• Ik hoorde in mijn topic van iemand wiens naam ik vergeten ben dat ze het raar vind dat er staat dat ik 16 ben op mijn pro en dat ik nog altijd speeltijd zeg. Maar 'speeltijd' is gewoon iets wat alle belgen zeggen. Ik heb nog nooit een belg horen zeggen; 'Eindelijk pauze.' Zeker niet tegen speeltijd. Pauze zouden we zeggen als we 5 minuutjes vrij krijgen tussen twee uren door. Vandaar dat speeltijd een belgending is en pauze is een nederlanderding.


    Innocence.

    ik zeg pauze...xD^^..... woon in NL

    Speeltijd ^-^

    Speeltijd rulet gewoon. Tijdens het lesuur voor de speeltijd steek ik altijd m'n vinger op en vraag "Wanneer is het speeltijd?" dan antwoord de leerkracht. "Als de bel gaat." >.<


    Only losers can act the way you do

    Ik gebruik ze eigenlijk allebei^^
    Maar het meest val al speeltijd eigenlijk.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    En iedereen zegt speeltijd op onze school ^-^


    Only losers can act the way you do

    moet ik eens zeggen op school speeltijd dan lache ze me uit(A)


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    moet ik eens zeggen op school speeltijd dan lache ze me uit(A)
    In ons belgenlandje niet ^-^


    Only losers can act the way you do

    Ik vind speeltijd stoer.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik zeg ook speeltijd. XD
    En heel soms pauze. (: Maar dat zeg ik gelijk eigenlijk ook sneller tegen een pauze van 5 minuten. ^^

    Tjaa, ik zeg altijd speeltijd... is best stom, maar het is gewoon normaal om te zeggen. Zelfs sommige leerkrachten zeggen het.

    Speeeeeeltijd! :Y)
    Ik hoor mezelf nog niet pauze tegen speeltijd zeggen hoor xp
    Pauze is idd voor tussen twee lessen [/watiktéweinigkrijgdus]

    Ik vind speeltijd een schattig woord ;D

    Vaak met Belgen moet ik wel nadenken. soms snap ik er echt geen ene ass van. Aan de andere kant snappen sommige Nederlanders mij ook niet x'D Dus.. x'D

    Jij bent gewoon een geval apart.

    Speeltijd klinkt grappig, maar ook nogal kinderachtig, alsof jullie gaan spelen ofzo. :'D


    blame the bully.

    Yeah ik zet ook altijd speeltijd! Da's het - in België - echt super normaal hoor x'D! Pauze vind 'k zelf 'n beetje gay klinken en overNederlandst (sorry x) )!


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    Idd, een pauze is kort, een speeltijd is echt naar de speelplaats fzo gaan, en da zijn afgesproken momenten héé :)


    007

    Speeltijd ruleert! :Y)

    Gaan we lekker tikkertje spelen! ö

    Mja neen dus niet maar idd pauze is tussen twee lesuren door, en dat eigenlijk enkel als je twee zelfde lessen of dezelfde leerkracht in het zelfde lokaal na elkaar hebt!


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson