezondheidszorg zou vermijden door dit soort dingen, maar wel heel fijn dat je het dan gewoon verzet naar wanneer ze wel kan! Good job dat je dat hebt gedaan ^^
    Ze zouden het voor dit soort dingen makkelijker moeten maken om toch ff een vrouwelijke huisarts te zien/spreken eigenlijk als je dat wil (of mannelijke andersom ook natuurlijk, kan snappen dat je als man zijnde ook liever bij een mannelijke huisarts gaat voor bepaalde zaken). Dan kan je voorkomen dat mensen helemaal niet komen bij belangrijke issues - en eventueel ook verzorgen dat ze sneller langskomen met hun issues i.p.v. te wachten tot het echt niet meer gaat en je veel verder in de shit zit soms.

Plus, er zijn gewoon ervaringen die heel erg moeilijk uit te leggen zijn aan iemand die niet dezelfde organen heeft :') Ik kan me niet realistisch voorstellen hoe een schop in de ballen voelt, en een man kan nooit weten hoe het voelt om pijn in je baarmoeder te hebben. I mean, je kan empatisch zijn en goed luisteren en je inbeelden hoe het is, maar zelfs dan kom je nooit helemaal in de juiste hoek.

Ekko schreef:
    (...)

Plus, er zijn gewoon ervaringen die heel erg moeilijk uit te leggen zijn aan iemand die niet dezelfde organen heeft :') Ik kan me niet realistisch voorstellen hoe een schop in de ballen voelt, en een man kan nooit weten hoe het voelt om pijn in je baarmoeder te hebben. I mean, je kan empatisch zijn en goed luisteren en je inbeelden hoe het is, maar zelfs dan kom je nooit helemaal in de juiste hoek.

Precieessss! Ik heb zelf sowieso geen goede band met m'n huisarts - dumb story, maar toch - en was heel blij toen hij samen met zijn vrouw een praktijk begon, want ik kan nu kiezen of ik bij hem of bij haar een afspraak wil. Al moet ik zeggen dat ze ook heel makkelijk zijn in dingen als 'ingegroeide teennagel?' dan door te schuiven naar zo'n arts in opleiding en je dus daar komt en je ineens een andere arts krijgt dan je had gedacht. Nu ga ik gelukkig niet zo vaak naar de huisarts en was het de laatste keren voor dus de vraag of m'n teennagel ingegroeid was en een bultje op m'n achterhoofd (all good, maar was gewoon annoying), maar dingen als vragen rondom de pil stel ik dan niet als dat een mannelijke arts in opleiding is om eerlijk te zijn. Bij een vrouwelijke arts in opleiding durf ik dat dan iets beter, want female.

It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

Catmint schreef:
    (...)

Precieessss! Ik heb zelf sowieso geen goede band met m'n huisarts - dumb story, maar toch - en was heel blij toen hij samen met zijn vrouw een praktijk begon, want ik kan nu kiezen of ik bij hem of bij haar een afspraak wil. Al moet ik zeggen dat ze ook heel makkelijk zijn in dingen als 'ingegroeide teennagel?' dan door te schuiven naar zo'n arts in opleiding en je dus daar komt en je ineens een andere arts krijgt dan je had gedacht. Nu ga ik gelukkig niet zo vaak naar de huisarts en was het de laatste keren voor dus de vraag of m'n teennagel ingegroeid was en een bultje op m'n achterhoofd (all good, maar was gewoon annoying), maar dingen als vragen rondom de pil stel ik dan niet als dat een mannelijke arts in opleiding is om eerlijk te zijn. Bij een vrouwelijke arts in opleiding durf ik dat dan iets beter, want female.

Nou moet ik wel zeggen dat onze (mannelijke) arts in opleiding wel echt een vriendelijke man is, ik heb het idee dat hij mij serieuzer zou nemen dan mijn eigen arts (ye olde white guy). Maar ik ben het met je eens, het verschilt echt heel erg per onderwerp. In dit geval vind ik het toch fijner om deze pijn uit te leggen aan een vrouw haha.

