• Hello mensen ^^
    Zoals sommige van jullie wel weten ben ik al ruim anderhalf jaar aan het kloten met mijn gezondheid en heb ik al bijna 5 jaar last van een onverklaarbare 'allergie'. Zelfs de dermatoloog wist niet wat het was.
    Nou, daar zijn we vandaag achter gekomen. Ik heb een zeldzame huidziekte, Urticaria pigmentosa genoemd. Het komt erop neer dat ik teveel mestcellen, cellen die niet afgebroken worden, in mijn lichaam heb. Die cellen maken histamine aan. Zodra die cellen hun histamine loslaten gaat al mijn bloed naar de kleine bloedvaten waardoor er tijdelijk te weinig bloed in mijn aders en slagaders stroomt, wat hoofdpijn, duizeligheid, afvallen, trillen en zuurstoftekort in de hersenen kan veroorzaken. Mijn uitslag was het eerste stadium van de ziekte. Inmiddels zit het in een vergevorderd stadium.
    Het is niet te behandelen, het is wel onder controle te houden met een berg aan medicijnen.

    Ik ben vandaag dus naar het ziekenhuis geweest en toen de arts urticaria pigmentosa als oorzaak noemde moest ik meteen een foto van mijn longen laten maken, een hartfilmpje laten maken en bloedprikken, voor de zoveelste keer. Ik was ook maar net dat kamertje uit en ik werd heel erg duizelig. Nog geen 5 seconden daarna viel ik flauw. Vanaf daar kan ik me niet veel meer herinneren.
    Vandaar dat ik de komende tijd nog minder online zal zijn dan ik al ben. Mijn excuses hiervoor. De andere mods zullen jullie graag met problemen helpen.
    Alvast bedankt.
    x.


    Bored.

    Ik weet nu tenminste wat me mankeert.


    het lijkt me er 5 jaar lang met de zelfde vraag in je hoofd zitten met wat heb ik? werd je er niet bang van? dat ze echt geen idee hadden wat je had?


    Some angels have no wings.

    Jij hebt een ziekte waar je niks an kan doen! maar quizlet geloof me daar komt geen 3de wereld oorloge in^^..en trouwens wij willen je nog heel met 2 longen een goed hart hier wel eens op Q zien ^^

    Dank je ^^ Fijn dat er toch mensen zijn die me heelhuids willen zien.


    Bored.

    Heel veel beterschap,
    en jij kan er niks aan doen. Dus maak je maar neit teveel zorgen om Q, de andere modjes nemen het wel over denk ik (?)^^
    Kus, (flower)


    -

    (...)
    Hier kan ik doktoren niets kwalijk nemen. Dit is een ziekte die er jaren over doet om zich te ontwikkelen. Zo'n 5 jaar geleden waren nog niet alle symptonen er, vandaar.


    Hmm nee, ik neem de dokters ook niets kwalijk hoor. Zelf ken ik de ziekte niet eens.

    (...)

    het lijkt me er 5 jaar lang met de zelfde vraag in je hoofd zitten met wat heb ik? werd je er niet bang van? dat ze echt geen idee hadden wat je had?

    Nee, totaal niet. Ik kon het onder controle houden met Xyzal, en er was niets dat mijn gezondheid echt schaadde, tot anderhalf jaar terug. Maar ik ben niet zo iemand die zich snel zorgen maakt.
    Het was alleen wel onwijs lastig uitleggen wat er aan de hand is, als je het zelf niet eens weet ><


    Bored.

    Dank je ^^ Fijn dat er toch mensen zijn die me heelhuids willen zien.

    asjeblieft^^.. een trouwens je bent een goede juffrouw! je kon goed waken en nog steeds, en ik wil je tuurlijk heel huids hier nog zien ^^...Maar ik hoop echt voor je ui de grond van me hart dat je echt,nog steeds blijft stralen, ondanks die medicijnen!

    Want ik heb veel mensen zienj vergaan aan medicijnen..


    Some angels have no wings.

    Oh gott, wat erg ö! Heel veel sterkte in deze tijden. <3


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    (...)

    Hmm nee, ik neem de dokters ook niets kwalijk hoor. Zelf ken ik de ziekte niet eens.

    Het is niet voor niets een zeldzame ziekte, schat :Y) Ik had voor vanmorgen ook nog nooit van mestcellen gehoord ><


    Bored.

    (...)
    Het is niet voor niets een zeldzame ziekte, schat :Y) Ik had voor vanmorgen ook nog nooit van mestcellen gehoord ><


    Uhu njha dankje om mij aan het woordje 'zeldzame' nog eens te doen herinneren ^^

    asjeblieft^^.. een trouwens je bent een goede juffrouw! je kon goed waken en nog steeds, en ik wil je tuurlijk heel huids hier nog zien ^^...Maar ik hoop echt voor je ui de grond van me hart dat je echt,nog steeds blijft stralen, ondanks die medicijnen!



    Want ik heb veel mensen zienj vergaan aan medicijnen..


    ik meen het^^..ik vind het altijd rot als mensen zoo moeten leven! dan denk ik bij me zelf zzo van jah, kon ik maar een stuk geven om je beter te maken


    Some angels have no wings.

    (...)
    asjeblieft^^.. een trouwens je bent een goede juffrouw! je kon goed waken en nog steeds, en ik wil je tuurlijk heel huids hier nog zien ^^...Maar ik hoop echt voor je ui de grond van me hart dat je echt,nog steeds blijft stralen, ondanks die medicijnen!
    Want ik heb veel mensen zienj vergaan aan medicijnen..

    Dank je <3
    Ach, we zien wel hoe het allemaal loopt. Niemand kan namelijk voorspellen hoe mijn lichaam gaat reageren op die medicijnen. Gelukkig zijn er veel verschillende medicijnen voor, dus als het één niet goed gaat, proberen ze het andere.


    Bored.

    Dank je <3

    Ach, we zien wel hoe het allemaal loopt. Niemand kan namelijk voorspellen hoe mijn lichaam gaat reageren op die medicijnen. Gelukkig zijn er veel verschillende medicijnen voor, dus als het één niet goed gaat, proberen ze het andere.


    oke, maar toch, steeds als ik terug kijk naar me op die ik zag vergaan aan medicijnen ben ik er bang van gewoorden, bang dat ik of ander er ook an vergaan! me oma is er aan vergaan me opa uit nederland, dus ik ben bang.. bang dat andere mensen het ook overkomt terwijl ik ze het gun om niet zoo te eindiggen


    Some angels have no wings.

    Sterkte!
    Wel goed van je dat je je er bij neerlegt, en ook dat je weet wat de oorzaak is.
    I hope to see you really soon!


    Can I crash into your life?

    Jeetje, heftig =O Maar het is fijn dat je nu weet wat het is en dat je er medicijnen voor kan gebruiken, ook al is het niet te genezen... Sterkte ermee! (flower)
    x


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Sterkte <3(flower)


    We can only learn to love by loving.