Ze vroegen mij of de mannelijke stagiaire mijn spiraaltje mocht zetten >,> I think not. Leuk dat ze het moeten leren, I get it, but not with my cervix babes.

Ekko schreef:
    (...)

Ze vroegen mij of de mannelijke stagiaire mijn spiraaltje mocht zetten >,> I think not. Leuk dat ze het moeten leren, I get it, but not with my cervix babes.
    Ik heb hier dus volmondig 'ja' op geantwoord, haha. (De arme man stond even met z'n mond vol tanden, maar was daarna heel dankbaar dat hij het kon oefenen.) Ik vind het wel heel netjes dat ze het vragen, dat het jouw keuze blijft.
    Noted: ik vind ja/nee zeggen allebei helemaal prima. Op de desbetreffende dag zat ik dusdanig in m'n vel dat ik ja heb gezegd, op een andere dag had dat zomaar een nee kunnen zijn.

Ayee, de schrijfsessie van vandaag ging zo hard, ondanks dat ik me vandaag matig voel. Let's go!

hodie mecum eris in paradiso

Ik voel me altijd zo gemeen wanneer ik mail van: dit klopt niet, dat ontbreekt etc. 😅

Moriendi schreef:
    Ayee, de schrijfsessie van vandaag ging zo hard, ondanks dat ik me vandaag matig voel. Let's go!

Nash? c:

All of the hugs for you, you deserve to feel good <3

omg omg omg omg een uitnodiging voor de Fairyloot cozy fantasy subscription !! Die had ik niet verwacht en ik ben zo excited want het eerste boek is sowieso Agnes Aubert's Mystical Cat Shelter van Heather Fawcett

[ bericht aangepast op 10 dec 2025 - 14:56 ]

Ekko schreef:
    (...)

Nash? c:

All of the hugs for you, you deserve to feel good <3

omg omg omg omg een uitnodiging voor de Fairyloot cozy fantasy subscription !! Die had ik niet verwacht en ik ben zo excited want het eerste boek is sowieso Agnes Aubert's Mystical Cat Shelter van Heather Fawcett

Neeee, helaas niet! Hoop Nashje zondag op te pakken!

hodie mecum eris in paradiso

why does my back hurt in TWO places now?? one was enough for me, thank?? shit

-
    someone hold me accountable dat ik de huisarts gewoon bel en daarbij vraag of ik weer bij een vrouw kan (heerlijk on-topic dit) want ik had een engel van een huisarts die me zo serieus nam dat ik zélf had van 'yoo, zo ernstig is het vast ook weer niet, chill chill', en nu is ze weg omdat ze te veel tijd nam voor haar patienten (like, i had noooo problems with that but ok) en nu ben ik doorgezet naar een man die me bij m'n vorige afspraak binnen twee minuten weer de deur uit had. heel bloedonderzoek gehad, maar dat doorspreken? neuhhh.
    yeah.
    gimme someone else. and gimme the courage to ask for that.

[ bericht aangepast op 10 dec 2025 - 15:57 ]

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

also, i made it to the cafe to write, and now i'm so exhausted and in pain from the trip there that i can't do anything.
    i need a hug :c (but a soft one, cos my back stupidly hurts a lot :cc )

Three words, large enough to tip the world. I remember you.

Leodh schreef:
    also, i made it to the cafe to write, and now i'm so exhausted and in pain from the trip there that i can't do anything.
    i need a hug :c (but a soft one, cos my back stupidly hurts a lot :cc )

Lots of soft hugs for u my friend <3
    Ik hoop dat je je snel beter voelt (heart2)

Even the smallest can change the course of the future

Waarom is er net een afscheidsborrel op werk als ik een dienst heb? Ik was sowieso liever ergens anders nu. Just my luck..
    Ik ben ook maar in de kantine gaan zitten, want sociaal zijn op een party waar ik bijna niemand ken en daarna nog tot 12 werken, gaat te veel zijn voor mij.
    In elk geval gaan sommige dingen wel oké op werk. Nog niet alles, maar daarvoor is het een BBL stage natuurlijk en er zaten nieuwe dingen bij.

Morgen krijgen we nieuwe zangplekken trouwens, hopelijk helpt dat!

If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn